معرفی و دانلود کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی

عکس جلد کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی

عفت جامه شورانی و آرمان جمالی در کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های نوزده شهید جسور و باشرافت را به تصویر می‌کشند که آگاهانه جان شیرین خود را در راه عشق به آرمان‌های الهی و نظام جمهوری اسلامی تقدیم کردند.

درباره کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی:

خاطرات شهدا، بهترین سند افتخار هر ملت به شمار می‌رود؛ شهدا قسمت بزرگی از تاریخ معاصر ما را رقم زده است و اگر ایثارگری‌های آن‌ها به فراموشی سپرده شود روح اصیل زندگی هم فراموش خواهد شد. به همین دلیل ضرورت شناختن و معرفی شهدا جزو وظایف خطیر هم معاصران و نسل‌های بعدی خواهد بود.

در طی هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق یکی از مقاوم‌ترین سایت‌های راداری کشور، سایت رادار سوباشی همدان بود که با وجود چندین حمله از سوی دشمن، همچنان در شناسایی و کشف هواپیماهای مهاجم نیز فعالیت داشت.

قهرمانان این سایت رادار با هوشیاری تمام و علم به شهادت توانستند با ایستادگی جانانه افتخاری جاودانه در تاریخ ارتش به نمایش بگذارند و با حضوری آگاهانه و به انتظار شهادت تا آخرین لحظه به انجام‌ وظیفه پرداختند. نوزده شهید سایت سوباشی «شهدایی شاخص» و «نماد عاشورایی دوباره» درگذر تاریخ هستند؛ گروهی شهادت طلب که با اختیار و آگاهی به شهادتی حتمی از هر چه غیرخداست می‌گذرند، تا همیشه ارزشمند می‌باشند.

چندین سال از تاریخ شهادت شهدای سوباشی می‌گذرد. مردان عاشقی که برای رسیدن به هدف بزرگ خود، خالصانه جان خود را در راه خدا فدا کردند و در جوار رحمت او به آرامش ابدی رسیدند. کتاب حاضر علاوه بر ذکر اهمیت و نقش پدافند به‌ویژه سایت رادار سوباشی، نام و یاد نوزده تن شهید عاشورایی سایت را زنده می‌کند.

کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن زندگینامه شهدا و تاریخ جنگ ایران و عراق علاقه‌مند هستید، این کتاب را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی می‌خوانیم:

شهید مهدی عسگری فرزند حاجی و جیران یاری در کرمانشاه دیده به جهان گشود. دوران طفولیت، تحصیلات ابتدائی و متوسطه را تا اخذ دیپلم ریاضی در زادگاهش سپری کرد. وی 1348/10/1 در نیروی هوائی ارتش استخدام شد و دوره‌های آموزش پادگانی و آموزش‌های تخصصی کنترل شکاری خود را در 1351/1/29 با موفقیت به پایان رسانید و با درجه ستوان سومی در تخصص کنترل شکاری در ایستگاه‌های راداری پدافند مشغول خدمت گردید.

مهدی عسگری در سال‌های قبل از شروع جنگ تحمیلی در ایستگاه‌های راداری همدان، آبدانان و شهرآباد و سپس تازمان شهادت در همدان خدمت نمود.

با اوج‌گیری حرکت انقلابی ملت ایران برعلیه رژیم طاغوت، او به‌واسطه تعلقات مذهبی که از سنین کودکی در او نشو و نما نموده بود علی‌رغم این‌که در ایستگاه راداری شهرآباد خدمت می‌کرد و ارتباط زیادی با شهرهای بزرگ نداشت تا تحولات انقلاب را از نزدیک لمس نماید بااین‌حال به‌واسطه همان زمینه فکری مذهبی خیلی زود ازنظر روحی جذب انقلاب شد و با پیروزی انقلاب توانایی‌های تخصصی خود را در خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفت.

مهدی عسگری هم‌زمان با شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به میهن اسلامی داوطلبانه به جهت دفاع از حریم هوایی با مسئولیت رئیس بخش عملیات گروه پدافند هوایی دزفول خدمت می‌کرد. از آنجاکه ایستگاه‌های رادار اولین امکانات شناسایی و رهگیری هواپیماهای دشمن می‌باشند ایشان از همان روز اول تجاوز رژیم بعثی به‌طور مستقیم درگیر جنگ شده و در دو جبهه شناسایی هواپیماهای دشمن و هدایت هواپیماهای خودی جهت رهگیری و درگیر شدن با هواپیماهای دشمن انجام‌وظیفه نمود.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن نویسنده
مقدمه
معرفی پایگاه و اهمیت آن
سایت رادار سوباشی همدان
اهم فعالیت‌های پدافند هوایی همدان در دوران دفاع مقدس
انهدام سایت رادار سوباشی از نگاه یادگاران سایت راداری سوباشی
گذری بر گلشن نام و یاد نوزده شهید عاشورایی سایت رادار سوباشی
شهید مهدی عسگری
شهید رضا اقبال پور
شهید علیرضا بهرامی روشن
جوان‌ترین شهید سوباشی خسرو پناهی
طهماسب جامه‌شورانی
شهید رجبعلی جودکی
شهید محمدعلی جوینده مهر
شهید فرهاد دستنبو
شهید علی‌حسین زارعی
شهید اسداله زمانی
شهید علی‌نقی فخرالدینی
شهید اکبر کوهی ورامینی
شهید حسن مسعودی خرم
شهید نظامعلی ملکی
شهید پرویز منصورعلی
شهید حسنعلی مهدوی برازنده
شهید محمدرضا مؤمنی
شهید پرویز نادری قورتولموش
شهید حسن یوسفی صفت
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آتشبار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات281
زبانفارسی
شابک978-600-7336-98-4
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی

برای دریافت کتاب شهدای عاشورایی سایت سوباشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.