معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام

داستانی عاشقانه که با وجود گذشت دو قرن از تالیف آن همچنان قدرتمند و مبهوت‌کننده است. خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام یکی از معروف‌ترین آثار ویکتور هوگو است که عشق یک طرفه‌ی کازیمودوی گوژپشت به اسمرالدای زیبا را به تصویر می‌کشد، یک تراژدی باشکوه که قلب شما را به درد می‌آورد و همزمان زیبایی عشق را در رگ‌هایتان جاری می‌کند... .

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام

در نیمه‌ی اول قرن نوزدهم، ویکتور هوگو داستان کازیمودو و اسمرالدا را به رشته‌ی تحریر درآورد تا توجه هم‌عصران خود را به ارزش معماری گوتیک جلب کند. در آن زمان ساختمان‌های قدیمی به شکل گسترده‌ای در دست تخریب بودند و پاریس در آستانه‌ی تبدیل به شهری امروزی بود که دیگر فضایی برای کاخ‌ها و کلیساهای عظیم در آن وجود نداشت. هوگو که روحی هنرمند و خلاق داشت، متوجه شد بهترین راه برای رسیدن به این هدف ایجاد پیوندی روحی میان آن‌ها و سبک ساختمان‌سازی گوتیک است و اینگونه بود که کتاب گوژپشت نتردام (The Hunchback of Notre-Dame) متولد شد.

قدرت قصه‌ها برای سفر در طول زمان و نادیده گرفتن جغرافیا حقیقتا مبهوت‌کننده است. داستانی که ابتدا برای اهالی شهری خاص نوشته شد حال در سراسر دنیا علاقه‌مندانی وفادار دارد که آن را در صفحه‌ی تلویزیون، پرده‌ی سینما، سالن‌های تئاتر و حتی کانال‌های رادیویی دنبال می‌کنند. امروز هم نوبت به انتشارات موج کتاب رسیده تا یکی از قدیمی‌ترین قصه‌های عاشقانه‌ی کلاسیک را در قالب خلاصه کتاب صوتی عرضه و افراد بیشتری را با فضای پاریس قرن نوزدهم آشنا کند.

خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام حکایت زندگی مرد جوانی به اسم کازیمودو است که با کمری خمیده متولد شد. پدر و مادرش هراسان و به این خیال که هیولایی را به دنیا آورده‌اند، او را به حال خود رها کردند. اما کشیش جوانی از کلیسای نتردام بر حسب تصادف کازیمودو را یافت و چون به خوبی می‌دانست چه آینده‌ای در انتظار کودکی با این وضع جسمانی است، او را به سرپرستی گرفت.

کازیمودو در کلیسای بزرگ نتردام رشد کرد و به جوانی رسید. او هرگز با همسالان خود بازی نکرد، طعم محبت والدین را نچشید و روزهایش را با به صدا درآوردن زنگ‌های کلیسا و هم‌نشینی کشیش که حالا به سن پیری رسیده بود می‌گذراند. اگر در نظر بگیریم که او هیچ تجربه‌ای از معاشرت با مردم عادی نداشت شاید بتوان گفت او از زندگی‌اش راضی بود، اما تنها تا زمانی که اسمرالدا را ملاقات کرد و با عشق خود ماجراهای کتاب گوژپشت نتردام را رقم زد...

(لازم است اشاره کنیم که اثر حاضر به واقع گزیده و چکیده‌ای از کتاب گوژپشت نتردام است و نه تمام آن.)

اقتباس از خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام

هنرمندان بسیاری از داستان عشق نافرجام کازیمودو و اسمرلدا برای خلق آثار خود الهام گرفته‌اند. تا کنون 15 فیلم سینمایی، 6 سریال و فیلم تلویزیونی، 5 باله، 14 تئاتر موزیکال، 9 تئاتر و تعداد قابل توجهی برنامه‌ی رادیویی با اقتباس از داستان گوژپشت نتردام ساخته شده که این تنها آمار ثبت شده در رسانه‌های انگلیسی‌زبان است. با این حال در رسانه‌ی فارسی کارتون گوژپشت نتردام، تولید سال 1996 از والت‌دیزنی بیشترین شهرت را دارد و بسیاری از ایرانیان حداقل یک بار این کارتون را تماشا کرده‌اند.

خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان داستان‌های عاشقانه‌ی کلاسیک از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

با ویکتور هوگو بیشتر آشنا شویم

ویکتور هوگو (Victor Hugo) نویسنده و شاعر نامدار فرانسوی است. از او به عنوان بنیانگذار مکتب رمانتسیم ادبی یاد می‌شود و آثارش به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند. «بینوایان»، «مردی که می‌خندد»، «آخرین روز یک محکوم به اعدام» و «گوژپشت نتردام» معروف‌ترین کتاب های او هستند که به شکل‌های مختلف مورد اقتباس قرار گرفته‌اند و نام آن‌ها حتی برای افرادی که از خوانندگان این آثار نبوده‌اند آشناست.

