معرفی و دانلود کتاب صوتی 1984

عکس جلد کتاب صوتی 1984
قیمت:
۹۱۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 1984

کتاب صوتی 1984 نوشته‌ی جورج اورول، یکی از شاهکارهای حیرت‌انگیز ادبیات جهان، به روایت روابط مخفی میان زن و مردی می‌پردازد که می‌کوشند تا به دور از دوربین‌های نظام زورگو و دیکتاتور کنار یکدیگر باشند. در این رمان، عشق‌ورزی عملی ممنوعه، غیرقانونی و خلاف آموزه‌های نظام حاکم است!

پیش‌بینی‌های اورول در این کتاب مخوف بسیار جسورانه است! او در مورد دغدغه‌های فکری انسان، ترس، امید، وجه تاریک قدرت، جدال دروغ و حقیقت، سیاست و… بسیار دقیق هستند.

درباره‌ی کتاب صوتی 1984:

کتاب صوتی 1984 رمانی تاثیرگذار و جذاب است که گویی هیچ‌‌گاه تازگی و ایده‌ی بکر خود را از دست نمی‌دهد. جورج اورول در این کتاب به روایت داستانی می‌پردازد که اگر شما در هر دوره‌ای آن را بشنوید، حس می‌کنید که برای زمانه‌ی شما به نگارش درآمده!

این کتاب درخشان تا به امروز به بیش از 65 زبان گوناگون ترجمه شده و فروشی میلیونی هم داشته است و همین استقبال و جایگاه ویژه‌ی ادبیِ رمانِ جورج اورول (George Orwell) به شما نشان خواهد داد که با چه کتاب منحصر به فردی روبرو هستید.

شخصیت اصلی این رمان وینستون نام دارد که در وزارت حقیقت در کشور اقیانوسیه زندگی می‌کند. جامعه‌‌ی این کشور دارای سه طبقه‌ی گوناگون با عناوین طبقه‌ی کارگر، اعضای عادی حزب و اعضای سطح بالای حزب است. وینستون یکی از اعضای عادی حزب به شمار می‌رود که از آن تنفر دارد، به دلیل اینکه می‌داند حزب باورهای مردم و حقیقت را تحریف می‌کند. در ماجراهای این کتاب از حوادث سری که وینستون از آن‌ها باخبر شده اطلاع پیدا می‌کنید.

در این کشور وزارت‌های مختلفی وجود دارد، که در لیست زیر می‌توانید، وظیفه هر کدام را بخوانید:

- وزارت عشق: شکنجه، ایجاد ترس و شستشوی مغری
- وزارت صلح: حفظ جنگ، ایجاد آشفتگی و وحشت
- وزارت حقیقت: انحراف فکر و بازنویسی تاریخ
- وزارت فروانی: ایجد قحطی و کمبود

رمان 1984 (Nineteen Eighty-Four) زندگی کابوس‌وار مردمان کشورهایی را به نمایش می‌گذارد که دائماً با هم در حال جنگیدن هستند. در این کشورها، ویژگی‌هایی مانند تنفر نسبت به دشمن و علاقه‌ی شدید نسبت به برادر بزرگ (ناظر کبیر) وجود دارد. در این جامعه‌، گناه‌کاران به سادگی به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم می‌شوند و آزادی‌های فردی و حریم خصوصی اشخاص به‌ شدت توسط قوانین حکومتی لگدمال می‌شوند. همه‌چیز توسط حکومت دیکتاتوری کنترل و سانسور می‌شود و هیچ‌کس حق ندارد بدون اطلاع حاکمیت حرکتی انجام دهد. در چنین حکومتی است که وینستون شخصیت اصلی این رمان بی‌نظیر با زنی آشنا می‌شود و شروع به نوشتن خاطرات می‌کند. اقدامات وینستون که هیچ‌گونه خطری ندارند، باز هم از نگاه حکومت جرم محسوب می‌شود!

کتاب 1984 را می‌توان در سبک‌های مختلفی جای داد؛ این رمان برجسته، با روایت آینده و پادآرمانشهر رمانی تخیلی و عجیب است که دور از ذهن هم نیست! از سوی دیگر با توجه به روایت داستان در حکومتی سیاسی، این کتاب در دسته‌ی آثار سیاسی نیز قرار می‌گیرد.

