معرفی و دانلود کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری

عکس جلد کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری
قیمت:
۲۴,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری

در کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری نوشته‌ی وندلین ون درانن، سامی بار دیگر درگیر یک ماجرای عجیب‌وغریب و مرموز می‌شود. او قرار است در رژه‌ی روز کریسمس، در یک ارابه بنشیند و مراقب سگ کوچک گران‌قیمتی باشد. اما وقتی چند نفر گربه‌هایی را به داخل ارابه می‌اندازند، اوضاع به هم می‌ریزد و این سگ کوچولو میان جمعیت گم می‌شود. حالا سامی باید راز پشت این اتفاق را بفهمد و البته به دنبال سگ بگردد!

درباره‌ی کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری

در شهر سانتامارتینا در کریسمس رسم عجیبی برقرار است؛ در این روز رژه‌ی بزرگی برگزار می‌شود. اهالی، هرکدام ارابه‌هایشان را تزیین می‌کنند و به خیابان‌های اصلی شهر می‌آورند. همه می‌خواهند در این رژه و رقابت پیروز شوند تا جایزه‌ی ویژه را ببرند. به این شکل می‌توانند تبدیل به شهروندی مهم و معروف شوند. سامی هم در این مراسم حضور دارد. او قرار است در ارابه‌ای به نام تقویم دورگه‌ها بنشیند که پر از حیوانات است. او باید مراقب یک سگ کوچولوی گران‌قیمت باشد. با شروع رژه ارابه‌ها حرکتشان را آغاز می‌کنند. به نظر همه‌چیز خوب است، تا اینکه سه نفر در لباس مبدل پادشاهان به ارابه‌ی سامی نزدیک می‌شوند و گربه‌هایی وحشت‌زده را به داخل آن می‌اندازند. حضور گربه‌ها باعث می‌شود سگ‌ها به وحشت بیفتند و از ارابه بیرون بپرند و لابه‌لای جمعیت گم شوند. سگ کوچولوی سامی هم گم می‌شود. او سراسیمه میان مردم را می‌گردد تا آن را بیابد. در این جست‌وجو سامی با یک دختربچه‌ی عجیب آشنا می‌شود که لباس الف‌ها را پوشیده. سامی و دخترک خیلی زود با هم دوست می‌شوند و همراه یکدیگر به خانه‌ی دختر می‌روند...

داستان سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری (Sammy Keyes and the Runaway Elf) نوشته‌ی وندلین ون درانن (Wendelin Van Draanen) قسمت دیگری از مجموعه‌ی معمایی و محبوب سامی کیز است. در این قصه هم مثل سایر کتاب‌ها، سامی ناخواسته وارد یک ماجرای مرموز و مبهم می‌شود. او باید سگ گران‌قیمتی را پیدا کند که مسئول نگهداری‌اش بوده. اما همان‌طور که حدس می‌زند، قضیه فقط یک گم‌شدن ساده نیست. این کارآگاه کوچک خیلی زود می‌فهمد که آدم‌هایی این سگ را دزدیده‌اند و قصد اخاذی از صاحبش را دارند. حالا سامی باید استعداد و جسارت همیشگی‌اش را به رخ بکشد و عاملان این دزدی را بیابد.

وندلین ون درانن در نوشتن داستان‌های کودک استعداد شگرفی دارد. او در داستان سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری مثل دیگر کتاب‌های این مجموعه، به یک خط داستانی مستقیم اکتفا نمی‌کند. قصه‌ی او پر از پلات‌های فرعی و به‌ظاهر غیر مرتبط است که درنهایت به هم پیوند می‌خورند و به پیشبرد ماجرای اصلی کمک می‌کنند. او همین‌طور موفق شده ژانرهای معمایی و تعلیقی را با کمدی ترکیب کند که برای نوجوانان جذاب است و آن‌ها را تا پایان با خود می‌کشاند.

داستان سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری را انتشارات کتاب کوله پشتی با ترجمه‌ی فائزه منطقی منتشر کرده است.

