معرفی و دانلود کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها

عکس جلد کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها

تام فلچر در کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها داستان شهری خیالی به نام ویفینگتون را برای ما روایت می‌کند. ماجرا از این قرار است که یک روز لوسیِ یازده‌ساله از خواب برمی‌خیزد و متوجه می‌شود که همه‌ی بزرگسالان، از پدر و مادرش گرفته تا معلم‌هایش، جملگی ناپدید شده‌اند. در حالی که بیشتر هم‌سن و سال‌های لوسی از این اتفاق وحشت‌زده می‌شوند، او تلاش می‌کند تا با کمک بهترین دوستش، نورمن، پی ببرد که واقعاً چه اتفاقی رخ داده است. بد نیست بدانید این کتاب به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و جایزه‌ی بهترین کتاب کودک Sheffield را از آن نویسنده‌اش کرده است.

درباره‌ی کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها

کتابی که پیش روی شما قرار گرفته، با عنوان شهر در تسخیر جیرجیروها (The Creakers) نام یک داستان لذت‌بخش کودکانه از تام فلچر (Tom Fletcher)، نویسنده‌ی مشهور و پرفروش بریتانیایی است. تام فلچر در اثر نامبرده شما را با خود را به سرزمینی خیالی می‌برد؛ جایی به نام ویفینگتون که داستان در آن‌جا رخ می‌دهد. در واقع کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها همان حکایت قدیمی هیولاهایی است که زیر تخت‌ها زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که نویسنده در اثر حاضر از دیدگاهی متفاوت این قصه را روایت می‌کند؛ به شیوه‌ای که کودکان تا لحظه‌ای که آخرین برگه‌ی کتاب ورق می‌خورد، با آن همراه هستند.

ماجرای کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها از یک شب عجیب آغاز می‌گردد. خورشید پشت سایه‌روشن بام‌های نوک‌تیز شهر ویفینگتون ناپدید شده و تاریکی به شکلی وهم‌آور و عمیق، بر همه‌ی شهر سایه انداخته است. راستش را بخواهید، کمتر شبی در شهر ویفینگتون چنین تاریک و رازآلود بوده است. تو گویی قرار است ماجرایی عجیب رخ دهد؛ تا اندازه‌ای که ماه هم جرأت ندارد از پشت ابرها به روی شهر سرک بکشد.

داستان کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها از این قرار است که شب‌هنگام مادر و مادرها در سرتاسر شهر فرزندان خود را در تخت‌خواب گذاشته‌اند، بی‌آنکه باخبر باشند این آخرین باری‌ است که برای‌شان لالایی یا قصه می‌خوانند و هنگام شب‌به‌خیر گفتن آن‌ها را می‌بوسند. بله، کمی بعد در آن شب اتفاقی عجیب رخ می‌دهد: همه‌ی بزرگسالان شهر ناپدید می‌شوند.

تام فلچر در کتاب حاضر بر داستان زندگی دختری یازده‌ساله به نام لوسی متمرکز شده است. همه‌چیز برای لوسی همانند همیشه بود؛ دست‌کم تا لحظه‌ای که از خواب برخاست، حوله‌ی ‌حمام کرکی آبی‌رنگش را تن کرد و از روی کف‌پوش‌های اتاقش که جیرجیر صدا ‌می‌دادند گذشت و به اتاق مادرش رفت، اما مادرش را در اتاق پیدا نکرد. مادر در آشپزخانه نبود، در اتاق و در حمام هم همین‌طور. اضطراب در وجود لوسی رخنه کرده بود؛ از این رو تلفن را برداشت و با مرکز پلیس تماس گرفت. بااین‌حال تلفن فقط زنگ خورد و زنگ خورد تا اینکه لوسی گوشی را گذاشت.

در کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها مطالعه می‌کنیم که لوسی به همراه بهترین دوستش، نورمن کوییرک تصمیم می‌گیرد پرده از راز این ماجرا بردارد. او و نورمن شروع می‌کنند به جست‌وجو کردنِ پدر و مادرها؛ اما نه‌تنها نشانی از پدر و مادر خود نمی‌یابند بلکه متوجه می‌شوند همه‌ی آدم‌بزرگ‌ها به‌یک‌باره ناپدید گشته‌اند. در این میان، لوسی و نورمن موجودات عجیب و ترسناکی به نام جیرجیروها را کشف می‌کنند که به نظر مسئول گم شدن آدم‌بزرگ‌ها هستند. آیا نوجوانان داستان ما می‌توانند راهی برای بازگرداندن بزرگ‌ترها پیدا کنند و به طریقی، شهر را از تسخیر جیرجیروها نجات دهند؟ تام فلچر در کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها به شما پاسخ می‌گوید...

