معرفی و دانلود کتاب صوتی بن هور

عکس جلد کتاب صوتی بن هور
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بن هور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بن هور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بن هور

یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام ادوار تاریخ ادبیات اکنون پیش روی شماست. لو والاس در کتاب صوتی بن هور داستان تکان‌دهنده‌ی یک ارابه‌سوار یهودی به‌نام یهودا بن هور را روایت می‌کند که در بحرانی‌ترین گردنه‌ی زندگی خود با مردی بزرگ آشنا می‌شود و این ملاقات زندگی او را دستخوش تغییراتی عظیم می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی بن هور

داستانی بلندآوازه در تاریخ ادبیات، درباره‌ی خیانت و رستگاری. بن هور (Ben-Hur: A Tale of the Christ) و خانواده‌اش در زمانه‌ی عیسی مسیح در اورشلیم زندگی می‌کنند. او ناجوانمردانه از سوی دوستش «مسلا» خیانت می‌بیند و به سوء قصد به جان فرمانداری رومی متهم می‌شود. مسلا بن هور را به سرزمین‌های دریایی تبعید می‌کند و علاوه بر آن مادر و خواهر بن هور را هم به زندان می‌اندازد. آن‌ها در زندان به بیماری سختی مبتلا می‌شوند و از سوی دیگر بن هور که حالا به بردگی رومیان درآمده، برای پاک کردن لکه‌ی ننگ این اتهام از نام خود و خانواده‌اش به مبارزه برمی‌خیزد و درصدد آن برمی‌آید که از مسلا انتقامی دهشتناک بگیرد.

او در یکی از سفرهای دریایی‌اش طی اتفاقی جان ناخدا را نجات می‌دهد و بلاگردان او می‌شود. اتفاقی که سبب می‌شود ناخدا او را به فرزندی قبول کند و به او ارج و قرب فراوانی ببخشد. بن هور رفته‌رفته به یک سرباز آموزش‌دیده و ارابه‌سوار چیره‌دست تبدیل می‌شود و تصمیم می‌گیرد به اورشلیم بازگردد تا از دوست قدیمی و دشمنِ اکنون خود انتقام بگیرد. اما در همین حین با مردی ناصری آشنا می‌شود و به‌شدت تحت تأثیر منش او قرار می‌گیرد. اما آیا این اثرگذاری و الهام‌بخشی به قدری هست که بن هور را از انتقام دهشتناک خود منصرف کند؟ آیا مرد ناصری فرستاده‌ای از سوی خداوند است که آمده است تا راه را به جوان عبری بنمایاند؟

لو والاس (Lew Wallace) داستان بن هور را در نسخه‌ی اصلی آن در هشت بخش مجزا روایت می‌کند. بخش اول کتاب با حضور سه مغ که برای شنیدن خبر تولد مسیح به بیت لحم می‌آیند آغاز می‌شود، اما در ادامه وقایع کتاب با ماجراهای شخصیت خیالی بن هور درهم می‌آمیزند. بن هور در حقیقت داستانی درباره‌ی انتقام و بخشش است که مضامینی همچون رستگاری مسیحی و خیرخواهی خداوند از طریق شفقت را شامل می‌شود. موضوع محبوب خوانندگان در دوران طلایی آمریکا، زمانی که رمان برای اولین بار منتشر شد، ایده‌ی دستیابی به سعادت از طریق تقوا بود. در کتاب صوتی بن هور، این امر از طریق صعود شخصیت اول داستان از فقر به ثروت فراوان، چالش‌هایی که او در زمینه‌ی فضیلت با آن‌ها مواجه می‌شود و پاداش‌های فراوانی که از لحاظ مادی و معنوی برای تلاش‌هایش دریافت می‌کند، به تصویر کشیده شده است.

ترجمه‌ی این کتاب را که تاثیرگذارترین کتاب مسیحی قرن نوزدهم نامیده شده است، ناهید سلطانی بر عهده داشته و نشر صوتی موج کتاب نسخه‌ی شنیداری آن را به بازار عرضه کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی بن هور

این اثر بارها و بارها از زمان اولین انتشار آن در دهه‌ی 1880 به روی صحنه‌ی تئاتر رفت و با استقبال کم‌نظیری مواجه شد. کارگردانان بسیاری نیز با اقتباس و الهام از این کتاب، فیلم‌های سینمایی مهمی را روی پرده‌ی نقره‌ای به نمایش درآوردند. یکی از معروف‌ترین اقتباس‌های این داستان، یک فیلم سینمایی با همین نام و به کارگردانی ویلیام وایلر است که در سال 1959 اکران و موفق به دریافت 11 اسکار در زمینه‌های مختلف شد.