افتخارات رمان 1984:

- جزو فهرست 100 کتاب قرن لوموند
- جزو لیست برترین رمان‌های انگلیسی گاردین
- 3 فیلم با همین عنوان، بر اساس این رمان ساخته شده است.

جورج اورول را بیشتر بشناسیم:

جورج اورول با نام اصلی، اریک آرتور بلیر در هند چشم به جهان گشود، او قبل از یک سالگی به همراه مادر و خواهرش به انگلستان مهاجرت کرد. این نویسنده نام هنری جرج اورول را انتخاب کرد تا نامش مانند مردم انگلیسی باشد. جورج اورول در دوره‌ای از زندگی خود در هتل کار می‌کرد و با مردم فقیر زندگی می‌کرد که داستان‌ها و ماجراهای کتاب آس و پاس‌ها در پاریس و لندن ثمره‌ی این دوره از زندگی او است. قبل از نوشتن این کتاب نیز، با نوشتن دو کتاب دیگر به‌ نام «روزهای برمه» و «مزرعه حیوانات» شهرت فراوانی در کشورهای انگلیسی زبان و بعد در سراسر جهان به‌دست آورد. اورول در جوانی در جنگ داخلی اسپانیا نیز شرکت کرد و بسیار زخمی شد تا این‌که در سال 1950 درگذشت.

جملات برگزیده کتاب 1984:

- تنها فرد بیدار در شهر، خواب زدگان متحرک هستم.
- امروز دیگر نه عشق پاک وجود دارد و نه هوس ناب.
- آزادی. حق گفتن آن چیزی است که مردم نمی‌خواهند بشنوند.
- احمق‌ها همیشه خود را چیزی غیر از آنچه هستند نشان می‌دهند.
- این روزها همه چیز درجه یک است حتی گلوله هایی که هیتلر برای شما در نظر گرفته است.
- در روزگاری که دروغ یک واقعیت عمومی است. به زبان آوردن حقیقت یک اقدام انقلابی است.

در بخشی از کتاب صوتی 1984 می‌شنویم:

پدرش مدتی قبلش ناپدید شده بود، نمی‌توانست به خاطر بیاورد چه مدت قبل. آن‌چه واضح‌تر یادش می‌آمد اوضاع بلبشو و دشوار آن ایام بود: هراس‌های هرازگاهی از بمباران‌های هوایی و پناه‌گرفتن در ایستگاه‌های مترو، تل نخاله‌ها در هر گوشه‌وکنار، اعلامیه‌های نامفهومِ نصب‌شده نبش خیابان‌ها، گروه‌های جوانانی که همگی پیراهن‌های یک‌رنگ به تن داشتند، صف‌های بی‌اندازه طولانی جلوِ نانوایی‌ها، شلیک متناوب مسلسل‌ها در دوردست، مهم‌تر از همه این‌که هرگز غذا به قدر کافی گیرشان نمی‌آمد.

یاد بعدازظهرهایی طولانی می‌افتاد که با سایر پسرها به سطل‌های زباله و تل‌های آشغال ناخنک می‌زدند، برگ‌های کلم را می‌جستند، پوست‌های سیب‌زمینی را، گاهی حتی تکه‌های نان بیات را که با دقت گرد و خاکستر را از روی‌شان می‌تکاندند؛ و همین‌طور ساعت‌هایی را که به انتظارِ عبور کامیون‌هایی می‌گذراندند که از مسیرهایی مشخص رد می‌شدند و می‌دانستند برای احشام خوراک می‌برند و وقتی از دست‌اندازها می‌گذرند، گاهی پیش می‌آید تکه‌های کنجاله روغن ازشان بیرون بریزد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
45 دقیقه
بخش اول
21 دقیقه
بخش دوم
20 دقیقه
بخش سوم
25 دقیقه
بخش چهارم
36 دقیقه
بخش پنجم
14 دقیقه
بخش ششم
31 دقیقه
بخش هفتم
50 دقیقه
بخش هشتم
27 دقیقه
بخش نهم
22 دقیقه
بخش دهم
23 دقیقه
بخش یازدهم
24 دقیقه
بخش دوازدهم
21 دقیقه
بخش سیزدهم
6 دقیقه
بخش چهاردهم
17 دقیقه
بخش پانزدهم
24 دقیقه
بخش شانزدهم
45 دقیقه
بخش هفدهم
44 دقیقه
بخش هجدهم
16 دقیقه
بخش نوزدهم
32 دقیقه
بخش بیستم
49 دقیقه
بخش بیست و یکم
33 دقیقه
بخش بیست و دوم
20 دقیقه
بخش بیست و سوم
11 دقیقه
بخش بیست و چهارم
26 دقیقه
بخش بیست و پنجم
31 دقیقه
بخش بیست و ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 1984
نویسنده
مترجمکاوه میرعباسی
راویعلی تاج میر
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۱۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 1984