روی‌هم‌رفته کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها داستانی جذاب، هیجان‌انگیز و مبتکرانه است که تام فلچر در آن مفاهیم مهمی همچون دوستی و قدرت تخیل را به کودکان آموزش می‌دهد. این کتاب پیامی دلگرم‌کننده را درون خود جای داده است؛ پیامی که باعث می‌شود خوانندگان، جدا از این که چند ساله هستند، جذب اثر شوند و مشتاقانه ماجراهای لوسی و نورمن را پی بگیرند. بد نیست اشاره کنیم که کتاب نامبرده نخستین بار در سال 2017 روانه‌ی بازار نشر شد و مورد استقبال گسترده‌ی مخاطبان و نقد مثبت منتقدان قرار گرفت. کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها را لیدا هادی به زبان فارسی ترجمه و انتشارات پرتقال ترجمه‌ی او را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

افتخارات کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها

  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودکان شفیلد (Sheffield Children's Book Award) در سال 2018؛
  • ترجمه به زبان‌های گوناگون، از جمله فارسی، آلمانی (Die Schauderkreaturen)، ایتالیایی (I Mostri Sotto il Letto)، اسپانیایی (Los Chirriadores)، پرتغالی (Os Arrepiantes)، هلندی (De Knerpers) و فرانسوی (Les Créateurs de cauchemars).

نکوداشت‌های کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها

  • پنج ستاره برای کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها کافی نیست! فوق‌العاده است... (Charlotte Selby)

  • داستانی خارق‌العاده و کمی ترسناک که اهمیت کار گروهی را به کودکان آموزش می‌دهد. (charlotte Selby)

  • تصویرهای کتاب خیره‌کننده هستند و خط داستانی پر از پیچش‌ها و ایده‌های عالی است. (Patterson, Toppsta Reviewer)

  • شهر در تسخیر جیرجیروها نوشته‌ی تام فلچر به طرز شگفت‌انگیزی خوب است. یک ماجراجویی قانع‌کننده و یک قدردانی ظریف از دوستی و عشق خانوادگی. (نشریه‌ی گاردین)

  • کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها فوق‌العاده مبتکرانه، واقعاً خنده‌دار، بی‌‌نهایت منزجرکننده و مهم‌تر از همه، بسیار ترسناک است. این کتاب برداشتی کاملاً جدید از ایده‌ی «هیولاهای زیر تخت» است. شهر در تسخیر جیرجیروها خوانندگان را از ابتدا تا انتهای داستان مجذوب خود خواهد کرد. (Teach Primary)

کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها مناسب چه کسانی است؟

تام فلچر کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها را برای کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال نوشته است. بااین‌حال، از آن‌جا که مطالعه‌ی داستان‌های کودکانه سن و سال نمی‌شناسد، همه‌ی افرادی که به ژانر فانتزی علاقه‌مند هستند می‌توانند از مطالعه‌ی کتاب نامبرده لذت و بهره ببرند.

با تام فلچر بیشتر آشنا شویم

تام فلچر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب کودک بریتانیا است. او در 17 ژوئیه سال 1985 در لندن انگلیس به دنیا آمد. تام فلچر در موسیقی نیز دستی بر آتش دارد و در سال 2003 یک گروه موسیقی راک را به همراه یکی از هم‌کلاسی‌هایش تشکیل داد. این گروه تا الان شش آلبوم استودیویی منتشر کرده و تک آهنگ‌های موفق متعددی در بریتانیا داشته است.

کتاب او، با نام The Christmasaurus بزرگ‌ترین رمان مقطع متوسطه در سال 2016 نام گرفت و نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب بریتانیا بود. کتاب‌های تام به سی و سه زبان برگردانده شده‌اند و تا به امروز بیش از دو و نیم میلیون نسخه از کتاب‌هایش تنها در بریتانیا به فروش رفته است.

