معرفی و دانلود کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

عکس جلد کتاب سنگ، کاغذ، قیچی
قیمت:
۴۲۰۰۰ 21000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنگ، کاغذ، قیچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنگ، کاغذ، قیچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

آلیس فینی در کتاب سنگ، کاغذ، قیچی داستان زوجی جوان به نام‌های آدام و کاملیا را روایت می‌کند که در زندگی مشترک‌شان با بن‌بست روبه‌رو شده‌اند. آن دو تصمیم می‌گیرند برای حل‌وفصل کردن مسائلشان به دریاچه‌ی بلک واتر سفر کنند، غافل از این که سفر به آنجا، تازه آغاز دردسرهایشان است. گفتنی است کتاب سنگ، کاغذ، قیچی افتخارات مختلفی، از جمله قرار گرفتن در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز را از آن نویسنده‌ی خود کرده است.

درباره‌ی کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

گاه تصور می‌کنید همه‌ی آنچه را که برای یک زندگی عالی نیاز است، در اختیار دارید؛ یک خانه‌ی فوق‌العاده، یک جای زندگی خوب و پول فراوان در بانک. بنابراین قاعدتاً باید خوش‌حال باشید، اما تنها احساسی که ندارید، خوش‌حالی است. این دقیقاً همان اتفاقی بود که برای آدام و کاملیا در رمان سنگ، کاغذ، قیچی (Rock Paper Scissors) افتاد. آن‌ها هر آنچه را که برای خوشبختی (دست‌کم در ظاهر) نیاز است در اختیار داشتند، اما از آنجایی که اغلب مشاهده‌ی چیزهایی که در زندگی کم داریم، بسیار آسان‌تر از داشته‌هامان است، آن‌ دو علی‌رغم همه‌ی دارایی‌های مادی‌شان، مدت‌ها بود که دیگر شاد نبودند.

در کتاب سنگ، کاغذ، قیچی مخاطب داستان یک زن و شوهر و اتفاق مرموزی خواهیم بود که در سفر به اسکاتلند برای آن‌ها رخ می‌دهد. آلیس فینی (Alice Feeney) در کتاب حاضر داستانی را پیش روی شما قرار می‌دهد که ممکن است در ابتدا گمان کنید رمانی عاشقانه است، اما به‌هیچ‌روی چنین نیست و شما قرار است به‌عنوان مخاطبان این کتاب، با اتفاق سهمگینی که برای زوج جوان داستان رخ می‌دهد، همراه شوید.

ماجرا از این قرار است که آدام و کاملیا تصمیم گرفته‌اند برای حل‌وفصل کردن مشکلات‌ زندگی مشترکشان، چند روزی از شلوغی‌های بی‌امان شهر لندن فاصله بگیرند و به اسکاتلند سفر کنند. مگر این فاصله گرفتن چندروزه کارگر افتد و عشق ازدست‌رفته‌ی آنان را باز گرداند. بااین‌حال، همانطور که از رمان‌های ژانر معمایی و رازآلود انتظار می‌رود، هیچ چیز مطابق برنامه‌ریزی آن‌ها پیش نمی‌رود.

مقصد آن دو هتلی بود در کنار دریاچه‌ی بلک واتر. به محض آن که کاملیا و آدام وارد هتل شدند، ماجراهای تازه‌ای برای آن‌ها رقم خورد. انگار از همان لحظه‌ی نخست، چشمانی آن دو را زیر نظر گرفته بود و حساب کوچک‌ترین حرکاتش را داشت. دیگر بزرگ‌ترین دغدغه‌ی آن‌ها حفظ یک رابطه‌ی عاطفی نه‌چندان استوار نبود، بلکه با مسائل عظیم‌تری مواجه شده بودند؛ مسائلی که به مرگ و زندگی آن‌ها رقم می‌خورد. انگار که کسی عزم خود را جزم کرده بود تا مانع خوش‌بختی آدام و کاملیا شود.

