معرفی و دانلود کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا

عکس جلد کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا
قیمت:
20300 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا

کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا دومین جلد از مجموعه‌ی آموزنده‌ای‌ست که الیستر هامفریز برای کودکان نوشته است. در این کتاب، تام همچنان در سفر است، اما این‌بار به قاره‌ی آمریکا پا می‌گذارد و از خوانندگان هم دعوت می‌کند تا در این سفر او را همراهی کنند. کتاب پیش‌ رو، اطلاعات جامعی درباره‌ی فرهنگ مردم آمریکا در اختیار نوجوانان ماجراجو قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا

تام، رکاب‌زنان خودش را از آفریقا، به آمریکا رسانده و وقایع کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا (Riding the Americas)، را رقم زده. الیستر هامفریز (Alastair Humphreys) در جلد دوم این مجموعه خواننده را با سنت‌، قبیله‌ها و گوشه‌وکنار قاره‌ی آمریکا آشنا می‌کند. این کتاب، با ترجمه‌ی لیدا هادی و توسط نشر اطراف منتشر شده است.

با گذر از اروپا و آفریقا، تام اکنون باید با جنگل‌ها، کوه‌ها و بیایان‌های آمریکای جنوبی سر کند، تا درنهایت، به آلاسکا برسد. او دراین‌میان، تجربیات بسیاری کسب می‌کند، طبیعت‌های چشم‌نوازی می‌بیند، طعم غذاهای جدید را می‌چشد، و اطلاعات زیادی درباره‌ی جهان و درنهایت خودش، کسب می‌کند. این کتاب کلاس درس فوق‌العاده‌ای برای کودکان است؛ اگرچه محدود به مدرسه نیست و پا فراتر از مرزهای کلاس‌های درسی رایج می‌گذارد. این کتاب با تصاویر جذاب و نقشه‌ها تجربه‌ای همه‌جانبه را برای خوانندگان جوان خود به ارمغان می‌آورد.

درباره‌ی مجموعه‌ی پسری که دور دنیا را رکاب زد

الیستر هامفریز در مجموعه‌ای سه‌جلدی، تحت‌عنوان پسری که دور دنیا را رکاب زد (The Boy who Biked the World) تجربیات خودش در سفر به دور دنیا را برای کودکان، روایت می‌کند. او ماجراجویی را با دوچرخه و از زادگاه خود، انگلستان، آغاز کرده و در جلد اول، به کشف قاره‌ی اروپا می‌پردازد و در آخر، از آفریقا سر در می‌آورد. در جلد دوم، چشم‌اندازهای قاره‌ی آمریکا را شرح می‌دهد و از رخدادهای عجیب‌وغریب آن صحبت می‌کند. و سرانجام، در جلد آخر به قاره‌ی آسیا می‌رسد.

ماجراجویی‌های تام در این مجموعه با تصاویر جذابی همراه شده تا پاسخگوی انتظارات مخاطبان جوانش باشد. الیستر هامفریز اطلاعات ارزنده‌ای را در زمینه‌های مختلف در این مجموعه جا داده که باعث افزایش دانش عمومی کودکان می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا

  • یک انتخاب عالی برای هر ماجراجوی مشتاق به دوچرخه‌سواری. (Women’s Cycling)

  • کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد یک ماجراجویی لذت‌بخش و سرشار از حقایق است. این کتاب برای کودکان دارای نکات بسیار مفیدی است و مباحثی نظیر جغرافیا، مذهب، زبان‌های گوناگون و بسیاری موارد دیگر را پوشش می‌دهد. (Book Zone For Boys)

  • خواندن این کتاب برای هر سنی لذّت‌بخش است و برخلاف بیشتر سفرنامه‌ها، خواننده را به مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب مشتاق می‌کند. کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد، لازم است موردمطالعه‌ی تمام دوچرخه‌سوارانی قرار گیرد که تمایل دارند اشتیاق خود را به فرزندان‌شان منتقل کنند. (ساندی‌تایمز)

کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی کودکان و نوجوانان کنجکاو و ماجراجو در رده‌ی سنی 9 تا 12 سال، مناسب است.

با الیستر هامفریز بیشتر آشنا شویم

الیستر هامفریز گردشگر، نویسنده، و مستندساز انگلیسی متولد سال 1976 است. او در سال 2011 از طرف نشریه‌ی نشنال‌جئوگرافیک، به‌عنوان جست‌وجوگر برتر معرفی شد. این نویسنده، در سن 25‌سالگی، گردش خود به دور دنیا را آغاز کرد و چهار سال بعد، با کوله‌باری از تجربه، بازگشت. او اکنون دستاوردهای خود از این سفر چهارساله را در قالب مجموعه‌های گوناگون منتشر کرده است.

