معرفی و دانلود کتاب صوتی آمریکا و روسیه: تاریخچه‌ رابطه‌ای سرد و پیچیده

عکس جلد کتاب صوتی آمریکا و روسیه: تاریخچه‌ رابطه‌ای سرد و پیچیده
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آمریکا و روسیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آمریکا و روسیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آمریکا و روسیه: تاریخچه‌ رابطه‌ای سرد و پیچیده

تاریخ طول‌ودراز رابطه‌ی سرد و پیچیده میان دو قدرت جهانی بزرگ. گری وینر در کتاب صوتی آمریکا و روسیه روابط سیاسی و استراتژیک میان این دو کشور را از زمان سلطنت کاترین کبیر در روسیه تا روی کار آمدن دولت پوتین و ترامپ بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی آمریکا و روسیه

پس از تشکیل اتحاد جماهیر شوروی در سال 1922، ایالات متحده‌ی آمریکا خود را در رقابتی یافت که نزدیک به یک قرن به درازا انجامید. با این حال، پس از انحلال شوروی و تشکیل فدراسیون روسیه در ازای آن، روابط بین این دو کشور تا به امروز همچنان متشنج و پیچیده است و پژوهشگران و منتقدان سیاسی کماکان دلایل این تنش دیرینه را بررسی می‌کنند. گری وینر (Gary Wiener) یکی از آن‌هاست که در کتاب آمریکا و روسیه (The United States and Russia: A Cold and Complex History) مخاطب خود را با تاریخ پیچیده‌ی روابط میان این دو کشور آشنا می‌کند. درگیری سیاسی میان آمریکا و روسیه تنها خصومتی بین دو کشور از دو قاره نیست؛ بلکه جدالی‌ست میان دو ایده‌ی بزرگ و دو گفتمان اصلی تاریخ سیاسی جهان: دموکراسی و کمونیسم.

برای درک روابط دیپلماتیک میان آمریکا و روسیه لازم است با اصطلاح سیاسی جنگ سرد آشنا شویم. جنگ سرد عبارتی است که برای اولین بار جورج اورول نویسنده‌ی سرشناس انگلیسی از آن در مقاله‌ای تحت عنوان «تو و بمب اتمی» استفاده کرد. تعبیری که برای تحلیل روابط میان آمریکا و روسیه ناگزیر هستیم که آن را به کار ببریم. جنگ سرد میان این دو کشور از سال 1947 آغاز شد و برای دهه‌های متمادی ادامه یافت و با فروپاشی شوروی به پایان رسید. آمریکا و روسیه در این مدت با وجود این که در اوج ستیز سیاسی قرار داشتند، هرگز وارد جنگ نظامی نشدند و اصطلاح جنگ سرد را از این رو برای این رابطه به کار می‌برند. در جنگ سرد دو دولت متخاصم به‌طور علنی وضعیت جنگی علیه یکدیگر اعلام نمی‌کنند، بلکه آشکارا یا پنهان از درگیری‌های بین دولت‌های مقابل با متحدان خود و دیگر دولت‌ها حمایت می‌کنند.

اما با این‌همه چه چیزی باعث شده است که سالیان سال آمریکا و روسیه بر روی لبه‌ی تیغ راه بروند و رابطه‌ی کژدارومریز خود را حفظ کنند؟ نقل قول از رهبران قدرتمند هر دو کشور و مطالب تحقیق‌شده و معتبر به شما کمک می‌کند تا پاسخ این سؤال را پیدا کنید و دریابید که چرا این دو کشور با وجود رقابت سیاسی تنگاتنگ و جدی سال‌هاست که رابطه‌ی سرد خود را حفظ کرده‌اند.