دربار‌ی مجموعه‌ی سامی کیز

سامی کیز، مجموعه‌ی کتاب‌هایی معمایی و کارآگاهی از وندلین ون درانن است که حول شخصیتی به نام سامی می‌گردند. سامی دختری نوجوان و ماجراجوست که مادرش او را ترک کرده و حالا مجبور است با مادربزرگش در خانه‌ی سالمندان زندگی کند. او در هر یک از کتاب‌های این مجموعه با اتفاقاتی مرموز و پرهیجان روبه‌رو می‌شود که باید آن‌ها را حل کند. این مجموعه، متشکل از 18 کتاب است که حدفاصل سال‌های 1997 تا 2014 منتشر شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری

  • سامی کیز، موفق‌ترین کارآگاهی است که تاکنون در ادبیات نوجوان ظهور کرده. (بررسی کتاب کودک Midwest)
  • نانسی دِرو، برو کنار! کارآگاه جدیدی وارد می‌شود. (Girls’ Life)
  • این مجموعه‌ی بامزه و هوشمندانه فقط برای بچه‌ها نیست. من حرفه‌ای‌ترین خوانندگان داستان‌های معمایی را به چالش می‌کشم تا رازهای کتاب‌های سامی را حدس بزنند. (Cozies, Capers, and Crimes)

کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی نوجوانانی که عاشق داستان‌های معمایی و رمزآلود هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری می‌خوانیم

یکهو از خنده منفجر شد. از شدت خنده روی زمین نشست و اشک‌ روی گونه‌هایش جاری شد. «خر... خرچسونه!» اشک‌هایش را پاک کرد و گفت: «برای همیشه ترسم از رویس پیترسن ریخت. دفعه‌ی بعد که بهم امرونهی کنه پیش خودم می‌گم... اون یه خرچسونه‌ی گنده‌ست!» دوباره زد زیر خنده. خداحافظی کردم و رفتم و جیرینگ‌جیرینگ آویز زنگوله‌دارِ بالای در به صدا درآمد. تمام مسیر تا خیابان مین، تلاش کردم بفهمم چه چیزی باعث مورمور مغزم شده، اما مثل این بود که بخواهید وسط کمرتان را بخارانید. شاید اطرافش را بخارانید و خارشش کمتر شود، ولی هیچ‌وقت دستتان به وسطش نمی‌رسد. ببینید، بلوک هفتصد دورتر از تمام جاهایی بود که تا به ‌حال پیاده رفته بودم. به هر حال، تهِ تهِ خیابان مین غربی قرار دارد. و قضیه فقط این نیست که هفت بلوک پیاده‌روی خیلی زیاد است؛ تازه از جواهرفروشی ملوین در بلوک صد به بعد، سربالایی تندی هم شروع می‌شود. سرتاسر خیابان مین پر است از مغازه‌های یک‌دهنه‌ی کوچک و کثیف. مغازه‌ی فرش‌فروشی، لباس‌ عروس و آژانس مسافرتی؛ معلوم نیست کی آن جا می‌رود؟ منظورم این است که دقیقاً سرِ خیابان در مرکزخرید فروشگاه فرش و لباس ‌عروس و آژانس مسافرتی وجود دارد. کی می‌رود از جایی لباس‌ عروس بخرد که مانکن‌هایش دست و بینی ندارند؟

پیدا کردن چاپخانه‌ی پیترسن کار سختی نبود. اولین مغازه در یک ساختمان آجری دوطبقه‌ی قدیمی‌، بعد از کوچه‌ای تنگ. پنجره‌های حفاظ‌دارش شیری‌رنگ و کثیف بودند، پرده‌ی کرکره‌ای از جنس بامبو کجکی افتاده بود روی یک‌عالم کتاب و کاغذ. روی پنجره تابلویی کثیف و شکسته نصب بود که رویش نوشته بود: تعطیل است. اما چندتا لامپ مهتابی روشن بود، برای همین امتحان کردم ببینم در باز است یا نه. قفل بود. با مشت به در کوبیدم و منتظر ماندم. دوباره ضربه زدم و کمی بیشتر منتظر ماندم. از میان کرکره دزدکی نگاه کردم، اما فقط می‌توانستم میزی پوشیده از کاغذ را ببینم. تصمیم گرفتم دنبال در ‌ِپشتی بگردم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری
نویسنده
مترجمفائزه منطقی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-461-608-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری

برای دریافت کتاب سامی کیز 4: سامی کیز و الف فراری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.