از میان آثا تام فلچر تا امروز دو کتاب «یک هیولا اینجاست!» و «شهر در تسخیر جیرجیروها» به زبان فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها می‌خوانیم

شهردار بریده‌بریده گفت: «اما همین جونورها بودن که همه‌مون رو دزدیده‌ان! اون‌ها داشتن همه‌مون رو شبیه بچه‌های بی‌فکر و شلخته می‌کردن.»

«بله. اشتباهشون هم همین بود؛ اما شما هم به همون اندازه مقصرین.»

«چی؟»

لوسی با صدایی بلند و رسا، طوری‌که همه‌ی اهالی ویفینگتون بشنوند، گفت: «درست شنیدین! من، شما و تک‌تک آدم‌های ویفینگتون. ما همه درست شبیه اون موجوداتیم. اون‌ها خونه دارن. خانواده دارن و خسته شده‌ان از بس می‌بینن که ما تموم زباله‌هامون رو دور می‌ریزیم، در‌حالی‌که اون‌ها می‌تونن از اون زباله‌ها چیزهای مفیدی درست کنن. زباله‌ی ما می‌تونه تختخواب یه بچه‌جیرجیرو باشه. می‌تونه خونه‌ی یه خانواده رو بسازه. حتی می‌تونه برق کل یه شهر رو تأمین کنه. چه خوب می‌شد اگه ما می‌تونستیم به‌جای دزدیدن یا نابود کردن همدیگه، دست‌ به ‌دست هم بدیم. شاید ما به‌ظاهر با هم فرق داشته باشیم و شاید هر کدوم از ما دنیا رو یه جور ببینیم، معنی‌ش این نیست که نمی‌تونیم اون زیر یا این بالا کنار هم سر کنیم، اون هم با آرامش، با خوشحالی!»

لوسی از اتاق درب‌و‌داغانش به جمعیتی نگاه کرد که در انتهای خیابان خانه‌ی آن‌ها جمع شده بود. آن‌ها داشتند به همه‌ی حرف‌های لوسی گوش می‌دادند و لوسی می‌دید که خیلی از آن‌ها به‌نشانه‌ی تأیید سر تکان می‌دهند.

شهردار رو به مردم با خواهش گفت: «اما... اما این دیوونگیه. شما نباید به حرف‌هاش گوش بدین. اون فقط یه بچه‌ست!»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: شبی که همه‌چیز شروع شد
فصل اول: روزی که همه‌چیز شروع شد
فصل دوم: یادداشت خداحافظی
فصل سوم: کمک‌کننده
فصل چهارم: لوسی تنها نبود
فصل پنجم: اولین جیرجیرو
فصل ششم: روز بعد
فصل هفتم: چهار جیرجیرو
فصل هشتم: والب
فصل نهم: نقشه
فصل دهم: تله‌ای برای جیرجیروها
فصل یازدهم: به دام انداختن جیرجیروها
فصل دوازدهم: خرخرو، چرندو، خس‌خسو و فین‌فینو
فصل سیزدهم
فصل چهاردهم: جادوی آدم‌ها
فصل پانزدهم: بازگشت به والب
فصل شانزدهم: مارشمالوهای رؤیای تو
فصل هفدهم: تو اینجا نیستی!
فصل هجدهم: کافه باتلاق
فصل نوزدهم: جیرجیرلند
فصل بیستم: نورم‌الاترون
فصل بیست و یکم: لوسی در جیرجیرلند
فصل بیست و دوم: به دام‌افتاده‌ها
فصل بیست و سوم: دستورهای لوسی
فصل بیست و چهارم: نور خورشید
فصل بیست و پنجم: جیرجیرشاه
فصل بیست و ششم: اثر عجیب والب
فصل بیست و هفتم: بازگشت به خانه
فصل بیست و هشتم: دستگاه حفاری غول‌پیکر
فصل بیست و نهم: فکر بزرگ لوسی
فصل سی‌ام: صبح به‌خیر ویفینگتون
پس‌گفتار: فردا
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شهر در تسخیر جیرجیروها
نویسنده
مترجملیدا هادی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات356
زبانفارسی
شابک978-600-462964-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها

مهدیس
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
سلام و عرض ادب و احترام وقت به خیر این کتاب رو دوست داشتم و ایده وارونگی شهر برایم خیلی جالب بود بهتون پیشنهاد می‌کنم که این کتاب رو خریداری کنید باتشکر
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها

برای دریافت کتاب شهر در تسخیر جیرجیروها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.