معرفی و دانلود کتاب زیاد فکر نکنید

عکس جلد کتاب زیاد فکر نکنید
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیاد فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیاد فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیاد فکر نکنید

کتاب زیاد فکر نکنید نوشته‌ی نیک ترنتون یک راهنمای درجه‌یک برای مقابله با تفکر افراطی است. یعنی همان تفکری که شادی را از زندگی شما می‌رُباید و در بسیاری از موارد،‌ باعث قرارگرفتن شما در نوعی زندان ذهنی می‌شود. نویسنده در اثر حاضر که در فهرست کتاب‌های پرفروش آمازون قرار دارد، تلاش کرده تا راه‌حلی برای این مشکل آزاردهنده بیابد.

درباره‌ی کتاب زیاد فکر نکنید

تفکر افراطی یکی از بزرگترین مشکلات بشر مدرن است که با گسترش دل‌مشغولی وی و سریع‌شدن سرعت زندگی‌اش، حالتی غیرقابل‌کنترل پیدا کرده است. به‌طورکلی، این پدیده به‌عنوان بزرگترین عامل از‌بین‌برنده‌ی شادی شناخته شده است و منجر به بروز اضطراب و نگرانی در فرد می‌شود.

اصولاً تفکر افراطی به دو شکل در انسان‌ها رخ می‌دهد. بسیاری از افراد که تجربیات ناخوشایندی در گذشته داشته‌اند، موفق به عبور از آن رخداد نشده‌اند و حتی بعد از گذشت سال‌ها به آن موضوع قدیمی ناخوشایند فکر می‌کنند. در موارد دیگر نیز ترس از عدم قطعیتی که در آینده وجود دارد باعث می‌شود تا بسیاری به دام تفکر افراطی بیفتند و به تشویش و نگرانی خود بیفزایند.

کتاب زیاد فکر نکنید (Stop Overthinking)، همانطور از نام آن برداشت می‌شود، سعی دارد راهکارهایی ارائه دهد تا شما را از بند تفکر افراطی آزاد کند و به زندگی در اکنون و زمان حال عادت دهد. بله، زندگی در لحظه مهم‌ترین دستاوردی است که تمامی مبتلایان به تفکر افراطی باید به آن دست پیدا کنند؛ زیرا آن‌ها با تفکر بیش‌ازحد درباره‌ی اموری که در گذشته اتفاق افتاده یا در آینده اتفاق خواهد افتاد، در واقع زمان باارزش حال را از بین می‌برند.

نویسنده‌ی برجسته، نیک ترنتون (Nick Trenton)، در این کتاب روش‌هایی را ارائه می‌کند که در ادامه و به‌صورت خلاصه به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است؛ متد شمارش معکوس، مثلاً شمارش از عدد پنج تا یک، ، روشی است که هدف اصلی آن ایجاد وقفه در روند تفکر افراطی است. به کمک این روش ساده به ذهن خود می‌آموزید که می‌تواند این نوع تفکر را در لحظه متوقف کند.

روش مؤثر بعدی برای خلاصی از نگرانی‌ها، به تعویق انداختن آن‌ها است. گوشی خود را بردارید و درست مانند اینکه در حال تنظیم زمان برای یک جلسه‌ی مهم هستید، نگرانی خود را به ساعتی خاص موکول کنید، مثلاً برای سه‌شنبه، ساعت هشت شب به مدت یک ربع جلسه‌ی نگرانی برگزار کنید. به کمک این روش در واقع شما نگرانی‌های زمان حال را به آینده موکول کرده‌اید و از شر آن‌ها خلاص شده‌اید. نگران نباشید، وقتی زمان برگزاری جلسه‌ی کذایی فرا برسد شما حتی موضوع نگرانی خود را نیز به یاد نخواهید آورد.

موارد بیان‌شده، گوشه‌ای از روش‌های مبارزه با افراط فکری از محتوای ارزشمند کتاب زیاد فکر نکنید است؛ کتابی که با ترجمه‌ی بیتا قوچانی و توسط انتشارات کتیبه پارسی منتشر شده است. گفتنی‌ست این کتاب نخستین بار در سال 2021 منتشر شده است.

افتخارات کتاب زیاد فکر نکنید

این اثر در رتبه‌بندی سایت آمازون از جایگاه قابل‌توجهی برخوردار است:

  • در فهرست صد کتاب برتر آمازون (رتبه‌ی فعلی کتاب، 64)
  • در فهرست کتاب‌های برتر دسته‌بندی عواطف و سلامت روان (رتبه‌ی فعلی کتاب، رتبه‌ی 1)
  • در فهرست کتاب‌های برتر دسته‌بندی خودسازی و احساسات (رتبه‌ی فعلی کتاب، رتبه‌ی 1)
  • در فهرست کتاب‌های برتر دسته‌بندی رهبری و کسب‌وکار (رتبه‌ی فعلی کتاب، رتبه‌ی 4)

کتاب زیاد فکر نکنید مناسب چه کسانی است؟

با عبور از سنین نوجوانی و برعهده‌گرفتن مسئولیت بیشتر در زندگی، بسیاری از ما دچار تفکر افراطی می‌شویم، به‌شکلی که این عارضه از شایع‌ترین اختلالات ذهنی موجود به شمار می‌آید. کتاب زیاد فکر نکنید راهکار هایی برای حل این مشکل دارد و خواندن آن به تمامی افرادی که به نوعی از تفکر افراطی در رنج هستند توصیه می‌شود.

