معرفی و دانلود کتاب شیطان و تام واکر

عکس جلد کتاب شیطان و تام واکر
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیطان و تام واکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیطان و تام واکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیطان و تام واکر

کتاب شیطان و تام واکر داستانی رازآلود درباره‌ی حرص و طمع و خودفروختگی است. واشنگتن ایروینگ در فضایی مبهم و آمیخته با ترس، شخصیت‌های داستان و زوایای تاریکِ آن‌ها را معرفی می‌کند. قصه درمورد مردی طماع است که برای دست‌یافتن به پول، با شیطان هم‌پیمان می‌شود و در این راه همسر خود را نیز فدا می‌کند.

درباره‌ی کتاب شیطان و تام واکر

کتاب شیطان و تام واکر (The devil and Tom Walker) داستان کوتاهی از واشنگتن ایروینگ (Washington Irving)، نویسنده‌ی آمریکایی است. این داستان از افسانه‌ی آلمانی، «فاوست»، برگرفته شده. فاوست دانشمندی بود که از فرط ملال تصمیم گرفت در معامله‌ای، روح خود را در ازای دست‌یابی نامحدود به لذت و دانش، به شیطان بفروشد. فاوست در نتیجه‌ی این معامله به برده‌ی شیطان تبدیل شد.

در این داستان نیز، تام شخصی حریص و خودخواه است که در ازای دست یافتن به گنج، با شیطان وارد معامله می‌شود. تام زنی پول‌پرست مثل خودش دارد. در رابطه‌ی آن‌ها کوچک‌ترین نشانی از عشق و محبت دیده نمی‌شود و مدام برای یکدیگر دسیسه‌چینی می‌کنند. نه‌تنها این زن و شوهر، بلکه تمام آدم‌های داستانِ شیطان و تام واکر نسبت به یکدیگر بی‌تفاوتند. مسئله‌ی تکرارشونده در قصه، غیبت ناگهانی شخصیت‌هاست؛ ناپدید شدن دزد دریایی، همسر تام و در نهایت، خود تام.

معرفی و دانلود کتاب شیطان و تام واکر

داستان کتاب شیطان و تام واکر از این قرار است: سال‌ها پیش دزد دریایی معروفی به نام «کید» گنجی ارزشمند زیرِ زمین پنهان کرده بود، اما مطابق افسانه‌های قدیمی، شیطان زمین‌های اطراف گنج را تحت سلطه‌ی خود درآورد و کید دیگر هرگز سراغ گنج خود نیامد و در واقع ناپدید شد. تام واکر و زنش زوجی بودند که در همان حوالی در خانه‌ای متروکه زندگیِ اسف‌باری را از سر می‌گذراندند و مدام بر سرِ دارایی‌های اندکشان مشاجره می‌کردند. تام روزی اتفاقی به محله‌های دوردست رفت و در قلعه‌ای قدیمی و مخروبه مدتی آرام گرفت. در آنجا با مردی درشت‌هیکل و سیاه روبه‌رو شد که می‌خواست تام را از منطقه‌ی تحت قلمرواَش بیرون کند. تام که تاکنون آن منطقه را متعلق به کید، دزد دریایی، می‌دانست، از وجود مرد شگفت‌زده شد. طولی نکشید که مرد خودش را ابلیس معرفی کرد. میان آن‌دو گفت‌وگویی طولانی و صمیمی شکل گرفت. شیطان از راز گنج مخفیِ کید با تام صحبت کرد و به او پیشنهاد داد در ازای انجام کارهایی سخت، گنج را به تام بدهد، سپس در فضایی ماورایی، از تام خداحافظی کرد و در زمین فرو رفت. تام فرصت داشت که به پیشنهادِ شیطان فکر کند. او موضوع را با زنش در میان گذاشت، اما ازآنجاکه نمی‌خواست برای رضای او به این کار پرخطر تن بدهد، اصرارهای زنش را برای قبولِ معامله با شیطان نپذیرفت. زن که از تام حریص‌تر بود، به‌دنبال یافتن شیطان راهی جنگل شد و نتیجه‌ی این ملاقات چیزی جز ناپدید شدن او نبود.

فضای داستان پر از شک و ابهام است. واشنگتن ایروینگ هیچ حکم قطعی‌ای درمورد وقایع داستان نمی‌دهد و تنها در فضایی رازآلود، به شرحِ غبارآلودی از رویدادها می‌پردازد. راویِ داستان نیز دانای کل نیست و تنها براساس اخبار و شایعاتِ مردمِ شهر، حوادث داستان را روایت می‌کند. بنابراین، مخاطب با سؤال‌های زیادی مواجه می‌شود که یا مجبور است ادعاهای نامطمئنِ راوی قصه را بپذیرد و یا ناچار است به حدسیات خود بسنده کند.

تام در نهایت با شیطان قول و قرار می‌گذارد. او خانه‌ای بزرگ و چند اسب خریداری می‌کند؛ اما هنوز آن‌قدر خسیس است که اسب‌هایش را هم تغذیه نمی‌کند. پس از مدتی نزول و کلاه‌برداری، تام از عاقبت خود و زندگی پس از مرگش می‌هراسد و به کلیسا و دین روی می‌آورد. اما این‌ها هم نمی‌توانند تام را از منجلابی که در آن گرفتار است نجات دهند.

