معرفی و دانلود کتاب شین رین یوکو: استحمام جنگلی (درمان جنگلی)

عکس جلد کتاب شین رین یوکو: استحمام جنگلی (درمان جنگلی)
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شین رین یوکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شین رین یوکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شین رین یوکو: استحمام جنگلی (درمان جنگلی)

هکتور گارسیا و فرانسس میرالس، در کتاب شین رین یوکو یکی دیگر از رموز زندگی ژاپنی‌ها را برای شما فاش می‌کنند. در این کتاب از هنر جوان‌سازی و تمدد اعصاب، یعنی شین رین یوکو یا استحمام جنگلی پرده بر می‌دارند و به شما می‌آموزند که چطور با استفاده از این روش با طبیعت ارتباط برقرار کنید و جسم و جانتان را از تمامی اضطراب‌ها و تنش‌ها بشویید.

درباره‌ی کتاب شین رین یوکو

پرتوهای ظریف نور که از لابه‌لای درختان سرک می‌کشد، سایه‌های کوچک برگ‌ها که بر کف جنگل می‌افتد، پرده‌ی اسرارآمیزی که به هنگام مه تشکیل می‌شود و تمامی جلوه‌های بی‌سروصدای نور و بازی‌های سایه‌ای که طبیعت در اطراف ما می‌آفریند، کوموربی نام دارد. برقراری ارتباط با طبیعت از طریق حس کردن کوموربی، یکی از ارکان فلسفه‌ی شین رین یوکو یا حمام جنگلی است. به طور خلاصه، شین رین یوکو یعنی آهسته قدم زدن در سایه و روشن درختان جنگل و حس کردن صداها و رایحه‌های لطیف طبیعت. اما این هنر، پیچیده‌تر و عمیق‌تر است و ملزوماتی دارد که باید رعایت شوند.

کتاب شین رین یوکو (Forest bathing) حاصل همکاری هکتور گارسیا (Hector Garcia) ، نویسنده‌ی پرفروش و فرانسس میرالس (Francesco Miralles) است و شما را با قدم‌های آهسته و آرام به درون طبیعت می‌برد تا نفسی تازه کنید و تمام تنش‌ها و اضطراب‌هایتان را در آرامش و سکوت طبیعت و هوای پاکیزه‌ی آن از جسم و روحتان بشویید. طبیعت در سلامت جسمی و روحی ما نقشی اساسی ایفا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب شین رین یوکو

به عقیده‌ی مؤلفان بسیاری از بیماری‌هایی که دامنگیر انسان امروزی می‌شوند، از زندگی در شهرها و قطع ارتباط انسان‌ها با طبیعت نشأت می‌گیرد. انسان‌های امروزی، به نوعی از زیست‌گاه‌های طبیعی‌شان جدا افتاده‌اند و روزهایشان را در محاصره‌ی ساختمان‌های سیمانی می‌گذارنند. کتاب شین رین یوکو یادآوری می‌کند که برای هر کس ضروری است هر چند وقت به خانه‌ی ابدی و ازلی موجودات زنده، یعنی طبیعت، بازگردد و زندگی‌‌اش را تازه کند. اما اینطور که به نظر می‌رسد، نمی‌توان تمام زندگی را دوباره‌ به طبیعت بازگرداند. بنابراین چطور می‌شود در عین شهرنشینی، دوباره با طبیعت پیوند برقرار کرد؟ چطور می‌توان جوهر زنده‌ی طبیعت را در زندگی‌ پرشتاب شهری جاری کرد؟

نویسندگان، این کتاب را در حالی نوشته‌‌اند که در کلبه‌ای جنگلی در دل طبیعت ژاپن سکونت داشتند و در منظره‌ی روبه‌رویشان کوه فوجی با شکوه بی‌نظیرش نمایان بود. در جنگل‌های انبوه ژاپنی قدم برمی‌داشتند و تأثیرات شگفت‌انگیز استحمام جنگلی را بر ذهن و جان خودشان حس کردند. با وجود تجربه‌ی کاملی که از حضور در طبیعت داشتند، لازمه‌ی حمام جنگلی را راهی شدن به سوی جنگل نمی‌دانند. این دو نفر، راه‌هایی برای آوردن شین رین یوکو به شهرها پیدا کرده‌اند و این راه‌ها را در کتاب شین رین یوکو گرد آورده‌اند.

فصل اول کتاب شین رین یوکو به تحلیل زندگی شهری و اثراتی که بر ما می‌گذارد، می‌پردازد و در فصل دوم آئین‌ها و فلسفه‌هایی را که اهمیت بسیار زیادی به طبیعت و جنگل می‌دهند، برمی‌شمارد. نویسندگان در فصل سوم این اثر به سراغ مطالعات علمی می‌روند و نتایج شگفت‌انگیزی را که مطالعات علمی، پیرامون شین رین یوکو به دست داده‌اند، موشکافی می‌‌کنند. در فصل‌های چهارم و پنجم فلسفه و مکتب شین رین یوکو به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت فصل ششم، راه‌های آوردنِ شین رین یوکو به خانه‌های شهری را پیش پای شما می‌گذارد. همچنین در پایان کتاب شین رین یوکو، موارد لازم برای استحمام جنگلی در شهرها را به صورت فهرست عنوان می‌شوند.

