معرفی و دانلود کتاب یادگیری را یاد بگیرید!: راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه‌ی کمتر

عکس جلد کتاب یادگیری را یاد بگیرید!: راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه‌ی کمتر
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۲۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری را یاد بگیرید! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری را یاد بگیرید! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یادگیری را یاد بگیرید!: راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه‌ی کمتر

برای افزایش مهارت خود در یادگیری، کافی است به سراغ این اثر بروید: کتاب یادگیری را یاد بگیرید! نوشته‌ی باربارا اوکلی، ترنس سینوسکی و آلیستر مک کانوایل. نویسندگان این کتاب پرفروش فوت‌وفن‌های کوزه‌گری یادگیری مطالب و مهارت‌ها را به شما می‌آموزند.

درباره‌ی کتاب یادگیری را یاد بگیرید!

آیا فکر می‌کنید هرکسی که بیشتر مطالعه کند، الزاماً بیشتر می‌آموزد؟ شاید از دوران مدرسه‌ی خود به یاد داشته باشید که بعضی همکلاسی‌هایتان تا لحظه‌ی آخر دست از مطالعه‌ی مباحث امتحان برنمی‌داشتند و دست آخر هم نمی‌توانستند به پاره‌ای از سؤالات پاسخ دهند. و از طرف دیگر بعضی از دوستانتان با یک بار خواندن روزنامه‌وار از روی مباحث، به درس مسلط می‌شدند و در امتحان نمره‌ی خوبی می‌گرفتند. پس می‌توان گفت که الزاماً هرکس که بیشتر می‌خواند، بیشتر یاد نمی‌گیرد. پس برای این که بیشتر یاد بگیریم چه کار کنیم؟ پاسخ شما در کتاب یادگیری را یاد بگیرید! (Learning How to Learn) قرار دارد.

باربارا اوکلی، ترنس سینوسکی و آلیستر مک کانوایل روشی ساده و شگفت‌آور ارائه داده‌اند تا دانش‌آموزان بتوانند با به‌کارگیری آن بر هر موضوعی مسلط شوند. این ایده بر اساس یکی از محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی آنلاین جهان و همچنین کتاب پرفروش «ذهنی برای اعداد» پدید آمده است. این کتاب و دوره‌ی آنلاین که با عنوان «یادگیری را یاد بگیرید» برگزار شد، به بیش از دو میلیون یادگیرنده در تمام سنین از سراسر جهان آموزش داده است تا بر موضوعاتی که زمانی با آن‌ها مشکل داشتند تسلط پیدا کنند.

چنانکه آمازون می‌گوید، طرفداران این کتاب و دوره اغلب آرزو می‌کنند که کاش این راهبردهای یادگیری را زودتر کشف کرده بودند. آن‌ها با این پرسش مواجه شدند که چگونه می‌توانند به فرزندان محصّل خود کمک کنند تا به این مهارت‌ها تسلط یابند. اکنون در کتاب یادگیری را یاد بگیرید! نویسندگان به دانش‌آموزان و محصّلان در هر مقطع و با هر میزان استعدادی نشان می‌دهند که چگونه از زمان خود برای مطالعه بهترین استفاده را داشته باشند.

انتشارات میلکان، ترجمه‌ی محمدرضا شفایی و سید وحید کریمیان را از این کتاب برگزیده و آن را به‌صورت کتاب الکترونیکی تهیه و منتشر نموده است.

افتخارات کتاب یادگیری را یاد بگیرید!

  • از محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی آنلاین جهان
  • پرفروش‌ترین کتاب A Mind for Numbers

نکوداشت‌های کتاب یادگیری را یاد بگیرید!

  • یک کتاب جالب و کاربردی در مورد چگونگی کمک به فرزندان خود در ایجاد مهم‌ترین مهارت در زندگی: مهارت یادگیری. (آدام گرانت، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)
  • رویکردی که نویسندگان این کتاب اتخاذ کردند مبتنی بر علوم اعصاب بوده و برای یادگیرندگان در هر سنی ارزشمند خواهد بود. (آدام گازالی، استاد نورولوژی، فیزیولوژی و روانپزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو)
  • کتاب فوق‌العاده‌ای است. من در سه جلسه یاد گرفتم که چگونه یاد بگیرم. (جف سندفر، یکی از بنیانگذاران آکادمی اکتون)

کتاب یادگیری را یاد بگیرید! برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در اطراف خود افراد یا دانش‌آموزانی را دارید که به دنبال افزایش بهره‌وری و یادگیری هنگام مطالعه هستند، حتما این کتاب را به او معرفی کنید.

