معرفی و دانلود کتاب سرداران تاریخ ایران

عکس جلد کتاب سرداران تاریخ ایران
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرداران تاریخ ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرداران تاریخ ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرداران تاریخ ایران

کتاب سرداران تاریخ ایران نوشته‌ی عباس سلیمانی امیری، مجموعه‌ای از روایت‌هاست که داستان زندگی سرداران نام‌آور و تأثیرگذار در تاریخ ایران را برای مخاطبان بیان می‌کند. این کتاب شامل روایت زندگی قهرمانانی از دوران پیشدادیان تا عصر حاضر است.

درباره‌ی کتاب سرداران تاریخ ایران

کتاب سرداران تاریخ ایران نوشته‌ی عباس سلیمانی امیری به روایت زندگی قهرمانان ایرانی می‌پردازد که در راه حفاظت از وطن و ملیت خود، زحمات گران‌بهایی کشیده‌اند و تأثیرات بسیار مهمی نیز در تاریخ ایران به جای گذاشته‌اند. نویسنده‌ی این کتاب که در نوشتن رمان‌های تاریخی تجربه‌ی بسیار دارد، این بار دست به کاری متفاوت با نگارش رمان تاریخی زده و مجموعه‌ای از سرگذشت‌نامه‌های کوتاه تاریخی را در اختیار مخاطبان قرار داده است. رمان‌های تاریخی او بیشتر در زمینه‌ی تاریخ ایران باستان نوشته شده‌اند. بعضی از آثار سلیمانی امیری عبارت‌اند از «امیران دیلمی»، «بردیا و دختر مصری»، «رکسانا: نخستین دختر کوروش بزرگ» و «کوروش کبیر در گذرگاه تاریخ».

عباس امیری سلیمانی کتاب سرداران تاریخ ایران را بر مبنای دوره‌های تاریخی به چند بخش تقسیم کرده است و داستان‌های سرداران مهم آن دوره‌ها را در بخش متناسب جای داده. تقسیم‌بندی کتاب شامل یازده بخش است:

  • عهد پیشدادی: کاوه‌ی آهنگر
  • عهد هخامنشی: آبرادات، آریوبرزن، بغبوخش
  • عهد اشکانی: بهرام چوبین
  • عهد ساسانی:سورنا
  • عهد صفاری: یعقوب لیث
  • از قرن دوم: ابومسلم خراسانی، افشین، بابک، سنباد، مازیار
  • عهد آل بویه: مردآویج
  • عهد سلجوقی: ابراهیم اینال، ابوحمزه‌ی کفشگر
  • عهد زندیه: لطفعلی‌خان
  • عهد قاجار: حسین خان، ستارخان، محمدتقی پسیان
  • عهد معاصر: میرزا کوچک خان جنگلی

معرفی و دانلود کتاب سرداران تاریخ ایران

در این میان، در بعضی از دوره‌های تاریخی سرداران آن عصر با هم در ارتباط بوده‌اند و از این جهت داستان‌های آنان با هم ارتباط دارند. شاید بتوان گفت برخی از بخش‌های این کتاب داستان یک دوره است، نه داستان یک شخص. داستانی که ماجرای یک عصر را با قهرمانانش بیان می‌کند. برای مثال بخش مربوط به دوره‌ی قرن دوم هجری ساختاری این‌گونه دارد.

نویسنده در کتاب سرداران تاریخ ایران، در هر بخش علاوه بر روایتی که بازآفرینی‌شده توسط خود اوست، خلاصه‌ای از روایات تاریخی را نیز درباره‌ی شخصیت اصلی هر داستان می‌آورد و به متون تاریخی ارجاع می‌دهد. این رفت و برگشت بین روایت داستانی و روایت تاریخی به نحوی است که خواننده را کمی درباره‌ی ژانر کتاب دچار ابهام می‌کند. اما به اعتبار و وثوق روایت می‌افزاید. در کل می‌توان گفت کتاب حاضر نه به طور کامل داستان است و نه به طور کامل تاریخ. متنی بینابین تاریخ و رمان است که هدف آن بیان وقایع تاریخی با بیانی جذاب و گیراست و به نظر بهتر است آن را نوعی سرگذشت‌نامه بدانیم.

از ویژگی‌های دیگر کتاب حاضر این است که عباس سلیمانی امیری، منابعی را که از آن‌ها در روایت داستان و بیان وقایع تاریخی استفاده کرده است، برای مخاطب معرفی کرده. این منابع هم در میان متن کتاب به تناسب موضوع، بیان و معرفی شده‌اند و هم در پایان کتاب بخشی با نام منابع طراحی شده، که نویسنده فهرست منبع‌هایش را در این بخش، در اختیار خوانندگان قرار داده است.

کتاب سرداران تاریخ ایران، نوشته‌ی عباس سلیمانی امیری به همت انتشارات طلایه به انتشار رسیده است.

کتاب سرداران تاریخ ایران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به تاریخ ایران و سرگذشت‌نامه‌های قهرمانان ملی علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب سرداران تاریخ ایران می‌خوانیم

مازیار در طبرستان به روایت تاریخ کامل ابن اثیر

در سال 224 هجری بود که در این سال مازیار بن قارون بن ونداد هرمز در سرزمین طبرستان با معتصم خلیفه سر ناسازگاری گذاشت که در این قضیه سپاه معتصم از هم پاشید. گفته می‌شود که انگیزه‌ی آن چنین بود که مازیار، از عبداله طاهر چندان دل خوشی نداشت و خراج به جانب او نمی‌فرستاد. معتصم به مازیار نوشت که خراج خود را برای عبداله روانه کند؛ ولی مازیار به آن گفته عمل نکرد و گفت: من جز تو برای کسی خراج نمی‌فرستم. معتصم کسی را مامور کرد تا در همدان خراج مازیار را بگیرد و آن را به پیشکار عبداله طاهر برساند تا آن مرد آن‌ها را به خراسان بازفرستد. چون اختلاف میان عبداله و مازیار بالا گرفت، عبداله طی نامه‌ای خلیفه را علیه مازیار برانگیخت و او را به شورش مازیار هشدار داد. از آن طرف چون افشین بر بابک پیروز گردید و جایگاه او نزد خلیفه معتصم افزایش پیدا کرد، میل به فرمانروایی خراسانم در او شدت یافت. پس نام‌های برای مازیار نوشت و دوستی خود را برای او ابراز داشت و به مازیار یادآور شد که خلیفه قصد دارد فرمانروایی خراسان را به او بدهد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: عهد پیشنهادی
بخش دوم: عهد هخامنشی
بخش سوم: عهد اشکانی
بخش چهارم: عهد ساسانی
بخش پنجم: عهد صفاری
بخش ششم: از قرن دوم به بعد
بخش هفتم: عهد آل‌بویه
بخش هشتم: عهد سلجوقی
بخش نهم: عهد زند
بخش دهم: عهد قاجار
بخش یازدهم: معاصر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرداران تاریخ ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-622-6539-80-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرداران تاریخ ایران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرداران تاریخ ایران

برای دریافت کتاب سرداران تاریخ ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.