انتشارات لگا کتاب شیطان و تام واکر را با ترجمه‌ی یاسر پوراسماعیل منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه نشر لگا

مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه نشر لگا با طراحی مریم خدادادی و یاسر پوراسماعیل، به هدفِ معرفیِ نظام‌مند داستان کوتاه‌های انگلیسی زبان، فارغ از خاستگاهشان، شکل گرفته است. این مجموعه به همت انتشارات لگا، داستان‌های پنج تا بیست‌هزار کلمه‌ای را هدف قرار داده است. کتاب‌های «ماجرای پال» نوشته‌ی ویلا سیبرت کاتر، «ریپ وان وینکل» نوشته‌ی واشنگتن ایرونیگ، «آن زن دیگر» نوشته‌ی شروود اندرسن و «کارین: یک خاطره» به قلمِ جوزف کُنراد مجلدهای دیگر این مجموعه هستند.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب شیطان و تام واکر

  • در سال 2019، اقتباسی از این داستان کوتاه در قالبِ نمایش صوتی صورت گرفت که در قسمت اول پادکستی به‌نام سایه‌های روی در «Shadows at the Door» ارائه شد.

  • در سال 2022، نمایشنامه‌ای تک‌پرده‌ای برای اجرا، از روی داستان شیطان و تام واکر نوشته و توسط کتاب‌فروشی Lazy Bee Scripts منتشر شد.

کتاب شیطان و تام واکر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندانِ داستان کوتاه و ادبیات وحشت به‌شدت توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب شیطان و تام واکر می‌خوانیم

تام واکر در چنین موقعیت مناسبی در بوستون به نزول‌خواری مشغول شد. درِ مغازه‌ی او خیلی زود شاهد ازدحام مشتریان بود. نیازمندان و ماجراجویان؛ سفته‌بازهای اهل ریسک؛ دلالان رؤیاپرداز زمین؛ دکان‌داران ولخرج؛ تاجرانی که اعتبارشان مخدوش شده بود؛ خلاصه اینکه هر کسی که مجبور بود با هزار بدبختی و به هر قیمتی پول جفت‌وجور کند نزد تام واکر می‌شتافت. به این ترتیب، تام دوست مشترک همه‌ی نیازمندان بود و «دوست ایام پریشانی و درماندگی» بود؛ یعنی همیشه پرداخت خوب و وثیقه‌ای خوب طلب می‌کرد. شرط‌وشروط تام به اقتضای فقر و درماندگی متقاضیان سخت‌تر می‌شد. او کلی وثیقه و گرویی جمع کرد؛ رفته‌رفته مشتریانش را بیشتر و بیشتر تحت فشار می‌گذاشت و درنهایت وقتی آن‌ها را مثل اسفنج حسابی می‌چلاند، از در مغازه مرخص‌شان می‌کرد.

این‌طور بود که تام پول روی پول گذاشت؛ به مردی ثروتمند و قدرتمند بدل شد و وقتی جلوی بورس می‌رسید کلاه کجش را برمی‌داشت. مطابق آنچه معمول است، برای خودنمایی خانه‌ی بزرگی برای خودش ساخت، اما بخش اعظم خانه را ناتمام گذاشت تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. حتی از فرط غرور و تفرعن، کالسکه‌ای برای خودش فراهم کرد، گرچه کم مانده بود که اسب‌های کالسکه را از فرط گرسنگی به کشتن دهد؛ و وقتی چرخ‌های روغن‌کاری‌نشده روی محور غیژغیژ و جیرجیر می‌کردند، آدم خیال می‌کرد صدای روح بدهکاران فقیری را می‌شنود که تام رُس‌شان را کشیده بود.

اما تام بعد از اینکه پا به سن گذاشت، اندیشناک شد. او که خیرات این دنیا را برای خود فراهم کرده بود، رفته‌رفته درباره‌ی خیرات آخرت دچار نگرانی شد. با ندامت و تأسف درباره‌ی معامله‌ای که با دوست سیاهش کرده بود می‌اندیشید و افکارش را جمع‌وجور کرد تا با دوزوکلک قرار و مدارش را با او دور بزند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مجموعه
واشینگتن ایروینگ
«شیطان و تام واکر»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیطان و تام واکر
نویسنده
مترجمیاسر پور اسماعیل
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-8987-99-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شیطان و تام واکر

مریام امیری
۱۴۰۲/۷/۲۲
سرگرم کنندست تنها ایرادی که داشت این بود زیادی اوایل داستان جزییات رو توصیف کرده درکل ارزش یبار خوندنو داشت قیمتشم که معقول بود
وحید پویان فر
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
نقدی بر خساست و بی تفاوتی انسانها نسبت به هم در جامعه مدرنه کوتاه و مفید
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب شیطان و تام واکر

برای دریافت کتاب شیطان و تام واکر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.