با نویسندگان کتاب یادگیری را یاد بگیرید! بیشتر آشنا شویم

باربارا اوکلی (Barbara Oakley) استاد مهندسی در دانشگاه اوکلند در روچستر، میشیگان و محقق برجسته یادگیری دیجیتال جهانی در دانشگاه مک مستر رامون‌ای کاخال است. تحقیقات او شامل مهندسی زیستی با تاکید بر علوم اعصاب و روانشناسی شناختی می‌شود. دکتر اوکلی در کنار ترنس سجنووسکی، عصب‌شناس افسانه‌ای، دوره‌های آنلاین باز گسترده (MOOCs) «یادگیری چگونه یاد بگیریم» و «Mindshift» را تدریس می‌کند. او جوایز بسیاری را برای تدریس خود دریافت کرده و جایزه‌ی Chester F. Carlson انجمن آموزش مهندسی آمریکا برای نوآوری فنی در آموزش و جایزه پژوهشگر قرن جدید بنیاد ملی علوم به او تقدیم شده است.

ترنس سینوسکی (Terrence Sejnowski) پژوهشگر مؤسسه مطالعات بیولوژیکی سالک است که در آن جا آزمایشگاه نوروبیولوژی محاسباتی را نیز مدیریت می‌کند. او تنها در میان دوازده دانشمند زنده‌ای است که برای مؤسسه پزشکی، آکادمی ملی علوم و آکادمی ملی مهندسی انتخاب شده‌اند.

آلیستر مک کانوایل (Alistair McConville) معاون مدرسه Bedales، یکی از معتبرترین مدارس خصوصی K-12 انگلستان است و سال‌هاست که در حوزه‌ی تعلیم و تربیت مشغول پژوهش و مطالعه است.

جملات برگزیده کتاب یادگیری را یاد بگیرید!

  • درمورد این‌که روش جدید یادگیری مؤثر است یا نه زود تصمیم نگیر.
  • برای رسیدن به دیدگاه‌های جدید برای حل مسئله، زنگ تفریح لازم است.
  • حتی فکرکردن به کاری که دوست نداری، مرکز تشخیص درد در مغز یعنی قشر اینسولار را فعال می‌کند. این ممکن است سبب تعلل شود.
  • یادآوری فعال روشی قدرتمند در یادگیری است. مفاهیم مهم را از ذهن خودت بیرون بکش و مرور کن. صرفاً با نگاه به کتاب و جزوه خودت را فریب نده که مفاهیم در سرت وارد شده‌اند.

در بخشی از کتاب یادگیری را یاد بگیرید! می‌خوانیم

معلوم است که ما خیلی دوست داریم از تمثیل استفاده کنیم؟ تمثیل یعنی مقایسه‌ی بین دو چیز. یکی از این دو چیزی که باهم مقایسه می‌کنیم برایت آشنا است، مثل امواج دریا. آن چیز دیگر ممکن است برایت ناآشنا باشد یا تازگی داشته باشد، مثل امواج الکتریکی. تمثیل کمکت می‌کند چیزی را که به‌خوبی با آن آشنایی به مفهومی که می‌خواهی یاد بگیری وصل کنی و از این روش فرایند یادگیری سریع‌تر می‌شود. (واضح است که امواج الکتریکی با امواج دریا فرق دارند، یاخته‌های عصبی موجودات فضایی نیستند و خارهای دارینه‌ای انگشت پا نیستند. فقط در برخی موارد باهم شباهت‌هایی دارند.)

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگرفتنِ مفهوم جدید یا به اشتراک گذاشتن ایده‌ی تازه استفاده از تمثیل‌های مبتکرانه است. برای همین است که در همه‌ی زبان‌ها از تمثیل استفاده می‌شود، مثل این ضرب‌المثل سواحیلی که می‌گوید «حکمت ثروت است.» نویسندگان بزرگ هم در آثارشان از تمثیل استفاده می‌کنند. تابه‌حال این سخن شکسپیر را شنیده‌ای که گفته است: «جهان صحنه‌ی نمایش است» و تو بازیگر آن نمایش هستی؟

زمانی که به یک تمثیل فکر می‌کنی، یک مسیر در مغزت فعال می‌شود. (بله، این مسیر یکی از همان زنجیره‌های مغزی است که قبلاً درموردش صحبت کردیم.) این مسیر به تو اجازه می‌دهد که راحت‌تر بتوانی به‌شکل پیچیده‌تری درباره‌ی موضوعِ «واقعی» فکر کنی. صرفاً با فکرکردن به تمثیل، شروع می‌کنی به درک‌کردن مفاهیم دشوارتر! تمثیل‌ها کمک می‌کنند سریع‌تر موضوع را بفهمی. (همه‌ی این‌ها به چیزی برمی‌گردد به نام «نظریه‌ی استفاده‌ی مجدد عصبی.» یعنی از مفاهیمی که قبلاً یاد گرفته‌ای استفاده می‌کنی که مفهوم جدید را بهتر یاد بگیری.)

