معرفی و دانلود کتاب صراحت بیان

عکس جلد کتاب صراحت بیان
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صراحت بیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صراحت بیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صراحت بیان

کتاب صراحت بیان نوشته‌ی جودی مورفی از زمان انتشار در سایت آمازون به مدت ده سال پرفروش‌ترین کتاب این سایت بود. نویسنده‌ی این کتاب نحوه‌ی برقراری ارتباط مؤثر و موفق را به مخاطبان خود می‌آموزد. شما با مطالعه‌ی این کتاب خواهید توانست بدون خودسانسوری و بدون آزردن دیگران با اطرافیانتان ارتباط برقرار کنید، نیازهایتان را برطرف کنید و در نهایت بر اهداف خود جامه‌ی عمل بپوشانید.

درباره کتاب صراحت بیان

تصور کنید که قصد خرید چیزی را دارید که به‌شدت به آن نیازمندید و مدت‌ها برای خریدش برنامه‌ریزی و پس‌انداز کرده‌اید. دوستی با شما تماس می‌گیرد و تقاضای پول دارد. واکنش شما چیست؟ آیا به‌راحتی از دادن پول‌هایتان به او امتناع می‌کنید یا گفتن «نه» برای شما سخت است؟

معرفی و دانلود کتاب صراحت بیان

اکثر افراد در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که مجبور می‌شوند در جهت خوسته‌ها و منافع دیگران گام بردارند. درصورتی که باید خویشتن را در اولویت قرار دهند. انسان خواهان برقراری ارتباط با دیگران است و برای حفظ این روابط گاهی دست به کارهایی می‌زند که مطابق با خواست و میل خود نیست. کتاب صراحت بیان (Assertiveness) به شما یاد می‌دهد که چگونه ارتباطی سالم، متمدنانه و محترمانه برقرار کنید و در همه‌ی روابط، خودتان در اولویت قرار گیرید. این کتاب به شما می‌آموزد که با بیانی محترمانه و کاملاً عادی در برابر خواسته‌های دیگران که تمایلی به انجام آن‌ها ندارید، نه بگویید بی آنکه لطمه‌ای به روابطتتان وارد شود.

اما صراحت بیان چیست؟ صراحت بیان الگویی از گفت‌وگو است که فرد در آن بتواند منظور و خواسته‌اش را مطرح کند و بدون ترس یا احساس گناهی بابت نظر و آنچه در ذهن و احساسش می‌گذرد، واضح، ساده و کاملاً محترمانه بایستد.

در صراحت بیان درمی‌یابید که نه گفتن حق شماست و نیازی نیست برای آن دلیل بیاورید یا توضیح دهید. جودی مورفی (Judy Murphy)، صراحت بیان را مهارتی گمشده می‌داند که بر اساس تربیت خانوادگی و فرهنگی، به اشتباه خودخواهی، بی‌حرمتی، خساست و بی‌ادبی محسوب می‌شود.

یکی دیگر از دلایل عدم توانایی افراد در نه گفتن کمبود اعتمادبه‌نفس است که در بخش‌هایی از کتاب پیش رو به آن پرداخته شده است. مورفی در این کتاب راهکارهایی عملی ارائه می‌دهد تا بتوانید موهبت صراحت بیان را بهتر و بیشتر درک کنید و از روش‌های ارائه‌شده در این کتاب برای تقویت گفت‌وگوها و روابط خود بهره بگیرید.

صراحت بیان فواید بسیاری را برای شما به ارمغان می‌آورد از جمله: عزت‌نفس شما پررنگ می‌شود؛ در موقعیت‌های مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر، فردی صاحب اندیشه و موجه به نظر می‌آیید؛ قدرت تصمیم‌گیری شما تقویت می‌شود؛ و احساس گزند‌ه‌ی سرخوردگی، خودخوری و خودملامتیِ ناشی از سکوت در شما از بین می‌رود.

کتاب صراحت بیان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید خواسته‌هایتان را بهتر و راحت‌تر مطرح کنید، اگر توانایی نه گفتن در برابر خواسته‌های دیگران را ندارید و یا اگر از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برید، مطالعه‌ی این کتاب به شما کمک شایانی خواهد کرد.