معرفی و دانلود کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

آلیس فینی با ضرب‌آهنگی سریع داستان سنگ، کاغذ، قیچی را به پیش می‌راند. او چنان در توصیف فضاها ماهرانه عمل کرده که هیچ بعید نیست اگر هنگام مطالعه، به ناگهان خود را پشت در اتاق هتل آدام و کاملیا بیابید؛ توگویی آنجا به انتظار نشسته تا از نزدیک شاهد دردسرهایی باشید که بر سر آدام و کاملیا فرو می‌ریزند. بیش از این تعلل نکنید. با شخصیت‌های کتاب سنگ، کاغذ، قیچی همراه شوید، با آن‌ها قدم بر زمین سنگی هتل بگذارید، و آن دو را در سروصداهای عجیبی که از سرداب کلیسا به گوش می‌رسد همراهی کنید.

گفتنی است کتاب سنگ، کاغذ، قیچی نخستین بار در نوزدهم آگوست سال 2021 به انتشار رسید و با استقبال گسترده‌ی علاقه‌مندان به رمان‌های معمایی همراه شد؛ به شکلی که به‌سرعت در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز و ساندی‌ تایمز قرار گرفت. این اثر که چهارمین رمان نگارنده‌ی خویش است، در ایران به همت علی قانع به فارسی ترجمه شده است. شهرام بزرگی ویراستاری کتاب سنگ، کاغذ، قیچی را برعهده داشته و انتشارات البرز آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

اقتباس تلویزیونی از کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

تهیه‌کننده‌ی سریال پرطرفدار The Crown در حال ساخت سریالی تلویزیونی با اقتباس از رمان سنگ، کاغذ، قیچی برای شبکه‌ی نتفلیکس است. او سال انتشار اولین فصل این سریال را سال 2021 عنوان کرده بود؛ بااین‌وجود از این اقتباس تلویزیونی اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

جوایز و افتخارات کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

  • نامزد جایزه‌ی ITW به سال 2022
  • کتاب برگزیده‌ی ماه Club Selection
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش بین‌المللی
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش ساندی‌ تایمز
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • ترجمه به بیش از بیست‌وپنج زبان زنده‌ی دنیا
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین رمان‌های جنایی و معمایی
  • موردانتظارترین کتاب جنایی CrimeReads در تابستان سال 2021
  • در فهرست ده کتاب جنایی - معمایی برتر پابلیشرز ویکلی در پاییز سال 2021

نکوداشت‌های کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

  • کتاب سنگ، کاغذ، قیچی هوشمندانه، ماهرانه و مملو از غافلگیری است و به کلمه‌ی «پیچ‌وخم» معنای تازه‌ای می‌بخشد. یک ازدواج شکسته با رازهای بسیار... درست در همان لحظه که گمان می‌کنید می‌دانید چه ماجرایی در حال رخ دادن است، آلیس فینی موج جدیدی به راه می‌اندازد. (الیزابت فلین، نویسنده‌ی کتاب همه‌ی دختران در اینجا خیلی خوبند)

  • تاریک، مبتکرانه و هوشمندانه. (کارا هانتر، نویسنده‌ی کتاب نزدیک به خانه)

  • هوشمندانه و پیچیده... (کریس ویتاکر، نویسنده‌ی پرفروش کتاب ما در پایان شروع می کنیم)

  • یک تریلر گوتیک پیچیده. (Kirkus Review)

  • ازدواج هیچ‌گاه تا این اندازه آزاردهنده نبوده است. آلیس فینی رمانی سرسام‌آور و پر از تنش و تعلیق نوشته است؛ رمانی که پایان آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. فکر می‌کنی می‌دانی داستان به کجا می‌رود، اما نمی‌دانی... (سامانتا داونینگ، نویسنده‌ی پرفروش کتاب همسر دوست‌داشتنی من)

  • به‌طرز مطلوبی، سیاه. تریلری بی‌نهایت فوق‌العاده و بسیار سرگرم‌کننده. (کاترین ریان هاید، رمان‌نویس آمریکایی)

