معرفی و دانلود کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس

عکس جلد کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس
قیمت:
13000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس

زینب غلامی در کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس، تکنیک‌هایی کاربردی و نوین برای افزایش اعتماد به نفس ارائه می‌دهد که با فراگیری و رعایت کردن آن‌ها تغییرات بسیار مهمی در زندگی، کسب‌ و کار و روابط شما روی خواهد داد.

با به دست آوردن عزت ‌نفس به شما مدال یا عنوان خاصی تعلق نمی‌گیرد و بنا نیست که حقوق شما چند برابر شود، بلکه باعث می‌شود موقعیت‌های بهتری به دست بیاورید.

تا باور نداشته باشید که خوشبختی حق شماست به آن دست پیدا نمی‌کنید. باید به زیرساخت‌های عزت ‌نفس که در فصل‌های این کتاب گنجانده شده است، دست پیدا کنید تا به شادی درونی برسید؛ اینکه چطور در لحظه حضور داشته باشید و خود را ارزشمند بدانید و برای حضور خودتان در همه ‌جا ارزش قائل باشید. کسی که به عزت‌نفس دست می‌یابد، شکست را راحت‌تر قبول می‌کند، پذیرش اشتباهاتش بیشتر می‌شود و چون می‌داند که شکست و پذیرش اشتباه، چیزی از ارزش انسان کم نمی‌کند، شانس پیروزی بیشتری به دست می‌آورد و به خودش احترام می‌گذارد و کسی که به خودش احترام بگذارد، دیگران هم به او احترام می‌گذارند.

کسی که عزت نفس دارد، توانایی پیدا می‌کند تا خودش را ثابت کند و خواسته‌هایش را به‌ عنوان یک انسان مطرح می‌کند و تکنیک متقاعدسازی را یاد می‌گیرد. او برای خودش و حرف‌هایش ارزش قائل می‌شود و یاد می‌گیرد اگر با ساده‌ترین و شیواترین کلام برای دیگران صحبت کند، دیگران حرف‌هایش را بهتر می‌پذیرند. وقتی‌ که عزت‌ نفستان بالا می‌رود، دوستان و اطرافیان هم ‌تغییر می‌کنند و مثل خودتان دوستانی با عزت نفس بالا در مسیرتان قرار می‌گیرد و این حلقه‌ی رشد شماست.

در فصل اول ماهیت عزت ‌نفس، تعریف عزت ‌نفس و عوامل تشکیل‌دهنده‌ی آن مطرح می‌شود. در فصل دوم، در مورد ارزیابی دقیق از خودتان، پیدا کردن نقاط قوت خود و به خاطر سپردن آن‌ها و چگونگی یاد گرفتن اینکه چطور گفتگوی درونی منفی را متوقف کنید، صحبت می‌شود. در فصل سوم، چگونگی بنا نهادن عزت ‌نفس در کودکان و اینکه چطور والدین، فرزندانشان را طوری یاری دهند تا به عزت‌ نفس بالایی دست یابند و اهمیت نقش پدر و مادر در بالا بردن عزت‌ نفس کودکان مطرح شده است. در فصل چهارم، در مورد فلسفه‌ی عزت ‌نفس و اینکه چقدر باورها و اعتقادات و نقطه ‌نظرخواهی شخصی، روی عزت‌ نفس تأثیر بسزایی دارد، مطالبی ارائه شده است.

در فصل پنجم، زینب غلامی ویژگی‌ افرادی که به عزت ‌نفس بالا رسیده‌اند را ذکر کرده و اینکه چه تغییرات بسزایی در کسب ‌و کار و روابط با دیگران داشتند و چطور توانایی روبه‌رو شدن با تغییرات را پیدا کردند. در فصل ششم، در مورد ویژگی‌های افراد با عزت نفس پائین و اینکه چه چیزهایی باعث می‌شود عزت ‌نفس شما پائین بیاید و تکنیک‌هایی در مورد افزایش آن ارائه شده است. در فصل هفتم، کتاب در مورد تجسم کردن و اینکه چگونه بهبود تصویر از خود، باعث افزایش عزت ‌نفس می‌شود و چگونگی تغییر رابطه را با دیگران توضیح می‌دهد.

