معرفی و دانلود کتاب زمانی برای کشتن

عکس جلد کتاب زمانی برای کشتن
قیمت:
47000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمانی برای کشتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمانی برای کشتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمانی برای کشتن

رمانی مهیج درباره‌ی خشونت نژادی علیه سیاه‌پوستان آمریکا! کتاب زمانی برای کشتن نوشته‌ی جان گریشام که عنوان شماره‌ یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز را نیز به خود اختصاص داده، روایت آزار و اذیت دختر سیاه‌پوست و نوجوانی است که توسط دو سفیدپوست مورد تعرض قرار می‌گیرد و پدر او می‌خواهد با دست خود عدالت را در برابر متعرضان برقرار کند.

درباره‌ی کتاب زمانی برای کشتن

زندگی سفیدپوستان و سیاه‌پوستان آمریکا درکنارهم، به‌ویژه در دهه‌های میانی و پایانی قرن نوزدهم و سال‌های آغازین قرن بیستم منجر به اختلافات و درگیری‌های خشونت‌باری شد که دست‌مایه‌ی داستان‌ها و فیلم‌های بسیاری نیز قرار گرفت. این خشونت‌ها زمانی به اوج می‌رسید که پای فعالان سازمان کوکلاس کلان، یعنی گروهی افراطی که معتقد به برتری نژادی و آیینی سفیدپوستان بودند نیز به نزاع‌های خونین باز می‌شد.

کتاب زمانی برای کشتن (A Time to Kill) نوشته‌ی جان گریشام (John Grisham) در چنین فضای خشونت‌باری روایت می‌شود. در شهری کوچک واقع در می‌سی‌سی‌پی، دو مرد سفیدپوست، دختری نوجوان به نام «تانیا هیلی» را ربوده و او را مورد ضرب‌وشتم و آزار قرار می‌دهند. دختر کوچک پس از مدتی پیدا شده و فوراً به بیمارستان منتقل می‌شود تا مراحل درمانی‌اش را پشت سر بگذارد.

در ادامه‌ی ماجرا، «کارل لی هیلی» پدر خشمگین و پریشان تانیا تصمیم می‌گیرد تا خودش آن دو نفر را به مجازات برساند و به همین دلیل با دوستش «جیک بریگانس» که یک وکیل است و پیش‌تر در پرونده‌ای، وکالت برادر کارل هیلی را بر عهده داشته، مشورت می‌کند. جیک از او می‌خواهد که دست به کار خودسرانه و احمقانه‌ای نزند اما در‌عین‌حال می‌گوید که شاید اگر خودش هم جای او بود، چنین تصمیمی می‌گرفت.

در ادامه‌ی کتاب زمانی برای کشتن، نوشته‌ی جان گریشام و ترجمه‌ی مهسا فیروزه‌چی، کارل تصمیم خود را به اجرا می‌گذارد و پس از دستگیری، از جیک بریگانس می‌خواهد که وکالت او را در این پرونده قبول کند. جیک بریگانس که از شخصیت‌های معروف مجموعه رمان‌های جان گریشام (موسوم به کتاب‌های جیک بریگانس) است و به غیر از این داستان در رمان‌های دیگری از این نویسنده همچون کتاب‌های «ردیف چنار» و «زمانی برای بخشش» حضور دارد، از دو دوست دیگر خود با نام‌های «لوسین ویلبانکس» و «هری رکس وانر» می‌خواهد تا او را در دفاع از کارل همراهی و کمک نمایند.

ماجراهای این رمان با ورود برادر یکی از دو سفیدپوست متجاوز برای انتقام از کارل رنگ‌ و‌ بوی خشونت‌آمیزی به خود می‌گیرد. او که عضو کوکلاس کلان است با ایجاد رعب و وحشت برای خانواده‌ی کارل و همچنین حمله به تیم «کاری» و خانواده‌ی جیک تلاش می‌کند نقشه‌های نژادپرستانه‌ی خود را به اجرا بگذارد و در این مسیر چندین‌‌بار دست به اقداماتی هم می‌زند. از سوی دیگر «اوزی والز»، کلانتر سیاه‌پوست منطقه که هم مورد احترام جامعه‌ی سفیدپوستان است و هم فردی محبوب برای سیاه‌پوستان به حساب می‌آید، کمک‌هایی را در روند پرونده‌ی کارل هیلی به تیم وکلای او می‌کند. این در حالی‌ست که قاضی دادگاه کارل هم تا حدودی تحت نفوذ جامعه‌ی تندرو و افراطی سفیدپوستان است.

گفتنی‌ست اثر حاضر از سوی انتشارات افرا روانه‌ی بازار کتاب شده است.