Amirtaher Shahri
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
همانا جورج اورل از برجسته‌ترین نویسندگان در وادی میارزه با استعمار و امپریالیسم میباشدو در تمام آثاراوزیرساخت وتاروپود اصلی رمان‌هایش برپایه این عقاید و باورهایش بوده وبانگاهی طنزآمیزوبه سبک تلخند (کلمه امروزی ‌جدیدبه معنی طنز تلخ) میباشد. ۱۹۸۴بهترین وشناخته‌ترین اثرش بهمراه قلعه حیوانات میباشد و و دراین اثرجامعه با نهایت فاصله طبقاتی استبدادو مردمی محروم از آزادی بیان ومحروم از اولین نیازهای طبیعی انسان نیازهایی که وجه تمایز انسان بودن ونقطه ثقل آزادی وخفگان مطلق میباشند. جامعه‌ای که همه بایدچاپلوسی بالادستان خودرا بکنندو ارزش‌های واقعی جای خود را به خذعبلات داده وبه معنی واقعی کلمه روابطچیره برضوابط وجایگزین تام آن شده‌اند. نویسنده دراین رمان تلنگری به مردم وآگاه ساختن مردم به اینکه درچه دنیایی زندگی می‌کنندوبدلیل همزمان بودن با دوران جنگ سرد ودرآشکارساختن وبرملاکردن ردای خونین جباران در دو‌ جناح غرب وشرق درطول دوران سیاه جنگ سرد وبرملاکردن ستمگری و چپاول انسان‌ها نقش بسزایی داشته است. این اثرزیبا و بینظیر را به تمام افرادعلاقهمند به مطالعه و اهل کتاب اکیدا توصیه میکنم و به نظر بسیاری از نویسندگان این اثر جز آثاری هست که هر فردی باید قبل از کوچ از این دنیا آن را بخواند. با تشکر از کتابراه بخاطر هدایای آخرهفته🌹…
پارسا
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
همین جملات تاثیرگزار کتاب کافیه تا هرکسیو ترغیب به خوندن این کتاب فوق العاده کنه
جنگ صلح است
آزادی بردگی است
نادانی توانایی است
یک جامعه طبقاتی فقط بر اساس وجود فقر و نادانی قابل‌دوام است تا آگاه نشده‌اند عصیان نمی‌کنند.. و تا عصیان نکنند نمی‌توانند آگاه شوند.
محرومیت جنسی باعث افزایش شور و و
جنون می‌شود که بسیار مطلوب است.. زیرا می‌توان آن را به اشکال دیگری نظیر علاقه به جنگ پرستش رهبر تغییر داد
وینستون نوشت: اگر امیدی وجود داشته باشد. به طبقه کارگر است. اگر امیدی وجود داشت باید در طبقه کارگر جستجو می‌شد، زیرا فقط آنجا، در میان خیل عظیم توده‌هایی که مورد بی‌توجهی قرارگرفته بودند و هشتادوپنج درصد جمعیت اوشنیا را تشکیل می‌دادند. امکان داشت نیرویی برای نابودی حزب ظهور کند. حزب از درون نمی‌توانست متلاشی شود، اگر دشمنی هم داشت. دشمنانش راهی برای گردآمدن یا حتی شناخت یکدیگر نداشتند
آن‌ها می‌خواهند آدم تمام مدت سرشار از انرژی باشد، تمام راه‌پیمایی‌ها و بالا و پایین رفتن‌ها و پرچم تکان دادن‌ها فقط برای پر کردن جای خالی رابطه جنسی است. اگر در درونت شادباشی. چرا باید برای برادر بزرگ و برنامه سه‌ساله و هفته ابراز تنفر و بقیه کارهای آن‌ها به هیجان بیایی؟
مهدیه قائمی
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
این کتابو دارم و خوندم خیلی هم دلم میخواست به صورت فایل صوتی هم داشته باشم که البته تشکر میکنم از کتابراه واقعا خیلی منتظر بودم آخر هفته یه کتاب صوتی عالی از کتابراه داشته باشم ممنونم و خدا قوت ان شاالله هر هفته همینقدر دست پر باشیم...
