معرفی و دانلود کتاب ساحل پایانی

عکس جلد کتاب ساحل پایانی
قیمت:
14500 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساحل پایانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساحل پایانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساحل پایانی

جی. جی. بالارد یکی از غول‌های ادبیات داستانی انگلستان در طول سده‌ی بیستم بود. در کتاب ساحل پایانی که نخستین بار در سال 1964 منتشر شد، شماری از بهترین داستان‌های کوتاه بالارد گرد آمده است. داستان‌هایی که عمدتاً در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتند و از حال‌وهوای آثار علمی - تخیلی تبعیت می‌کنند.

درباره کتاب ساحل پایانی

اگر از دنبال‌کنندگان جدی ادبیات داستانی اروپا باشید، بی‌گمان نام جی. جی. بالارد را شنیده‌اید؛ داستان‌نویسی بزرگ و پرآوازه که با مجموعه‌ی آثار روایی خویش، روحی تازه در کالبد ادبیات انگلستان دمید. بالارد از آن دست نویسندگان بی‌پروایی بود که در حیطه‌های مختلفی قلم می‌زنند. او در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خویش، در ژانرها و سبک‌هایی گوناگون قلم‌آزمایی کرد. از رئالیسم گرفته تا سورئالیسم. از خاطره‌نویسی گرفته تا نوشتار خلاق. آنچه در کتاب ساحل پایانی (The Terminal Beach) آمده، حاصل فعالیت درخشان جی. جی. بالارد در حیطه‌ی ادبیات علمی - تخیلی است.

کتاب ساحل پایانی از دوازده داستان کوتاه تشکیل شده است. از میان برجسته‌ترین داستان‌های این مجموعه، می‌توان به عناوینی چون «مشکل ورود مجدد»، «غولی که غرق شد»، «آخر بازی» و «رقص آتش‌فشان» اشاره کرد.

کتاب ساحل پایانی جایگاهی خاص و ممتاز در کارنامه‌ی ادبی جی. جی. بالارد دارد. بالارد در قصه‌های این مجموعه تحولی شگرف در سبک داستان‌نویسی خود پدید آورده؛ تحولی که توأمان در تکنیک و مضمون نوشتار او جلوه‌نمایی می‌کند. در این اثر (در مقایسه با نوشته‌های پیشین نویسنده)، پى‌رنگِ قصه‌ها پیچیده‌تر شده است. فضاها عمیق‌تر و وهمناک‌تر شده‌اند. گاهى داستان با ظرافتِ ادبى چندلایه مى‌شود: مثلاً نام قصه اشاره به شخصیت یا پدیده‌ى خاصى می‌کند، که این نیز به نوبه‌ى خود ممکن است به کس یا چیز دیگرى دلالت داشته باشد. توصیف‌ها ادبى‌تر و زیباتر شده‌اند و براى تعمیقِ سوژه‌ى قصه بسیار کارامدترند. همچنین، و شاید مهم‌تر از همه، زبان نوشتار بالارد پالوده‌تر و نیرومندتر شده و در خدمت سوژه قرار گرفته است. مزید بر این‌ها، آدم‌هاى قصه نیز جان‌دارتر و پُررنگ‌تر شده‌اند.

از توضیحات فوق درمی‌یابیم که مجموعه‌ی پیش رو از خواندنی‌ترین آثار جی. جی. بالارد به شمار می‌رود. اگر به داستان‌های علمی - تخیلی علاقه‌مندید؛ اگر شیفته‌ی غورِ تخیلِ آدمی در امکانات بی‌شماری هستید که علم و تکنولوژی در افق دید ما هویدا ساخته است؛ اگر خواهان مطالعه‌ی داستان‌هایی پیچیده و تودرتو با مضامینی شگرف و برانگیزاننده‌اید، و همچنین، اگر تشنه‌ی ادبیاتی ناب و شکوهمندید، به هیچ وجه فرصت خواندن کتاب ساحل پایانی را از دست ندهید.

کتاب ساحل پایانی توسط علی اصغر بهرامی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چشمه در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب ساحل پایانی

  • کتاب ساحل پایانی یکی از مجموعه داستان‌های درخشان جی. جی. بالارد است. در مرکز داستان‌های این مجموعه، این پارادوکس تلخ نهفته که قدرت خارق‌العاده‌ی تخیل آدمی، با غریزه‌ی بی‌پروای وی برای نابودی نسبتی مستقیم دارد. (آمازون)

کتاب ساحل پایانی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های علمی - تخیلی، دوست‌داران ادبیات معاصر انگلستان و طرفداران داستان‌های کوتاه، سه گروه از مخاطبین اصلی کتاب ساحل پایانی، نوشته‌ی جی. جی. بالارد، به شمار می‌روند.

