معرفی و دانلود کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند: داستان فقدان، عشق و نظم پنهان زندگی

عکس جلد کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند: داستان فقدان، عشق و نظم پنهان زندگی
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند: داستان فقدان، عشق و نظم پنهان زندگی

کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند به قلم لولو میلر با روایتی مسحورکننده از زندگی دیوید استار جردن، زیست‌شناس برجسته، آغاز و سپس به طرز غیرمنتظره‌ای به چیزی بیش از یک کتاب زندگینامه بدل می‌گردد. این اثر فلسفی راهنمایی کاربردی برای ادامه دادنِ روزهای سخت است. ترکیبی جادویی از علم، خاطره و فلسفه. گفتنی‌ست این اثر افتخارات و جوایز گوناگونی را از آن خود کرده است.

درباره کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند:

دیوید جردن زیست‌شناس معروفی بود که بیش از هر چیز دغدغه‌ی نظم دادن به جهان را داشت. با گذشت زمان، او توانست تقریباً یک پنجم ماهی‌هایی را که انسان‌ها در زمان خود می‌شناختند، کشف کند. اما هر چه بیشتر تلاش می‌کرد، به نظر می‌آمد کیهان سختی‌های بیشتری سر راه او قرار می‌دهد.

آذرخش، آتش و در نهایت زلزله! در سال 1906 زلزله‌ی سان‌فرانسیسکو بیش از هزار مجموعه نمونه را که جردن با زحمت فراوان اقدام به جمع‌آوری آن‌ها کرده و در ظرف‌های شیشه‌ای قرار داده بود، واژگون کرد. گویی که نتیجه‌ی سا‌ل‌ها تلاش و زحمت در یک آن نابود شد و زندگی‌اش در هم شکست. اما او در چنین شرایطی چه کار کرد؟ به خرابه‌های زیر پایش نگاهی انداخت، اولین ماهی‌ای را پیدا کرد برداشت و مجدداً اقدام به ساختن مجموعه‌اش کرد.

جردن راهی هوشمندانه یافت که معتقد بود از او در برابر هرج‌ومرج جهان محافظت می‌کند. احتمالاً اقدام این زیست‌شناس در وهله‌ی اول به نظرتان احمقانه بیاید. همینطور که به نظر لولو میلر (Lulu Miller)‌، نویسنده‌ی کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند ‌(Why Fish Don't Exist) آمد. اما او بعدها به این نتیجه رسید که داستان زندگی جردن می‌تواند الگویی باشد برای زمانی که همه چیز را از دست داده‌ای و احساس می‌کنی در حال فروپاشی روانی هستی! آنچه از این کتاب می‌آموزیم می‌تواند درک ما را از تاریخ، اخلاق و باورهای قبلی‌مان تغییر دهد.

میلر با روایتی عجیب و البته صمیمی به داستان علم و مبارزه، دل‌شکستگی، فقدان و هرج‌ومرج می‌پردازد. کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند قلب شما را تسخیر می‌کند، تخیلتان را به چنگ می‌آورد، پیش‌فرض‌های شما را در هم می‌شکند و دنیای‌تان را تکان می‌دهد. این اثر اولین بار در سال 2020 منتشر شد و توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند. مطالعه‌ی این اثر به ما اجازه می‌دهد از زندگی جردن الهام بگیریم و بیاموزیم در دنیایی لبالب از بی‌نظمی، چگونه می‌توان دوام آورد و استقامت ورزید؛ حتی زمانی که هیچ‌چیز خوب نیست... تلاقی تاریخ، فلسفه و زیست‌شناسی و روایتی از شکست، تلاش و لجاجت محض انسانی.

جوایز و افتخارات کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند:

- کتاب برگزیده‌ی سال واشنگتن پست.
- کتاب برتر NPR.
- کتاب برگزیده‌ی Smithsonian.
- کتاب منتخب شیکاگو تریبون. (2020)
- نامزد جایزه‌ی کتاب لس‌آنجلس تایمز. (2020)
- نامزد جایزه‌ی گودریدز. (2020)

نکوداشت‌های کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند:

- کتابی استثنایی. (لس‌آنجلس تایمز)
- این کتاب دنیای شما را تکان می‌دهد. (سی. مونتگومری، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز)
- غیر متعارف... (Undark)
- خیره‌کننده و درخشان... من این کتاب را خیلی دوست دارم! (جان گرین، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز)

کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند مناسب چه کسانی است؟

این اثر به تمام کسانی که می‌خواهند بیاموزند چگونه مقابل هرج‌ومرج‌های زندگی ایستادگی کنند آرامش بیشتری داشته باشند و تجربه‌ی زیسته‌ی مطلوب‌تری را رقم بزنند پیشنهاد می‌شود.