حالا در مورد کتاب براتون بگم... کتاب ۱۹۸۴ واقعا با روح و روان
آدم کاری میکنه که هیچ کتبی نمیتونه همچین تلنگری بزنه... کتابی که پاشو از تخیل فراتر میذاره و وارد جسم و جان آدم میشه.. کتابی که داره تقریبا تبدیل میشه به پیشگویی و هر چیزی که جورج اورول فقط تصور کرده بود داره به واقعیت و عینیت میرسه.. جامعه‌ای تحت نظارت شدید امنیت و دولت و دیکتاتوری بسیار شدید و شستشوی ذهنی که تمام کارمندان یک سازمان تحت تاثیر اون باورهایی دارند که البته اگه هنوز کسی متقاعد نشده باشه این عدم همسویی با هدف سازمان فقط از طریق ذهن و افکارش خونده میشه و کارش ساخته هست.... البته قهرمان داستان که تا آخر داستان شجاعانه در مقابل این سازمان ایستاد ولی دیگه کارش تموم بود اگه... ‌فصل آخر اینقدر قشنگ و اینقدر ریز و باجزئیات تمام شکنجه‌ها و اتفاقات توضیح داده شده که خودم احساس می‌کردم داخل تک تک او لعنتی‌های عذاب آور هستم... بعد از تمام شدن کتاب تمام انرژیم رفته بود.. خلاصه این اولین تجربه من در این سبک کتاب بود و واقعا لذت بردم.... به نظرم این نویسنده یه حس ماورایی داره که اینقدر قشنگ منتقل میکنه تمام حس‌های داستانو.. به نظرم نویسنده البته نویسنده خوب یک پیامبر هست که تمام پیامشو از طریق نوشتن بیان میکنه وتمام نوشته‌ها وحی‌های الهی هستند که به نویسنده الهام شده.... حتما به همه توصیه میکنم این کتابو بخونن و حتما تو کتابخونه داشته باشن... باز هم ممنون کتابراه... همیشه ازین کارها بکن
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
درود و سپاس از کتابراه
به کسانی که بدنبال آگاهی هستند توصیه میکنم با این کتاب جایگاه خود را در جهانی که میزیند بسنجند
شنیدن کتاب نفس گیر بود بگویم شاهکار حیرت انگیز ادبیات جهان یا بواقع جهان ادبیات و سیاست، توامان
کتابی مخوف و برای تمام دورانها، با نمونه‌هایی در ادوار تاریخی مختلف. هنوز پس از در
اتمام آن، سایه‌های تردید پی آگاهی تفکرم جولان میدهد
برای من قلب کتاب در فصل ۲۲ تپید؛ حزب قدرت رو صرفا برای نفس قدرت میخواهد. خیر سایرین اهمیت نداره نه ثروت یا عمر طولانی یا سعادت فقط قدرت ناب. اشتباه حکومتهای مثل هیتلر این بود که قدرت رو ناخواسته و برای مدت محدود قبضه کردن. به این امید که سر نبش بهشتی هست که اونجا ابنای بشر آزاد و برابر خواهند بود هیچکس قدرت رو برای اینکه ازش دست بکشه بچنگ نیاورده، قدرت وسیله نیست هدفه. آدم دیکتاتوری راه نمیندازه که از انقلاب پشتیبانی کنه، انقلاب میکنه تا دیکتاتوری راه بندازه. هدف از سرکوب جز سرکوب نیست، هدف از شکنجه بجز شکنجه نیست، هدف از قدرت جز قدرت نیست!!؟؟؟
ویسنده حتی، قدرت عشق را در تقابل با عطش قدرت طلبی مانند واماند‌ه‌ای به مرداب عدم و نیستی کشانده است
براستی نشان داده که شکنجه‌ی جسم میتواند پایان بخش سلطه‌ی ذهن که دغدغه‌ی همیشگی ابنا بشر بوده، باشد
مغز میتواند وارونه فکر کند اگر وادار شود!!؟؟؟؟