در بخشی از کتاب صراحت بیان می‌خوانیم

زبان بدن نوعی گفت‌وگو و معرفی غیرکلامی آدم‌ها از خودشان است که در آن به‌جای کلام، با توجه به عواملی، مانند تُن صدا، لحن، وضع ظاهر، نحوه‌ی نشستن یا ایستادن، ژست‌ها و حرکات بدن، حرکات چشم و سایر نمودهای چهره، دست به برداشت و قضاوت درباره‌ی فرد می‌زنیم؛ یعنی علائم و نشانه‌هایی که اغلب، ناخودآگاه از خودمان بروز می‌دهیم و افراد بدان طریق، درباره‌ی ما برداشت‌ می‌کنند. توجه کنید، این تبادل و تعامل غیرکلامی است؛ زبان بدن نیازی به کاربرد هیچ کلامی ندارد، بلکه کاملاً تعاملی است براساس شکل ظاهری و بدنی و رفتار، مثلاً وقتی فردی عصبانی است، به‌راحتی می‌توانید از وضع ظاهر و رفتارش بگویید که او عصبانی است. وقتی کسی غمگین است، کاملاً مشخص است. نیازی نیست این افراد بر زبان بیاورند که عصبانی یا غمگین‌اند. شما این حالت را در رفتار و شکل ظاهری‌شان می‌بینید و تشخیص می‌دهید. این موضوع شامل باور خودارزشی در افراد هم می‌شود. از طریق زبان بدن و نحوه‌ی رفتار افراد به‌سرعت می‌توان درباره‌ی اینکه کیستند و باور خودارزشی و احترام به خودشان در چه سطحی است، دست به قضاوت زد.

زبان بدن تأثیر بسیار مهم و فراوانی در برداشت و قضاوت افراد از یکدیگر دارد. اگر وقتی با فردی صحبت می‌کنید، الگو یا عادت و رفتاری خاص را به کار گیرید، احتمالاً او برداشت خاصی از شما خواهد داشت. اگر بار دیگر، با همان فرد روبه‌رو شوید و با زبان بدن متفاوت گفت‌وگو کنید، مسلماً برداشت متفاوتی از شما خواهد کرد، درحالی‌که طرف مقابل همان شخص است، اما برداشتش تفاوت می‌کند. در ادامه، اهمیتی ندارد چند سال دارید، قیافه و ظاهرتان چگونه است یا در حساب بانکی‌تان چقدر پول دارید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه‌ی نویسنده
1. خود را چگونه می‌بینید؟
ارزیابی خود
آزمون خودارزیابی
سناریوی خودارزیابی
چگونه شخصیت محکم و مثبتی داشته باشیم؟
اعلامیه‌ی حقوقِ صراحت بیان
گفت‌وگو با خود (گفت‌وگوهای ذهنی)
2. دیگران شما را چگونه می‌بینند؟
تمرین تقویت زبان بدن
قدم‌به‌قدم
چشم‌ها
لبخند
شانه‌ها
حالت بدن
دست‌ها
نقش صدا در گفت‌وگو
3. صراحت بیان را از روابط شخصی‌تان آغاز کنید
قلب شما انعکاس شماست
سناریوی اول
سناریوی دوم
سناریوی سوم
والدینی
چرخشِ نقش‌ها
ایفای نقش والدینی برای والدین
4. کاربرد صراحت بیان در محیط شغلی و حرفه‌ای
نحوه‌ی برخورد با همکار بدرفتار
سناریوی اول
سناریوی دوم
سناریوی سوم
چگونه می‌توان با کاربرد شیوه‌ی صراحت بیان، تقاضای افزایش حقوق کرد؟
5. تغییراتِ جهان امروز از اجناس به خدمات
چگونه خریدارِ صریح‌گفتاری باشیم
وقتی محصول یا خدماتی به‌درستی کار نمی‌کند، مشکل را با صراحت مطرح کنید
6. آموزش مهارت صراحت بیان به فرزندان
7. تغییر به سوی صراحت بیان
باورهای کلیشه‌ای که مانع صراحت رفتار می‌شوند
نتیجه‌گیری. ابزارهایی که اکنون به آن‌ها مجهزید
موفقیت‌های خود را بسنجید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صراحت بیان
نویسنده
مترجممینا فتحی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-340-334-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صراحت بیان

پوریا
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کتاب خیلی خوبی هست، من تشکر میکنم اول از همه از مترجم واقعا عالی ترجمه کرده بود؛ با این که این مباحث رو نباید خیلی تو بخشای تئوریش فرو رفت و خیلی عملی هستن ولی باید گفت این کتاب در عین فوق العاده بودنش جامع نبود، فقط میتونم بهش یه ستاره کم بدم و باید چند کتاب دیگرو هم بخونماگه تا به حدی جامع بود با دیگه نیازی این کار نبود، خطاب به دوستانی که دوست دارن یه تسلطی بر خودشون و روابط داشته باشن میگم که چهار موضوع باید روش کار بشه (ترس-حتی ترس از دست دادن) (کمرویی) (حاضر جوابی یا صراحت بیان) (عزت نفس و خود ارزشمندی)
کل خلعی که باعث نداشتن تسلط بر روابط میشه همین چهار مورده دونه دونه سمتشون برید کتاباشونو پیدا کنید و راجع بهشون تحقیق کنید، کار در میاد❤️
Zar
۱۴۰۲/۱۰/۱
کتاب برای متقاعد کردن شما در جهت صراحت بیان کمک کننده بود و سطح کتاب مبتدی است.
علی اصغر زمانپور
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کتاب مفیدیه ارزش چند بار مطالعه رو هم داره...
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صراحت بیان

برای دریافت کتاب صراحت بیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.