در فصل هشتم در مورد قدرت «نه» گفتن و اینکه اگر نتوانید «نه» بگویید چه ضررهایی را متحمل می‌شوید و چه عواملی باعث می‌شود که شما نتوانید «نه» بگویید و در آخر تکنیک‌هایی برای افزایش قدرت «نه» گفتن و تغییراتی که نصیب شما می‌شود، توضیح داده شده است. در فصل نهم، در مورد دستاوردهای عزت ‌نفس و اینکه بعد از به دست آوردن عزت‌نفس و یادگرفتن تکنیک‌های آن، چه دستاوردهایی به دست می‌آورید و چه موقعیت‌هایی نصیب شما می‌شود، صحبت شده است.

جملات برگزیده کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس:

- بزرگ‌ترین مانع تجربه‌ی عاشقانه، این است که خودمان را لایق عشق ندانیم.
- کسی که برای یک اشتباه، هزار و یک دلیل بیاورد، درواقع هزار و یک اشتباه انجام داده است.
- اعتماد کردن به ذهن و دانستن این‌که هر کس شایسته و زیبنده‌ی خوشبختی است جوهر و عصاره‌ی عزت‌نفس است.
- انتظار ما از آینده روی انگیزه‌مان اثر می‌گذارد. عزت‌نفس زیاد یا اندک، عاملی است تا پیشگویی‌های ما به‌واقعیت بپیوندند.
- اگر بتوانید زمانی که خشمگین هستید به عزت‌نفس کودک احترام بگذارید، به یکی از قدرتمندترین جنبه‌های سرپرستی مناسب تجهیز شده‌اید.

نکوداشت‌های کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس:

- عزت نفس سلامت روح و روان ماست. اگر قصد دارید کار کردن روی خودتان را آغاز کنید و اعتماد به نفس بالایی برای خودتان بسازید اولین گام پیشنهادی من به شما کار کردن روی عزت نفس‌تان است. عزت نفس با دیدن تغییرات مثبت مان نسبت به گذشته در ما شکل می‌گیرد. در این راستا کتاب سکوی پرتاب عزت نفس نوشته خانم زینب غلامی می‌تواند نقطه شروع خوبی برای شما باشد. وقتی بخواهیم درستی را از فردی بیاموزیم، اولین نکته مهم این است که خود فرد در آن زمینه چه تغییراتی داشته است. زینب غلامی را می‌شناسم او یک خانم خودساخته توانمند در این زمینه است که خواندن کتابی او را به شما پیشنهاد می‌دهم. «فرزانه قهرمانی مربی رشد و توسعه فردی»

- اگر می‌خواهید اعتماد به نفس و عزت نفس خود را محک بزنید و یا دنبال راه کارهای عملی برای تقویت عزت نفس هس تید، به سکوی پرتاب عزت نفس استاد غلامی گرامی تشریف ببرید، زیرا ایشان تصمیم دارد شما را به نقطه‌ی نهایی عزت نفس پرتاب کند. از مطالعه کتاب کاربردی ایشان لذت بردم و مطالعه آن را به همه شما عزیزان توصیه می‌کنم. «حسین شیرمحمدی نویسنده 9 عنوان کتاب پرفروش آموزگار کوچینگ و تبلیغ نویسی»

در بخشی از کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس می‌خوانیم:

افراد باعزت نفس بالا توانایی روبرو شدن با تغییر را دارند. از تغییرات نمی‌هراسند. تردید و دودلی را کنار می‌گذارند و از ناحیه‌ی امن خود خارج می‌شوند. ما باید ببینیم که در کجاها و در چه چیزهایی و از چه کسانی می‌ترسیم. وقتی‌که ناحیه‌ای که از وارد شدن به آن می‌ترسیم را پیدا کردیم، درواقع آن موقع تازه درهای رشد و پیشرفت به روی ما باز می‌شود. تا زمانی که وارد ترس‌هایمان نشویم، وارد مسیر رشد و پیشرفت نمی‌شویم. پس حتماً ترسهایتان را شناسایی کنید و با وارد شدن به ترس‌ها روبه سوی موفقیت قدم بر‌دارید.

به ‌عنوان ‌مثال: من خودم ناحیه‌ی امن زیادی داشتم. مثل در جمع صحبت کردن، ارتباط با افراد سطح بالا و هم‌نشینی با افراد ثروتمند و... وقتی‌که تصمیم گرفتم وارد ترس‌هایم شوم، همه‌ی آن مسائل برای من آسان گشت. یکی‌ یکی وارد ترسهایمان شویم.