قابل توجه یکی از دوستان؛ بر این کتاب سنگین بواقع میتوان کتاب‌های نقد و بررسی بسیاری نگاشت.
سیمین شمس
۱۴۰۲/۱/۱۸
این کتاب واقعا شاهکار بود، قلعه حیوانات را بارها خواندم از ۴۰ سال پیش تاحالا، ولی تاکنون این رمان را مطالعه نکرده بودم چون تصور میکردم شبیه وقایع نگاری سیاسی باشد ولی بالاخره شنیدم و از شنیدن آن شوکه شدم: ایده و هسته اصلی داستان، تصویرپردازی نویسنده از یک جامعه توتالیتر شبه کمونیستی، تصویرپردازی از آینده، تصویرپردازی جزییات فرهنگ جامعه، ادبیات جامعه، نوشتار و گفتار، مشاغل و حرفه‌ها، رابطه‌ها، شخصیت ابراین که بنظرم می‌آمد وینستون تاسالها یک رابطه عجیب مرید و مرشد با او داشت، فضایی که خیلی شبیه کشور کره شمالی امروز و در خیلی جهات نیز شبیه کشور خودمان بود، مخفف کردن عناوین وزارت خانه‌ها، تفکرات حیرت انگیز لیدرهای جامعه برای مسخ و دگرگونی انسانها، از بین بردن حافظه، گذشته، آینده، تفکر..... همه شاهکار بود، بنظرم این رمان چندین بار نیز به فیلم تبدیل شده است. در نهایت وینستون و جولیا تبدیل به دو آدم متفاوت شدند و دوباره همدیگر را ملاقات کردند، یاد عبارت معروف هاروکی موراکامی افتادم که میگفت وقتی از طوفان گذشتی دیگر آن آدم سابق نیستی... همچنین ترجمه گویا و جامع کتاب و اجرای گوینده نیز عالی بود!
م ظ
۱۴۰۲/۱/۵
در بخش پایانی کتاب، در قسمت ضمیمه نویسنده توضیحات را به گونه‌ای ارائه داده است که به خواننده حس واقعی بودن داستان و شرایط موجود را القأ میکند در حالی که کل داستان خیالی و غیر واقعی است. (اکران دور بورد، پلیس پندار، جامعه جاسوسی) همه به شدت اغراق شده بودند و در عین حال شیوه‌ی نویسنده برای باور پذیری آن بسیار قوی و موفق است. داستان برای کسانی که اهل مطالعه هستند جذاب است ولی برای اکثر مردم که فقط رمانهای زرد را می‌پسندد فقط قسمت‌های مربوط به دختر جوان کشش خواهداشت که صد البته نویسنده هم به قدر کافی از این موضوع برای افزایش خواننده سود برده است، ولی بخشهای که به شرح ایدئولوژی و شرایط حاکم بر داستان اختصاص دارد که به نظر من قسمت‌های قوی کتاب هستند برای عامه مردم مقداری سخت و طاقت فرسا خواهد بود. البته این نکته که آقای اورول به شدت مسائل اخلاقی و انسانی را در این داستان مورد حمله قرار داده است را نباید نا دیده گرفت. همیشه افراط وتفریط در هر موضوعی مشکل ساز خواهد بود ولی این باعث نمیشود که یک امر را کاملا بد یا خوب دانست. برای مثال به آماری که خود آمریکا اعلام کرده است، نگاهی بیندازیم طبق این امار سومین علت مرگ و میر در این کشور مصرف الکل اعلام شده و میانگین تجاوز به زنان هر هفت ثانیه یکبار اعلام شد که به اکثر شکایات این زنان رسیدگی هم نمی‌شود. که اگر این مصائب به خاطر رعایت مسائل اخلاقی رخ میداد چنان در رسانه‌ها تکرار میشود و مورد هجمه قرار میگرفت که گوش فلک را کر میکرد، ولی حالا که بخاطر عدم رعایت اخلاقیات این مشکلات پیش امده است طوری برخورد میشود که انگار هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است ونه جان انسانها ارزشی دارد ونه زن حرمتی دارد.