نکوداشت‌های کتاب زمانی برای کشتن

  • لذت بردن از اثر گریشام به خاطر بیان پیچیدگی‌های بیزانسی به‌ویژه در روایت‌های مربوط به سیاست کلانتون (می‌سی‌سی‌پی) مسری است! او داستان بسیار خوبی را روایت می‌کند. زمانی برای کشتن کتابی لذت‌بخش است. (مجله‌ی لایبرری ژورنال)

  • جان گریشام عالی است. (دالاس تایمز هرالد)

  • گریشام یک استاد مطلق است. (واشنگتن پست)

  • گریشام ما را مجذوب خود می‌کند. (هیوستون کرونیکل)

  • داستانی حیرت‌انگیز از تقلای سیاه‌پوستان برای بازپس‌گیری حقوق خود در زمانه‌ی وحشتزای کوکلاس کلان. باید به گریشام برای نوشتن این رمان طلا هدیه کرد. (هلن لوئیس، منتقد ادبی نیویورکر)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب زمانی برای کشتن

فیلم سینمایی زمانی برای کشتن به کارگردانی جوئل شوماخر در سال 1996 با اقتباس از رمان زمانی برای کشتن نوشته‌ی جان گریشام ساخته شد. در این فیلم بازیگران سرشناسی همچون ساموئل ال جکسون، متیو مک کانهی، کوین اسپیسی و کیفر ساترلند به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کتاب زمانی برای کشتن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقمندان داستان‌ها و رمان‌های تاریخی، جنایی و حقوقی یک انتخاب مهیج و سرگرم‌کننده است.

با جان گریشام بیشتر آشنا شوید

جان گریشام متولد 1955، نویسنده‌ی محبوب و حقوقدان اهل ایالات متحده‌ی آمریکا است. او در دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی در رشته‌ی حقوق تحصیل کرد و پس از فارغ‌التحصیلی مدتی به عنوان وکیل در شهر آکسفورد مشغول به فعالیت شد. گریشام سپس برای مدت زمان کوتاهی به‌عنوان نماینده‌ی مجلس در پارلمان ایالتی انجام وظیفه کرد اما پس از آن رشته‌ی حقوق را رها کرده و به‌طور حرفه‌ای به نویسندگی روی آورد. او نخستین رمان خود را با نام زمانی برای کشتن در سال 1989 منتشر کرد و به سرعت در سراسر آمریکا به شهرت دست یافت. پس از آن رمان‌ها و داستان‌های او یکی پس از دیگری منتشر شدند تا جایی که او هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نویسندگان آمریکا به شمار می‌آید. از این نویسنده کتاب‌های زیادی به فارسی ترجمه شده که به‌عنوان نمونه می‌توان به کتاب‌های «زمانی برای بخشش»، «خانه نقاشی شده»، «دلال بیمه»، «اتاق مجازات» و «وکیل خیابانی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب زمانی برای کشتن می‌خوانیم

کارل لی هایلی با وجود دریافت آن تماس تلفنی نیز برای رفتن به خانه عجله نکرد. چون گون همیشه خیلی زود هیجان‌زده و آشفته می‌شد و قبلاً هم چند بار با تصور دزدیده شدن بچه‌هایش با کارل که سر کار بود بیخودی تماس گرفته بود. کارل وقتی نگران شد که چشمش به ماشین پلیسی افتاد که کنار خانه‌اش پارک شده بود.

وقتی در ورودی را باز کرد از دیدن تونی و پسرها در خانه‌ تعجب کرد. سپس، صدای گریه‌ی گون را شنید. سمت راستش، در اتاق نشیمن کوچک خانه‌اش، جمعیت زیادی را دید که دور یک جسم کوچک جمع شده‌اند. بچه‌ای در چند حوله پیچیده شده و خویشاوندانش گریه‌کنان احاطه‌اش کرده بودند. با نزدیک شدن کارل، گریه‌ها متوقف شد و جمعیت کنار رفت.

کارل لی هایلی پرسید که چه اتفاقی افتاده است. هیچ‌کس جواب نداد. تنها گون کنار دخترک مانده و دستش را در دست گرفته بود. کارل کنار کاناپه زانو زد و شانه‌ی دختر را نوازش کرد. او داشت با دخترش حرف می‌زد و سعی می‌کرد لبخند بزند. هر دو چشم بسته‌ی دخترک متورم و خون‌آلود بود. کارل لی بلند شد و رو به جمعیت ایستاد و التماس کرد که به او بگویند چه اتفاقی افتاده است. او برای سومین بار از همه خواست تا موضوع را به او بگویند. ویلی هاستینگز، یکی از خویشان گون، به نمایندگی از بقیه جلو آمد و به کارل لی گفت که چند نفر کنار رودخانه مشغول ماهی‌گیری بوده‌ و تانیا را با این سر و وضع وسط جاده پیدا کرده‌اند. تانیا نام پدرش را به آن‌ها گفته بوده است و آن‌ها هم او را به خانه آورده‌اند.

کارلی لی درحالی‌که به ویلی خیره شده بود، فریاد زد: «چه اتفاقی افتاده، ویلی؟»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: جنایت هولناک
فصل 2: انتقام
فصل 3: پس از آن
فصل 4: کوکلاکس کلان
فصل 5: وکلا
فصل 6: شاهد حرفه‌ای
فصل 7: مشکلات جیک
فصل 8: دستیار تحقیق
فصل 9: تدارکات
فصل 10: هیئت‌منصفه
فصل 11: شروع محاکمه
فصل 12: دنیای دیوانه
فصل 13: پایان محاکمه
فصل 14: گناهکار یا بی‌گناه؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمانی برای کشتن
نویسنده
مترجممهسا فیروزه چی
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-622-92518-5-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
47000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمانی برای کشتن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زمانی برای کشتن

برای دریافت کتاب زمانی برای کشتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.