معرفی و دانلود کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه

عکس جلد کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه
قیمت:
۱۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه

مدرسه‌ای پُر از اتفاقات جورواجور با یک دنیا تفریح و سرگرمی! النور می، در ادامه‌ی ماجراهای آلبرت کوچولو، در کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه نیز خوانندگان خردسالش را با یک‌عالمه بازی و البته نکته‌ها و مفاهیم ریاضی روبه‌رو می‌کند. کودکان خردسال بعد از خواندن این کتاب، شیفته‌ی زنگ ریاضی خواهند شد. کتاب حاضر، پنجمین جلد از مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه

شما اولین روز مدرسه را با چه خاطراتی به یاد می‌آورید؟ دلتنگی برای مامان و بابا، ترس‌ از فضای کلاس یا برعکس، تجربه‌های تازه و کلی دوست جدید؟ کدامیک در ذهنتان می‌آید؟ برای خیلی از کودکان، جدا شدن از پدر و مادر و حضور در اولین کلاس‌های دوره‌ی دبستان چندان خوشایند نیست. آن‌قدر که ممکن است کودک از مدرسه و درس دلزده شده و نتواند در یادگیری درس‌ها موفقیتی حاصل کند. حالا فرض کنید ریاضی هم یکی از درس‌هایی باشد که دانش‌آموز، در اولین روز مدرسه مجبور به تجربه‌ی آن است. کلاسی که معمولاً برای بچه‌ها دلچسب نیست و خیلی از کودکان به‌سختی با آن کنار می‌آیند. فکر می‌کنید برای جذاب‌تر کردن درس ریاضیات و تشویق بچه‌ها برای حضور در مدرسه چه باید کرد؟ پیش از هر نتیجه‌ای بهتر است نگاهی بیندازیم به کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه (Albert starts school)، اثر النور می (Eleanor May) که با زبان ساده و بیان پرکشش خود، کودکان را به مدرسه، به‌خصوص زنگ ریاضی علاقه‌مند خواهد کرد.

در این قصه، مانند خیلی از بچه‌ها، آلبرت هم برای آغاز مدرسه هیجان‌زده است. البته هنوز مدرسه و فضای آن را نمی‌شناسد و فکر می‌کند مدرسه هم جایی شبیه به خانه است. اول هفته فرا می‌رسد. همه، از جمله آلبرت لباس‌های مدرسه را به تن کرده‌اند تا اولین روز دبستان را آغاز کنند. آلبرت سر از پا نمی‌شناسد! زمان زیادی نمی‌گذرد که او متوجه می‌شود مدرسه هیچ شباهتی به تصوراتش ندارد. اصلاً یک جای کاملاً متفاوت است با قوانین خاص خود. فکر می‌کنید بااین‌وجود، آلبرت کوچولو باز هم برای رفتن به مدرسه خوشحال خواهد بود؟ هنوز هم می‌تواند مدرسه را مثل روز اول دوست داشته باشد؟ برای اینکه ببینیم بالأخره آلبرت چه تصمیمی می‌گیرد باید با النور می همراه شویم و پایان قصه را از زبان این نویسنده‌ بخوانیم.

ریاضی از آن نوع درس‌هایی است که اگر بنای آن به‌درستی در ذهن دانش‌آموز پی‌ریزی نشود، کودک خردسال حتی در بزرگسالی هم برای یادگیری قواعد ریاضیات به مشکل برمی‌خورد. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مبانی ریاضی را به روشی آموزش دهیم که همواره در ذهن کودک بماند و پایه‌ای برای یادگیری قواعد پیچیده‌تر باشد. النور می به این منظور زبان قصه و داستان را انتخاب کرده است. او با بهره‌گیری از رخدادهای عجیب‌و‌غریب و شخصیت‌های تخیلی، به صورت تدریجی نکات ریاضی و هندسه را به کودکان می‌آموزد؛ بدون اینکه هیچ کودکی به خاطر دشوار بودن مطالب یا حجم بالای نکته‌ها از درس ریاضی خسته بشود. تهیه‌ی این کتاب برای کودکانتان می‌تواند نظر آن‌ها را نسبت به ریاضی متحول کرده و حتی آینده‌ی تحصیلی و شغلی آن‌ها را دگرگون کند.

کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه به کوشش نشر افق و با برگردان محبوبه نجف‌خانی به کودکان بااستعداد ایرانی و با هدف رشد تحصیلی آن‌ها عرضه شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی

دنیایی از رنگ، نقاشی و بازی که کودکان شما را با جهان شگفت‌انگیز ریاضی آشتی خواهد داد. النور می، جنیفر داسلینگ، دافنه اسکینز، لورا دریسکل و لوری هسکینز هوران، نویسندگان مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی (Mouse Math)، به کودکان می‌آموزند که درس ریاضی چندان هم کسالت‌بار و خسته‌کننده نیست. برعکس، سرشار از بازی و شوخی و خنده است. این مجموعه می‌کوشد به خوانندگان خردسالی که به‌تازگی با مفاهیم ریاضی و ارقام آشنا شده‌اند، شیوه‌ی تفکر خلاق و آموزش همراه با سرگرمی را یاد بدهد.

در یک کلام، کودکان و شاگردان شما به کمک مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی، مفاهیم پایه‌ای ریاضی را به‌خوبی درک کرده و در ذهن خود نهادینه می‌کنند. در این بین، کمی هم تفریح و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز را نیز چاشنی کار کرده و اعداد و فرمول‌ها را با بازی‌های شاد و آموزنده ترکیب خواهند کرد.

تاکنون دوازده جلد از این مجموعه در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته که قهرمان تمامی آن‌ها یک موش کوچولوی بامزه به نام آلبرت است. او به همراه خانواده‌اش در خانه‌ی یکی از آدم‌ها زندگی می‌کند و قرار است در هر یک از داستان‌های مجموعه‌ی ریاضی با موشی، یکی از مفاهیم این علم را به مخاطبانش آموزش دهد.

مؤلفان این مجموعه، به همراه تصویرگر آن، دبورا ملمون (Deborah Melmon) به کودکان، والدین آن‌ها و معلمان ریاضی نشان می‌دهند که چطور می‌توان درس ریاضی را به بخش شیرین و دلنشین زندگی روزمره تبدیل کرد. محبوبه نجف‌خانی با برگردان روان و جذاب خود مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی را به تمامی کودکان کنجکاو و باهوش ایران‌زمین ارائه کرده و انتشارات افق نیز چاپ و انتشار تمامی کتا‌ب‌های این مجموعه را به عهده داشته است.

در نکوداشت کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه

  • کتاب حاضر ایده‌هایی درمورد چگونگی گسترش یادگیری ارائه می‌دهد. تغییر سخت است، اما برای کسانی که صبور هستند، آلبرت راهنمای خوبی خواهد بود. (کِرکِس)

کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی اثر پیش‌رو برای دانش‌آموزان رده‌ی سنی 5 تا 8 سال، یک تجربه‎‌ی بسیار متفاوت از یادگیری ریاضی خواهد بود. اگر کودک شما در آموختن درس ریاضیات دچار مشکل شده یا شاگردان خردسال شما در مدرسه، قواعد ریاضی را به‌سختی می‌آموزند، پیشنهاد ما این است که کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه را حتماً به این کودکان معرفی کنید.

با النور می بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی خلاق حوزه‌ی کودک تاکنون چندین کتاب را تحت عنوان مجموعه‌‌ی ریاضی با موشی، با هدف آموزش اصولی درس ریاضی به کودکان نگاشته. «ریاضی با موشی 2: گم شدن در موزه» و «ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت»، دو نمونه از آثار موفق النور می هستند. او در‌حال‌حاضر، همراه با خانواده‌اش در نواحی شرقی پنسیلوانیا سکونت دارد.

در بخشی از کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه می‌خوانیم

آلبرت گفت: «می‌خواهم نقاشی انگشتی بکشم.»

خانم معلم گفت: «امروز شنبه است، یکشنبه زنگ هنر داریم. فردا نقاشی می‌کشیم.»

آلبرت گفت: «اما من توی خانه‌مان هر وقت دلم بخواهد می‌توانم نقاشی بکشم.»

خانم معلم دستش را دور شانه‌ی آلبرت انداخت و گفت: «بله، درست است، اما اینجا مدرسه است.»

توی راه خانه، واندا از آلبرت پرسید: «اولین روز مدرسه چطور بود؟»

آلبرت گفت: ‌ «امروز نتوانستم نقاشی بکشم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-353-474-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه

برای دریافت کتاب ریاضی با موشی 5: اولین روز مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.