معرفی و دانلود کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه

عکس جلد کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه

کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه، مجموعه‌ای از چند روایت و حکایت فارسی درباره‌ی آیین فرمان‌داری و کشورداری است که توسط حسن بن علی نظام الملک نوشته شده و مهدی علوی آن را برای مخاطب نوجوان گردآوری و بازنویسی کرده است. این داستان‌ها، با زبانی ساده، اصول اخلاقی و سیاسیِ پادشاهان پیشین ایران را نشان می‌دهند.

درباره‌ی کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه

ابوعلی حسن بن علی طوسی مشهور به نظام الملک، وزیر ایرانی الپ ارسلان و ملکشاه یکم بود که بسیاری از مورخان، او را یکی از مهم‌ترین دولت‌مردان و سیاست‌مداران تاریخ ایران به‌شمار می‌آورند. او برای آموزش مفاهیمی چون عدالت، سیاست‌مداری و کشورداری به دو تن از فرزندان ملکشاه، کتاب سیاست نامه یا سیرالملوک را نوشت که شامل حکایت‌ها و روایت‌های متعددی درباره‌ی شاهان، وزیران و امیران و همینطور اندرزها و احادیث فراوان است. مهدی علوی بخشی از داستان‌ها و روایت‌های این کتاب را در کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه برای مخاطبین نوجوان گردآوری و خلاصه کرده است.

بسیاری از شخصیت‌های مشهور تاریخ ایران در کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه حضور دارند که از آن میان می‌توان به یعقوب لیث صفاری، بهرام گور و انوشیروان اشاره کرد. ارزش این کتاب، نه فقط در جنبه‌های آموزشی و اخلاقی آن، بلکه در پرداختن به بسیاری از حقیقت‌های تاریخی درباره‌ی اوضاع اجتماعی، سازمان اداری و حتی آداب و رسوم ایرانیان در زمان حکومت سلجوقیان است. خواجه نظام الملک که نزدیک به 30 سال وزیر بود، شناخت بالایش از اصول حکومت‌داری و کشورداری را در این کتاب نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه

نکته‌ی بسیار جالبی که می‌توان در مورد خواجه نظام الملک به آن اشاره کرد، افسانه‌ی سه یار دبستانی است. مطابق این افسانه، خیام، حسن صباح و نظام الملک، یاران دبستانی بوده‌اند و در زمان کودکی به خود قول می‌دهند هر کدام زودتر به مقام و منصبی رسید، دیگران را یاری دهد. نظام الملک قبل از دو دوست دیگرش به وزارت دربار سلجوقی می‌رسد و برای خیام مقرری سالیانه‌ای تعیین و برای حسن صباح، مقامی عالی در حکومت فراهم می‌کند. اما پس از چندی بین نظام الملک و حسن صباح اختلاف ایجاد می‌شود و نظام الملک با حقه و نیرنگ، حسن صباح را از دربار اخراج می‌کند. در همین زمان است که حسن صباح سوگند یاد می‌کند از خواجه انتقام بگیرد و در نهایت هم او را ترور می‌کند. اکثر مورخین این داستان را تنها یک افسانه می‌دانند، ولی مترجم و مصحح مشهور آثار خیام، ادوارد فیتزجرالد، به درستی این افسانه باور داشت.

کتاب 19 داستان از سیاست نامه را انتشارات دبیر منتشر کرده و نسخه‌ی صوتی آن توسط نشر صوتی موج کتاب و به گویندگی سعید مقدم منش تهیه شده است.

کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات کهن پارسی و همین‌طور تاریخ ایران در دوران حکومت سلجوقیان علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه می‌شنویم

بهرام گور از شمار شاهانی بود که چندان رغبتی به درگیر شدن در کار مملکت و مملکت‌داری نداشت. او ترجیح داده بود که کار کشورداری را به وزیرش بسپارد و خود گرم شکار و آسایش باشد. وزیر بهرام راست‌روشن نام داشت. مردی که مورد اطمینان کامل بهرام بود و او هیچ سخنی در مخالفت با وزیر خویش را باور نمی‌داشت و همه را دروغ و ناشی از رشک و حسد دیگران می‌پنداشت. این‌گونه بود که وزیر با دستی گشاده و فراغ بال، هر آنچه می‌خواست می‌کرد بی‌آنکه اندیشه از کسی داشته باشد و باکی به دل راه دهد. روزی از روزها، وزیر یکی از کارگزاران بهرام را فراخواند و گفت:

- مردم از ملایمت و نرمی ما بیش‌ازپیش سوءاستفاده کرده و نسبت به پادشاه گستاخ شده‌اند. اگر آن‌چنان که سزاور است به گوشمالی و تنبیه آنان برنخیزیم، دیر نخواهد بود که کار ملک و مملکت به تباهی خواهد کشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
گفت‌وگوی وزیر و سلطان
8 دقیقه
داستان یعقوب لیث
8 دقیقه
عمرولیث و اسماعیل سامانی
17 دقیقه
وزیر بهرام گور
20 دقیقه
زنجیر عدل انوشیروان
22 دقیقه
اذان نابهنگام
4 دقیقه
عمر‌ بن عبدالعزیز و امان‌نامه‌ی الهی
17 دقیقه
عضدالدوله و قاضی شهر
12 دقیقه
کیسه‌ی رفوشده
14 دقیقه
شحنه‌های بغداد
6 دقیقه
نفرین بر خلیفه
5 دقیقه
شفاعت سگ گر
5 دقیقه
یوسف و کرسف
12 دقیقه
سلیمان بن عبدالملک و آل برمک
3 دقیقه
هشیاری اسکندر
25 دقیقه
مزدک
3 دقیقه
جشن مهرگان
7 دقیقه
عمر و انوشیروان
2 دقیقه
حصار حمص
9 دقیقه
ذوالریاستین و ذوالیمینین

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه
نویسنده،
راویسعید مقدم منش
ناشر چاپیانتشارات دبیر
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه

درسا
۱۴۰۲/۸/۲۴
بسیار جذاب دوست داشتنی است. فقط نمیدانم چرا فهرست کتاب راه بیشتر کتاب‌های خارجی است. دوست داشتم بیشتر از این نوع موضوعات بانویسنده گان ایران داشته باشم ممنون
حسن صفره
۱۴۰۳/۱/۷
با سلام و تشکر از زحمتکشان کتابراه، کتاب خوبی بود و برای نوجوانان کاربرد بیشتری داره من به شخصه لذت بردم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه

برای دریافت کتاب صوتی 19 داستان از سیاست نامه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.