معرفی و دانلود کتاب زنبوردار حلب

عکس جلد کتاب زنبوردار حلب
قیمت:
49500 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنبوردار حلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنبوردار حلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنبوردار حلب

کتاب زنبوردار حلب نوشته‌ی کریستی لفتری که برنده‌ی جایزه‌ی اسپن وردز شده است به ماجرای زوجی در میانه‌ی آشوب جنگ داخلی سوریه می‌پردازد. آن‌ها فرزند خود را از دست می‌دهند و زن نیز نابینا می‌شود. این زوج اکنون مجبور هستند برای شروعی دوباره راهی سفری پرخطر شوند و خود را به انگلستان برسانند.

درباره‌ی کتاب زنبوردار حلب:

نوری زنبوردار است و همسرش افرا، یک هنرمند. آن‌ها زندگی ساده‌ای دارند و در شهر زیبای حلب سوریه به سر می‌برند تا این‌که جنگ داخلی بی‌پایان در این کشور آغاز می‌شود و این زوج ناچار به فرار می‌شوند. فرزند آن‌ها سامی در اثر انفجار بمب کشته می‌شود و افرا نیز بینایی خود را از دست می‌دهد. حالا این زوج رنجور و ناامید باید سفری خطرناک را از طریق ترکیه و یونان به سمت آینده‌ای نامشخص در انگلیس آغاز کنند.

کتاب زنبوردار حلب (The Beekeeper of Aleppo) تنها داستان خانواده‌ای نیست که تلاش می‌کنند روح زخمی خود را ترمیم نمایند بلکه شجاعت و پایداری آن‌ها را برای مقابله با خطرات بسیاری به تصویر می‌کشد که اکثر پناهجویان با آن دست به گریبان می‌شوند.

کریستی لفتری (Christy Lefteri) توانسته است با قلم خود داستانی دلسوزانه و زیبا را از پیروزی روح انسان روایت کند و کتاب حاضر با داستان قدرتمند خود مفاهیم عمیقی را به شما یادآور می‌شود که شاید مدت‌هاست از یاد برده‌اید.

جوایز و افتخارات کتاب زنبوردار حلب:

- برنده‌ی جایزه‌ی اسپن وردز
- نامزد جایزه‌ی Dayton Literary Peace
- کتاب منتخب باشگاه کتابخوانی A BBC RADIO 2 در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب زنبودار حلب:

- لفتری با احتیاط تأثیرات ناگوار جنگ را نشان می‌دهد. نوری و افرا به طور کلی به عنوان قربانی طراحی نشده‌اند، بلکه به روش‌های مختلف و پیچیده‌ای از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند. نویسنده با خلق شخصیت‌هایی پیچیده و غنی شما را به عمق ماجرا می‌برد. (Time)

- از همان جمله‌ی نخست زنبوردار حلب شما وارد جهانی می‌شوید که قهرمانان اصلی نمی‌توانند روی‌گردان شوند. این کتاب می‌خواهد که شما با نحوه‌ی پردازش وحشت در اطراف خود، خشونت بی‌معنی، از دست دادن عزیزان و... آشنا شوید. (Esmeralda Santiago)

- زنبوردار نوری و همسرش افرا از جنگ داخلی سوریه و ویرانه‌های آن می‌گریزند و برای آینده‌ای نامشخص راهی انگلستان می‌شوند. (USA Today)

کتاب زنبوردار حلب مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های تاریخی علاقه دارید، بدون شک از این رمان که با نگاهی دقیق و موشکافانه به زندگی پناهجویان می‌پردازد، لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب زنبوردار حلب می‌خوانیم:

باران شدید‌تر می‌شود. مدارک را در کیفم می‌گذارم و از تپه بالا می‌روم تا به پانسیون برسم.

افرا جلوی در دولنگۀ اتاق نشیمن نشسته است. چند نفر دیگر از ساکنان پانسیون هم در اتاق‌اند و صدای تلویزیون را تا آخر زیاد کرده‌اند. مرد مراکشی ابروهایش را برایم بالا می‌اندازد. «حالت چطوره پیری؟» این‌بار تمام جمله را به انگلیسی می‌گوید و چشمان تیره‌اش برق می‌زنند.

می‌گویم: «بد نیستم پیری.» و زورکی لبخند می‌زنم. این کارم راضی‌اش می‌کند. از ته دل می‌خندد و دستش را روی زانویش می‌کوبد. دوباره پشت میز می‌نشینم و به بازتاب تصویرم در مانیتور خیره می‌شوم. کیبورد را لمس می‌کنم، اما دستم نمی‌رود که ایمیل‌هایم را بررسی کنم. چشمانم به‌سمت در شیشه‌ای کشیده می‌شوند. هر بار که باد شدیدتر و لامپش روشن می‌شود، انتظار دارم محمد را در حیاط ببینم.

