معرفی و دانلود کتاب دختری که مزرعه را نجات داد

عکس جلد کتاب دختری که مزرعه را نجات داد
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختری که مزرعه را نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری که مزرعه را نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری که مزرعه را نجات داد

کتاب دختری که مزرعه را نجات داد داستانِ سرگذشتِ شگفت‌انگیز یک دوچرخه‌ی قرمزرنگ است. جود ایزابلا در این کتاب، سرگذشت یک دوچرخه را نشان می‌‌دهد که از پسری آمریکایی به دختری آفریقایی می‌رسد و پس از آن نیز برای مواردی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کودکان با مطالعه‌ی این کتاب آموزشی با مفاهیم مهمی همچون حفظ محیط‌زیست، هدیه دادن و تأثیر شگرف آن در زندگی دیگران آشنا خواهند شد. گفتنی‌ست این کتاب ذیل مجموعه‌ی‌ «بچه‌های اطراف جهان» به چاپ رسیده و نامزد جایزه‌ی کتاب مصور کودکانِ کریستی هریس شده است.

درباره‌ی کتاب دختری که مزرعه را نجات داد

کتاب دختری که مزرعه را نجات داد (The Red Bicycle) درباره‌ی سفر دوچرخه‌ای قرمز از آمریکا تا آفریقاست. جود ایزابلا (Jude Isabella) در این کتاب به اهمیت یک هدیه‌ی ارزشمند در زندگی آدم‌های مختلف می‌پردازد. هدیه دادن، سنتی باستانی و کهن در تمامی فرهنگ‌هاست که شادی و شعفی هم به هدیه‌دهنده و هم هدیه‌گیرنده می‌بخشد. حال ممکن است این هدیه میان کسانی ردوبدل شود که باهم آشنا نیستند، اما بیشترین تأثیر را در زندگی یکدیگر به‌جا می‌گذارند. این کتاب یکی از جلدهای مجموعه‌ی CitizenKid است که هدف آن آشنایی کودکان با مسائل زیست‌محیطی و اجتماعی جهانی است.

کتاب دختری که مزرعه را نجات داد، خواننده را با سفر دوچرخه‌ای دور دنیا همراه می‌کند. لئو، پسری آمریکایی است که با جمع کردنِ پول‌هایی که از چمن‌زنی برای همسایه‌ها، به دست می‌آورَد دوچرخه‌ای می‌خرد. لئو این دوچرخه را که برای ماه‌ها در آرزوی خریدنش بوده، «قرمزِ بزرگ» نام‌گذاری می‌کند. پس از چند سال، درحالی‌که دوچرخه هنوز نو و سرحال است، لئو مجبور می‌شود دوچرخه‌ای بزرگ‌تر بخرد، اما عشق به قرمزِ بزرگ او را وا می‌دارد تا آن را به کسی که واقعاً لایقش است، هدیه کند. از طرفی، در کشوری در غرب آفریقا به نام بورکینافاسو، عمده‌ی حمل‌ونقل‌ها و خریدوفروش‌ها با دوچرخه انجام می‌گیرد. لئو از طریق یک آگهی با کشور بورکینافاسو و احتیاج مبرم آن‌ها به دوچرخه مطلع می‌شود؛ بنابراین دوچرخه‌ی موردعلاقه‌اش را سوار بر کشتی بر آب‌های آزاد روانه می‌کند تا پس از طی مسافتی دورودراز به دست دختری در قاره‌ای دیگر برسد.

معرفی و دانلود کتاب دختری که مزرعه را نجات داد

آلیستا به همراه خواهر و برادرش با مادربزرگشان در بورکینافاسو زندگی می‌کنند و برای گذران زندگی، محصولات کشاورزی خود را می‌فروشند، اما مدتی است که پرندگان به محصولاتِ آن‌ها حمله می‌کنند و چیزی برای برداشت باقی نمی‌گذارند. آلیستا پس از این‌که صاحب دوچرخه‌ی قرمز می‌شود، فکری به ذهنش می‌رسد. او هرروز صبح با دوچرخه‌سواری اطراف زمین، پرندگان را فراری می‌دهد و این‌گونه از محصولات مراقبت و به فروش آن‌ها کمک می‌کند. پس از مدتی زمانِ آن می‌رسد که آلیستا نیز صاحب دوچرخه‌ای جدید شود، اما سفرِ قرمزِ بزرگ به پایان نرسیده، او هنوز کارهای مهمِ زیادی برای انجام دادن در کشور بورکینافاسو دارد.