کتاب صوتی آمریکا و روسیه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعات سیاسی و تاریخ روابط ابرقدرت‌های جهان علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با گری وینر بیشتر آشنا شویم

گری وینر نویسنده‌ی بیش از 30 عنوان کتاب در حوزه‌ی علوم سیاسی است. «دیدگاه‌های مخالف: ترامپیسم و آینده‌ی حزب جمهوری‌خواه» و «شورش کاپیتول: دموکراسی شکننده» عناوین دو مورد از جدیدترین آثار وینر هستند. همچنین از این نویسنده‌ی جوان کتاب دیگری با نام «پناهجویان در گذر تاریخ: در جستجوی امنیت» به فارسی منتشر شده است.

در بخشی از کتاب صوتی آمریکا و روسیه می‌شنویم

در ژوئن 1941 وقتی هیتلر به روسیه حمله کرد، بسیاری از آمریکایی‌ها فکر می‌کردند آمریکا باید موضع عدم مداخله‌اش را حفظ کند و مسائل دو کشور را به خودشان واگذارد. اما حمله‌ی ژاپنی‌ها به پرلهاربر در هفتم دسامبر 1941 آمریکایی‌ها را ناگزیر وارد میدان جنگ کرد و چهار روز بعد هیتلر علیه آمریکا اعلام جنگ کرد. تا آن زمان آمریکا مقادیر زیادی کمک به شوروی ارسال کرده بود و روزولت اعلام کرد: «ما باید زرادخانه‌ی بزرگ دموکراسی باشیم.» در اکتبر 1941 آمریکا تجهیزاتی معادل یک میلیارد دلار به روسیه اختصاص داد که طی 9 ماه تحویل داده می‌شد. روزولت آلمان را تهدید اصلی می‌دانست و آماده بود به هر کشوری که در مقابل آلمان و هیتلر بایستد کمک کند؛ حتی اگر رهبر آن کشور استالین باشد. آمریکا پس از ورود به عرصه‌ی جنگ دیگر می‌توانست بدون تظاهر به حفظ بی‌طرفی به‌طور منظم و آشکار به روسیه کمک کند. اما همان‌طور که توماس ایبیلی می‌نویسد، حقیقت تلخ این است که با وجود اینکه غول غربی آمریکایی با غول شرقی روسی در یک جبهه می‌جنگیدند، هیچ‌گاه نه از لحاظ فکری و نه از لحاظ عملی کاملاً با هم متحد نشدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
پیشگفتار
30 دقیقه
فصل اول: آغاز روابط روسیه و آمریکا
4 دقیقه
ضمائم فصل اول
32 دقیقه
فصل دوم: جنگ جهانی اول، انقلاب روسیه و پیامدهای آن
4 دقیقه
ضمائم فصل دوم
16 دقیقه
فصل سوم: جنگ جهانی دوم
2 دقیقه
ضمائم فصل سوم
43 دقیقه
فصل چهارم: جنگ سرد
6 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
22 دقیقه
فصل پنجم: پایان جنگ سرد و ظهور ولادیمیر پوتین
4 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
25 دقیقه
سخن پایانی: روسیه در قرن بیست‌ویکم
3 دقیقه
ضمائم فصل ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آمریکا و روسیه: تاریخچه‌ رابطه‌ای سرد و پیچیده
نویسنده
مترجمفاطمه شاداب
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آمریکا و روسیه

سهیل زارع
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
جانب دارانه نوشته شده و چهره خوب و بد میخواد بسازه و کتاب جنگ سرد توضیحی کامل تر و جذاب‌تر داره در خصوص آمریکا و روسیه
سما نه
۱۴۰۱/۸/۱۲
خوب بود برای اشنایی اولیه
باید کتاب زیاد مطالعه کرد در این زمینه چون یک کتاب کافی نیست
Masiha
۱۴۰۲/۳/۱۴
کتاب بسیار خوبی هست
کامران بخت آور
۱۴۰۱/۸/۹
خیلی خلاصه وار بود،
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آمریکا و روسیه

برای دریافت کتاب صوتی آمریکا و روسیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.