معرفی و دانلود کتاب زایری در راه

عکس جلد کتاب زایری در راه
قیمت:
16000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زایری در راه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زایری در راه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زایری در راه

تی. ال. واسوانی یکی از متفکران مذهبی بزرگ در جهان معاصر است. او در کتاب زایری در راه، با استفاده از لحنی پیامبرانه، عقاید عرفانی خویش را شرح داده است؛ عقایدی که پایه‌ی آن‌ها، باور به وجود یگانگی میان خداوند و مخلوقات است.

درباره کتاب زایری در راه

تی. ال. واسوانی، مؤلف کتاب زایری در راه (Pilgrimage To God)، یکی از برجسته‌ترین حکما و عرفای معاصر است؛ اندیشمندی وارسته که با آموزه‌های عرفانی خود، شمار کثیری از انسان‌ها را در سراسر جهان مفتون و شیدای خویش نموده است. مفهوم خدا، هسته‌ی مرکزی تمامی تأملات واسوانی است. به زعم او، تمام جهان، از کوچک‌ترین ذره گرفته تا بزرگ‌ترین اجزای عالم، همه و همه آکنده از حضور الهی است. او در این زمینه پیرو تالس، فیلسوف بزرگ پیشاسقراطی است، که در نقل قولی مشهور، چنین بیان داشته: «همه چیز آکنده از خدایان است.» البته تی. ال. واسوانی هرگز از «خدایان» سخن نمی‌گوید. در نظام فکری او جایی برای اندیشه‌های مشرکانه نیست. این متفکر تنها یک خدا می‌شناسد؛ خدایی حقیقی که نه‌تنها خالق تمامی موجودات، بلکه خالقِ نفْسِ وجود است.

تی. ال. واسوانی در کتاب زایری در راه، چکیده‌ی باورهای الهیاتی خویش را به شکلی موجز و زیبا بیان کرده است. او برای این کار، از فن تمثیل‌پردازی و قصه‌گویی بهره گرفته. کتاب زایری در راه، همچون اغلب آثار مشابه، بر پایه‌ی تمایل والای نگارنده به یافتن حقیقت زندگی به رشته‌ی تحریر درآمده است. این تمایل حقیقت‌جویانه از همان بندهای آغازین اثر برای ما آشکار می‌شود: «در طلب بودم. دانش و ایمان، فلسفه و دین، ادبیات و هنر، زمان و مکان، همه را در جست‌وجوی حقیقت به کنکاش گرفته بودم. اما پرسش همچنان برجا بود: حقیقت چیست؟» چنان که از همین چند سطر پیداست، حقیقت، به زعم تی. ال. واسوانی، خارج از حیطه‌ی معارف مرسوم بشری است. به عبارتی، حقیقت از طریق دانش‌اندوزی به کف نمی‌آید. اما در این صورت، این پرسشِ به‌جا در ذهن نقش می‌بندد که پس نشان حقیقت را در کجا باید جُست؟ اگر علوم و معارف بشری به ما در یافتن حقیقت یاری نمی‌رسانند، طلب حقیقت را باید در چه حیطه‌ی دیگری پی بگیریم؟ پاسخ واسوانی به این پرسش، یک کلمه است: در «زندگی»!

به زعم واسوانی، انسان تنها از طریق تأمل در زندگی شخصی خویش می‌تواند ندای حقیقت الهی را دریابد. به عبارتی، خداشناسی تنها از مجرای خودشناسی میسر می‌گردد. این گفته البته چندان تازه نیست. اما شیوه‌ی بیانی که واسوانی برای انتقال این آموزه در کتاب پیش رو به کار گرفته، الحق که بدیع و بی‌نظیر است.

کتاب زایری در راه، چنان‌که پیشتر به اشاره گفتیم، ساختاری داستانی دارد. در این اثر با قصه‌ی زندگی جوانی طالب حقیقت همراه خواهید شد که در مسیر سلوک و مکاشفه‌ی خویش، با «حکیم و پیام‌آوری» بزرگ آشنا می‌شود. این حکیم و پیام‌آور بزرگ، به تعبیری، قهرمان قصه‌ی واسوانی به شمار می‌رود؛ قهرمانی که او قلب اندیشه‌ی عرفانی خویش را از قول او بیان می‌کند.

سخن کوتاه: کتاب زایری در راه، علی‌رغم حجم اندکی که دارد، آکنده از غنای فکری و زیباییِ ادبی است. به نحوی که مطالعه‌ی آن، چنان‌که به دقت صورت گیرد، می‌تواند تحولاتی سازنده و شگرف را در عمق جان خواننده رقم زند.

کتاب زایری در راه توسط فریبا مقدم به فارسی ترجمه شده و به همت نشر کلک آزادگان در دسترس مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب زایری در راه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آموزه‌های برآمده از ادیان شرقی مخاطبین خاص این کتاب، و دوست‌داران مباحث عرفانی، مخاطبین عام آن‌‌اند.

با تی. ال. واسوانی بیشتر آشنا شویم

تی. ال. واسوانی (Sadhu Vaswani) عارف بزرگ اهل هندوستان بود. او به تاریخ 25 نوامبر سال 1879، در شهر سند، دیده به جهان گشود. واسوانی کودکی تیزهوش و کوشا بود و در ایام خردسالی، اغلب یکی از برترین دانش‌آموزان مدرسه به شمار می‌رفت. تحصیلات دانشگاهی وی، تا مقطع دکترا، در کالج شهر کلکته، پی گرفته شد.

واسوانی، نزد پیروان و دوست‌دارانش، به داداجی (به معنای برادر بزرگ‌تر) شهره بود. اصول عقاید داداجی مبتنی بر نوعی نگرش وحدت وجودیِ خاص است که از بسیاری جهات، با نگرش وحدت وجودی عرفای مسلمان تفاوت دارد.