Luna
۱۴۰۲/۱/۲
واقعا در مورد یکی از بهترین کتاب دیستوپیایی چی میشه گفت؟
من این کتاب رو چندین سال پیش خوندم، اما تصمیم گرفتم بازخوانیش کنم تا دوباره یه سری چیزای مهم بهم یادآوری بشه. این کتاب یکی از بهترین‌ها در نوع و سبک خودش به حساب میاد و حتی میشه گفت کتابی که تونست اورول رو تا این حد مشهور کنه همین کتاب بود.
اگه شما حتی که کتابخوان حرفه‌ای هم نباشید، این کتاب میتونه کاری کنه که ساعت‌ها صفحه ورق بزنید تا از سرنوشت شخصیت‌ها مطلع بشید. به نظر من برای ما ایرانی‌ها یه کتاب واجب برای خوندن به حساب میاد، شاید یکی بگه که خیلی تبلیغ میشه پس حتما یه کتاب زرد هستش، اما در واقعیت اصلا اینجور نیست.
اگه کسی کتاب توتالیتاریسم هانا آرنت رو خونده باشه به محض شروع کتاب متوجه میشه که در داستان ما با یه حکومت توتالیتر رو به رو هستیم که تک تک حرکات هر شخصی رو کنترل میکنند و زیر نظر دارند و سه شعار معروف که اگه بهش فکر کنیم چیزی جز حقیقت نیست: جنگ صلح است، آزادی بردگی است و جهل قدرت است. امیدوارم از خوندش لذت ببرید و هیچ وقت زیر کنترل کسی مثل برادر بزرگ یا ناظر کبیر قرار نگیرید.
narin karimzadeh
۱۴۰۱/۱۲/۹
کتاب خوبی بود هرچند هر بحثی را خیلی طول و تفصیل می‌داد اما در نهایت کتاب خوبی بود.
جورج اورول نویسنده برجسته‌ای است و آثارش نیاز به معرفی ندارد کتاب قلعه‌ی حیواناتش یکی از بهترین کتابهایی است که خواندم و این کتاب هم دست کمی از آن ندارد. جورج اورول در این کتاب جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که هیچ و
عقاید باوری از خودشان ندارند جز عقایدی که سیستم حاکم بر این جامعه برآن‌ها تحمیل می‌کند و هیچ هدفی نباید داشته باشند جز ستایش حزبشان و هرکس که این را زیرپا بگذارد به شدت مجازات می‌شود. صدالبته همیشه در چنین شرایطی کسانی هستند که این را نمی‌پذیرند و به مبارزه با این سیستم بر می خیزند و این داستان یکی از این اشخاص است هرچند پایان بندی کتاب را دوست نداشتم اما خود کتاب بی نظیر بود.
درقسمتی از کتاب می‌گفت فقط پروتل‌ها می‌توانند انقلاب کنند اما آن‌ها آگاهی و شعور کافی برای راه اندازی یک انقلاب را ندارند فقط زمانی میتوانند که به آگاهی برسندو تا انقلاب نشود هرگز به آگاهی نمی‌رسند، جورج اورول در این کتاب می‌گوید که می‌شود این سیستم را منهدم کرد و در عین حال هم هیچ راهی برای نابودیش نیست اما شخصیت اصلی داستان تا اواخر کتاب هنوز هم امیدش را از دست نداد که پروتل‌ها انقلاب می‌کنند، کاش پایانش جور دیگری بود.
سید علیرضا
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
در مقایسه تمام مهاجران به غرب نکته‌ای که باید به آن توجه کرد اینست که رسانه‌های قدرتمند انها باعث شهرت جهانی شان میشود حتی اگر آثار انها از یک هنرمند شرقی ضعیف تر باشد
نمونه مشابه جورج اورول هندی مهاجر به انگلستان، جبران خلیل جبران لبنانی مهاجر به ایالات متحده است
این موضوع وقتی مضاعف می‌شود که و
