معرفی و دانلود کتاب سیرک شبانه

عکس جلد کتاب سیرک شبانه
قیمت:
95000 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیرک شبانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیرک شبانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیرک شبانه

رمانی سحرانگیز که تا مدت‌ها در یاد شما باقی خواهد ماند؛ در کتاب سیرک شبانه، اثر ارین مورگنشترن، داستان دو شعبده‌باز جوان به تصویر کشیده شده است؛ مرد و زنی که ابتدا از در رقابت با یکدیگر وارد می‌شوند، اما به مرور در دام عشق هم گرفتار می‌آیند. گفتنی است که این کتاب پرفروش در سال 2012 برنده‌ی جایزه‌ی ادبی الکس شده است.

درباره کتاب سیرک شبانه

کتاب سیرک شبانه (The Night Circus) که هم‌اینک ترجمه‌ی فارسی آن را پیش رو دارید، رمانی فانتزی است که نخستین بار در سال 2011 به انتشار رسید. این اثر تأثیر نیرومندی بر عموم خوانندگان و منتقدان گذاشت؛ به نحوی که نام نویسنده‌ی آن، ارین مورگنشترن، ظرف مدت زمان کوتاهی بر سر زبان‌ها افتاد و آوازه‌ی قلم قدرتمندش همه جا در گوش‌ها پیچید.

ارین مورگنشترن در کتاب سیرک شبانه داستانی عاشقانه را در بستر روایتی جادویی نقل کرده است؛ داستان عاشقانه‌ای که ابتدا با نفرت و خصومت و رقابت آغاز می‌شود، اما به مرور رنگ‌وبویی رمانتیک به خود می‌گیرد.

حوادث رمان پیش رو در لندنِ قرن نوزدهم به وقوع می‌پیوندد. در این رمان که از اپیزودهای سینماییِ کوتاه تشکیل شده، با دو شخصیت اصلی همراه می‌شویم: سیلیا و مارکو. این دو، شعبده‌بازانی جوان‌اند که از ایام طفولیت برای هنرنمایی بر روی صحنه تعلیم دیده‌اند. استادان سیلیا و مارکو میان خود رقابتی دیوانه‌وار دارند: رقابت بر سر آموزش بهترین شعبده‌باز شهر. این رقابت بر صحنه‌ی سیرکی در می‌گیرد که فقط شب‌ها باز است. سیلیا و مارکو باید در این سیرک شبانه تمام آنچه را که از هنر جادو و شعبده آموخته‌اند به معرض نمایش بگذارند، و در انتظار اعلام پیروز مسابقه بنشینند. وقایع اما به نحو دیگری پیش می‌رود، به نحوی که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را پیشبینی کند. سیلیا و مارکو هنگام تمرینات با یکدیگر آشنا می‌شوند و به مرور به هم دل می‌بازند! حالا بیا و تماشا کن! دو شعبده‌بازی که باید برای پیروزی بی‌رحمانه‌ترین حربه‌ها را به کار گیرند، اینک در دام عشقِ رقیب خود افتاده‌اند. آیا این بدین معنا نیست که پیروزی هر یک از آنان بر صحنه‌ی سیرک، در واقع شکستی تمام‌عیار در عرصه‌ی عشق است؟ سیلیا و مارکو چگونه از این مخمصه به در خواهند آمد؟...

معرفی و دانلود کتاب سیرک شبانه

کتاب سیرک شبانه، چنان‌که از توضیحات فوق پیداست، داستان فوق‌العاده مهیج و پرکششی دارد. اما داستانِ گیرا و جذاب تنها نقطه‌ی قوت این رمان نیست. شخصیت‌پردازی‌های درخشان، طنز گزنده و فضاسازی‌های استادانه نیز، وجهی دیگر از هنر نویسنده‌ی اثر را به نمایش می‌گذارند.

کتاب سیرک شبانه توسط محمدرضا شفایی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر میلکان به انتشار رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب سیرک شبانه

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین ادبیات آمریکا
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی الکس در سال 2012
  • برنده‌ی جایزه‌ی بوک بروز در سال 2011
  • برنده‌ی جایزه‌ی لوکس در سال 2012
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی گاردین
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی اورنج
  • نامزد دریافت جایزه‌ی لینکلن
  • و...