کتاب شین رین یوکو توسط مریم نفیسی راد به فارسی ترجمه شده و با همت انتشارات نسل نواندیش به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب شین رین یوکو

  • این کتاب فرهنگ ژاپن را به کل جهان پیوند می‌زند و در عین حال منحصربه‌فرد بودن فلسفه‌ی ژاپن را به ما نشان می‌دهد. (Books & Bao)
  • این کتاب خارق‌العاده است. اگر به دنبال کتاب الهام‌بخش و خوبی می‌گردید که پیوند شما را با گیاهان قوی‌تر کند، این اثر برای شماست. (Rachael Cohen)
  • به نظرم این کتاب معرکه است. وقتی دست گرفتمش، برای مدت طولانی رنگ کتابخانه‌ام را به خودش ندید. نمی‌توانستم رهایش کنم. مطالعه‌اش را به شدت پیشنهاد می‌کنم. (Shakkei, The Journal of the Japanese Garden Society of the UK)

کتاب شین رین یوکو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فرهنگ و فلسفه‌ی ژاپن و البته طبیعت علاقه‌مندید یا اگر به طور کلی منبعی برای تمدد اعصاب و رها شدن از اضطراب‌ها،‌ مراقبه و مدیتیشن می‌خواهید، مطالعه‌ی کتاب شین رین یوکو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب شین رین یوکو: استحمام جنگلی (درمان جنگلی) می‌خوانیم

شواهد قابل‌توجهی از فواید و سلامتی حاصل از تماس و ارتباط با طبیعت به دست آمده است. پنج مکانی که مردمانشان طولانی‌ترین عمر جهان را دارند، همگی نسبتاً توسعه‌نیافته و در محیط‌های طبیعی قرار دارند. زمانی‌که مشغول نوشتن ایکیگای بودیم، از یکی از آن‌ها بازدید کردیم. به‌اصطلاح «دهکده‌ی صدساله‌ها» در شمال اوکیناوا قرار دارد و ساکنان آن در میان جنگل و کنار دریا زندگی می‌کنند.

چهار منطقه‌ی آبی‌رنگ دیگر نیز مکان‌هایی در کشور هستند که ساکنان آن در تماس و ارتباط دائمی با فضای سبز قرار دارند. در استان‌های نورو و اولیاسترا در ساردینیا، دهکده‌های کوچک بسیاری وجود دارند که ساکنان صدساله‌ی آنجا در حومه‌ی شهر قدم می‌زنند و حتی برخی هنوز گله‌های گوسفند خود را چوپانی می‌کنند. لوما لیندا در کالیفرنیا با جمعیتی کمتر از بیست‌هزار نفر، یکی دیگر از مناطق آبی‌رنگ است. روابط نزدیک ازطریق شهرک‌های محله‌ای حفظ می‌شود و ساکنان توسط جنگل‌ها و فضاهای سبز پراکنده از اینجا و آنجا با خانه‌های کوچک احاطه شده‌اند.

شبه‌جزیره‌ی نیکویا، در کاستاریکا، مکان دیگری است که ساکنان آن بسیار شبیه ژاپنی‌های شمال اوکیناوا عملاً در جنگل زندگی می‌کنند. درنهایت، پنجمین منطقه‌ی آبی، ایکاریا در یونان است. این جزیره‌ی کوهستانی دهکده‌های کوچکی دارد که در سرتاسر جنگل‌ها پراکنده شده‌اند، اما چشم‌اندازی به دریا دارند و جمعیت آن کمتر از ده‌هزار نفر است.

علاوه‌ بر فواید اثبات‌شده‌ی شین‌رین یوکو که این افراد از آن بهره می‌برند، یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش طول عمر آن‌ها، غذاهایی است که مصرف می‌کنند. آن‌ها خودشان غذا را پرورش می‌دهند و تهیه می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

یک شاخه‌ی سبز در قلبتان
شین‌رین یوکو چیست؟
ژاپنی‌ها و عشق آن‌ها به طبیعت
نیروی شفابخش شین‌رین یوکو
فصل اول: بهشت گمشده
قطع ارتباط ما با طبیعت
استرس در شهرها
فصل دوم: بازگشت به باغ عدن
درخت بودی
هاناساکا جیسان پیرمردی که درختان را غرق در شکوفه می‌کرد
حکیمان بیشه‌ی بامبو
درختان جنگل سلتیک
ماجراجویی ثورو
فصل سوم: دانش شین‌رین یوکو
آنچه ما را نکشد، قوی‌ترمان می‌کند
قدرت شفابخش فیتونسیدها
فصل چهارم: فلسفه‌ی شین‌رین یوکو
ارواح شینتو
یوگن
کوموربی
وابی‌سابی
فصل پنجم: مکتب شین‌رین یوکو
بازگشت به جنگل
پنج مرحله‌ی شین‌رین یوکو
ذهن‌آگاهی در فضای باز
فصل ششم: شین‌رین یوکو در خانه
خانه‌ی سبز
اصوات طبیعت
برگ درختی از جنگل در جام شما
بخش پایانی
منابع (عمومی)
تشکرنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شین رین یوکو: استحمام جنگلی (درمان جنگلی)
نویسنده،
مترجممریم نفیسی راد
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-220-897-4
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شین رین یوکو

ارکیا اهنی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بسیار عالی. ممنون از کتابراه، به همه عزیزان خوندن و عمل به مطالب کتاب رو که خیلی هم راحته، توصیه میکنم، کتابهای ذن و.... که نویسندگان ژاپنی هستند سعی در راحت جلوه دادن ان در این بحران هستند.
mohamad iliari
۱۴۰۳/۱/۱
کتاب فوق العاده بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب شین رین یوکو

برای دریافت کتاب شین رین یوکو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.