فهرست مطالب کتاب

تقدیر از یادگیری را یاد بگیرید
یادداشتی برای پدرها و مادرها و معلم‌ها
فصل اول: مشکل علاقه
فصل دوم: سخت نگیر
فصل سوم: بعداً انجام می‌دهم، قول می‌دهم!
فصل چهارم: زنجیره‌های مغزی و بازی با موجودات فضایی
فصل پنجم: آن طرف میز معلم
فصل ششم: یادگیری درحال خواب
فصل هفتم: کوله‌پشتی، کمد و اختاپوس توجّهت
فصل هشتم: ترفندهای زیرکانه برای ساختن حافظه
فصل نهم: چرا زنجیره‌های مغزی مهم‌اند
فصل دهم: یادگیری با باشگاه‌ها و گروه‌ها، پیداکردن مأموریتت و ماجرای تِری، که نزدیک بود مدرسه را به آتش بکشد
فصل یازدهم: چطور مغزمان را تقویت کنیم
فصل دوازدهم: ساختن زنجیره‌های مغزی
فصل سیزدهم: از خودت سؤالات مهم بپرس
فصل چهاردهم: شگفتی‌های یادگیری
فصل پانزدهم: چطور در امتحانات خوب عمل کنیم؟
فصل شانزدهم: از اجبار به فرصت
کلید سؤالات آخر فصل‌ها‌
منابع پیشنهادی
منابع
یادداشت‌ها
درباره‌ی نویسندگان
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یادگیری را یاد بگیرید!: راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه‌ی کمتر
نویسنده، ،
مترجممحمدرضا شفایی، سید وحید کریمیان
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-622-2543-33-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۲۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یادگیری را یاد بگیرید!

