معرفی و دانلود کتاب سرگذشت پادشاهان زن

عکس جلد کتاب سرگذشت پادشاهان زن
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت پادشاهان زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت پادشاهان زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرگذشت پادشاهان زن

کتاب سرگذشت پادشاهان زن اثری تاریخی درباره‌‌ی ناگفته‌های زندگیِ سلاطین زن در تمدن‌های باستان است. نویسنده در این اثر به پادشاهان زنی اشاره می‌کند که کمتر کسی نام آن‌ها را شنیده است. شیوه‌ی حکم‌فرمایی این پادشاهان زن و ماجراهایی که در طول سلطنت خود با آن‌ها روبه‌رو شده‌اند، از اطلاعات سومند کتاب حاضر به حساب می‌آید. عباس سلیمانی امیری نگارش این اثر را بر عهده داشته است.

درباره‌ی کتاب سرگذشت پادشاهان زن

کتاب سرگذشت پادشاهان زن، منبعی سودمند برای آشنایی با تمدن‌های کهن است. بنا به اطلاعات این کتاب، در زمان‌های بسیار دور، مردمانی با تمدن‌های ابتدایی در ایران‌ زندگی می‌کردند. عباس سلیمانی امیری، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر توضیح می‌دهد که مردمان ایران باستان با بهره‌گیری از خِرد و اندیشه، دستاوردهای چشمگیری نسبت به دیگر تمدن‌های هم‌رده داشته‌اند. نویسنده در این اثر در بین تمامی این دستاوردها، به جایگاه زنان در ایران باستان می‌پردازد. بر اساس اطلاعات کتاب، زنان در ایرانِ باستان به اندازه‌ای قدر و منزلت داشتند که می‌توانستند بر سریر پادشاهی بنشینند.

کتاب سرگذشت پادشاهان زن، خواننده را با این نکته‌ی جالب آشنا می‌کند که در روزگاران قدیم، فقط فرزندان دختر اجازه‌ی جانشینیِ پادشاهانِ زن را داشتند. در این کتاب توضیح داده می‌شود که نخستین زنِ پادشاه ایرانی، بانویی با نام ایران‌بان بود. این پادشاه در شهری با نام سیلک حکومت می‌کرد. سیلک در محدوده‌ای نزدیک به کاشانِ امروزی قرار داشته است. نگارنده در این اثر از منابع مختلف تاریخی بهره گرفته است. بخش نخست کتاب سرگذشت پادشاهان زن به ایران‌بان اختصاص دارد. در بخش دوم با ماجرای زلزله در سیلک، بازگشت مردمان زلزله‌زده به سیلک و سرگذشت اولین پادشاه زن ایران، آشنا می‌شویم.

معرفی و دانلود کتاب سرگذشت پادشاهان زن

در بخش سوم کتاب سرگذشت پادشاهان زن، اطلاعات جالبی از رود دوم، دیگر پاشاه زن دنیای کهن، مطرح می‌شود. کشف فلزات، حمله‌ی تورانیان، استفاده از گیاهان، زندگی خزری و کوه‌نشینی را می‌توان از دیگر اطلاعات بخش سوم کتاب سرگذشت پادشاهان زن نام برد. کتاب حاضر فقط به معرفی پادشاهان زن ایرانی اختصاص ندارد. در بخش چهارم این کتاب با ماجراهای جالبی از فرمانروایی پادشاهان زن دیگر تمدن‌های کهن آشنا می‌شویم.

ملکه‌ی عیدکیانی، دیگر ملکه‌ای است که در بخش پنجم این کتاب از وی سخن به میان می‌آید. همای، دختر بهمن و پادشاهی این ملکه از دیگر اطلاعات بخش پنجم کتاب سرگذشت پادشاهان زن است. ملکه تومی ریس و پادشاهی این ملکه را می‌توانید در بخش ششم کتاب مطالعه کنید. در بخش هفتم این اثر به سرگذشت ملکه‌های عهد ساسانی اشاره می‌شود. نویسنده در این بخش، خواننده را با ماجراهای جالب ملکه زنوبی، ملکه دینک، ملکه پورانداخت و ملکه آذرمیدخت آشنا می‌کند. هشتمین و آخرین بخش کتاب سرگذشت پادشاهان به بررسی زندگی و پادشاهی سیده‌خاتون، ملکه‌ی عهد غزنویان، اختصاص دارد.

کتاب سرگذشت پادشاهان زن را انتشارات طلایه روانه بازار کرده است.

کتاب سرگذشت پادشاهان زن برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان آشنایی با تاریخ و تمدن ملت‌های باستان، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب سرگذشت پادشاهان زن می‌خوانیم

یکی از زنان مشهور و شناخته‌شده در تاریخ ایران باستان، همای یا هوما دختر بهمن پیر اسفندیار کیانی بود.

همای ضمن اینکه دختر بهمن شاه بود، به همسری او نیز درآمده بود. این زناشویی مطابق آیین کهن باستان ایرانیان و قانون همسرگزینی کیش زرتشت پیامبر می‌باشد. زناشویی با نزدیکان همان‌طوری که در بعضی از کشورهای جهان باستان، آزاد و معمول بود، بهمن پادشاه که دختری به نام «پانیام» یا چهره‌زاد داشت، او را به زنی گرفت که از نبیرگان او خاندان ساسانیان به وجود آمده‌اند و سلسله‌ای را در ایران آن زمان تشکیل دادند.

بهمن شاه در اواخر عمر خود که مرگش نزدیک شده بود، حکومت ایران و تاج و تخت پادشاهی را به او سپرد چرا که تا آن زمان فرزندی نداشت و این زن همان کسی بود که زرتشت پیامبر او را در چندین جای ستوده و در کتاب اوستا به نیکی و شایستگی از او یاد کرده است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ایران‌بان
بخش دوم: بانورود
بخش سوم: رود دوم
بخش چهارم: پادشاهان دیگر
بخش پنجم: ملکه‌ی عهدکیانی
بخش ششم: ملکه‌های عهد هخامنشی
بخش هفتم: ملکه‌های عهد ساسانی
بخش هشتم: ملکه‌ی عهد غزنویان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرگذشت پادشاهان زن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-7602-61-4
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرگذشت پادشاهان زن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرگذشت پادشاهان زن

برای دریافت کتاب سرگذشت پادشاهان زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.