معرفی و دانلود کتاب زندگی حقیقی: فراخوانی برای فاسد کردن جوانان

عکس جلد کتاب زندگی حقیقی: فراخوانی برای فاسد کردن جوانان
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی حقیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی حقیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی حقیقی: فراخوانی برای فاسد کردن جوانان

کتاب زندگی حقیقی اثر آلن بدیو، نویسنده و فیلسوف معاصر فرانسوی، است. بدیو در این کتاب، در قالب درسگفتارهایی خطاب به جوانان، چیستی زندگی حقیقی را تبیین کرده است. او با اشاره به دیدگاهی که سقراط را به «فاسد کردن جوانان» متهم کرد، خود را فیلسوفی فاسد معرفی می‌کند و می‌کوشد با این بیان کنایه‌آمیز، سرشت آگاهی‌بخش فلسفه‌ را در برابر سرشت گمراه‌کننده‌ی قدرت آشکار کند و ظرفیت‌های فردی و اجتماعی یک زندگی غنی‌تر را برای دختران و پسران جوان روشن سازد.

درباره‌ی کتاب زندگی حقیقی

امروزه جوانان، دست‌کم در غرب، در آستانه‌ی جهانی جدید قرار دارند. با افول سنت‌های قدیمی، جوانان با انتخاب‌های بیشتری نسبت به گذشته روبه‌رو هستند. آلن بدیو (Alain Badiou) در کتاب زندگی حقیقی (The True Life)، درصدد آن است که جوانان را از نیروهای قدرتمندی که آن‌ها را به گرداب مصرف‌گرایی یا اشکال انفعالی سنت‌گرایی می‌کشانند، آگاه کند. قدرت‌ها از اینکه فلسفه و فلاسفه را گمراه‌کننده جلوه دهند، چه نفعی می‌برند؟ آن‌ها در ازای چه چیزهایی به جوانان وعده‌ی ثروت و لذت می‌دهند؟ آلن بدیو توضیح می‌دهد که فلسفه از منظر قدرت‌ها، جوانان را فاسد می‌کند؛ چرا که به آن‌ها نشان می‌دهد زندگی کاذبی در کار است؛ زندگی‌ای که به ارضای فوری غرایز فرو کاسته شده است و در نبردی بر سر پول و قدرت زیسته می‌شود.

جوانان به گفته‌ی بدیو، در این عصر با دو انتخاب مواجه می‌شوند: لذت آنی (لذت‌پرستی) و زندگی محافظه‌کارانه و ساختاری. بدیو معتقد است یک زندگی حقیقی شامل خلق چیزی جدید است که به دنبال پول و قدرت نباشد. این فیلسوف 79 ساله، در اثرش جوانان را به سمت حیاتی سرشار از اندیشه‌های والا سوق می‌دهد و به آن‌ها نشان می‌دهد چیزهایی ورای پول، لذت و قدرت وجود دارند که از اهمیت بسیار بالاتری برخوردارند و به آن‌ها می‌آموزد زندگی حقیقی را در چه اموری بجویند.

معرفی و دانلود کتاب زندگی حقیقی

کتاب زندگی حقیقی به جوانان کمک می‌کند از مسیرهایی که قبلا برای آن‌ها ترسیم کرده‌اند، بیرون بزنند و ظرفیت‌های درونی خودشان را بازشناسند. سقراط از این جهت به اعدام محکوم شد که جوانان را از اطاعت کورکورانه باز می‌داشت و اهداف ارزشمندتری را در خدمت دستیابی به زندگی حقیقی برمی‌شمرد. بدیو در ادامه‌ی راهی که سقراط در پیش گرفته بود، با طنزی زیرکانه، خاطرنشان می‌کند که جوانان را به این معنا فاسد می‌کند. این کتاب، تلاش می‌کند به جوانان بیاموزد مجبور نیستند در راه‌هایی که از قبل طرح‌ریزی شده‌اند، قدم بگذارند و خوشبختی و موفقیت را در پیروی از قوانین مرسوم اجتماعی بجویند؛ بلکه می‌توانند در مسیرهای جدیدی حرکت کنند و راه‌های تازه‌ای را کشف کنند. او تأکید می‌کند لازم است جوانان شهامت داشته باشند و در پیش‌داوری‌های قدیمی و نظام سلسله مراتبی گذشته تجدید نظر کنند و توانایی‌های خود را بشناسند.