آثار نویسنده همجهت با سیاست کشور میزبان در جهت نقد سیاه نمایی فرهنگ و جامعه و مردم کشور رقیب از جمله روسیه، لیبی، آلمان، چین و کره شمالی، و اخیرا ایران باشد،
اگر دقت کنید همه کشورهای فوق نقطه مشترکی دارند، فرهنگ انها حداقل در برهه ای، مخالف غرب بوده است.
تنها روایت‌هایی با پروپاگاندا فراوان در سطح جهانی ترویج داده میشوند که فرد بومی از میهن خود که از مخالفان غرب هستند رمان خود را به غرب برای انتشار می‌سپارد.
کتاب حرم سرا را دقت کنید چه تبلیغات وسیعی در سطح جهانی برای تخریب کشور لیبی میکند، این درحالیست که برخلاف اطلاعات عموم و رسانه‌ها سطح زندگی مردم لیبی در زمان قذافی بسیار مطلوب بوده است که سرمایه داری غرب برای توجیه حمله خود به لیبی، درصدد محو آن از تاریخ است.
اطلاع ما از نحوه زندگی مردم در کره شمالی، جز از رسانه‌های مخالف آن، و حتی در قشر فرهیخته کتابخوان، رمان‌های منتشر از امازون و نیویورک تایمز است؟!
دقت کردید چرا هیچ رمانی با این حجم تبلیغات در نیویورک تایمز و امازون و...، در نقد زندگی در غرب منتشر نشده است؟
یا شاید بنده بی اطلاع از آن هستم، چون حداقل در برنامه کتابراه یا برنامه‌های مشابه و طبیعتا در لیست پر فروش‌های نیویورک تایمز و... اینگونه تبلیغ نشده است و نبوده است.
ممنون میشوم از هم اندیشی فرهیختگان متفکر.
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کتاب صوتی ۱۹۸۴ جورج اورول ترجمه جناب آقای کاوه میرعباسی و اجرای عالی و جالب جناب آقای علی تاج میر موضوع کتاب در رابطه‌ی استعمار و دیکتاتوری و استبداد کامل جامعه و وعده‌های پوچ و توخالی حکومت میباشد متن این کتاب را در گذشته خوانده بودم منتهی شنیدن صوتی این کتاب خیلی جالب ولذت بخش بود و بارها گوش آدم کردم واقعا مدیون این نویسنده است بطور حرفه‌ای داستانی روایت می‌کند که در هردوره از زندگی قابل لمس است و می‌توان در جای جای این دنیا دید و شنید تاسف آور است چگونه فردی استثمار و بهره کشی اجتماعی می‌شود البته در بخشی از کتاب شخص اصلی داستان با توجه به وضع موجود قبول می‌کند در نظام احتمالی دست به جنایات فجیع و فساد آلوده کند
نویسنده برجسته‌ای که کتاب مزرعه حیوانات را نوشته است از دست اندرکاران کتابراه کمال تشکر دارم پیشنهاد میکنم شنونده این داستان باشید ممنون
Zohre Amani
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
با سلام به کتابراه و تشکر از رایگان کردین این کتاب فوق العاده. صدای گوینده واقعا با متن و اتفاقات کتاب هم خوانی داشت. کتاب عالی هست از این جهت که به قول نویسنده همان چیزهای که میدانیم را دوباره به ما می‌گوید که احساس نکنیم دیوانه هستیم یا زیاد بدبینیم، شرایط زندگی شرح داده شده بسیار قابل لمس بود به زیرا لحظه لحظه شرایط زندگی خودمان هست نکته جالب برای من این بود که هر حکومتی دیکتاتوری خود را دارد و طبقه وسط انقلاب می‌کنند و حکومت خود را برپا می‌کنند تا دیکتاتوری خود را برپا کنند ولی در هر حکومتی شرایط برای ما هیچ تغییری نمی‌کند و این وحشتناک است. با خواندن این کتاب بیشتر به این پی میبریم که چیزی را نه ما تغییر میدهیم و نه توان تغییر آن را داریم هر چه که تصمیم بگیرند به آن شکلی که می‌خواهند تغییر می‌کند مانند دو به علاوه دو که می‌شود پنج یا سه.
