معرفی و دانلود کتاب شکست چرخه خشونت روانی: کتاب کار جهت ترمیم و درمان مناسب قربانیان سوءاستفاده‌های عاطفی

عکس جلد کتاب شکست چرخه خشونت روانی: کتاب کار جهت ترمیم و درمان مناسب قربانیان سوءاستفاده‌های عاطفی
قیمت:
۲۵۰۰۰ 12500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شکست چرخه خشونت روانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکست چرخه خشونت روانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شکست چرخه خشونت روانی: کتاب کار جهت ترمیم و درمان مناسب قربانیان سوءاستفاده‌های عاطفی

ترزا کومیتو در کتاب شکست چرخه خشونت روانی به افراد کمک می‌کند تا سوءاستفاده‌های عاطفی را تشخیص دهند و با بازنگری در رابطه‌ی خود، به سلامت روان نزدیک شوند. او معتقد است که خشونت‌های روانی، روند رشد را متوقف می‌کنند و به همین خاطر است که باید با تشخیص الگوهای مخرب در یک رابطه‌ی عاشقانه، به بهبود شرایط روحی خود کمک کرد. کتاب پیش‌ رو تمامی ابزارهای لازم برای حرکت در این مسیر را در اختیار علاقه‌مندان گذاشته و کمک می‌کند تا فرآیند بهبودی سریع‌تر سپری شود.

درباره‌ی کتاب شکست چرخه خشونت روانی

سوءاستفاده‌‌ی عاطفی، الگویی از رفتارهای غیرفیزیکی در یک رابطه است که به آسیب رساندن به روان فرد مقابل منتهی می‌شود. تشخیص این قبیل از رفتارها عموماً دشوار است و باعث می‌شود قربانی، زمانی که در معرض سوءاستفاده‌ی عاطفی قرار می‌گیرد، خود را مقصر تلقی کند. کتاب شکست چرخه‌ خشونت روانی (The Emotional Abuse Recovery Workbook)، نوشته‌ی ترزا کومیتو (Theresal Comito)، راهکارهایی کاربردی ارائه می‌دهد تا افراد بتوانند سوءاستفاده و خشونت روانی در رابطه را شناسایی و به بهبود سلامت روان خود کمک کنند. کشف الگوهای مخرب رفتاری، بازسازی عادت‌ها، یادگیری شیوه‌های مراقبت از خود، شناخت چارچوب‌های روابط سالم، بهبود وضعیت روحی و تجربه‌ی احساس آزادی، شماری از دستاوردهای مطالعه‌ی این کتاب است.

نویسنده توضیح می‌دهد که روابط می‌توانند شرایط روحی فرد را به خطر بیندازند و عواقب هولناکی به‌ همراه داشته باشند. به همین خاطر است که باید چگونگی مقابله با آسیب‌های روحی و خشونت‌های عاطفی را شناخت و با آگاهی از ساختار روابط، به سمت رشد فردی حرکت کرد. کتاب پیش‌ رو به افراد کمک می‌کند تا شناخت بهتری از خود، دیگران و روابط عاشقانه پیدا کنند و امنیت جسمی و روحی خود را در اولویت قرار دهند. همچنین علاقه‌مندان را راهنمایی می‌کند تا با شناخت توانمندی‌ها، نسبت‌ به ارزش‌های خود آگاه شوند و احساس بهتری نسبت‌ به زندگی داشته باشند.

کتاب شکست چرخه خشونت روانی، با ارائه‌ی ابزارهای ضروری برای ترمیم آسیب‌ها، راهنمایی است برای افرادی که خواهان تقویت مهارت‌های فردی هستند و تمایل دارند با ایجاد روابط سالم، امنیت روانی را در زندگی خود برقرار کنند. «تشخیص علائم هشداردهنده» و «درک موقعیت» شیوه‌های پیشنهادی نویسنده برای مواجهه با خشونت عاطفی است که در کتاب خود به شکل مفصل به آن پرداخته است. این کتاب با ترجمه‌ی فرزانه هراتیان، سمانه اوتادی و نرگس جباری توسط انتشارات آوای نور منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب شکست چرخه خشونت روانی

  • ترزا کومیتو درمانگری دلسوز است که عواقب سوءاستفاده‌های عاطفی را به‌درستی درک کرده. شفافیت او در تمرین‌هایی که ارائه می‌دهد برای من و بسیاری دیگر، چراغ راهنمایی است که ارزشمندترین مراحل فرآیند روان‌درمانی را یادآور می‌شود. پیام او برای خوانندگان کتاب شکست چرخه‌ خشونت روانی واضح است: شما تنها نیستید، توانمندی‌های ارزشمندی دارید و قادرید به بهبود سلامت خود کمک کنید. (لیست دل کاستیلو، مددکار اجتماعی)

  • کتاب شکست چرخه خشونت روانی ضمن راهنمایی خواننده به سمت ایجاد تغییرات مثبت، به‌لحاظ محتوا و تعهد نویسنده به موضوع، مورد توجه قرار گرفته است. ترزا کومیتو با دلسوزی و مراقبت، موضوع را به‌نحوی مطرح می‌کند که برای همه قابل‌فهم باشد تا افراد بتوانند در مسیر بهبود آسیب‌های روانی قدم بردارند. (آگوستین والادز، دستیار مدیربرنامه‌ی بهداشت روانی کودک، نوجوان و خانواده)

