معرفی و دانلود رایگان کتاب زن زیادی

عکس جلد کتاب زن زیادی
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن زیادی

کتاب زن زیادی دربردانده‌ی 9 داستان کوتاه از جلال آل احمد، دردهای اجتماعی و نوع تفکرات زنان را در جامعه‌ای مردسالار به تصویر کشیده است.

کتاب زن زیادی یکی از ارزشمندترین آثار جلال آل احمد است که روایت زندگی نه‌ فقط زنان بلکه مردانی است که جایگاه شناخته‌ شده و مهمی در جامعه دارا نمی‌باشند. در جامعه‌ای که نادانی و خرافات بسیار پررنگ است و زن و مرد هر دو به یک اندازه بدبخت هستند. او در این اثر به انتقاد از سنت‌ها و همین‌طور افکار و کارهای زنان سنتی می‌پردازد.

داستان‌های این مجموعه بر زندگی و نوع تفکرات زنان در جامعه متمرکز است و با نثر ساده و گیرای آل احمد، مخاطب را به درون دنیای خود می‌برد و او را در کنار شخصیت‌های زنده که می‌توان با آن‌ها همزاد پنداری کرد، قرار می‌دهد.

زبان این مجموعه و این داستان، طنز با ادبیاتی در زمان‌های قدیم است. همان زمان‌ها که زنان پیش هم می‌رفتند و مراسم سمنو پزان برگزار می‌کردند و به توطئه علیه هووهایشان می‌پرداختند، عمه قزی‌ها هم نسخه‌‌های علمی‌ برای درمان نازایی زن‌ها تجویز می‌کردند و از دخترها می‌خواستند تا کنار دیگ بروند و بخت رویایی خود را آرزو کنند.

یکی از ویژگی‌های خوب داستان‌های جلال این است که به هر زمانی از جامعه قابل تعمیم است و شخصیت‌های داستانش را می‌توان در خانواده و اطرافیان خود دید. زن زیادی فراتر از زمان و مکان به رشته تحریر درآمده است. هنوز هم رفتارها و عاداتی که نویسنده از آن‌ها انتقاد می‌کند، در همه جای اجتماع قابل لمس است.

جلال آل‌ احمد (Jalal Al-e-Ahmad) در سال 1302 در محله‌ای در تهران و در خانواده­‌ای مذهبی متولد شد. پدرش روحانی بود و میخواست تا پسرش را جانشین خود کند اما نتوانست. نکته‌ای که در زندگی آل‌احمد بسیار مورد توجه است، زندگی پیوسته ادبی او می‌باشد. یکی از موضوعات اجتماعی که نویسنده در داستان‌ها زیاد مورد بررسی قرار داده است بیچارگی‌ها، محرومیت‌ها و نداشتن آزادی زن در خانواده و اجتماع می‌باشد.

در بخشی از کتاب زن زیادی می‌خوانیم:

از در باغ آسایشگاه پا به درون گذاشتم هنوز اثری از ترس و وحشت پیشین را با خود داشتم. وحشت از ورود به یک جای ناشناس. وحشتی که وقتی بچه بودم از ورود به جلسه‌ی امتحان در خودم حس می‌کردم.