  • ماجرا به شکلی پیش می‌رود که ابهام کافی را برای ما باقی می‌گذارد و باعث می‌شود کتاب سنگ، کاغذ، قیچی تا مدت‌ها پس از اتمام در ذهن خواننده باقی بماند. (CrimeReads)

  • سنگ، کاغذ، قیچی کتابی است که نباید آن را از دست داد. این اثر در هر صفحه سرگرم‌کننده و به‌شدت پرتعلیق است. (Deadly Pleasures)

  • این کتاب از همان نخستین صحنه من را به خودش جذب کرد. داستانی واقعاً گیرا با چرخش‌های هوشمندانه‌. (فیلیپا ایست، نویسنده‌ی کتاب دروغ‌های کوچک مصلحتی)

  • من عاشق کتاب سنگ، کاغذ، قیچی شدم! (سارا پینبرو، نویسنده‌ی کتاب‌ لطفاً از من عکس نگیرید)

  • آلیس فینی با کتاب سنگ، کاغذ، قیچی به شهرت خود به‌عنوان «ملکه‌ی تعلیق» ادامه می‌دهد. این کتاب جذاب شما را وادار می‌کند به حدس زدن [داستان] ادامه دهید. (Real Simple)

کتاب سنگ، کاغذ، قیچی مناسب چه کسانی است؟

کتاب سنگ، کاغذ، قیچی می‌تواند مخاطبان داستان‌های جنایی و معمایی را شیفته‌ی خود سازند. همچنین اگر از طرفداران قلم آلیس فینی هستید، این رمان تحسین‌شده را که چهارمین اثر اوست، از دست ندهید.

با آلیس فینی بیشتر آشنا شویم

آلیس فینی نویسنده‌ی معاصر بریتانیایی است. او پیش‌تر روزنامه‌نگار شبکه‌ی بی‌بی‌سی بوده و نزدیک به پانزده سال به‌عنوان خبرنگار، سردبیر خبر و تهیه‌کننده‌ی برنامه‌های مختلف فعالیت داشته است. آلیس فینی اولین بار سی‌ساله بود که در لابه‌لای فعالیت‌های روزانه‌اش، شروع به نوشتن رمان کرد. او اکنون در زمره‌ی نویسندگان پرفروش جای می‌گیرد و افزون بر این که بسیاری از آثارش -ازجمله رمان پرخواستار سنگ، کاغذ، قیچی- در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار دارند، آثار سینمایی و تلویزیونی مختلفی نیز با اقتباس از آن‌ها ساخته و اکران شده‌اند.

از دیگر آثار آلیس فینی می‌توان به کتاب «گاهی دروغ می‌گویم» اشاره کرد که از آثار پرفروش بین‌المللی و فینالیست جایزه‌ی گودریدز در سال 2018 بوده است.

در بخشی از کتاب سنگ، کاغذ، قیچی می‌خوانیم

وقتی به همه‌ی چیزهایی که داریم، فکر می‌کنم، یک خانه‌ی عالی در لندن، یک جای زندگی خوب، پول توی بانک... بعد همان فکر همیشگی را می‌کنم؛ پس ما باید خوش‌حال باشیم! اما دیدن همه‌ی چیزهایی که نداریم، خیلی سخت‌تر است. اکثر دوستان هم‌سن‌و‌سال ما والدین مسن یا فرزندان خردسالی دارند که نگرانشان باشند، اما ما فقط همدیگر را داریم. بدون پدر و مادر، بدون خواهر و برادر، بدون فرزند؛ فقط خودمان. کمبود آدم‌هایی برای عشق ورزیدن، چیزی است که ما همیشه در آن با‌هم مشترک بوده‌ایم. وقتی پدرم رفت، خیلی کوچک‌تر از آن بودم که چیزی در‌مورد او به یاد بسپارم و مادرم زمانی مُرد که من هنوز مدرسه می‌رفتم. دوران کودکی همسرم هم کمتر از ماجرای الیور توئیست نیست؛ او قبل از تولدش یتیم بود.