کتاب صوتی بن هور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های مذهبی و دینی نوجوانان علاقه دارید، شنیدن این کتاب پرآوازه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نوجوانان رده‌ی سنی 9 تا 12 سال مخاطب اصلی این کتاب هستند.

با لو والاس بیشتر آشنا شویم

لو والاس متولد 1827 وکیل آمریکایی، ژنرال اتحادیه در جنگ داخلی آمریکا، فرماندار قلمرو نیومکزیکو، سیاستمدار، دیپلمات و نویسنده اهل ایندیانا بود. در میان رمان‌ها و زندگی‌نامه‌هایش، والاس بیشتر به خاطر داستان ماجراجویانه‌ی تاریخی‌اش یعنی «بن هور: داستان مسیح» شناخته می‌شود.

والاس در نوامبر 1865 از ارتش ایالات متحده استعفا داد و پس از آن برای مدت‌زمان کوتاهی به عنوان ژنرال در ارتش مکزیک خدمت کرد. قبل از بازگشت به ایالات متحده. والاس به عنوان فرماندار منطقه نیومکزیکو منصوب شد و به عنوان وزیر ایالات متحده در امپراتوری عثمانی خدمت کرد. والاس به خانه خود در کرافوردزویل، ایندیانا بازنشسته شد، جایی که تا زمان مرگش در سال 1905 به نوشتن ادامه داد.

در بخشی از کتاب صوتی بن هور می‌شنویم

بن هور ناامید و غمگین از خانه‌ی سیموندز بیرون آمد. ناراحت‌تر از آن بود که بتواند به کاروانسرا برگردد و استراحت کند. مردم شهر دسته‌دسته به سمت باغ دافن می‌رفتند. آن جا معبد ایزدان آن‌ها بود و چون محل باصفایی بود، مردم هم برای عبادت و هم برای تفریح و هواخوری به آن جا می‌رفتند. بن هور کمی ایستاد و مردم را تماشا کرد. سپس تصمیم گرفت او نیز به همان سمت برود. جمعیت زیادی جلوی در باغ جمع شده و به دنبال راهی بودند تا خود را زودتر به داخل برسانند. آن‌ها به یکدیگر فشار می‌آوردند و در ضمن همان فشارها، بن هور نیز با تعداد دیگر از مردم به باغ وارد شد. بدون توجه به مجسمه‌های بزرگ و باشکوه به قدم زدن پرداخت.

بن هور غرق در افکار خود بین درختان قدم می‌زد و متوجه اطراف نبود. ناگهان مردی او را صدا زد و بن هور در حالی که از تعجب دهانش باز مانده بود فکر می‌کرد چه کسی نام او را می‌داند. او در اینجا کسی را نداشت. مردی که در کشتی با او گفت‌وگو کرده بود و نشانی خانه‌ی سیموندز را به او داده بود، خود را به او رساند و دستش را روی شانه‌ی بن هور گذاشت. بن هور خوشحال شد و گفت: «چه اتفاق عجیبی! فکر می‌کردم در این شهر تنها و بی‌کس مانده‌ام. این سعادت بزرگی است که نصیب من شده است.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
قسمت یک
19 دقیقه
قسمت دو
5 دقیقه
قسمت سه
13 دقیقه
قسمت چهار
15 دقیقه
قسمت پنج
18 دقیقه
قسمت شش
13 دقیقه
قسمت هفت
5 دقیقه
قسمت هشت
5 دقیقه
قسمت نه
18 دقیقه
قسمت ده
16 دقیقه
قسمت یازده
2 دقیقه
قسمت دوازده
19 دقیقه
قسمت سیزده
6 دقیقه
قسمت چهارده
11 دقیقه
قسمت پانزده
17 دقیقه
قسمت شانزده
13 دقیقه
قسمت هفده
15 دقیقه
قسمت هجده
7 دقیقه
قسمت نوزده
19 دقیقه
قسمت بیست
16 دقیقه
قسمت بیست‌ویک
3 دقیقه
قسمت بیست‌ودو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بن هور
نویسنده
مترجمناهید سلطانی
راویحجت یوسفی
ناشر چاپیانتشارات دبیر
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بن هور

Hamid Rassulian
۱۴۰۲/۷/۲۱
خیلی عالی بود، صدای گوینده و موزیک عالی بود… من هر کتابی رو به شخصه گوش نمیدم مگر این که همه چیز با هم همخونی داشته باشه و در این کتاب همه چیز سر جای خودش بود به طوری که در اخر منو خیلی به فکر انداخت ….
مهسا عالی داعی
۱۴۰۲/۱/۱
فکر کنم تحریف و سانسور زیاد داشت از داستان اصلی
Ava
۱۴۰۱/۹/۳
کتاب خوبی بود. شنیدنش خالی از لطف نیست
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بن هور

برای دریافت کتاب صوتی بن هور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.