این کتاب به کوشش نشر شوند و با ترجمه‌ی احسان پورخیری و حسین طیب به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب زندگی حقیقی

  • به ندرت هیچ فیلسوف اخلاق دیگری در عصر ما از نظر سیاسی، روشنفکر و شجاعانه جدلی است و آماده است تا با گریزی به مفاهیم حقیقت و نظریات دانشگاهی، آن‌ها را مورد بحث قرار دهد. (تری ایگلتون، دانشگاه لنکستر، انگلستان)
  • دعوت آلن بدیو در این کتاب کوچک هیجان‌انگیز، حاوی «طنَازی جدی» است که از یک فیلسوف متعهد به فساد جوانی انتظار می‌رود: جوانان، چه از نظر جسمی جوان هستند چه از نظر ذهنی، جوانی خود را از نو سازماندهی کنند و از این طریق، تفکر را در مسیرهایی کاملاً جدید احیا کنند. (جیسون بارکر، دانشگاه کیونگ هی)

کتاب زندگی حقیقی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان به مباحث فلسفی، هستی‌شناختی و روانشناختی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب زندگی حقیقی: فراخوانی برای فاسد کردن جوانان می‌خوانیم

در واقع، مسئله‌ای که همه‌ی ما باید بدان بپردازیم این است: مدرنیته همانا ترک سنت است. مدرنیته عبارت است از پایان کهنه‌جهان کاست‌ها، اعیان ‌و اشراف، سلطنت‌های موروثی، تشرّف‌یابی جوانان، انقیاد زنان، تقسیم‌بندی صُلب، صوری، تثبیت‌شده و از لحاظ نمادین، بسیار شدید بین اقلیت قدرتمند و توده‌های مهاجران، کارگران و برزگران سخت‌کوش و تحقیرشده. هیچ چیز نمی‌تواند این حرکت مقاومت‌ناپذیر را واژگون کند، حرکتی که بی‌تردید در غرب طی دوره‌ی نوزایی آغازیدن گرفته؛ از لحاظ ایدئولوژیک در سده‌ی هجدهم در عصر روشنگری تثبیت و استوار شده است؛ از آن زمان به بعد در پیشرفت بی‌سابقه‌ی فناوری‌های تولید و ارتقای جاریِ ابزارهای محاسبه، گردش و ارتباط قالب گرفته است؛ و از سده‌ی نوزدهم به این طرف در معرض مبارزه‌ی سیاسی بین سرمایه‌داریِ جهانی‌شده و ایده‌ی کمونیستیِ جمع‌گرایانه (با آزمون‌هایش، با ناکامی‌های وحشتناک‌اش و با بازسازی‌های سرسختانه‌اش) بوده است. مبارزه‌ای که میان شکل و پیامدهای مدرنیته، که ترک سنت قلمداد می‌شود، بوده و هنوز هم هست.

شاید جالب توجه‌ترین نکته، که به هر طریق [حتی اگر جالب‌ترین هم نباشد] ما در این‌جا بر روی آن متمرکز می‌شویم، این است که این ترک سنت - این توفان تمام‌عیاری که کل انسانیت را درمی‌نوردد و تنها در عرض سه سده شکل‌هایی از سازماندهی [اجتماعی] که هزاران سال پاییده‌اند را رُفت‌ و روب کرده - موجد بحرانی سوبژکتیو است که اینک علل و دامنه‌ی آن را شاهدیم و یکی از فاحش‌ترین سویه‌هایش هم دشواری زیاد و فزاینده‌ای است که جوانان آن را برای یافتن جایگاه‌شان در جهان نوین از سر می‌گذرانند. بحران واقعی یعنی همین. امروزه همه از «بحران» حرف می‌زنند. آدم‌ها گاهی فکر می‌کنند که این بحران سرمایه‌داری مالیِ مدرن است. اما این‌طور نیست! اصلاً این‌طور نیست! سرمایه‌داری با سرعتی سرسام‌آور خود را در همه‌ی جهان می‌گستراند و شیوه‌ی طبیعیِ گسترش و پیشرفت‌اش همواره ملازم است با بحران و جنگ، ابزارهایی که همان‌قدر که وحشیانه‌اند، برای بالا بردن کاراییِ شکل‌های رقابت و تحکیم جایگاه برندگان هم ضروری‌اند - برندگانی که، از راه مُفلس کردن بقیه‌ی آدم‌ها، در متمرکز کردن حجم هرچه بیشتری از سرمایه‌ی موجود در دستان خود موفق بوده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجمان
یادداشت
فصل یکم: جوان ‌بودن در این روزگار: معنا و بی‌معنایی
فصل دوم: درباره‌ی سرنوشت امروزین پسران
فصل سوم: درباره‌ی سرنوشت امروزین دختران
پانوشت‌ها
پیوست: تاریخ و رخداد در فلسفه‌ی آلن بدیو
واژه‌شناسی (انگلیسی به فارسی)
نمایه‌ی نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی حقیقی: فراخوانی برای فاسد کردن جوانان
نویسنده
مترجماحسان پورخیری، حسین طیب
ناشر چاپینشر شوند
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-6359-19-1
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی حقیقی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی حقیقی

برای دریافت کتاب زندگی حقیقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.