معرفی و دانلود کتاب سلطه‌ی بخت: چگونه شانس بر زندگی‌ ما حاکم است

عکس جلد کتاب سلطه‌ی بخت: چگونه شانس بر زندگی‌ ما حاکم است
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلطه‌ی بخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلطه‌ی بخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلطه‌ی بخت: چگونه شانس بر زندگی‌ ما حاکم است

شاید عجیب به نظر برسد، اما تمام اتفاقات ریز‌و‌درشتی که پیرامون شما در حال رخ دادن است همگی تحت‌تأثیر انکارناپذیر شانس قرار دارند. باور ندارید؟ کافی است سری به کتاب سلطه‌‌ی بخت بزنید تا لئونارد ملودینو با دلایل علمی به شما اثبات کند که تا‌به‌حال قدرت شانس را دست‌کم گرفته‌اید. این اثر از کتاب‌های پرفروش بین‌المللی بوده و همچنین به عنوان نامزد جایزه‌ی کتاب علمی انجمن سلطنتی برگزیده شده است.

درباره‌ی کتاب سلطه‌ی بخت

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید به‌کلی حضور و تأثیر شانس را در زندگی انکار می‌کنید، قطعاً با خواندن کتاب سلطه‌ی بخت (The Drunkard's walk) دیدگاهتان دگرگون خواهد شد. لئونارد ملودینو (Leonard Mlodinow) در این کتاب به شما نشان می‌دهد بیش از آنکه بتوانید تصور کنید، تحت‌تأثیر رخدادهای تصادفی و بخت و اقبال قرار دارید. اگر هنوز هم اعتقاد به شانس را خلاف منطق و تفکر علمی می‌دانید، جالب است بدانید که اتفاقاً نویسنده برای اثبات مدعای خود از قواعد و اصول علمی کمک گرفته است.

با لئونارد ملودینو در کتاب سلطه‌ی بخت به تعریف جدیدی از مفهوم شانس خواهید رسید. نویسنده با نشان دادن ماهیت واقعی شانس و آشکار کردن توهمات روانشناختی که باعث می‌شود جهان اطراف خود را به نادرستی ارزیابی کنید، به شما این امکان را می‌دهد که با چشم باز دنیا را شناخته و آگاهانه تصمیم‌گیری کنید. با خواندن این کتاب قرار است با نویسنده گشتی در کلاس‌های درس، جلسات دادگاه، بازارهای مالی و حتی سوپرمارکت‌ها بزنید تا ببینید تأثیر اتفاقات تصادفی و شانس و احتمالات تا عمیق‌ترین لایه‌های زندگی شخصی و اجتماعی ما نفوذ کرده است. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود! لئونارد ملودینو با نثری داستانی و تخیلات قوی خود، شما را تا آخرین صفحه‌ی کتاب سرجایتان میخکوب خواهد کرد.

بعد از مطالعه‌ی کتاب سلطه‌ی بخت، علاوه بر اینکه به شناخت جدیدی از اتفاقات اطرافتان می‌رسید، به این نکته هم پی می‌برید که چقدر رخدادهای اطرافتان غیرقابل‌اعتماد هستند! فرقی ندارد کارنامه‌‌ی نهایی مدرسه باشد یا نتیجه‌ی انتخابات شورای شهر؛ همگی اتفاقات با دخالت شانس رقم می‌خورند. پس قدرت بخت و اقبال را هرگز دست‌کم نگیرید. لئونارد ملودینو به زبان ریاضی و البته به‌طوری که برای مخاطب عام قابل درک باشد، حقایقی را برای شما روشن می‌کند که شاید هرگز در کتاب‌های روان‌شناسی پیدا نکنید.

کتاب حاضر را مینا صفری به فارسی برگردانده و انتشارات میلکان روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب سلطه‌ی بخت

  • کتاب پرفروش ملی
  • نامزد جایزه‌ی کتاب علمی انجمن سلطنتی
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش وبسایت آمازون (Amazon's Most Sold Books)

نکوداشت‌های کتاب سلطه‌ی بخت

  • آغازی برای علم احتمال! (دنیای کتاب واشنگتن پست)
  • راهنمایی فوق‌العاده خواندنی برای چگونگی تأثیر قوانین ریاضی بر زندگی ما. (استیون هاوکینگ)
  • لئونارد ملودینو در این کتاب دیدگاهی قابل‌درک در مورد تصادفی بودن وقایع و شانس دارد. (کرونیکل آستین)
  • کاوشی باشکوه در مورد نقشی که شانس در زندگی ما ایفا می‌کند. احتمال اینکه توسط این نویسنده‌ی افسونگر و باهوش سرگرم و آگاه شوید، بسیار زیاد است. (دانیل گیلبرت، نویسنده)
  • کتاب سلطه‌ی بخت شهود ما را در مورد احتمال به چالش می‌کشد و بررسی می‌کند که چگونه به کمک درک تصادفی، می‌توانیم به درک بهتری از دنیای خود برسیم. (مجله بذر)

