معرفی و دانلود کتاب سقوط وال استریت

عکس جلد کتاب سقوط وال استریت
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سقوط وال استریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سقوط وال استریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سقوط وال استریت

در کتاب سقوط وال استریت اثر ناتان آسنگ می‌خوانید که چگونه مردم آمریکا به خرید سهام روی آوردند، چطور بازار سهام در سال 1929 با سقوط مواجه شد و چه کسانی در این اتفاق نقش داشتند، مردم با چنین رویدادی چه برخوردی داشتند، دولت برای حل مشکلات چه تمهیداتی در نظر گرفت و آیا به طور کلی، با وجود دوره‌های رشد و سقوط مداوم، می‌توان به بازار بورس اعتماد کرد یا نه؟

درباره‌ی کتاب سقوط وال استریت

بورس در آغاز یکی از راه‌هایی بود که می‌شد با آن یک‌شبه راه صدساله را طی کرد. بازاری که در وال‌ استریت به وجود آمده بود، خیلی زود همه‌ی مردم آمریکا را مجذوب خود کرد و همه، از پیر و جوان، با هر روشی می‌کوشیدند سهمی در اقتصاد و صنعت آمریکا داشته باشند. چیزی که آن‌ها خوابش را نمی‌دیدند، این بود که این گاو شیرده ممکن است روزی از بین برود و تمام سرمایه‌هایشان را به باد دهد. شاید آگاهی از وقایع تاریخی این‌چنینی، چشم ما را به حقایق باز کند و به این نتیجه برسیم که نمی‌توان همیشه به ثبات شرایط اقتصادی و افرادی که ادعا می‌کنند همه چیز را می‌دانند، اعتماد کرد. کتاب سقوط وال استریت (The Crash of 1929) یکی از آن آثاری است که با جزئیات، این دوره از اقتصاد آمریکا را روایت می‌کند.

سقوط وال استریت در اواخر اکتبر 1929 اتفاق افتاد و هنوز هم از آن به‌عنوان یکی از وقایع اقتصادی تأثیرگذار یاد می‌شود. مردم در آن زمان سرگردان بودند و نمی‌دانستند چه بلایی سرشان آمده و حتی امروز هم افراد زیادی از این رویداد چیزی نمی‌دانند. ناتان آسنگ (Nathan Aaseng) کتاب را با زندگی‌نامه‌ی ویلیام سی. دورانت شروع می‌کند. کسی که با سرمایه‌گذاری در بورس به ثروت و شهرتی باورنکردنی دست یافت و مردم پرشماری را به امتحان کردن بازار بورس دعوت کرد. در اولین فصل از کتاب سقوط وال استریت می‌خوانیم که چگونه دهه‌ی بیست میلادی دوره‌ی شکوفایی اقتصادی کشور آمریکا بود. وقتی هربرت هوور رئیس‌جمهور آمریکا شد، بزرگ‌ترین رؤیایش این بود که همه‌ی مردم آمریکا پولدار شوند و زندگی مرفهی داشته باشند. فصل دوم به دورانی اختصاص دارد که بازار سهام در وال استریت رشدی بی‌سابقه داشت. ناتان آسنگ در این فصل از چند اصطلاح رایج در دنیای بورس استفاده می‌کند که همگان با آن آشنایی دارند. یکی از ویژگی‌های مثبت کتاب سقوط وال استریت این است که هر کس می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند؛ حتی اگر با اصطلاحات اقتصادی آشنایی نداشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب سقوط وال استریت

فصل سوم با نشانه‌های خطر آغاز می‌شود. بسیاری از متخصصان به مردم و دولت هشدار می‌دادند که این حجم گسترده‌ی معاملات در وال استریت، ممکن است به یک فاجعه‌ی اقتصادی منجر شود. پیش‌بینی‌ای که به حقیقت پیوستن آن را در فصل چهارم می‌بینیم. کاهش شدید ارزش سهام و سقوط بورس مردم را نگران کرده بود. سالن اصلی بزرگ بورس پر و خالی می‌شد و مردم لحظه به لحظه قیمت‌ها را کنترل می‌کردند. ناتان آسنگ با دقت وقایع روزهای پایانی اکتبر را روایت می‌کند تا خواننده دلیل سقوط وال استریت را بهتر متوجه شود. روند صعودی و نزولی بازار بورس، ترس و وحشت مردم، آشفتگی سالن بورس و... همه و همه در فصل پنجم کتاب سقوط وال استریت توصیف شده‌اند.

