معرفی و دانلود کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب

عکس جلد کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب

کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب! داستان اولین‌باری است که همستری به اسم هری به یک مهمانی خواب می‌رود و شب را پیش بهترین دوستش، جوجه‌تیغی، می‌گذارند. مهمانی خواب، یک کتاب داستان تصویری مخصوص کودکان، با داستان‌پردازی و تصویرگری نورم فیوتی است. این کتاب دوبار، در سال 2019 و 2020، از طرف کتابخانه‌ی عمومی شیکاگو به عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها برای کودکان معرفی شده‌.

درباره کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب

بچه‌ها در همه‌ی دوره‌ها و زمانه‌ها عاشق داستان‌ها بوده‌اند و هستند. در تمام خانواده‌ها لااقل یک بزرگ‌تر، مادربزرگ یا پدربزرگی بوده که بهترین‌ داستان‌ها را تعریف کند و بچه‌ها عاشقش باشند. قصه‌ها به قدرت تجسم و خیال‌پردازی کودکان پروبال می‌دهند و آن‌ها را با خود به دنیاهای دیگر می‌برند. دنیاهای دیگری که مسائل و مهارت‌های مهم، نه از طریق آموزش خشک و خالی، بلکه از طریق تخیل و لذت آموزش داده می‌شود. دنیای کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب (Hello Hedgehog: Let's Have a Sleepover)، جایی است که همستری به نام هری و جوجه‌ تیغی بهترین دوستان هم هستند. خالق این دنیای خیالی، نورم فیوتی (Norm Feuti) است.

معرفی و دانلود کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب

از زمانی که تمام بچه‌ها به مدرسه رفتند و باسواد شدند، قصه‌ گفتن و قصه شنیدن جای خود را به خواندن کتاب‌های داستان داد. این عالی است! چون کتاب خواندن هوش و خلاقیت کودکان را از طریق بالا بردن دایره‌ی کلمات، تقویت مهارت خواندن و مواجهه‌ی غیر مستقیم با مسئله‌های زندگی تقویت می‌کند. خواندن کتاب‌های داستان کودکان را ترغیب می‌کند از خودشان بپرسند اگر به جای شخصیت اصلی بودند چه کار می‌کردند. این موضوع، باعث می‌شود به راه‌حل‌های احتمالی برای حل مسئله فکر کنند و البته مهارت درک احساسات دیگران را از طریق تصور خود در موقعیت‌های فرضی یاد بگیرند. تا اینجا همه‌چیز عالی است. فقط مشکل اینجاست که خیلی از بچه‌ها به هر دلیلی کتاب خواندن را دوست ندارند. شاید حوصله‌شان از دنبال کردن متن سر می‌رود و نمی‌توانند کتابی را تمام کنند. شاید هم مهارت‌های مربوط به خواندن را خوب یاد نگرفته‌اند و به همین دلیل مطالعه‌ی کتاب برای‌شان سخت است. نورم فیوتی این مشکلات را درک کرده‌ است. چون داستان‌های مجموعه‌ی سلام، جوجه تیغی! که مهمانی خواب دومین کتاب آن است، داستان‌های مصوری با جملات کوتاه و ساده‌ هستند که دقیقاً برای علاقه‌مند کردن بچه‌ها به خواندن طراحی شده‌اند.

داستان مهمانی خواب درباره‌ی اولین‌باری است که هری، شب را پیش دوست صمیمی‌اش، جوجه تیغی، می‌ماند. هری خیلی هیجان‌زده است. آخر تا‌به‌حال به یک مهمانی خواب نرفته. او حتی نمی‌داند چه وسایلی بردارد. باید بالشش را با خودش ببرد؟ کتاب چطور؟ یا تنگ ماهی؟ توپ بولینگ؟ اما وقتی با آن‌‌همه هیجان به مهمانی می‌رسد، متوجه می‌شود که زیاد شبیه چیزی که تصور می‌کرد نیست.

کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب با ترجمه‌ی ساناز منصوریان و با تلاش نشر کتاب چ منتشر شده‌ است.

درباره‌ی مجموعه‌ی سلام، جوجه تیغی!

مجموعه‌ی سلام، جوجه تیغی! شامل کتاب‌هایی است که ناشر زبان اصلی (Scholastic) با هدف علاقه‌مند ساختن کودکان به کتابخوانی تهیه و منتشر کرده‌ است. ویژگی اصلی مجموعه‌ی حاضر ساده، کوتاه و سرگرم‌کننده بودن داستان‌های آن است. این داستان‌ها با تصاویر زنده و رنگارنگ ترکیب می‌شوند و توجه کودکان را در طول داستان حفظ می‌کنند. به این ترتیب، کودکان از مطالعه لذت بیشتری می‌برند، برای مطالعه‌ی کتاب‌های بیشتر اعتماد‌به‌نفس پیدا می‌کنند و از مزایای مطالعه در دوره‌ی دبستان بهره‌مند می‌شوند. نورم فیوتی تمام داستان‌های مجموعه‌ی سلام، جوجه‌ تیغی! را نوشته و تصاویر آن را طراحی کرده‌. نشر کتاب چ، این مجموعه را به زبان فارسی منتشر کرده‌ است.

کتاب‌هاب این مجموعه که به فارسی ترجمه شده‌اند:

  • سلام جوجه تیغی 1: از دوچرخه‌ام خوشت می‌آید؟
  • سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب
  • سلام جوجه تیغی 3: امروز وقت دکتر دارم
  • سلام جوجه تیغی 4: بیا شنا کنیم
  • سلام جوجه تیغی 5: نوبت من است؟

کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به کودکانی که به تازگی یاد گرفته‌اند بخوانند، یعنی دانش‌آموزان 7 تا 9 ساله، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب می‌خوانیم

مسواک رو لازم دارم. کتابم رو هم لازم دارم. اوووم... همه‌شون توی کوله‌پشتی‌ام جا نمی‌شه. مجبورم چندتاشون رو با خودم نبرم. توپ بولینگم رو لازم ندارم. راکت تنیسم رو لازم ندارم. ماهی قرمزم رو هم لازم ندارم. من رو ببخش، سیمون. نمی‌تونی همراهم بیای. نگران نباش. بدون تو نمی‌ترسم. جا هست. اما مسخره‌ست که ببرمت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب
نویسنده
مترجمساناز منصوریان
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات53
زبانفارسی
شابک978-622-5212-71-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب

برای دریافت کتاب سلام جوجه تیغی 2: مهمانی خواب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.