الستر هافریز در سخنرانی‌های خود سعی دارد با شرح قصه‌هایی از ماجراجویی‌هایش افراد را به کسب تجربیات جدید دعوت کند. کتاب «20 جهانگرد شگفت‌انگیز: ماجراجویان بزرگ» از دیگر کتاب‌های الیستر هامفریز می‌باشد که برای کودکان و نوجوان نوشته شده است.

در بخشی از کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا می‌خوانیم

منطقه‌ای که آمریکای شمالی و جنوبی به هم وصل می‌شوند پوشیده از جنگلی انبوه است. درخت‌های بلند سر به فلک کشیده، تنگ و فشرده در کنار هم قرار دارند و روی زمین پر از بوته‌های کوچک گیاه و باتلاق‌های بزرگ است. مارها بین بوته‌های درهم تابیده‌ی نیلوفر به خودشان می‌پیچند و میمون‌ها بین شاخ و برگ درخت‌ها تاب می‌خورند.

حتی توی دنیای مدرن و پرجمعیت ما هنوز جاهایی وجود دارند که نمی‌توانی از راه جاده به آن‌ها برسی. هنوز خیلی جاهای بکر و دست‌نخورده وجود دارد. تنها راه عبور از این جنگل، شکافتن مسیر و درست کردن راه با یک چاقوی بزرگ بود. قطعاً تام نمی‌توانست با آن دوچرخه‌ی سنگین از وسط چنین جایی بگذرد. باید با قایق جنگل را دور می‌زد. آن‌وقت می‌توانست از انتهای آمریکای شمالی رو به بالا از کشورهای کوچک آمریکای مرکزی مثل پاناما، کاستاریکا، نیکاراگوئه، هندوراس، السالوادور، گواتمالا و بلیز بگذرد.

بعد با عبور از مرز کشور مکزیک وارد خاک ایالات متحده‌ی آمریکا شود و از آن‌جا رو به سمت شمال به کشور کانادا و بعد (یک بعد خیلی خیلی طولانی) به آلاسکا برسد./با یک قایق کوچک به سمت پاناما راه افتاد. کانال پاناما، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را به هم وصل می‌کند. این کانال برای کشتی‌ها یک ‌جور راه میان‌بر بین این دو اقیانوس به حساب می‌آید. قبل از این‌که کانال پاناما ساخته شود، کشتی‌ها باید تا کِیپ‌هورن در انتهای آمریکای جنوبی (همان جایی که تام سفرش را شروع کرده بود) می‌رفتند و دور می‌زدند.

مسیری حدود سیزده هزار کیلومتر که با کشتی نزدیک به دو ماه طول می‌کشید. با این حساب یک سفر هشتاد کیلومتری روی یک کانال برای کشتی‌ها به مراتب راحت‌تر است. تازه کیپ‌هورن به خاطر دریاهای طوفانی و پرتلاطمی که به آن می‌رسند جای خطرناکی هم هست. تام منتظر بود با قایق از روی کانال عبور کنند.

فهرست مطالب کتاب

بحران موز در دریاهای آزاد
پاتاگونیا: سرزمین موجودات غول‌پیکر پاگنده
ماجراهای رشته‌کوه آند
بولیوی، سرزمین سرد و مرتفع عجایب
جادوگران شهر لاپاز
راز و رمزهای کشور پرو
وقت ناهار در اکوادور
دوچرخه‌سواری در کلمبیا
کانال‌ها و کروکودیل‌ها
آتش‌فشان و جنگل و سراب
هالیوود و سِکویا‌های بلند
بزرگراهِ دریا تا آسمان
قایقی به اسم تام-تیکی
آلاسکا: آخرین جاده به سوی خورشید نیمه‌شب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا
نویسنده
مترجملیدا هادی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-622-99224-1-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
20300 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا

زهره فتحعلی‌پور
۱۴۰۲/۹/۲۱
کتاب خیلی خوبیه برای پسربچه‌های ده ساله عالی بود
هم اعتماد به نفس بچه‌ها رو بالا میبره و هم بهشون یاد میده زندگی پر از فراز و نشیب هست
امیررضا صادق شیرازی
۱۴۰۲/۱/۳۱
این کتاب خیلی خوبه ولی افریقاش یکم بهتر بود ولی در کل کتاب خوبیه و حوصله سر بر نیست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا

برای دریافت کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 2: سفر به آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.