معرفی و دانلود کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی

عکس جلد کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی
قیمت:
7500 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی

کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی، به شرح زندگی این خلبان رزمنده، فداکار و ایثارگر در هشت سال جنگ ایران و عراق می‌پردازد.

خلبان مصطفی اردستانی در سال 1328 در روستای قاسم‌آباد از توابع شهرستان ورامین متولد شد. او دوران ابتدایی و متوسطه را در شهرستان ورامین سپری کرد و بعد از گرفتن دیپلم در سال 1348 عازم خدمت سربازی شد.

وی بعد از انجام خدمت سربازی در سال 1350 به دانشکده خلبانی نیروی هوایی رفت، بعد از سپری کردن مقدمات آموزش پرواز در ایران، برای تکمیل دوره خلبانی به کشور آمریکا رفت و بعد از دریافت دانش‌نامه خلبانی به ایران برگشت و با درجه ستوان دومی در پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان خلبان هواپیمای اف-5 به خدمت مشغول شد.

شهید اردستانی، در زمان جنگ تحمیلی، همواره برای مأموریت‌های مشکل داوطلب می‌شد و بسیار اتفاق می‌افتاد که در یک روز، هفت بار به خاک دشمن حمله می‌کرد. بدون تردید او با انجام 400 پرواز برون‌مرزی بر فراز خاک دشمن و 1724 ساعت پروازهای مختلف در میهن، یکی از قهرمانان جنگ محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی می‌خوانیم:

هرکدام از هواپیماها که می‌رفتند صدمه دیده برمی‌گشتند. من صدمه دیدن یکی از هواپیماهای خودی را دیدم. آن هواپیما را «سروان اسدزاده» هدایت می‌کرد.

ناگهان آتش گرفت و درحالی که از مسیر منحرف شده بود با سر به زمین خورد و اسدزاده درجا به شهادت رسید.

با این خبرها شیطان وسوسه برگشتن را در دلم راه می‌داد ولی ایمان به خدا تقویتم می‌کرد. به هرحال با سرعت خیلی زیاد از اروندرود رد شدم. ناگهان در عمق 10 کیلومتری خاک عراق موشکی به هواپیمایم چنگ کشید و باک مرکزی هواپیما کنده شد و به سر بال هواپیما چسبید.

فکر نمی‌کنم تا الان چنین حادثه‌ای اتفاق افتاده باشد. با دیدن این حالت شروع کردم به خواندن آیه «وجعلنا» و از اهل بیت
(ع) کمک خواستم و بمب‌های خودم را رها کردم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات24
زبانفارسی
شابک978-600-8489-63-4
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی

برای دریافت کتاب زندگینامه خلبان شهید مصطفی اردستانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.