تی. ال. واسوانی در جهان غرب به عنوان پایه‌گذار مکتبی عرفانی، موسوم به میرا، شناخته می‌شود. کتاب زایری در راه یکی از بهترین آثار برای آشنایی با بنیان‌های فکری این مکتب اعتقادی است.

تی. ال. واسوانی به سال 1966، در هندوستان، روی در نقاب خاک کشید.

در بخشی از کتاب زایری در راه می‌خوانیم

ناقوس‌ها به صدا درآمده بودند. مردم راهپیمایی می‌کردند و سرود می‌خواندند. آن‌ها در میدان بزرگ شهر جمع شده بودند تا در گردهمایی سالروز استقلال هند شرکت کنند.

حکیم پرسید: «امروز چرا تمام شهر در هیاهو و شادی‌ست؟ این جمع انبوه مردم به کجا می‌روند؟»

یکی از شاگردان پاسخ داد: «استاد! امروز سالروز استقلال هند است، مردم به میدان شهر می‌روند تا در گردهمایی شرکت کنند. آیا شما نمی‌آیید؟»

حکیم پذیرفت که به آن جا برود. او به سخنرانی کسانی که آن روز به آن مکان آمده و از استقلال کشور خود شاد بودند، گوش داد. پس از آن که از گردهمایی بازگشت، یک نفر به او گفت: «استاد، از آزادی برای ما بگویید.»

حکیم گفت: «شما امروز عصر مرا به میدان شهر بردید. من مردم را دیدم که از برابر رهبرانشان رژه می‌رفتند. جوان‌ها فریاد می‌زدند و آزادی را جشن گرفته بودند. به خود گفتم: «افسوس که فرشتگان ناامید شدند، زیرا آن‌ها در زمین پی یافتن نور هستند اما فقط ظلمت را می‌بینند!»

برادران! ببینید که چگونه در دوران آزادی شما، هنوز مردم اسیر فریب و ریا هستند، چگونه شهوت ثروت دارند و چگونه عده‌ای می‌کوشند با تملق دیگران را در چنگ خود نگاه دارند.

و قلب من از دیدن این‌ها به درد می‌آید. سروران من! دنیا دیوانه شده است. ببینید چه بندهایی به دست و پای شما بسته شده است و قوی‌ترین آن‌ها همان چیزی‌ست که آن را آزادی می‌خوانید.

تا زمانی که به یاری فقرا و افراد مطرود برنیامده‌اید، به راستی آزاد نیستید. تا زمانی که ثروت خود را مایملک خود دانسته و آن را امانت ندانید، آزاد نیستید. تا زمانی که به افراد بی‌پناه، پناه نداده‌اید، گرسنگان را سیر نکرده‌اید، برهنگان را تنپوش نبخشیده‌اید و در میان ظلمت نوری نیفروخته‌اید آزاد نیستید. اگر قلبتان را پاک نکرده‌اید، رها نیستید. اگر استبداد و ثروت‌اندوزی را از قلب خود نرانده‌اید، آزاد نیستید.

در بخشی از کتاب زایری در باد می‌خوانیم

زندگی مملو از هیاهو، شتاب و تعجیل است. باید اراده و خواست خود را تقویت کنید. باید به تطهیر قلب خود بپردازید. باید خود را در برابر توفان‌هایی که پیوسته زندگی شما را دستخوش تلاطم می‌کنند، حفاظت نمایید. پس به کاخ درون، به آن جایگاه آرام و خاموش روح روید. در سکوت بنشینید و بر خدای درونتان درود بفرستید.

کتاب‌ها و نوشته‌ها همگی گرد و غبارند. نور از آیین‌ها، مکتب‌ها و برنامه‌های آموزشی دنیای امروز گریخته است. تنش و پریشانی زندگی را از قلب خود بزدایید. در روح درونتان آرام گیرید، آن گاه آگاه خواهید شد.

هر روز مدتی را در سکوت سپری نمایید تا «روح الهی» را کشف کنید. سکوت، نیروی «دورآگاهی» قلب را رشد می‌دهد، آن گاه از بسیاری حقایق که اکنون بر شما پوشیده‌اند آگاه خواهید شد. سکوت، دیدگان شما را پاک خواهد کرد و در نتیجه نگرش واضح‌تری خواهید داشت. روزی خواهید دید که دنیای پیرامونتان سرشار از نوری شگفت‌انگیز و آسمانی‌ست.

سکوت را در پیش گیرید، بدین سان آن پرتو الهی که در قلب شما حضور دارد شعله‌ور شده و می‌درخشد و آن گاه شما را به خدا که نور اعلاست نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب

آشنایی با نویسنده
پیش‌گفتار
در طلب
قلب پاک
چرخ زندگی
بمیرید و زنده شوید
زندگی متعادل
سه مرحلۀ مراقبه
عابد فرزانه
آزادی
آیا قطره می‌تواند دریا را انکار کند؟
خاموش باش، آگاه خواهی شد
راز سرگشوده
پرسش و پاسخ
معبد نور
پاسداران شب
فردا می‌روم
قلمروی بی‌آرزویی
رقص شیوا
به فرزندان خود عشق بورزید
خود را بشناس
ترانۀ خدا
راه کوچک
در درگاه نیلوفرین
روح کودک
متبرکند آنان که...
زایرانی در راه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زایری در راه
نویسنده
مترجمفریبا مقدم
ناشر چاپیانتشارات کلک آزادگان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-7974-05-9
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زایری در راه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زایری در راه

برای دریافت کتاب زایری در راه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.