با جی. جی. بالارد بیشتر آشنا شویم

جی. جی. بالارد (J. G. Ballard) به سال 1930 در بندر شانگهای چین به دنیا آمد و در سال 2009 در شهر لندن درگذشت. پدرش یکی از تاجران ثروتمندِ فعال در چین بود. در موسمِ جنگ جهانی دوم، ژاپنی‌ها بندر شانگهای و بخش‌های دیگری از سرزمین چین را به اشغال خود درآوردند. بالارد و اعضای خانواده‌اش در همین زمان به اسارت نیروهای ژاپنی درآمدند و به اردوگاه اسرا فرستاده شدند. پس از تسلیم ارتش ژاپن به نیروهای آمریکایی و پایان جنگ، تمام اهالی خانواده‌ی بالارد آزاد شدند و به انگلستان رفتند.

شهرت جی. جی. بالارد در مقام نویسنده مرهون آثار داستانیِ خیال‌انگیز و خواندنی اوست؛ آثاری که اغلبشان توسط فیلمسازان بزرگ سینمای هالیوود به فیلمنامه‌هایی اقتباسی بدل شده‌اند. از میان این آثار می‌توان به عناوینی نظیر «تصادف»، «امپراتوری خورشید»، «برج»، «خشکسالی»، «ساحل پایانی» و «دنیای بلور» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ساحل پایانی می‌خوانیم

کانالى کوشیده بود سرخوردگى خود را به پره‌ایرا برساند. پره‌ایرا اکنون زیر سایبانِ روى عرشه نشسته بود و بى‌خیال سیگار برگ مى‌کشید. ناخدا به‌شکل مؤدبانه‌اى کانالى و مأموریت او را، هر چه مى‌خواست باشد، تحقیر مى‌کرد، و علت این‌که کانالى سرخوردگى خود را به ناخدا مى‌رساند تا حدودى به همین دلیل بود. مثل همه‌ى کارگزاران میسیون‌هاىِ حمایت از بومیان که کانالى نخست در ونزوئلا و بعد در برزیل دیده بود، پره‌ایرا نیز نسبت به جنگل و همه‌ى رمز و راز آن احساس مالکیت مى‌کرد، و خوش نداشت هیچ مأمور تحقیق تازه‌واردى با اونیفرم‌هاى اتوکشیده‌اى که از جنس پارچه‌ى ارتشى بود حریم آن را بشکند. کاپیتان پره‌ایرا نه تحت‌تأثیر نشان سازمان ملل قرار گرفته بود که حروف اول آن دایره‌وار بر شانه‌هاى کانالى نصب شده بود، و نه تحت‌تأثیر تلگرافى قرار گرفته بود که سه هفته قبل از سوى مقامات بالا از پرازیلیا براى کمک به کانالى به میسیون مخابره شده بود. به‌وضوح در ذهن پره‌ایرا فاصله‌ى سویت‌هاى ادارىِ برج‌هاى سفید پایتخت برزیل همان‌قدر دور مى‌آمدند که نیویورک یا لندن یا بابل.

اما کاپیتان به ظاهر به قدر کافى کمکْ‌حال کانالى بود، وقتى کارکنان لنج تجهیزاتِ ردیابى و کنترل کانالى را بار مى‌زدند بر کار آن‌ها نظارت کرده بود، کلتِ کانالى را آزمایش کرده بود و یک جفت پوتین ضد پشه‌ى خراب را تعویض کرده بود. تا جایى که میل کانالى بود، کاپیتان دوستانه با او حرف زده بود، جنبه‌هاى این یا آن چشم‌انداز را برایش توضیح داده بود، و اسم پرندگان و سوسمارهاى غیرعادى را که روى شاخه‌هاى بالاى سرشان مى‌دیدند به او گفته بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مشکلِ ورودِ مجدّد
غولى که غرق شد
آخرِ بازى
مرد نورانى
جایگاه مخصوص خزندگان
دلتا به هنگام غروب
ساحل پایانى
در اعماق
رقص آتش‌فشان
بیلِنیوم
ژوکُند در گرگ‌ومیش ظهر
لئوناردوىِ گمشده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساحل پایانی
نویسنده
مترجمعلی اصغر بهرامی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات326
زبانفارسی
شابک978-964-362-544-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
14500 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساحل پایانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ساحل پایانی

برای دریافت کتاب ساحل پایانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.