با لئونارد ملودینو بیشتر آشنا شویم

لئونارد ملودینو، زاده‌ی 22 نوامبر 1954، نویسنده، فیزیکدان، ریاضی‌دان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. کتاب‌های پرطرفدار این نویسنده که در لیست آثار پرفروش نیویرک تایمز نیز قرار دارند، او را به چهره‌ای شناخته‌شده و البته محبوب بین عموم مردم تبدیل کرده‌اند. سخنرانی‌های عمومی و حضور در رسانه‌ها نیز بیش از پیش بر شهرت او افزوده است. از آثار برجسته‌ی او می‌توان به کتاب‌های «طرح بزرگ» و «جدال جهان بینی‌ها: علم در برابر عالم ماورائی» اشاره کرد که اولی با همکاری استیون هاوکینگ و دومی نیز با مشارکت دیپاک چوپرا نگاشته است.

کتاب سلطه‌ی بخت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به علم اقتصاد و مباحث حوزه‌ی مدیریت علاقه دارید، شما را به خواندن کتاب سلطه‌ی بخت دعوت می‌کنیم. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که به شانس و تصادفی بودن اتفاقات اعتقادی ندارید، این کتاب نکته‌های غافلگیرکننده‌ی زیادی برایتان دارد.

در بخشی از کتاب سلطه‌ی بخت می‌خوانیم

ما معمولاً و از روی عادت تأثیرات تصادفی‌بودن را دستِ‌کم می‌گیریم. کارگزار ما در بورس توصیه می‌کند که در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک امریکای لاتین که در پنج سال متوالی «از صندوق‌های داخلی پیشی گرفته» سرمایه‌گذاری کنیم؛ پزشکمان افزایش تری‌گلیسیرید خونمان را به عادت جدیدمان نسبت می‌دهد که هر روز، بعد از دادن صبحانه‌ی رژیمی انبه و ماست به بچه‌ها، خودمان شیرین‌عسل با شیر می‌خوریم. شاید توصیه‌های کارگزار بورس یا پزشک خود را بپذیریم و شاید هم نپذیریم، اما تعداد کمی از ما می‌پرسیم آیا او برای این توصیه اطلاعات کافی دارد یا خیر. در دنیای سیاست و اقتصاد و تجارت، حتی زمانی‌که منافع و میلیون‌ها دلار در خطر است، رویدادهای شانسی به‌وضوح و غالباً به‌اشتباه موفقیت یا شکست تعبیر می‌شوند.

هالیوود تصویر خوبی پیش رویمان می‌گذارد. آیا پاداش‌های بازی هالیوود (و مکافات‌های آن) عادلانه و به‌حق است یا نقش شانس در موفقیت (یا شکست) گیشه بسیار بیشتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند؟ همه‌ی ما می‌دانیم که نبوغ تضمین‌کننده‌ی موفقیت نیست، اما وسوسه‌انگیز است که فرض کنیم موفقیت باید از نبوغ حاصل شود. بااین‌حال، این ایده که هیچ‌کس نمی‌تواند از قبل پیش‌بینی کند فیلمی پرفروش می‌شود یا در گیشه شکست می‌خورد در هالیوود ایده‌ای مشکوک بوده است؛ حداقل از زمانی که ویلیام گلدمن، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس، سال 1983 آن را در کتاب عالی خود با عنوان ماجراهای کسب‌وکار صفحه‌نمایش بیان کرد. گلدمن در آن کتاب به نقل از دیوید پیکر، مدیر سابق استودیو، می‌گوید: «اگر به تمام پروژه‌هایی که رد کردم بله می‌گفتم و به همه‌ی پروژه‌هایی که قبول کردم نه می‌گفتم، نتیجه‌ فرقی نمی‌کرد».

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: نگاه دقیق از پشت ذره‌بین تصادفی‌بودن
فصل دوم: قواعد حقایق و حقایق نصفه‌نیمه
فصل سوم: مسیریابی از میان فضای احتمالات
فصل چهارم: ردیابی راه‌های موفقیت
فصل پنجم: قوانین هماوردی اعداد بزرگ و کوچک
فصل ششم: مثبت‌های کاذب و مغالطه‌های ایجابی
فصل هفتم: اندازه‌گیری و قانون خطاها
فصل هشتم: نظم در بی‌نظمی
فصل نهم: توهم الگوها و الگوهای توهم
فصل دهم: راه‌رفتن آدم مست
قدردانی
یادداشت‌ها
آثار دیگر لئونارد ملودینو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلطه‌ی بخت: چگونه شانس بر زندگی‌ ما حاکم است
نویسنده
مترجممینا صفری
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات267
زبانفارسی
شابک978-622-254-379-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلطه‌ی بخت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلطه‌ی بخت

برای دریافت کتاب سلطه‌ی بخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.