با دوستم که طبیب آسایشگاه بود قرار گذاشته بودم ساعت ده صبح خودم را به شاه‌ آباد برسانم. اوایل مهر بود و هنوز بیمارها در فضای آزاد زندگی می‌کردند. از همان دم در، تخت‌های چوبی و آهنی را ردیف، پهلوی هم، روی زمین گذاشته بودند. و بالای هر ردیفی از آن‌ها یک طاقه‌ی بنلد و دراز برزنت کشیده بودند. کناره‌ی ملافه‌های سفید و چرک‌ مُرد بسترها، روی خاک افتاده بود و سایه‌بان بالاسر تخت‌ها را گرد گرفته بود و اولین برگ‌های خزان‌زده‌ی چنارهای بلند باغ گله به گله روی آن نشسته بود. فقط راهرو و قیر ریز وسط باغ که به صحنه‌ی نمایش منتهی می‌شد خالی بود. همه جا، کنار باغچه‌ها، دور حوض‌ها، زیر ردیف درخت‌ها، کنار جوی‌های آب که گرچه صاف و زلال و حتماً سرد بود، ولی هوسی برای آشامیدن نمی‌انگیخت، کنار ساختمان‌ها، روی مهتابی‌ها و ایوان‌ها و همه جای دیگر در پستی‌ها و بلندی‌های باغ، تخت‌ها پهلوی هم ردیف شده بودند و روی آن‌ها آدم‌های مسلول دراز کشیده بودند، یا نیم‌خیز نشسته بودند. و همه‌ی آن‌ها وقتی از پهلوی‌شان می‌گذشتیم با قیافه‌های مات و مهتابی و با چشم‌های بیمارانه‌ی درشت و گود افتاده به ما می‌نگریستند. شاید این نگاه‌های عجیب بود که چنان خواهشی را کم‌کم در دل من افروخت نمی‌دانم. ولی همه‌شان این نگاه را داشتند. در قسمت زنانه و مردانه، در قسمت‌های عمومی و خصوصی و هر جای دیگر که دوست طبیبم مرا با خود برد، همه این نگاه را داشتند.

فهرست مطالب کتاب

به عنوان مقدمه
سمنوپزون
خانم نزهت الدوله
دفترچه بیمه
عکاس بامعرفت
خداداد خان
دزد زده
جاپا
مسلول
زن زیادی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن زیادی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فانوس دنیا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-6097-31-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن زیادی

Princess
۱۴۰۲/۸/۹
زن زیادی نگاه نقدگونه‌ی جلال آل احمد نسبت به روحیات زنان جامعه و رفتار جامعه با اونهاست. جناب آل احمد وقتی این داستان رو نوشتن که به معنی واقعی قسمتی از زنان جامعه‌ی اون زمان یا به دنبال خاله زنک بازی بودن یا غرق در جذب شوهر ایده آل، ولی مسئله اینه که زن زیادی نسخه‌ای نیست که بشه برای همه پیچید یا جامعه رو باهاش قضاوت کرد‌. اگه داستان لاک صورتی ایشون رو خونده باشین یا خود داستان زن زیادی رو، متوجه میشین که شاید در برخی نقاط جامعه‌ی امروزی ما این اتفاقات رخ میده، ولی عمومیت نداره. پیشنهادم اینه که داستان رو بخونید و از توصیفات زیباشون لذت ببرید، ولی تعمیم ندید. درباره داستان‌هایی مثل ندیمه هم به نظرم همین مسئله صادقه، اینکه شاید برخی اشتراکات باشه ولی تعمیم بی جا اشتباه‌ترین کاره، شرایط زمانه و تفکر نویسنده و.. رو باید در نظر گرفت حتما.
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
عالی بود، کتاب‌های جلال آل احمد حرف ندارن!
این مجموعه از چند داستان کوتاه تشکیل شده که همه حال و هوای اون دهه رو به خوبی به تصویر میکشن، شخصا با داستان دفترچه بیمه خیلی حال کردم، حرف‌هایی که معلم‌های مدرسه در خصوص اعتراض به کسر حقوقشون برای بیمه میزدن، بیانگر خیلی از مشکلات مدیریتی توی کشور ماست.