  • خشونت عاطفی، امری پنهانی است و می‌تواند قربانیان را ضمن درگیری با آسیب‌ها، مقصر جلوه دهد. کتاب ترزا کومیتو، منبعی فوق‌العاده برای بهبود عواقب سوءاستفاده‌های عاطفی است و با آشکار کردن الگوهای خشونت، اعتبار کسانی که روابط توهین‌آمیز را تجربه کرده‌اند، تأیید می‌کند. عشق به خود، برقراری روابط سالم و ایجاد امنیت، شماری از راهکارهای پیشنهادی نویسنده برای بهبود سلامت روان قربانیان و عزیزان‌شان است که افراد می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. (ماریانا برونت-لازارت، مدیرعامل و بنیانگذار TrueSelves Therapy)

کتاب شکست چرخه خشونت روانی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب این کتاب افرادی هستند که خشونت روانی و رابطه‌ی عاطفی ناسالمی را تجربه کرده‌اند و قصد دارند عواقب زیان‌بار ناشی از آن را جبران کنند.

با ترزا کومیتو بیشتر آشنا شویم

ترزا کومیتو، روان‌شناس و درمان‌گر خانواده و مشاور ازدواج است. او با بیش از بیست سال سابقه‌ی کاری، به افرادی که خشونت خانگی را تجربه‌ کرده‌اند یا رویداد هولناکی را پشت‌سر گذاشته‌اند، خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب شکست چرخه خشونت روانی می‌خوانیم

قرار تعقیب گواهی حقوقی است که می‌توان آن را از طریق دادگاه دریافت نمود. این سند برای محافظت از شخص در موقعیت‌های متفاوت شامل خشونت خانگی، ضرب و شتم، اذیت و آزار، مزاحمت یا تجاوز جنسی کاربرد دارد. در ایالات‌متحده آمریکا، هر ایالت دارای نوعی از قانون منع خشونت خانگی است و در بسیاری از ایالات نیز برای مزاحمت و تجاوز جنسی قوانین به‌خصوصی وجود دارد.

قوانین منع‌کننده و مرتبط با حفاظت شخصی هر ایالت با ایالتی دیگر متفاوت است. تمامی ایالات مشخص می‌کنند که چه کسی می‌تواند این احکام را صادر کند، با داشتن این حکم، انتظار چه نوع محافظتی را می‌توان داشت و همچنین این حکم چطور اجرا خواهد شد. این حکم در مورد رفتار سوءاستفاده‌گر نسبت به شما، حد و حدودی را مشخص می‌کند. به ‌سوءاستفاده‌گران دستور داده می‌شود تا از فاصله‌ی معینی به قربانیان، خانه، محل کار یا مدرسه‌ی آن‌ها نزدیک‌تر نشوند و با آنان ارتباط برقرار نکنند. برخی از قربانیان درخواست می‌کنند تا حکم دادگاه تمامی راه‌های ممکن ارتباطی از قبیل پیام کوتاه، تماس، نامه، فکس، نامه‌ی الکترونیکی (ایمیل) یا ارسال گل، هدیه یا یادداشت را نیز در برگیرد.

شواهد لازم برای دریافت چنین حکم‌هایی در دادگاه‌های مختلف متفاوت است. درصورتی‌که امکان دریافت حکم حفاظت دارید، همیشه آن‌ را به همراه داشته باشید. یک مراجعه‌کننده پنج سال پس از اتمام رابطه در مکان عمومی بزرگی با شریک سابق خود روبه‌رو شد. شریک سابق او بلافاصله همان رفتار سوءاستفاده‌گرانه خود را در پیش گرفت و به توهین و تحقیر وی پرداخت. مراجع که حکم خود را به همراه داشت، از افسر پلیس کمک خواست که او را بلافاصله دستگیر کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه‌ی نویسنده ​
نحوه‌ی استفاده این کتاب
بخش اول: شناسایی سوء‌استفاده‌ی عاطفی
فصل اول: شناخت سوءاستفاده‌ی عاطفی
فصل دوم: اندوه
فصل سوم: تأیید و آگاهی
بخش دوم: اقدام به عمل
فصل چهارم: خودشفقتی و خودمراقبتی
فصل پنجم: مرزها
فصل ششم: طرح یک برنامه‌ی مطمئن
بخش سوم: حرکت به جلو
فصل هفتم: رابطه‌ی سالم
فصل هشتم: طرح رهایی
کلام آخر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شکست چرخه خشونت روانی: کتاب کار جهت ترمیم و درمان مناسب قربانیان سوءاستفاده‌های عاطفی
نویسنده
مترجمفرزانه هراتیان، سمانه اوتادی، نرگس جباری
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-600-309-831-2
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ 12500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شکست چرخه خشونت روانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شکست چرخه خشونت روانی

برای دریافت کتاب شکست چرخه خشونت روانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.