rashideh
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
راستش اولاش به خاطر صمیمیت نویسندع و استفاده از یکسری تمثیلات برام کسل کننده بود اما با ادامه دادنش به فوق العاده بودنش پی بردم واقعا کتاب حقی بود 👌🏼احساس میکنم قبل اون درس خوندن و درست حسابی بلد نبودم بهم کمک زیادی کرد مطالب علمی و در حد کسی چیزی ازشون نمیدونه در حد ساده قابل توضیح و فهم کرده و بود روش‌های به شدت خفنی برای یاد گیری ارائه داده بود در آخر هم سوالاتی و روش‌هایی در پیش گرفته بود برای اینکه مطالب به خوبی ثبیت بشه و یادمون بمونه حتی اخر کتاب هم جمع بندی کردی بود از مطالبش یسری از قسمت هاش و که ما شنیدم و دلیلش و توجیح میکرد به طور منطقی که سعی کنیم به طور صحیح بخونیم و اصلاح کنیم و بنظرم لازمه یبار دیگه هم بخونمش و نکته برداری کنم ⁦: ⁠ «خواب تو این موضوع خیلی مهمه یادتون نشه واقعا به عظمت خواب شک نکنید» خیلی از هزینه‌ای بقول یه دوستی که اشاره کرد قرار این مطالب هزینه کنیم تا مشاور برامون بگه با زبون جذاب تری و دلایل قانع کننده اینجا گفته شده⁩ مرسی کتابراه عزیز بخاطر کتاب ارزشمند و مفیدت
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
این کتاب درباره مغز و تقویت حافظه و یادگیری و تمرکز است، که به خوبی موضوع را بیان کرده است. این کتاب راهگشای تندخوانی است و این مباحث در این مهارت نیز آموزش داده می‌شود. در فصول ابتدایی کشش و روند ارائه مطالب کند و بی رمق است، مطمئنا اگر ادامه دهید دستاوردهای خوبی را به دست می‌آورید. در انتهای هر و فصل، نویسنده از تکنیک پرسش سوال از فصل، استفاده می‌کند که این کار به مهارت مرور و تکرار برای درک مطلب کمک بسیاری می‌کند. به کارگیری این روش‌ها در خوانش هرکتابی، موثر و مفید است و درک مطلب و یادگیری را در هر کتاب بالا می‌برد. از نکات ضعف این کتاب، فعال نبودن عددهای پی‌نوشت‌ها در متن است، که امیدوارم این مطلب رفع شود. این کتاب در حوزه تقویت حافظه و یادگیری و تندخوانی عالی است. سپاس کتابراه. فصل چهاردهم، شگفتی‌های یادگیری بی نظیر است.
پونه
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
مطالب جالب و مفیدی داره
اینکه بعد از هر زمان کوتاهی کمی استراحت کنیم خوبه، نحوه کار مغز، نحوه یادگیری
یکسری از مطالبش را اولین بار است که می‌خوانم و قبلا از آن‌ها اطلاعی نداشتم و برایم جالل بودند؛ مثل همین قضیه حالت متمرکز مغز و حالت پراکنده‌اش، این که هر دو لازم اند، در حالی که قبلا تصور برای و
می‌کردم پرت شدن حواسم سزاوار سرزنش هستم
ای آگاهی برایم بسیار ارزشمند است، کاربرد حالت پراکنده برای خلاقیت هم هست همچنین زمان‌هایی هست که حالت متمرکز نمی‌تواند مسئلن را حل کند و این حالت پراکنده است که مسئله را حل می‌کند، این موضوعاتش برام جالب بود..
آیلار
۱۴۰۲/۱/۴
من خودم دانش آموز رشته تجربی هستم و باید خیلی درس بخونم و تا می‌تونم تست بزنم اما خیلی هم سر به هوا یا به عبارتی بی خیالی هستم و فقط در حد اینکه توی مدرسه نمره خوبی بیارم درس می‌خونم و در سوالات زیست هم همیشه کم میارم.
اما با مطالعه این کتاب هر چند که اوایل برام حوصله سر بر بود ولی تونستم یاد که
بگیرم چطور مطالب را عمقی بفهمم و خیلی بهم کمک کرد.
برای همین این کتاب را به افراد اطراف‌ام که برام عزیز هستند یا خیلی درس می‌خوانند ولی موفق نمی‌شوند معرفی کردم.
از کتابراه و... ممنون ✅.
tokhs_divoneh
۱۴۰۲/۱/۱
خیلی نکات مفیدی داره
من تک تکشو یادداشت کردم
و بنظرم هر کسی که چه محصله چه کتابخون معمولیه اگه این نکات رو اجرا کنه واقعا بهش کمک میکنه.
این کتاب اصلا توضیحاتش خشک نیست
با مثال توضیح میده و باعث میشه تو ذهن بمونه و دقیقا همون نکاتی که میگه برا خوندن کتابا رعایت کنید خودش در هر فصل بهتون تمرین
میده، مثلا از غین فصل چیا یاد گرفتی؟ چند تا سوال میپرسه تو جوابتو‌ی جا می‌نویسی و میری تو آخر کتاب چک میکنی ببینم جوابت درست بوده یا نه؟، در هر فصل هم بهت یادآوری میکنه قیل شروع فصل جدید فصل قبل رو مرور کنی. و این خودش باعث میشه عادت کنی.
Rahin.xobi
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
با تشکر از کتاب راه عزیز برای هدیه دادن این کتاب پر ارزش
اما در مورد کتاب، دوران تحصیل ما که جهنمی برایمان بود ولی یقین دارم کسانی که روش‌های این کتاب را اجرا کنند بازده‌ی مطالعه‌ی آن‌ها بدون اغراق ده‌ها برابر می‌شه