با نیک ترنتون بیشتر آشنا شویم

نیک ترنتون به‌عنوان فرزند یک کشاورز، در مزرعه‌ای واقع در حوالی ایلینویز متولد و با سبک زندگی روستایی بزرگ شده است. او سپس موفق به کسب مدرک کارشناسی در رشته‌ی اقتصاد و کارشناسی‌ارشد در رشته‌ی روان‌شناسی رفتاری شده است. ترکیب این دو رشته و علاقه‌ی شدید او به نوشتن در مورد آدم‌ها، از وی نویسنده‌ای درجه‌یک ساخته که با کتاب‌های خود سعی در حل مسائل روانی افراد مختلف دارد.

در بخشی از کتاب زیاد فکر نکنید می‌خوانیم

همه‌ی ما در دنیایی بسیار پیچیده، پر جنب‌و‌جوش، و بسیار وابسته به مغز، زندگی می‌کنیم. افراط‌اندیشی باعث می‌شود غرایز شناختی روزمره‌مان در معرض تحریک‌پذیری شدید قرار گیرد. افراط‌اندیشی هنگامی اتفاق می‌افتد که فرایندهای اندیشیدنمان از اختیار خارج می‌شود، و باعث پریشانیمان می‌شود. تجزیه و تحلیل بی‌پایانِ زندگی و خویشتن معمولاً ناخواسته، توقف‌ناپذیر و خودویرانگر است. مغز ما به طور معمول، در حل مشکلات و واضح‌تر درک کردن امور به ما یاری می‌دهد، اما افراط‌اندیشی به‌عکس عمل می‌کند.

اگر آن را نگرانی، اضطراب، فشار روانی، نشخوار فکری یا حتی وسواس هم بنامید، ویژگی مشخص افراط‌اندیشی این است که افتضاح است، و به هر حال کمکی به ما نمی‌کند. افراط‌اندیشی سنتی ا‌غلب خود را تقویت می‌کند یا تا ابد در چرخه‌هایی ادامه می‌یابد، و این افکار مزاحم به نظر می‌رسند.

آیا از افراط‌اندیشی رنج می‌برید؟ گاهی‌اوقات، تشخیصِ اینکه این امر، در واقع مشکل شما نیست، سخت به‌نظر می‌رسد، زیرا افراط‌اندیش‌ها در متقاعد کردن خود در خصوص فراگیربودن نگرانیِ اکنونشان، بسیار خوب عمل می‌کنند... تا زمانی که نگرانی فراگیر بعدی جایگزین آن شود. افراط‌اندیشی بدون شک می‌تواند علامت یا نشانه‌ی دیگر موقعیت‌های سلامت روان، مانند اضطراب تعمیم‌یافته یا افسردگی باشد، اما حقیقت این است که شما بدون این شرایط هم، ممکن است فردی افراط‌اندیش باشید.

افراط‌اندیشی فعالیت ذهنی بسیار مضرّی است، فرقی نمی‌کند که این فعالیت تجزیه و تحلیل، قضاوت، نظارت، مراقبت، یا نگرانی باشد- یا مانند مورد جیمز، همه‌ی این موارد را شامل شود!

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: افراط‌اندیشی درباره‌ی بیش‌ازحد فکرکردن نیست.
دلایل آشفتگی ذهنی و رنج
فصل دوم: فرمول کاهش فشار روانی و حتی چیزی بیشتر از آن
4 اصل مدیریت فشار روانی
روزنگاری‌ها و یادداشت‌های روزانه با موضوع فشار روانی
روایت‌درمانی و برون‌پنداری
فصل سوم: زمان و درون‌دادهای خود را مدیریت کنید
مدیریت فشار روانی 101
شیوه‌ی مدیریت زمان‌، انرژی و درون‌دادهای خود
فصل چهارم: چگونگی دستیابی به حالت ذن در لحظه
آموزش خودکار
تخیل و تجسم هدایت‌شده
آرام‌سازی تدریجی عضلات
به تعویق انداختن نگرانی
فصل پنجم: ازنو ساختنِ الگوهای فکری خود
حل و فصل نابسامانی‌های شناختی
الگوی پیامد رفتار پیشین
حفظ پیشینه‌ی تفکر ناکارآمد
رهایی‌از نابسامانی‌های شناختی
استفاده از درمان رفتاری- ‌شناختی به‌منظور پاکسازی گفت‌و‌گوهای درونی خود
نوشتنِ نقشه‌ی ذهنی: پرورش و تقویت گفت‌وگوی درونی مثبت
فصل ششم: نگرش‌های نوظهور و تعدیل عاطفی
نگرش 1: بر چیزی که در اختیار شماست تمرکز کنید، نه بر چیزی که از اختیار شما خارج است.
نگرش 2: بر کاری که می‌توانید انجام دهید تمرکز کنید، نه بر کاری که نمی‌توانید.
نگرش 3: بر داشته‌هایتان تمرکز کنید، نه بر نداشته‌هایتان.
نگرش 4: بر حال تمرکز کنید، نه بر گذشته یا آینده
نگرش 5: بر نیازهایتان تمرکز کنید، نه بر خواسته‌هایتان.
تعدیل عاطفی از طریق اقدام معکوس
کلامی درباره‌ی نشخوار فکری
راهنمای خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیاد فکر نکنید
نویسنده
مترجمبیتا قوچانی
ناشر چاپیانتشارات کتیبه پارسی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-6672-72-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیاد فکر نکنید

حسین
۱۴۰۲/۶/۲۱
عالی واقعا خوبه بسیار مفیدتری کسانی که زیاد از حد فکر و خیال دارن
samira manochehri
۱۴۰۳/۱/۲۳
عالی خیلی قشنگ‌ توضیح داده
امیرحسین مرزبان
۱۴۰۲/۶/۱۳
ترجمش اصلا خوب نیست
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب زیاد فکر نکنید

برای دریافت کتاب زیاد فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.