جود ایزابلا در کتاب دختری که مزرعه را نجات داد به فرهنگ دوچرخه‌سواری و موارد استفاده‌ی آن در کشورهای مختلف می‌پردازد. او دوچرخه‌سواری را یکی از راه‌های اصلیِ کمک به محیط‌زیست می‌داند و به کارکرد متفاوت دوچرخه در کشورهای آفریقایی نظر می‌اندازد. کودکان و نوجوانان با خواندن این کتاب تصویریِ آموزشی با مفاهیمی مانند گذشت، بخشش و مهربانی آشنا می‌شوند و علاوه بر آن، درباره‌ی کشورِ بورکینافاسو و سختی‌های مردمانِ آن‌جا در حمل‌ونقل اطلاعات زیادی کسب می‌کنند.

در پایانِ کتاب دختری که مزرعه را نجات داد، توصیه‌هایی آموزشی برای والدین و مربیان وجود دارد تا بچه‌ها را به دوچرخه‌سواری تشویق کنند. نشر ادامه (واحد کودک و نوجوانان انتشارات اطراف) اقدام به چاپ و نشر این کتاب با ترجمه‌ی لیدا هادی کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی بچه‌های اطراف جهان

انتشارات اطراف به‌منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با دیگر بچه‌ها در سراسر جهان و شناخت موقعیت اجتماعی آن‌ها، مجموعه‌ی بچه‌های اطراف جهان را منتشر کرده است. این مجموعه، داستان واقعی زندگی شش بچه‌ی معمولی با ویژگی‌های قهرمانانه را در شش جلد به تصویر کشیده است که هرکدام به‌نحوی جهان خود و انسان‌های پیرامونشان را متحول کرده‌اند. مخاطبان با خواندن این داستان‌ها با مفاهیمی مثل مراقبت از محیط‌زیست، نوع‌دوستی، کمک به حیوانات، کارآفرینی و کمک به اقتصاد خانواده آشنا می‌شوند.

کتاب‌های «پسری که فیل را بزرگ کرد»، «پسری که خانه‌ی بی‌دود ساخت»، «دختری که مزرعه را نجات داد» «دختری که باغ را سرسبز کرد»، «پسری که صدای خرس‌ها شد» و «پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت» مجلدهای این مجموعه هستند.

جوایز و افتخارات کتاب دختری که مزرعه را نجات داد

  • نامزد جایزه‌ی کتاب مصور کودکانِ کریستی هریس (Christie Harris) در سال 2016؛
  • نامزد جایزه‌ی Hackmatack Children's Choice برای کتاب غیرداستانی انگلیسی در سال 2017‌.

نکوداشت‌های کتاب دختری که مزرعه را نجات داد​​

  • کتابی خوب از مجموعه‌ی CitizenKid. (بوک‌ لیست)

  • این کتاب کودکان را به فکر کردن درباره‌ی مسائل جهانی تشویق می‌کند. (اِسکول لایبرری ژورنال)

  • این کتابْ آموزشی خوب برای کودکان در زمینه‌ی مسئولیت اجتماعی و باور به برابری است. (ETFO Voice)

  • این کتاب اطلاعاتی جامع درباره‌ی حمل‌ونقل با دوچرخه و فواید اقتصادی آن ارائه می‌دهد. (Quill & Quire)

  • تصویرگریِ خوبِ سیمون شین، اعمال سخاوتمندانه‌ی شخصیت‌های کتاب را به‌طور زنده مجسم می‌کند. (نیویورک‌ تایمز)

کتاب دختری که مزرعه را نجات داد برای چه کسانی مناسب است؟

بچه‌های 8 تا 12ساله با مطالعه‌ی کتاب دختری که مزرعه را نجات داد به مهربانی و بخشندگی دعوت می‌شوند و کمک به محیط‌زیست را فرا می‌گیرند.

در بخشی از کتاب دختری که مزرعه را نجات داد می‌خوانیم

صاحب‌های جدید یکی‌یکی دوچرخه‌هایشان را برمی‌داشتند. آلیستا به قرمزِ بزرگ زل زده بود و امیدوار بود کس دیگری سوارش نشود. بالاخره اسم مادربزرگش را صدا زدند. فقط چندتا دوچرخه‌ی دیگر باقی مانده بود. قرمز بزرگ به دیواره‌ی کانتینر تکیه زده بود. آلیستا با عجله به سمتش دوید و گفت: «این یکی!»

در راه برگشت به سمت دهکده، در تاکسیِ ون، آلیستا نگران بود. تا آن وقت، سوار دوچرخه نشده بود. مادربزرگش دستش را نوازش کرد و گفت: «واسه‌ت مثل آب خوردن می‌مونه، آلیستا.»

آلیستا قرمز بزرگ را به درخت بائوبابی که وسط دهکده بود، تکیه داد. چندتا از بچه‌ها دور دوچرخه جمع شدند و بعد چند نفر دیگر هم از راه رسیدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری که مزرعه را نجات داد
نویسنده
مترجملیدا هادی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-622-98786-1-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری که مزرعه را نجات داد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختری که مزرعه را نجات داد

برای دریافت کتاب دختری که مزرعه را نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.