به حیاط می‌روم و دنبال زنبور می‌گردم و بالاخره آن را زیر درخت پیدا می‌کنم. روی چند تکه‌چوب و برگ‌های ریخته بر زمین می‌خزد. دستم را جلویش می‌گیرم و روی انگشتم می‌خزد و به‌سمت کف دستم می‌آید و بعد پاهایش را جمع می‌کند و لم می‌دهد، به همین دلیل او را با خود به داخل می‌برم.

فهرست مطالب کتاب

برنز
حلب
شب
استانبول
دریا
آتش
امواج 
طلوع خورشید
آواز
صبح
امید
کلید
دور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنبوردار حلب
نویسنده
مترجممحمدصالح نورانی زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-600-461431-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
49500 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنبوردار حلب

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
مدتها پیش این کتاب رو از کتابراه هدیه گرفتم ولی جرات خواندنش را نداشتم. می‌دانستم که با داستان ناراحت کننده‌ای قرار است مواجه شوم و گمان می‌کردم تاب این ناراحتی را نداشته باشم. داستان را دوست داشتم و با قصه و شخصیت هایش و موقعیت‌های آن که همگی به درستی پردازش شده بودند ارتباط خوبی برقرار کردم. و و داستانی ازجنگ آوارگی بی سامانی و فقدان. نویسنده در انتهای کتاب می‌گوید رمان واقعی نیست ولی می‌دانیم که چه در سوریه و چه در سایر کشورهایی که درگیر جنگ چه داخلی و چه خارجی هستند صدها و بلکه هزاران نوری و افرا هست که آواره شدند و همه چیزشان از دست رفته حتی کودکشان و هزاران سامی هست که گل وجودش در خردسالی با بمبی پرپر شده. بازی نویسنده با کلمات در انتهای هر فصل که می‌شد کلمه آغازین فصل بعدی بسیار جالب بود. نکته دیگر اینکه با وجود تلخی گزنده داستان که لاجرم خاص این اثر بود ولی خوشبختانه از اغراق و نوحه سرایی خبری نبود. باسپاس از کتابراه.
Giema sufiyan
۱۴۰۰/۱۱/۱۵
سقط درد‌های روحی و چشم گشودن به توالی زندگی در واژه به واژه چنان هنرمندانه جاری بود که هر لحظه از خوانش کتاب برام سرشار از معنای بود و زنده بودن در جانِ زندگی. اگه در بخش‌های اسیب دیده‌ی درونت گم شدی قطعا این کتاب برای تو ودیعه‌ای هست که کمک میکنه خودتو پیدا کنی و جاری بشی. نت به نت جدال تنگاتنگ و فقدان هم بستگیِ و این یعنی اعتلا در جاریِ زندگی. سپاس از تیم دوست داشتنی ِ کتابراه/شدیدا توصیه میکنید مطالعه بفرمایید عزیزان🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
نازنین شریفی
۱۴۰۱/۷/۲۸
کتابی که خواندنش برای هر فردی لازمه تا بدانیم قدر امنیت و آرامش را و درک کنیم حال همنوعانی که از ستم و توحش آدمخواران اینگونه آواره کشورهای دیگر شدند چقدر دلم از کشته شدن فرزندانشان آتش گرفت و چقدر سوختم از دود شدن آرزوهایشان
نویسنده به خوبی از عهده انتقال احساس و درد ورنج مهاجران سوری برآمده که
جای تقدیر دارد
به امید روزی که نویسندگان فقط از صلح و مهربانی و شادی کودکان بنویسند
ممنون از کتابراه
م مسعودی
۱۴۰۰/۹/۱۴
خیلی قشنگ رویدادهای قبل و بعد از جنگ را به تصویر می‌کشد. زیباتر و گویاتر از کتاب" دا"که قبلا خونده بودم و چه متاثر شدم از درد و رنجی که مهاجران متحمل می‌شوند
عهد بستم بیش از پیش به مهاجران افغان در ایران کمک کنم و البته این نا امیدی نسبت به آینده گریبان خودمان را هم گرفته. امیدوارم هرگز چنین رخدادهایی را تجربه نکنیم و خدا را سپاسگزارم برای این آرامشی که داریم
مریم زارع
۱۴۰۰/۹/۱۱
با، سلام. وخسته نباشی به نویسنده گرامی. رمان زیبایی بود. مشکلات مهاجر‌ها رو میگه و زندگی سختشون و بلاهایی که تو مسیر براشون پیش میاد. البته بعضی اتفاقا به نظرم از قلم افتاده. مثلا سرنوشت خیلی از ادمهایی که سر راهش قرار گرفتن. اصلا معلوم نشد که چه بلایی به سرشون اومد. وبه نظرم این رمانو باید کسایی بخونن که قصد دارن به کشورهای دیگه مهاجرت کنن. با تشکر