باب با غُرغُر زدن جلوی درهای کلیسا، دوباره ما را از دست هم نجات می‌دهد. این عجیب است، چون او هیچ‌وقت این کار را نمی‌کند؛ اما من به‌خاطر اینکه حواسمان را پرت کرد، از او سپاسگزارم. باورش سخت است که او همان توله‌سگ کوچولویی است که توی جعبۀ کفش رهایش کرده بودند. از وقتی‌که تبدیل به بزرگ‌ترین سگ لابرادور سیاه شد، دیگر او را این‌گونه ندیدم. این روزها رگه‌ی موهای خاکستری‌رنگی روی چانه‌اش دارد و آهسته‌تر از گذشته راه می‌رود، اما این سگ تنها موجودی است که در جمع خانوادۀ سه‌نفره‌ی ما، هنوز می‌تواند بی‌قید‌و‌شرط عشق بورزد. مطمئنم که همه فکر می‌کنند ما با او مثل فرزندی که نداریم رفتار می‌کنیم؛ حتی اگر آن‌قدر مؤدب باشند که این را به زبان نیاورند. همیشه گفته‌ام نداشتن یک بچه‌ی واقعی برایم مهم نیست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنگ، کاغذ، قیچی
نویسنده
مترجمعلی قانع
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات342
زبانفارسی
شابک978-622-235-234-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۲۰۰۰ 21000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

Negin Ahmadvandi
۱۴۰۲/۲/۱۱
در کل ولی کتاب با موضوع نسبتا جدیدی بود و سورپرایز می‌شدی که اصلا موضوع اونی که فکر میکردی نبوده و این خودش یه اتفاق جدید بود خوندنش پیشنهاد میشه حتما برای یکبار مبارزه ممنون از کتابراه عزیز
خدیجه خانم حسین زاده
۱۴۰۲/۹/۲۵
خیییلی زیبا
هیچ وقت به هیچ غریبه‌ای اعتماد نکنید و اونو وارد حریم زندگیتون نکنید.
آدمهای سخاوتمند زندگیتونو بشناسید و بدونید شاید بدون حضور اونها هرگز هیچی نبودید
gol bano
۱۴۰۲/۶/۲۴
رمان معمایی با شروع عالی و گاهی نویسنده مخاطب را به چالش می‌کشد و او را وادار به فکر کردن می‌کند تثر روانی دارد و مخاطب از خواندن ان خسته نمی‌شود.
afsan
۱۴۰۲/۲/۹
داستان بسیار عالی و زیبا بود اما ترجمه خوبی نداشت و بعضی جاها گنگ و بی معنی ترجمه شده بود،، ترجمه‌های دیگه رو امتحان کنین،، ممنون از کتابراه
س ک
۱۴۰۲/۲/۱۸
کتاب خوبی بود برای کسانی که به ژانر معمایی علاقه دارن تا آخرش نمیتونستی حدس بزنی چه کسی پشت همه‌ی این داستان هاست.
زینب
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
سلام به همگی کتاب جالبی بود و دوستش داشتم و به همگی پیشنهادش میکنم با تشکر از کتابراه
Roshanak
۱۴۰۲/۱۱/۴
داستان نثر ساده ای داره. به هدف سرگرمی خوبه ‌
ققنوس
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
داستان را دوست داشتم و مطالعه آن را پیشنهاد می‌کنم
ف. ن
۱۴۰۲/۵/۱۰
داستان جالبی داشت اما به اون اندازه که معروف شده عالی نبود.
Mehraneh Shirzad
۱۴۰۲/۹/۸
خیلی خوب بود پر از هیجان و فراز و نشیب
Hamed Rasouli
۱۴۰۲/۴/۸
کتاب جالب و متفاوت و سرگرم کننده ای، بود
لیلا تشکر
۱۴۰۲/۴/۳
کتاب جذاب و پر چالشی بود
راضیه زارعی
۱۴۰۲/۲/۲۹
هیجان انگیز و غافلگیر کننده
کیانا جوریکی
۱۴۰۲/۲/۲۸
کتابی پر از شگفتی
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

برای دریافت کتاب سنگ، کاغذ، قیچی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.