ابتدای امسال نسخه صوتی این مجموعه رو شنیدم که واقعا جذاب بود و از اونجایی که هر کتاب عالی یه تحلیل خوب هم داره، مقاله «تحلیل داستان زن زیادی بر اساس نظریه‌ی خواننده درون متن چمبرز» رو مطالعه کردم که به محتوای درونی و لایه‌های معنایی کتاب پی ببرم. به شما هم توصیه میکنم اگر از این کتاب لذت بردید، تحلیلش رو هم مطالعه کنید.
محمدرضا
۱۴۰۱/۱/۱۹
کتاب زن زیادی نگاه نقد گونه جلال آل احمد نسبت به روحیات زنان جامعه و رفتار جامعه با آن‌ها است. جناب آل احمد وقتی این داستان را نوشتند که به معنی واقعی قسمتی از زنان جامعه‌ی اون زمان یا به دنبال خاله زنک بودن یا غرق در جذب شوهر ایده آل، ولی مسئله اینه که زن زیادی نسخه‌ای نیست که بشه برای همه پیچید و یا جامعه رو باهاش قضاوت کرد. اگه داستان لاک صورتی از همین نویسنده رو خونده باشید متوجه میشوید که شاید در برخی از نقاط جامعه امروزی ما از این مدل اتفاقات رخ میدهد ولی عمومیت خاصی ندارد. پیشنهادم اینه که این داستان رو بخونید از توصیفات زیبایش لذت ببرید ولی تعمیم ندید.
F.Namazi
۱۴۰۲/۱/۳۱
این داستان نوشته جلال آل احمد نویسنده متفکر و روشن اندیش ایرانی است، ایشان نزدیک به چهل اثر چاپی در حوزه‌های مختلف از خود بجای گذاشته
و نوشته‌های ایشان اثر گذاری بزرگی روی عوام جامعه داشت همچنین پرورش چندین نویسنده یکی از هنر‌های بزرگ این نویسنده بنام است
کتاب زن زیادی دارای مضمون زن ستیزی و ارزش کم زن در جامعه است
Mhbb H
۱۴۰۳/۱/۱
این کتاب خیلی عالیه
من تک به تک داستان‌ها رو با دقت خوندم و بعد از خوندنش به حدی مجذوبش شدم، که رفتم کتاب کاغذی اینو خریدم....
مخصوصا داستان خانم نزهت الدوله، که با شوهراااش و ادا و اطواراش کلی می‌خندین
مثل همیشه، متشکرم از کتابراه
Elham Ekhtiari
۱۴۰۱/۱/۲۹
مجموعه‌ای از داستانهای کوتاه استاد جلال آل احمد است. "سمنوپزون"، "دفترچه بیمه"، "عکاس با معرفت"، "خدادادخان"، "زن زیادی" و چند داستان کوتاه دیگر. خواندن این مجموعه را به همه دوستداران ادبیات فارسی توصیه میکنم.
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۱/۶/۱۷
داستانهای اول که زن ستیزانه بود البته نباید نادیده گرفت بعضی از خانمها واقعا همینطوری هستن 😀اما داستان آخر خیلی ناراحت کننده بود کلا جالب بود تا حالا نخونده بودمش با تشکر از کتابراه
ناهید
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
خیلی عالی ممنون از کتابراه قصه بچه مردم و زن زیادی خیلی جذاب بودن
بخونید
alireza najafirad
۱۴۰۲/۱/۲۵
خیلی خوب نقش زنها رو در اوایل قرن ۱۳ نشون داده
چند داستان کوتاهه که قشنگ نگارش شده
ع. فتحی
۱۴۰۱/۴/۱۹
به نوعی با شرایط و سبک زندگی افرادی که همروزگار نویسنده بودن میشه از طریق این داستانها آشنا شد.
محمدجلال عبادت
۱۴۰۱/۳/۲۷
سلام
خواندن این کتاب رو به همه مخصوصا کسانی که به نویسندگی علاقه مند هستند پیشنهاد میکنم.
بهرام بهرامی
۱۳۹۸/۸/۸
اولین کتاب آل احمد و طبیعتا نسبت به کارهای بعدی جلال ضعیف... اما باز رگه‌های ازش دیده میشه
آتنا کرمی نژاد
۱۴۰۲/۲/۱۸
با حال و هوای نیم قرن پیش آشنا میشید که خیلی جالبه
کسرا امام
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
کتاب متوسطی بود من انتظار بیشتری از جلال آل احمد داشتم
سمیه حسینی
۱۴۰۰/۱۱/۲۹
کتاب خوبی بود اما همه داستان‌ها بدون انتهای مشخص تموم میشدن
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب زن زیادی

برای دریافت کتاب زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.