در دو فصل بعد می‌بینیم که مردم و دولت آمریکا چگونه با چنین واقعه‌ای برخورد کردند. سقوط وال استریت به رکود بزرگ انجامید. البته برخی از مورخین عقیده دارند که یک سال پس از سقوط سال 1929، بازار بورس به حالت سابق برگشت و در رکود بزرگ، عوامل دیگری نقش داشتند. با این همه باید درس‌هایی را که از سقوط وال استریت می‌آموزیم، در نظر داشته باشیم. ناتان آسنگ در فصل هفتم بررسی می‌کند که آیا ممکن است چنین اتفاقی دوباره تکرار شود و بازار بورس با افت شدید ارزش سهام روبه‌رو شود؟

انتشارات ققنوس کتاب سقوط وال استریت را با ترجمه‌ی فاطمه شاداب و ذبل مجموعه‌ی تاریخ جهان به انتشار درآورده است.

درباره مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب سقوط وال استریت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخچه‌ی بازار بورس و تاریخ آمریکا در قرن بیستم علاقه دارید، کتاب سقوط وال استریت را بخوانید.

در بخشی از کتاب سقوط وال استریت می‌خوانیم

فقط غول‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نبودند که در بورس نیویورک ثروت کلان به دست می‌آوردند. روزنامه‌ها پر بود از داستان افراد معمولی که پس‌اندازشان را در بازار سهام سرمایه‌گذاری کرده و به معدن طلا دست یافته بودند. یک خانم تندنویسْ سهام جنرال موتورز را وقتی خریده بود که ارزش آن رو به افزایش داشت. دو روز بعد، او سهامش را با 15,000 دلار سود فروخته بود. یکی از پیشخدمت‌های سالن غذاخوری بازار سهام از مشتریان 90,000 دلار انعام گرفته بود. هر کسی داستانی درباره‌ی خانم‌های بیوه، مغازه‌داران کوچک و کارگران فقیری که با سرمایه‌گذاری در بازار سهام بیش از تمام مدت عمر کاری‌شان پول به دست آورده بودند می‌دانست. پوشش خبری بعضی رسانه‌های معروف در مورد بازار سهام آشکارا در خدمت منافع خودشان بود. برخی از خبرنگاران اقتصادیِ ظاهراً بی‌طرف در ازای پول‌هایی که پشت پرده دریافت می‌کردند در نوشته‌هایشان سهام خاصی را تبلیغ می‌کردند.

در هر حال, داستان‌هایی از این دست بر اخلاق کاری آمریکایی‌ها تأثیر منفی گذاشت. حقوق‌بگیران معمولی تمام عمرشان سخت کار می‌کردند, ولی از نظر اقتصادی دستاورد چندانی نداشتند. با وجود وعده و وعیدهایی که در مورد رؤیای آمریکایی داده می‌شد, عده‌ی اندکی از آمریکایی‌ها می‌توانستند با کار کردن زندگی آسوده‌ای برای خود فراهم کنند. با وجود دستمزدهای پرداختی پایین‌تر از خط فقر، یک نفر بعد از سی تا چهل سال کار طاقت‌فرسا فقط می‌توانست هزینه‌ی غذا و مسکن خانواده را تأمین کند و نمی‌توانست پول کافی برای دوران بازنشستگی‌اش پس‌انداز کند. در چنین حالتی، مردم داستان‌هایی در مورد افرادی مثل خودشان می‌شنیدند که توانسته بودند از بند این زندگی محنت‌بار رها شوند. به نظر می‌رسید که ثروت با تلاش و کار پیوسته و بدون زندگی تجملی و پس‌انداز کردن حاصل نمی‌شود. ثروت به دست افراد سختکوش، متعهد و معتمد نمی‌افتاد، بلکه ناگهان مثل باران رحمت بر سر بعضی از افراد می‌بارید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: چه کشوری! چه روزگاری برای زندگی
1: دهه‌ی بیست پرهیاهو
2: رشد بازار سهام
3: نشانه‌های خطر
4: آغاز فروپاشی
5: سقوط بازار سهام
6: تأثیر آنی سقوط بازار سهام بر زندگی آمریکاییان
7: آثار بلندمدت سقوط بازار سهام
یادداشت‌ها
برای مطالعه‌ی بیشتر
منابع مورد استفاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سقوط وال استریت
نویسنده
مترجمفاطمه شاداب
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-622-04-0363-0
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سقوط وال استریت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سقوط وال استریت

برای دریافت کتاب سقوط وال استریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.