معرفی و دانلود کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها

عکس جلد کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها
قیمت:
۳۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها

وندلین ون درانن در کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها، از زمانی می‌گوید که سامی برای تنبیه به کلیسا فرستاده شده تا به کشیش کمک کند. او برای جبران دردسرهایی که در مدرسه درست کرده به آنجا رفته و قرار است اصلاح شود، اما درگیر ماجرای تازه‌ای می‌شود؛ صلیب کلیسا دزدیده شده و حالا او باید سارق را پیدا کند. این داستان هیجان‌انگیز و معمایی نامزد مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا شده بود.

درباره‌ی کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها

سامی بعد از اینکه بلندگوی مدرسه را برداشت و جنجال درست کرد، از سوی مدیر تنبیه می‌شود. مدیر به‌جای اینکه سامی را بعد از ساعت درس در مدرسه نگه دارد، تصمیم می‌گیرد او را به کلیسا بفرستد تا چندین ساعت به آنجا خدمت کند. خود سامی هم با این تنبیه موافق است و آن را به ماندن در مدرسه ترجیح می‌دهد. او به کلیسای سنت‌مری می‌رود تا چند وقتی در کنار پدر مِیهیو باشد و به او کمک کند. پدر در همان روز اول به او رنگ و غلتک می‌دهد و از سامی می‌خواهد دفترش را رنگ بزند. روز بعد از او می‌خواهد که شیشه‌های کلیسا را تمیز کند. سامی از این کار بدش نمی‌آید و خود را به آن مشغول کرده، اما کمی بعد پدر میهیو با عصبانیت او را به دفترش می‌خواند. او به سامی می‌گوید که صلیب باارزش‌اش را پیدا نمی‌کند. پدر از سامی می‌خواهد که صلیب را بازگرداند، ولی سامی می‌گوید که آن را برنداشته. پدر میهیو اما حرف او را نمی‌پذیرد. جز او و سامی کس دیگری در کلیسا نبوده. پس چه کسی ممکن بود آن را بدزدد؟

معرفی و دانلود کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها

رمان سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها (Sammy Keyes and the Sisters of Mercy)، داستان سوم از مجموعه‌ی هجده جلدی سامی کیز است. قهرمان وندلین ون درانن (Wendelin Van Draanen) در این کتاب هم درگیری اتفاقاتی مهیج و معمایی می‌شود که باید با تیزهوشی و نبوغش آن‌ها را حل کند. در داستان پیش رو، سامی خود متهم به دزدی از کلیسا می‌شود. او برای اینکه ثابت کند دزد نبوده، تمام تلاشش را می‌کند، اما کار ساده‌ای در پیش ندارد. فقط آدم‌های مقدس و معتقد به کلیسا می‌آیند، آیا ممکن است که یکی از همین افراد صلیب باارزش کشیش میهیو را دزدیده باشد؟

مهم‌ترین ویژگی داستان سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها، شخصیت اصلی آن یعنی سامی است. وندلین ون درانن به‌خوبی توانسته قهرمانی جذاب و تأثیرگذار خلق کند. دختربچه‌ای شیطان و سربه‌هوا اما هم‌زمان باهوش و شجاع که از خطر کردن ابایی ندارد و به دل ماجرا می‌رود. سامی عاشق کارآگاه بودن است؛ او نه‌تنها در دنیای اطراف، که در زندگی شخصی‌اش هم به دنبال کشف رازهاست تا خود را بهتر بشناسد. نقطه‌ی قوت دیگر داستان ون درانن این است که چندین ژانر متفاوت، از معمایی تا کمدی را با هم ترکیب کرده که باعث شده کشش قصه‌ها بیشتر شود و مخاطب نوجوان را تا پایان به دنبال خود بکشاند.

داستان سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها نامزد مدال خوانندگان جوان کالیفرنیای سال 2002 شد. این کتاب را انتشارات کتاب کوله پشتی با ترجمه‌ی کتایون صداقت منتشر کرده است.

دربار‌ی مجموعه‌ی سامی کیز

سامی کیز، مجموعه‌ی کتاب‌هایی معمایی و کارآگاهی از وندلین ون درانن هستند که حول شخصیتی به نام سامی می‌گردند. سامی دختری نوجوان و ماجراجوست که مادرش ترکش کرده و حالا مجبور است با مادربزرگش در خانه‌ی سالمندان زندگی کند. او در هر یک از کتاب‌های این مجموعه با اتفاقاتی مرموز و پرهیجان روبرو می‌شود که باید حلشان کند. این سری متشکل از هجده کتاب است که حدفاصل سال‌های 1997 تا 2014 منتشر شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها

  • هیچ‌چیزی نمی‌تواند جلوی سامی را بگیرد. (پابلیشرز ویکلی)
  • شوخی، عشق و ماجراجویی. این داستان خوش‌گذرانی محض است. (Chicago Tribune)
  • اگر تابه‌حال با سامی آشنا نشده‌اید، حالا وقتش است. (Children’s Literature)

کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان هیجان‌انگیز به نوجوانان پیشنهاد می‌شود. اگر به داستان‌های معمایی و کارآگاهی علاقه دارید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها می‌خوانیم

خب، من قبلاً به این موضوع توجه نکرده بودم، اما خواهر جوزفین و مری‌مارگارت در ردیف جلوی ما، نزدیک راهروی آخر نشسته‌اند. خواهر مری‌مارگارت دست‌هایش را روی پا‌هایش گذاشته و خیلی آرام نشسته، ولی خواهر جوزفین محکم عصایش را چسبیده؛ انگار هر دقیقه می‌خواهد بلند شود و برود. و موقعی که دوباره صدای گوش‌خراش ارگ بلند می‌شود و خواهران رحمت شروع به خواندن آهنگ جدید می‌کنند، خب، مری‌مارگارت و جوزفین انگار نمی‌توانند جلوی زبانشان را بگیرند و مثل مگس در حیاط وزوز می‌کنند.

حسابی مشغول فکر کردن به مری‌مارگارت و جوزفین بودم، چقدر خنده‌دار بود که راهبه‌ها هم با راهبه‌های دیگر همان‌ رفتاری را می‌کردند که کلاس‌هشتمی‌ها با هفتمی‌ها. من که آواز را واقعاً درست نمی‌خواندم، اما همان‌وقتی که پدر میهیو در حال انجام مراسم عشای ربانی بود، صدای برخورد جام مقدس را با ظرف نان مقدس شنیدم.

صدای جرینگ‌جرینگ باعث شد که فکر کردن درباره جنگ راهبه‌ها‌ را کنار بگذارم و به میز عشای ربانی نگاه کنم. این صدا همه‌چیز را درباره آوازخوانی در کلیسا از یادم برد و جام گمشده را به‌ خاطرم ‌آورد.

زمانی که به یاد آوردم قبلاً این صدا را کجا شنیده‌ام، قلبم توی سینه‌ شروع کرد به گرومب‌گرومب زدن و دست‌هایم خیس عرق شد. هرقدر بیشتر فکر می‌کردم بیشتر مطمئن می‌شدم چه کسی جام‌های پدر میهیو را برداشته است.

همین‌طور چه کسی صلیب او را دزدیده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها
نویسنده
مترجمکتایون صداقت
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-461-571-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها

برای دریافت کتاب سامی کیز 3: سامی کیز و راز راهبه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.