یک پیشنهاد فوق‌العاده برای افرادی که از اظهارنظر کردن در برابر افرادی که از خودشان خیلی بالاتر هستند، امتناع می‌ورزند و ترس دارند که تحقیر شوند، این‌ استکه دقیقاً وارد ترسشان شوند؛ زیرا تا زمانی که این کار را انجام ندهند، در همان مرحله‌ی «ترس» باقی می‌مانند. یک تکنیک بسیار مهم برای اینکه از این مرحله عبور کنید، این است که ببینید از چه‌کارهایی ترس دارید و احساس خجالت و کم‌رویی می‌کنید. آن‌ها را شناسایی کنید و واردش شوید. ممکن است برای یکی گل‌فروشی سر چها رراه، ترس از قضاوت داشته باشد. ممکن برای شخص دیگری ویدئو گرفتن از خود در مکان عمومی سخت باشد. سعی کنید ترس (از قضاوت) را پیدا کنید و وارد شوید. دیگر هیچ‌گاه ترس از قضاوت نخواهید داشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ماهیت عزت نفس
عزت نفس چیست؟
علت به وجود آمدن عزت‌نفس پائین
پرسشنامه‌ی عزت‌نفس
تفاوت بین عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس
تفاوت عزت‌نفس با غرور
فصل دوم: نظام ایمنی
جوهر عزت ‌نفس
تأثیرات عزت‌نفس
عشق
اضطراب خوشبختی
نیاز اولیه
فصل سوم: بنا نهادن عزت نفس در کودکان
قدرت والدین
ایمنی و امنیت
لمس کردن کودک
پذیرش
احترام
بدرفتاری با کودکان
فصل چهارم: فلسفه عزت‌نفس
زندگی آگاهانه
خود پذیری
مسئولیت در قابل خود
خود ابزاری
هدفمندی
انسجام شخصی
فصل پنجم: ویژگی افراد با عزت‌نفس بالا
درخواست کردن
نه گفتن
توانایی روبرو شدن با تغییر
همدلی
استقلال
فصل ششم: دلایل عزت نفس پایین
از دست دادن والدین
بدرفتاری با کودکان
مقایسه کودک خود با دیگران
مقایسه‌ی ناسالم
والدین کم رو
اهمال‌کاری
به خود برچسب زدن
فصل هفتم: تجسم کردن
تأثیرات تجسم کردن بر روی عزت‌نفس
بهبود تصویر خود
تغییر چگونگی رابطه با دیگران
کمک برای دست‌یابی به اهدافتان
کارکرد تجسم خلاق
چرا تجسم کردن مفید است
فصل هشتم: قدرت نه گفتن در افزایش عزت‌نفس
تأثیرات نه گفتن
روش‌های اشتباه «نه» گفتن
روش اول تسلیم
روش دوم جواب نه قاطع
روش سوم اجتنابی
روش چهارم "نه" ترکیبی
روش‌های صحیح «نه» گفتن
قاطعانه و محترمانه
روش ساندویچی
روش ساندویچی وارونه
روش «نه» اما
«نه» گفتن به اتفاقات گذشته
فصل نهم دستاوردهای عزت‌نفس
دوست داشتن خود و دیگران
موقعیت بهتر
قضاوت نکردن - قضاوت نشدن
هدفمند بودن
حسادت نکردن و تقدیر و تشکر
استقلال داشتن
پذیرش اشتباه
عدم انتقاد
عدم نیاز به تأیید
اعتماد به نفس
داشتن تعادل
خود را بیش از حد مقصر ندانستن
نداشتن اضطراب اجتماعی
پذیرش خود
نتیجه‌ی نهایی
تقدیر و تشکر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه طلایی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات205
زبانفارسی
شابک978-600-8931-62-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
13000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس

امیر جعفری
۱۴۰۲/۱/۱۹
پیشنهاد میکنم بخونید
هیچکس توی این دنیا نمیتونه بدون تایید تو، تحقیرت کنه، اگه تو درونا احساس بی ارزشی نکنی، کسی نمیتونه تو رو تحقیر یا بی ارزش کنه.
دکتر ماکسول مالتز میگه هدفِ کل روان درمانی‌ها، ایجاد عزت نفس است.
به همین دلیله که وقتی تو روی عزت نفست کار میکنی، همه ابعاد زندگیت، بیماری هات، مسائل مالیت و ارتباطیت تغیرر میکنن
شهرام آقایی
۱۴۰۱/۳/۲۴
باسلام وخسته نباشیدبه کتابراه ونویسنده محترم
این کتاب واقعت عالی بود وبه من خیلی کمک کرد برای اینکه مشکلات عدم عزت نفسم رابهتربشناسم و2باراین کتاب روخوندم البته بعدازخواندن این کتاب ازخودم خیلی ناراحت هستم که چرازودتربه مسئله عزت نفس خودم توجه نکردم وبعدازخواندن این کتاب خیلی خودخوری کردم.
سپاسگذارم ازشما
سین ب
۱۳۹۹/۸/۷
با اینکه کتاب‌های زیادی در مقوله اعتماد به نفس خوندم باز هم این کتاب، مطالب مفید و به درد بخوری داشت... این مقوله اینقدر مهم هست که جا داره از هر کتاب و هر نظری که بتونه در افزایش اعتماد به نفس موثر باشه، بهره گرفت... متاسفانه کتابراه قابلیت یادداشت برداری از کتاب‌های خوبش رو نداره.
💜🍃زهرایزدانی🍃💜
۱۴۰۲/۶/۲۰
ضمن تشکر از نویسنده در جواب دوستانی که ایراد گرفتن خود نویسنده در ابتدا و متن کتاب توضیح دادن که همراه با ما در حال تغییر هستند و این کتاب رو هم برای کمک به ما سایرین نوشتن طبق تجربه‌های خودشون نکات مهم برای تغییر فردی خودتون رو جداکنید لیست کنید روشون کارکنید ایراد هم‌نگیرید باتشکر
M, arshy
۱۴۰۱/۹/۱۹
سلام، به نظرم نویسنده باید درمقدمه خودشون وتحصیلاتشون و... رو معرفی میکرد، کتاب خیلی عجولانه نوشته شده وظرافت نداره ووقتی میخونی انگار باید سریع رد بشی، کلمات اضافه تو تایپ هست، وبعضی از جملات رو اگر قبلا مطالعه‌ای درمورد خودشناسی و.... نکرده باشید، براتون مفهوم نیست، به هرحال ممنونم
Ali Tayeban
۱۳۹۹/۸/۲۹
این کتاب بیشت از صبت هایدکتر هلاکویی و کتاب تله شادمانی الگو برداری شده، اطلاعاتش مفید هستن، با این که قبلا توی کتابای دیگه خونده بودمشون اما انگار گرداوریشون یادآوری کرد تو ذهنم، خوبه فقط خلاقیت نوازنده توش به چشم نمی‌خوره
رضا زمانی
۱۴۰۱/۸/۱
مطالب کتاب از منابع مختلف گردآوری شده و حتی بعضی جاها عینا تکرار شده گویا کپی پیست شده کاش نویسنده یکم خلاقیت و هنرمندی رو چاشنی کار می‌کرد اما به هر حال کتاب میتونه برای مبتدی‌ها مفید باشه
فرخ کشاورزیان
۱۴۰۰/۳/۲۰
هر چند از لحاظ محتوی قابل قبول هست، ولی از لحاظ سبک نگارش بسیار ضغیف و نیاز به ویرایش جدی داره. من موندم خود نویسنده یک بار کتاب رو نخونده، که متوجه ایرادات نوشتاری و ثقیل بودن نگارش اون بشه.
Mohammad Janzadeh
۱۳۹۹/۱۲/۷
کتابی حقیقتا مفید و تاثیر گذار در زمینه رشد فردی و اهمیت عزت نفس (عزت نفس بنا به نظر تمام مکاتب روانشناسی پایه وجود انسان است).
فقط نیاز به ویرایش متن دارد🙏
F F
۱۴۰۲/۱/۱۱
یک کتاب بود و غلت نبود اما کامل هم نبود اگر وقت برای مطالعه به اندازه کافی دارید این کتاب رو بخونید در غیر این صورت کتاب‌های مختصر و مفید تر دیگه‌ای هم هست
sanaz mohammadi
۱۴۰۰/۷/۳۰
با سلام
دوستان کتابی هست که من از ۱۰۰ بهش ۱۰ میدم، مطالب مفیدی داره ولی ناقص هست و کتاب جامعی محسوب نمیشه
م ک
۱۴۰۱/۵/۲۱
نکات اگاه کننده‌ی خوبی گفته اگر با ذهن باز بخونید و در مورد خودتون اونارو تمرین کنید
پرستو
۱۳۹۹/۸/۱۹
کتاب کامل و جامعی هست در رابطه با افزایش عزت نفس و شناخت خود واقعی افراد
missfwldy
۱۴۰۲/۷/۱۱
خیلی مطالب مفیدی برای افزایش عزت نفس داره
ارزش چند بار خوندن رو داره
السا
۱۴۰۲/۲/۱۳
کتاب کار بردیه به نظرم و هر چه جلوتر رفتم نکات خوبی رو ازش دریافت کردم
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس

برای دریافت کتاب سکوی پرتاب عزت ‌نفس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.