نکوداشت‌های کتاب سیرک شبانه

  • کتاب سیرک شبانه یکی از بهترین رمان‌هایی است که تا به حال خوانده‌ام. (Brunonia Barry, author of The Lace Reader)

  • اثری جادویی، مسحورکننده و دیوانه‌وار. (Associated Press)

  • کتاب سیرک شبانه اثر شگفت‌انگیزی است... ارین مورگنشترن در این کتاب سیرکی را خلق کرده که من همیشه آرزوی حضور در آن را داشته‌ام، و این سیرک را با جادوگران، بچه‌گربه‌ها و ماجراهای هیجان‌انگیز پر کرده است. (Audrey Niffenegger, author of The Time Traveler’s Wife)

  • بخشی داستان عاشقانه، بخشی افسانه‌ای تکان‌دهنده... آماده باشید که صفحات این کتاب در دستانتان پرواز کند! (The Boston Globe)

  • کتاب سیرک شبانه، نوشته‌ی ارین مورگنشترن اثری تیره و تار و دیوانه‌کننده است. (People)

  • خواندن کتاب سیرک شبانه به دیدن رؤیایی عجیب شبیه است. در طول این رؤیا شما آنقدر خواب هستید که وقوع همه چیز را باور کنید؛ و البته آنقدر بیدارید که بفهمید آنچه در جریان است امری غریب و جادویی است. (Newsday)

کتاب سیرک شبانه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی و دوست‌داران رمان‌های عاشقانه، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب سیرک شبانه از ارین مورگنشترن به شمار می‌روند.

با ارین مورگنشترن بیشتر آشنا شویم

ارین مورگنشترن (Erin Morgenstern) متولد سال 1978 و زاده‌ی ایالت ماساچوست آمریکاست. او که در کالج اسمیت (در رشته‌ی تئاتر) تحصیل کرده است، در دو حیطه‌ی نویسندگی خلاق و تصویرگری فعالیت می‌کند. کتاب «سیرک شبانه» مشهورترین اثر به چاپ‌رسیده از این نویسنده‌ی جوان به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب سیرک شبانه می‌خوانیم

امشب آخرین اجرای یک برنامه‌ی خیلی محدود است. پِراُسْپِروی افسونگر مدتی است لندن را مستفیض نکرده و رزروها فقط برای یک هفته از اجراهاست، بدون اجرا درطولِ روز. بلیت‌ها، بااین‌که قیمت سرسام‌آوری برایشان تعیین شده، به‌سرعت فروش رفتند و تئاتر پُرِ پر شده؛ خیلی از زنان بادبزن‌هایشان را در دست نگه‌ داشته‌اند تا دکلته‌شان را باد بزنند و گرمای سنگینی را که به‌رغم خنکای پاییزیِ بیرون فضا را پر کرده پس برانند.

در زمان خاصی درطولِ شب، هرکدام از آن بادبزن‌ها ناگهان پرنده‌ای کوچک می‌شود، تا جایی که دسته‌هایی از آن‌ بادبزن‌ها در سالن تئاتر، درمیانِ تشویقی پرغوغا، حلقه می‌زنند. وقتی هریک از پرنده‌ها برمی‌گردد و دوباره به‌شکل بادبزنی جمع‌شده روی پای صاحبش می‌افتد، تشویق فقط بیشتر می‌شود، بااین‌که بعضی‌ها آن‌قدر متحیرند که نمی‌توانند دست بزنند. این‌ها بادبزن‌های توری و پَردار را شگفت‌زده در دستانشان جابه‌جا می‌کنند و دیگر اصلاً متوجه گرما نیستند.

