معرفی و دانلود کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا

عکس جلد کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا
قیمت:
68000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا

لیزابت هاردمن در کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا، بزرگ‌ترین همه‌گیری‌های بیماری آنفولانزا را در طول تاریخ معرفی و بررسی نموده است. با گوش سپردن به این اثر تاریخی - پزشکی، اطلاعات سودمندی در باب بایدها و نبایدهای رفتاری در دوره‌ی همه‌گیری‌های بزرگ خواهید آموخت. شایان ذکر است که این کتاب ذیل مجموعه‌ تاریخ جهان به انتشار رسیده است.

درباره کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا:

همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2019 میلادی، جهان را دستخوش دگرگونی‌هایی اساسی کرد. پس از آن توجه‌ها به موضوع همه‌گیری و بیماری‌های مسری و عفونی، هم در میان عامه‌ی مردم و هم در میان متخصصین فزونی گرفت. به همین جهت، بسیاری علاقه پیدا کردند که سرگذشت جوامع بشری را از منظر بیماری‌های مهلک و همه‌گیری‌های گسترده‌ای که پشت سر گذاشته مطالعه کنند. کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا (Influenza Pandemics) از لیزابت هاردمن (Lizabeth Hardman) تا حدی پاسخگوی نیاز افرادی با چنین تمایلی است.

این اثر در سال 2011، چند سال پیشتر از آغاز پاندمی کووید 19 نگاشته و منتشر شده است. با این همه مطالب آن، برای ما که اخیراً همه‌گیریِ جهانی و ویرانگری را پشت سر گذاشته‌ایم، بسیار جالب‌توجه و مفید است. لیزابت هاردمن در کتاب حاضر به سراغ ویروس آنفولانزا رفته است. او بزرگ‌ترین همه‌گیری‌های این ویروس، و البته جهش‌های مختلف آن در طول سالیان را به طور مفصل مورد بررسی و کاوش قرار داده است. در این میان او از یافته‌های تاریخی همان اندازه سوده برده است، که از داده‌های علم پزشکی. نتیجه‌ی کارش نیز، توأمان برای علاقه‌مندان به هر دو حیطه‌ی تاریخ و پزشکی جالب توجه از آب درآمده است.

ما نیز چون شما آرزو داریم که جوامع بشری از این پس از پاندمی‌های ویروسی در امان باشند؛ با این همه می‌دانیم که احتمالاً چنین نخواهد بود. پس ضرورت دارد که همواره آماده‌ی مواجهه با همه‌گیری‌های بزرگ باشیم. در این راستا، مطالعه‌ی آثاری چون کتاب پاندمی‌های آنفولانزا کمک شایانی به ما خواهد نمود.

کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا مناسب چه کسانی است؟

این اثر را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان و تاریخ پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مجموعه تاریخ جهان:

عناوین این مجموعه‌ی جذاب توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسند. هدف کلی مجموعه آشنا ساختن مخاطبین نسبتاً مبتدی با مهم‌ترین تحولات تاریخی است. هر کدام از کتاب‌های مجموعه تاریخ جهان توسط یک پژوهشگرِ آشنا به حیطه‌های مربوط به موضوع کتاب نوشته شده‌ است. خوشبختانه تا امروز شمار زیادی از عناوین این مجموعه به چاپ رسیده و در بازار نشر موجود است.

با لیزابت هاردمن بیشتر آشنا شویم:

وی نویسنده‌ی اهل آمریکا، و فارغ‌التحصیل رشته‌ی پرستاری از دانشگاه فلوریداست. هاردمن از سال 2003 نویسندگی را به‌طور جدی شروع کرده و تا امروز چند کتاب (عمدتاً با موضوعات علمی) به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا می‌شنویم:

در اوایل قرن بیستم دانشمندان و پزشکان می‌دانستند که عامل آنفولانزای اسپانیایی سال 1918، سازواره‌ای میکروسکوپی است که به سایر میکروب‌هایی که تا به حال زیر میکروسکوپ دیده‌اند شباهتی ندارد. با مطرح شدن فرضیه‌ی میکروبی در قرن گذشته، موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌ی تشخیص و پیشگیری از بیماری‌های عفونی از جمله وبا، سل، و آبله به وجود آمده بود، و دانشمندان و پزشکان در پی آن بودند که باکتری مولد آنفولانزا را بیابند. اولین سازواره‌ای که مطرح شد باکتری فایفر بود که امروزه هموفیلوس آنفلوانزا نام گرفته است و در حلق بسیاری از مبتلایان به آنفولانزا یافت می‌شد. پژوهشگرانی که درباره این باکتری مطالعه می‌کردند، آن را به حیوانات تزریق کردند، ولی علائم آنفولانزا در این جانوران بروز نکرد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
پیشگفتار
42 دقیقه
فصل اول: آنفلوانزا چیست؟
7 دقیقه
ضمائم فصل اول
33 دقیقه
فصل دوم: آنفلوانزا در گذشته
7 دقیقه
ضمائم فصل دوم
42 دقیقه
فصل سوم: پاندمی بزرگ سال 1918
6 دقیقه
ضمائم فصل سوم
39 دقیقه
فصل چهارم: آنفلوانزا در سده بیستم
8 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
39 دقیقه
فصل پنجم: امروز و فردای آنفلوانزا
7 دقیقه
ضمائم فصل پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا
نویسنده
مترجمفاطمه شاداب
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا

Javad Ranjbarzadeh
۱۴۰۱/۴/۲۷
شنیدن کتاب ذهن و دیدگاه انسان لا در خصوص بیماری‌های واگیردار تغییر می‌دهد. به خصوص این که کرونا اولین و آخرین پاندمی و فاجعه نبوده است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا

برای دریافت کتاب صوتی پاندمی‌های آنفولانزا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.