Smko Ghahramani
۱۴۰۱/۵/۲
سلام. کتاب بسیار مفید وآگاه کننده‌ای بود. داستانی درمورد مشکلات پناه جویان تا رسیدن به امید. زخم‌های روحی ناشی از جنگ وترک وطن وبسیاری از مشکلات دیگر که شاید از آن بی خبریم. شخصا بسیار متاثر شدم ودیدم رو نسبت به مهاجران تغییر داد که در هرجایی با این افراد رو برو شدم نهایت مهربانی ومحبت رو نشان بدهم. امید وارم هیچ کس مجبور به ترک وطن نشود 😢
فیروزه ابراهیمیان
۱۴۰۰/۹/۶
به نقل از کتاب ک میگه (تماشای تمام این اتفاق‌ها متقاعدم کرد که تغییر ممکن است) درد جنگ، فقدان فرزند، رنج مهاجرت تمام مصائب ریز و درشتی که از پس این وقایع رخ داده نشون میده که ادم با امید میتونه از همه اینها عبور کنه و چقدر خوب نویسنده راوی این همه درد و امید شد.
فرزانه نجاری
۱۴۰۰/۱/۱۵
کتاب جالبی بود نویسنده به خوبی تونسته بود گوشه‌ای از مشکلات مهاجرت و زندگی توی کشور‌های دیگه با فرهنگ‌های متفاوت و مسائلی رو که پناهندگان به کشور‌های دیگه با اون‌ها مواجه میشن به خوبی توضیح بده ترجمه هم خوب و کامل بود.
ممنون از کتابراه.
نسیم افتخار
۱۴۰۰/۱۱/۲۲
کتاب فوق العاده خوبیه، نویسنده با بیان رسا تونسته پلی بین مخاطب و داستان و شخصیت هاش بزنه، جوریکه آدم فکر می‌کنه درون داستانه و وقایع رو باچشم خودش می‌بینه. جنگ به هرشکل و دلیلی زشت و ویرانگره و نویسنده آسیب‌های جنگ و حالات روحی بازماندگان رو بانهایت دقت وظرافت به تصویر کشیده
فروغ حیدری
۱۴۰۰/۹/۱۸
کتابی عالی در باره رنج و اندوه مردم گریزان از جنگ درحالی که تمام زندگی و حتی عزیزانشون جلو چشمهاشون از دست دادن
(کاش به جای این همه بمب، کتاب بر سر خاورمیانه می‌ریختند! آن وقت دیگر کسی برای رفتن به بهشت، به جنگ نمی‌رفت!)
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۰/۲/۱۶
کتابی پر احساس از جنگزدگان که همیشه نور امید را در دلهایشان روشن نگه میدارند و پس از طی راهی پر از سختی و اشوب درغربتی نا اشنا سکون میابند. ممنون کتاب خوبی بود.
Ali Mohammdi
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
کتاب در مورد زن و شوهری به نام نوری و افرا است
در طول کتاب نوری و افرا حین سفر در این دنیای پرآشوب می‌کوشند با غمِ تمام چیزهایی کنار بیایند که از دست داده‌اند و همچنین در برابر خطراتی که حتی شجاع ‌ترین آدم‌ها را می‌ترساند، خود را نبازند.
Sahar Rasooli
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
روایت تلخ مردم پناه جو و سختی‌هایی که متحمل میشن، از جنگ در کشورشون تا سختی مسیر و اتفاقاتی که براشون پیش میاد... نابود شدن تمام آنچه بهش دل بسته بودن، از محل زندگی تا شغل شون و حتی عزیزان شون... بغض گلومو موقع خوندنش حس می‌کردم...
ناهید
۱۴۰۱/۸/۲۶
واقعا رمان جذابی بود
داستان مهاجرت خانواده‌های سوری به اروپا
تصویر سازی‌ها عالی بود و داستان مدام در بین حال و گذشته در رفت و آمد بود ولی این کار بگونه‌ای انجام شده بود که خط داستان رو گم نمیکردی
زهره ترابیان
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
هنرمندانه بیرون افتادن از بهشت زندگی درست در همین زمانه که ما زیست می‌کنیم رو به تصویر می‌کشه.
پی بردم به این حقیقت که برای هر جامعه‌ای هر جایی با هر شرایطی و امکاناتی ممکنه اتفاق بیافته.
مشاهده همه نظرات 81

راهنمای مطالعه کتاب زنبوردار حلب

برای دریافت کتاب زنبوردار حلب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.