لازم به ذکر است که نوشته‌های ویکتور هوگو الهام بخش نسل‌های بعدی نویسندگان در زادگاهش و سایر کشورهای جهان بود و ما خلق بسیاری از داستان‌های مدرن (از جمله جوکر) را به هوگو مدیون هستیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام می‌شنویم

نخستین شنبه‌ی بعد از عید سال نو بود که مردم به هنگام گذر از برابر کلیسای نتردام چشمشان به کودکی زشت و ناقص‌الخلقه که بر سر راه گذاشته شده بود افتاد. هرکسی چهره‌ی ناهنجار، موهای سرخ و اندام گوژ کودک را می‌دید رو بر می‌گرداند و از باب کفاره‌ی این دیدار، سکه‌ای در برابر او می‌انداخت و از آن جا دور می‌شد. زنی سالمند که از دیدن این موجود وحشتناک سراسیمه شده بود به دیگری می‌گفت: «بی‌گمان چنین هیولایی نمی‌تواند زاده‌ی یک مسیحی باشد». به هر تقدیر هر لحظه به شمار کسانی که حیرت‌زده به این نوزاد سر راهی می‌نگریستند و بدون استثنا او را به شیطان و اهریمن نسبت می‌دادند افزوده می‌شد. در این میان نه تنها رهگذران و زنان سالمند، که کشیش نتردام نیز او را رهاورد شیطان می‌نامید و تاکید داشت وجودش خبر از بلایی چون طاعون می‌دهد. در این هنگام هرکس سخنی می‌گفت و حتی برخی بر آن بودند که این موجود زشت و ناهنجار را باید به درون آتش افکند. اما از آن میان تنها کشیشی جوان که خاموش در گوشه‌ای ایستاده بود با آرامش گام پیش نهاد و گفت: «من این کودک را به فرزندی می‌پذیرم».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
22 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
8 دقیقه
فصل دوم
19 دقیقه
فصل سوم
11 دقیقه
فصل چهارم
23 دقیقه
فصل پنجم
19 دقیقه
فصل ششم
13 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول
13 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل نهم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل نهم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام
نویسنده
مترجممهدی علوی
راویمسیحا شهیدی
ناشر چاپیانتشارات دبیر
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام

mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۱۳
کتاب خوبی است. راوی صدای خوبی دارد. داستان کتاب در سال‌های قرون وسطی رخ می‌دهد. نوکِ پیکانِ نقد هوگو این‌بار، ریاکاری کشیش‌ها و احکام ابداعی آن‌ها را هدف گرفته است. به تفصیل و با دقت به شرح بی‌بند‌و‌باری و تبعیض حاکم بر جامعه آن عصر می‌پردازد. ولی اگر دقت کنی، روی سخنِ هوگو با بشریت تمام اعصار است، آن دردها و جهالت‌ها فقط تغییر شکل داده‌اند، همیشه وجود دارند و بر عده‌ای که خواهان آنند، حکم می‌رانند.
کازیمودو یا همان گوژپشت ناتردام، کودک یتیمی است که به خاطر ناهنجاری ظاهری منفور جامعه است. کشیش فرولو او را پیدا کرده و بزرگ می‌کند. کازیمودو مسئول به صدا درآوردن ناقوس‌های کلیسا نتردام است. همه چیز آرام پیش می‌رود، تا نوای دینگ‌دینگ دفِ اسمرالدا به صفحات کتاب رنگ زندگی می‌پاشد و تراژدی رقم می‌خورد. اسمرالدا دختر کولی رقاصی که با ورودش احساسات سه نفر را برمی‌انگیزاند. شهوت خفته کشیش فرولو تارکِ دنیا، هوس افسر فوبوس عیاش و عشق زیبای کازیمودو نازیبا.
حجم کتاب زیاد است. اگر به تاریخ و معماری علاقه ندارید، می‌توانید حجم زیادی از صفحات ابتدایی را رد کنید و از شروع داستان با کتاب همراه شوید، ولی مطمئن باشید به محض شروع یک‌سوم پایانی، کتاب را زمین نخواهید گذاشت.
شاهین کاظمی
۱۴۰۲/۸/۲۹
یکی از آثار فاخر ادبیات کلاسیک در دنیا گوژ پشت نوتردام است که آقای ویکتور هوگو به زیبایی در آن تقابل بین نفس و اخلاق را به رشته تحریر درآورده است او در این کتاب نهادهای مقدسی مثل مسیحیت کلیسا و روحانیت دینی را به رشته تحریر درآورده است در این کتاب به زیبایی می‌توان آثاری چون وفاداری اخلاق رذالت و و پستی را در پشت چهره‌هایی یافت که هرگز تصور آن ‌نمی رود که آنگونه باشد که ما در ظاهر می‌بینیم. البته در کتاب‌های صوتی نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این می‌باشد که راوی یا گوینده‌ی کتاب چگونه آن را برای شنونده قرائت و یا نمایش می‌دهد و نقش گوینده در این آثار نقشی کاملاً مشهود و اثر گذار خواهد بود به خصوص که اگر از زیبایی و کشش برخوردار باشد حتی کتاب‌های کم استقبال را می‌توانند مورد توجه خواننده و یا شنونده قرار دهند.
مهران راستی
۱۴۰۲/۹/۲۶
عالی، به آدم یاد میده که زود قضاوت نکنه. دینداری ریاکارانه رو نقد میکنه و عفت و پاکدامنی رو مقدس معرفی میکنه. در عین حال اشارات تاریخی جالبی هم داره. در مورد شخصیت پردازیش هم میشه ساعت‌ها بحث کرد. کوازیمودو مظلوم و مهربان با ظاهری خشن که چون یک محبت دیده، با نجات جان دختر اون رو جبران میکنه. همچنین شاعر جوانی که بصیرت نداره و عملا هنرش به هیچ دردی نمیخوره یا کشیشی که با خودخواهیش اعتقاداتش رو کنار میگذره و پادشاهی که حتی برای حفظ منفعت سیاسی خودش هم عرضه‌ای نداره. رابطه پیرزن و کینه‌اش برای انتقام از اسمرالدا که فرزند حقیقی اوست هم از خطوط تعلیق عجیب رمان است.
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
فکر می‌کنم این خلاصه‌ای از داستان بود چون روی جلد نوشته برای نوجوانان. داستان بسیار جذابی بود. صدا هم عالی بود. موسیقی هم عالی. چقدر لذت بخش بود
دنیا
۱۴۰۲/۳/۷
کتاب‌های ویکتور هوگو مثل همیشه زیبا و دلنشین
ولی گویندگی ان خوب نبود و توصیه نمیکنم که بااین صدای کم به این گوینده گوش بدید واقعا صدای پایین افتضاحی داشت
Azi P
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
این کتابو تو کتابخونه م داشتم اما با خوندن چند صفحه اول، چند سال پیش، گذاشتمش کنار.
ممنون از کتابراه که این فرصت رو بهم داد تا این کتابو کامل گوش بدم
محسن علی نژاد
۱۴۰۱/۷/۲۴
فکر می‌کنم شاهکارهای ویکتور هوگو نیازی به تمجید نداره، کوژپشت یه اثر کلاسیک با جزئیات دقیق و با اینکه ترجمه شده ولی بازم ارزش ادبی بالایی داره
نفیسه مقدم پور
۱۴۰۲/۸/۲۶
رمان بسیار گیرا و جذاب و البته غم انگیز
گویندگی هم نسبتا خوب بود ولی میتونست با کمی دقت بهتر باشه، چون به نظرم کمی تند خوانده شده بود
rasool abed abed
۱۴۰۲/۳/۱۳
به نظر من ویکتور هوگو بهترین نویسنده تاریخه ولی این اثرش با بی نوایان، آخرین روز یک محگوم، مردی که لبخند می‌زند و... قابل مقایسه نیست.
نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۳/۲/۴
داستانهای ویکتور هوگو بیشتر برای کودکان و نوجوانان مناسب است این کتاب را بخاطر معروف بودنش خریدم ولی مناسب بزرگسال نیست
سمانه قلخانی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
عالی بود
واقعا درست بود همیشه هر بدی به خود آدم بر میگرده
اینو خیلی قشنگ به تصویر کشیده بود
لذت بردم
رامین وارسته
۱۴۰۲/۹/۲۹
پایان جدال جدال خیر و‌شر همواره هم با پیروزی خیر پایان نخواهد پذیرفت
متاسفانه گاهی شر پیروز مطلق است
Atiyeh Aghajanzadeh
۱۴۰۲/۸/۱۴
دوست داشتم یه رمان جذاب و دلنشین. اینکه تو هر حالتی میشه مفید بود و کارا حتی اگر گوژپشت و بد ظاهر باشی
عسل رستمی
۱۴۰۲/۹/۹
متفاوت از اون چیزی بود که قبلا مطالعه کرده بودم، پایان غمگین و زیبایی داشت.
مرسی از شما
تورج درویشی
۱۴۰۲/۴/۹
زیبا بود و سالها بود که میخواستم این کتاب رو بخونم فرصت نمیشد ولی با شنیدن این کتاب لذت بردم
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی گوژپشت نتردام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.