مردی که کت خاکستری به تن دارد و در جایگاه سمت چپ صحنه نشسته تشویق نمی‌کند؛ نه برای این، نه برای هیچ شعبده‌ی دیگری درطولِ شب. مردِ روی سکو را با نگاه خیره‌ی مداوم و موشکافانه‌ای تماشا می‌کند که هیچ‌وقت در تمام طول اجرا تغییری نمی‌کند. او حتی یک بار هم دستان دستکش‌پوشش را برای کف‌زدن بلند نمی‌کند. با دیدن کارهایی که باعث می‌شود تماشاچی‌های مسحور دست بزنند یا نفس‌ در سینه حبس کنند یا گاهی جیغی از سر غافل‌گیری بکشند حتی ابرویش را هم بالا نمی‌دهد. بعد از این که اجرا خاتمه می‌یابد، مرد کت‌خاکستری به‌راحتی راهش را ازمیانِ ازدحام جمعیت در لابیِ سالن باز می‌کند. از دری پرده‌دار عبور می‌کند و بدون آن‌که ببینندش به اتاق گریم می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

انتظار
بخش اول: آغاز
پست غیرمنتظره
شرط‌بندیِ یک جنتلمن
طیف خاکستری
آموزش‌های جادویی
بَتلور
فریب
تمرین نشانه‌گیری
تاریکی و ستارگان
یا حقیقت
شُرکا و توطئه‌گران
تسلیت
خالکوبیِ پیچش‌گر
ساعت‌شناسی
تئاتر
تدبیر
آتش و نور
چیزهای مخفی
بخش دوم: روشنایی
شب افتتاحیه، 1: آغاز
شب افتتاحیه، 2: جرقه‌ها
شب افتتاحیه، 3: دود و آینه‌ها
مرد آویزان
طالع‌بینیِ خواب
قوانین بازی
چشیدن
همراه بزرگ‌تر
آرزوها و امیال
جَو
رؤیاپردازان
همکاری‌ها
تیک‌تاک ساعت
چتر شعبده‌باز
بازتاب‌ها و کژنمایی‌ها
فال ورق
جادوگرِ درونِ درخت
مکان‌های موقتی
حرکت
به‌یادِ تارا بورجس
هزارتو
فال گربه
دیدار دونفره
بخش سوم: تقاطع‌ها
دو عاشق
سیزده
قصه‌های وقت خواب
حسابداری
سه فنجان چای با لِینی بورجس
دریاهای طوفانی
یک خواهش
دعوت
تقاطع‌ها، 1: بدون درنگ
تاریکیِ قبل‌از سحر
تقاطع‌ها، 2: خشم‌های سرخ و تقدیرهای قرمز
حوض اشک
وداع
نگاهی به عقب
درد زیبا
بخش چهارم: آتش‌افروز
ریزه‌کاری‌ها
بازی با آتش
در راه از لندن به مونیخ
گریز
تنگنا
ملاقات‌ها
فریبنده اما مرگبار
پیش‌آگاهی
تعقیب
شبح‌های پیر
پیامد
آتش‌افروز
دگرگونی
معلق
روشن‌کردن دوم آتش
بخش پنجم: غیب‌گویی
حکایت تقدیرها
نقشه‌ها
قصه‌ها
رؤیای خوش
سپاس‌گزاری
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیرک شبانه
نویسنده
مترجممحمدرضا شفایی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-600-7443-84-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
95000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیرک شبانه

قادری
۱۴۰۲/۴/۶
بنظر من کتاب قشنگی بود و ارزش خوندن داشت. توصیفات سیرک خیلی قشنگ و رویایی بود فقط بعضی جاها بخاطر طولانی شدن توصیف‌ها یکم کسل کننده میشد و چون توی هر بخش کتاب زمان و شخصیت عوض میشد یکم دنبال کردن داستان سخت بود. درکل رمان زیبایی بود و من آخرش رو هم که غیر قابل پیش بینی تموم شد دوست داشتم
مهری رازقیان
۱۴۰۲/۱۰/۸
دوستش داشتم چون سبکی بود که بهش علاقه دارم و ازش لذت بردم. اما اواسط کتاب یکم خسته میشی از اوج و فرود یهویی و کش دادن زیاد نویسنده. پرش از تاریخ حال به گذشته و گذشته به حال هم یکم رو اعصاب بود و گیج کننده اما خب لازم بود چون روند داستان اینجوری کامل میشد. در کل توصیه ش میکنم
زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۲/۳۰
ترجمه خوبه داستان برای کسی که به سیرک علاقه داره شاید جالب باشه واسه من که نوجوون نیستم و بیشتر به خاطر بخش احساسیش خوندمش کسل کننده بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب سیرک شبانه

برای دریافت کتاب سیرک شبانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.