با لولو میلر بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده، مجری، یکی از بنیان‌گذاران NPR و روزنامه‌نگار است. لولو میلر برنده‌ی جایزه‌ی Peabody است که نوشته‌هایش در رسانه‌های معتبری از جمله نیویورکر، الکتریک لیترچر و کاتاپولت به چاپ می‌رسد.

در بخشی از کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند می‌خوانیم:

کسی را که بیشتر از همه دوستش دارید تصور کنید. تصور کنید روی کاناپه نشسته و صبحانه می‌خورد و درباره‌ی موضوع کاملا جذابی داد و قال می‌کند، مثلاً اینکه چقدر بدش می‌آید‌، وقتی مردم آخر ایمیل‌های‌شان فقط حرف اول اسم‌شان را می‌نویسند، به جای اینکه چهار تا دکمه بیشتر فشار دهند که کار را درست تمام کنند. آشوب او را در خود می‌بلعد.

آشوب او را از بیرون، ‌با افتادن شاخه‌ی درختی، خودرویی که با سرعت می‌آید و یا گلوله‌ای ‌می‌شکند یا او را از درون از هم می‌پاشد، با شورش سلول‌های بدن خودش. آشوب، گیاه‌هان‌تان را می‌پوساند و حیوان خانگی‌تان را می‌کشد و دوچرخه‌تان را زنگار می‌زند. عزیزترین خاطرات‌تان را متلاشی می‌کند، شهرهای محبوب‌تان را ویران می‌کند و هر مأمنی را که در عمرتان بنا کردید، نابود می‌کند.

بالاخره یک روزی این اتفاق می‌افتد. آشوب تنها چیز حتمی این دنیاست. اربابی که بر همه‌ی ما حکومت می‌کند. پدر دانشمندم از همان اوایل یادم داد که هیچ راه فراری از قانون دوم ترمودینامیک نیست: آنتروپی فقط بیشتر می‌شود و هر کاری هم که بکنیم، هیچ‌وقت نمی‌توانیم آن را کم کنیم.

آدم عاقل این حقیقت را می‌پذیرد. آدم عاقل سعی نمی‌کند با آن بجنگد. اما یک روز بهاری سال ۱۹۰۶، مرد امریکایی قدبلندی با سبیل چنگیزی به خودش جرئت داد با این ارباب‌مان به مبارزه برخیزد. نامش دیوید استار جردن fود و از خیلی جهات که حساب کنیم، اصلاً کارش این بود که با آشوب مبارزه کند. آرایه‌شناس بود، از آن دانشمندهایی که وظیفه‌شان این است که از شکل درخت بزرگ حیات ‌نقشه‌ی پرشاخه‌ای که می‌گویند نحوه‌ی پیوستگی همه‌ی گیاهان و جانوران به یکدیگر را نشان می‌دهد ‌ پرده بردارند و در نتیجه نظم و ترتیب را به این آشوب بیاورند. تخصصش ماهی‌ها بودند و عمرش را صرف دریانوردی در کل جهان، برای یافتن گونه‌های جدید کرد. سرنخ‌های جدیدی یافت به امید اینکه نقشه‌ی پنهان طبیعت را بیشتر آشکار کند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: پسری که سرش توی ستاره‌ها بود
فصل دوم: پیامبری در یک جزیره
فصل سوم: میان‌پرده‌ای تاریک
فصل چهارم: بدو ماهی!
فصل پنجم: پیدایش در یک شیشه
فصل ششم: خرد و خاکشیر
فصل هفتم: فناناپذیر
فصل هشتم: درباره‌ی خودفریبی
فصل نهم: تلخ‌ترین چیز دنیا
فصل دهم: تالار وحشت به تمام معنا
فصل یازدهم: نردبان
فصل دوازدهم: قاصدک‌ها
فصل سیزدهم: امداد غیبی
پس‌گفتار
یادداشتی درباره‌ی تصاویر
تقدیر و تشکر
درباره‌ی نویسنده
یادداشت‌ها
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند: داستان فقدان، عشق و نظم پنهان زندگی
نویسنده
مترجممحمدرضا شفایی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات207
زبانفارسی
شابک978-622-254-171-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند

Rose
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
شاید بهترین کتابی بود که خوندم!! شاید چون درس ماهی شناسی هم خوندم انگار مخاطب خاص کتاب بودم
با اینکه کم حجم بود اما خیلی مطالعش طول کشید بخاطر مطالب پر بارش!.... ممکنه دوباره از اول بخونمش
الهه تاج آبادی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
کتاب در عین حال که کلاسیک به حساب میاد قلم کاملا مدرنی داره پسندیدم
محمد هادی فرزادمنش
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
واقعا عالی بود، بسیار آموختم.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند

برای دریافت کتاب چرا ماهی‌ها وجود ندارند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.