مطالب این کتاب همان دوره‌هایی هستند که مدرسین و مشاوران، پول‌های گزافی را از ما دریافت کردند
و باز هم تشکر فراوان از کتاب راه برای این هدیه ارزشمند
ابوالفضل واعظی
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
لحن دوستانه و صمیمی نویسنده باعث جذابیت بیشتر میشد و راهکار‌های جالبی داشت که به شخصه خوندن قبل از خواب رو قبول دارم و وقتی شب متنی رو خوندم، صبح که بیدار شدم دیدم خیلی بهتر توی ذهنم نقش بسته خوندن در هنگام سحر هم یه روش خیلی عالیه و اون زمان ذهن خیلی بهتر کار میکنه. روش تصویر سازی رو هم خیلی قبول دارم... خلاصه این کتاب روش‌های مفیدی داره که از نظر من کاربردی هستن، امیدوارم موفق باشید
ساناز معینی
۱۴۰۲/۱/۴
خوندن این کتابها واقعا عالی وانگیزه بخشه.. یعنی حتی اون کسی هم که علاقه‌ای به یادگرفتن نداره باخوندن این کتابها دوس داره حول محور یه موضوعی مطالعه داشته باشه و به یادگیری علاقمند میشه. این کتاب خیلی موثرومفیده برای کسانی که دوس دارن اصولی یادگیری رو انجام بدن.. و سرسری مطالعه نکند که بعدا یادشون بره... روشهای گفته شده دراین کتاب میتونه موثر باشه برای شما خوانندگان عزیز.. پیشنهادش میکنم.
محسن قاسمی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
توصیه اکید برای خواندن این کتاب که روشهای کاربردی خوبی برای مطالعه ارائه داده؛
هر چه در سن پایینتر اینجور کتابها رو بخوانیم بهتره، البته تو هر سنی هم هستیم خوندنش توصیه میشود.
کاشکی تو مدارس بجای درسهایی که اکثرشون فقط وقتمونو پر میکردند قدری هم سواد کاربردی تو امور مختلف زندگی یادمون میدادند. البته تا هدف چی باشه.
ممنون از کتابراه که تو این حدود سه سال که عضو‌ام همیشه همراه خوبی بوده
سارا حقیقت
۱۴۰۲/۵/۲۷
این کتاب یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کتابایی هست که تابه حال خوندم در واقع این کتاب برای بچه‌ها و نوجوان‌ها نوشته شده به خاطر همین خیلی متن روان و ساده‌ای داره ولی تمریناتی که توش هست اونقدر کاربردیه که واسه دانشگاه هم جواب میده من با استفاده از اون تونستم این ترم معدل خیلی خوبی داشته باشم و واقعا یه چیزی یاد بگیرم به همه توصیه‌اش می‌کنم
saeid bahrami
۱۴۰۲/۱/۵
سلام دوستان
من کتاب زیاد میخونم و خدمت شما عرض کنم در این کتاب هم به جنبه‌های روانشناسی، هم علوم اجتماعی و هم مسائل علمی و پزشکی پرداخته شده. مناسب برای تقویت حافظه، بهبود یادگیری مطالب جدید و شرکت در آزمونهای مختلف. برای هر سن و سالی مفیده از معلم دبستان گرفته تا دانشجوی ارشد و دکترا. از مجموعه دست اندرکاران کتابراه سپاسگزاریم
محمد امین پیشدار
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
هر کسی که بخواد مهارت‌های یادگیریش رو بهبود بده این کتاب رو بخونه. نویسنده راهکارها و استراتژی‌های عملی آسون رو برای درک و اعمال یادگیری پیشنهاد میده. از تحقیقات روان‌شناسی شناختی و علوم اعصاب برای توضیح اینکه مغز ما چگونه یاد می‌گیرد و اطلاعات را به خود می‌گیرد، بهره گرفته شده.
- خودارزیابی - متاشناخت - تمرین - یادگیری مادام‌العمر -
افسانه باقری
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
در مورد سبکهای یادگیری و مطالعه کتاب زیاد خوندم و تقریبا مطالب همپوشانی داشتن ولی نکته‌ای که این کتاب رو متمایز میکرد سوالات آخر فصل و تشویق خواننده به یادآوری فعال مطلب اون فصل بود مخصوصا که با لحن خودمانی خواننده رو سرذوق می‌آورد. محتواش خسته کننده نبود و زودتر از وقتی که براش تخمین زده بودم خوندمش. توصیه می‌کنم بخونیدش.
shahrooz bagheri
۱۴۰۱/۱۱/۱
واقعا کتاب خوبیه البته تمرینهایی که میده خیلی سادس ولی در عین حال اگر استفاده کنیم واقعاً جواب میده و هر گروه سنی میتونه از این روشها برای یادگیری بیشتر و بهتر استفاده کنه و حتی به بقیه هم میشه یاد داد و یا کتاب رو معرفی کرد تا اونها هم از طریق کتابراه استفاده کنن. با تشکر از کتابراه
محمد موسوی
۱۴۰۱/۱۱/۱
سلام در کل کتاب یادگیری را یاد بگیرید کتاب خوب و آموزنده مطالب قابل توجه و جالب این دانش این است که به افراد نوجوان کمک می‌کند این کتاب نه تنها مناسب افراد نوجوان برگه مناسب افراد بزرگسال هم هست متنی که کتاب باهاش بیان شده متن روان عالیه و صمیمیت نویسنده را نسبت به خواننده القا میکنه
مشاهده همه نظرات 195

راهنمای مطالعه کتاب یادگیری را یاد بگیرید!

برای دریافت کتاب یادگیری را یاد بگیرید! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.