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۷
مهم بودن کتاب 1984 و کلا آثار جورج اورول بر کسی پوشیده نیست ولی ترس از سنگین بودن کتاب‌ها گاهی مانع خوندن‌شون میشه. خوندن این کتاب از اون‌جایی جالبه که میتونی تک تک اتفاقات و موضوعاتی که میگه رو با یکمی پایین و بالا توی خاطرات زندگی خودمون هم پیدا کنیم، باعث میشه دیگه کورکورانه یک سری قواعد رو شده پذیرفته ندونیم. توی این کتاب درباره همه چیز صحبت شده؛ عشق، سیاست و روابط اجتماعی و بررسی انواع حکومت‌ها و انقلاب‌ها و مفهوم خود زندگی و خاطرات و تاریخ. فکر میکنم موضع افراد در برابر این کتاب اینجوریه که: نمیخونن /نصفه رهاش میکنن یا چندبار میخونن.
نکات مثبت:
✅ترجمه بسیار روان با حداقل سانسور ممکن ✅گویندگی حرفه‌ای (خوب میشد اگه برای کاراکترهای مختلف گویندگان متفاوتی باشن ولی به هرحال در همین نسخه هم گوینده با تغییر لحن و تُن کار رو درآورده)
امیر شیری
۱۴۰۳/۱/۲۹
با استقبال و درخواست کم نظیر مردم و آغاز حکمرانی امام علی (ع)، دوران محافظه کاری اش به پایان می رسد و این همان تفاوت آشکاری است که به گفته شریعتی میان علی و همه انسان ها وجود دارد. لازمه یک حکمرانی پایدار، در نظر گرفتن برخی مصلحت ها و زیرپاگذاشتن برخی اصول اخلاقی است و این با انقلابی گری نمی سازد. همه انقلابی ها پس از رسیده به قدرت الزاماً تن به محافظه کاری هایی می دهند تا به گمان خود، اصل انقلاب و دستاوردهای آن را به باد ندهند. اما علی از همان آغاز خلافتش تن به هیچ مصلحت اندیشی ظاهری نمی دهد و در نهایت هم قربانی عدالتش می شود. برای بیشتر ماندن در قدرت، هیچ اصل دینی و اخلاقی را زیر پا نمی گذارد: «أتأمرونّی أن اطلب النصر بالجور فیمن ولیت علیه؟» (آیا به من دستور می دهید که برای پیروزی خود بر مردم ستم کنم؟ - خطبه 126)
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، کتابی بسیار جذاب و خواندنی و شنیدنی از نویسنده‌ای با قدرت تخیل شگفت انگیز و قلمی روان و قدرتمند که تونسته به این زیبایی جامعه‌ای رو به تصویر بکشه که سیستم بیمار و حاکم بر آن فقط وجود داره و قهرمان و به عنوان دیگر شخصیت اول داستان که ورود می‌کنه به این و سیستم مجبور به تحمل سختی‌ها و مشقت‌هایی می‌کنه که غیر قابل تصور هست. به نظرم آقای اورول به زیبایی تونسته مثل یک پیش گو لحظاتی رو به تصویر بکشه در این کتاب که الان در خیلی از جوامع شاهد آن هستیم و این تحکم و استبداد بیمار رو می‌تونیم ببینیم. فصل آخر هم که میشه گفت خودم هم درد رو حس کردم این چنین که روایت می‌کرد راوی. ترجمه‌ی بسیار عالی و خوانش فوق العاده‌ای هم داره این کتاب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب عالی
دکتر فاطمی‌نسب
۱۴۰۲/۱/۱۱
این کتاب را به صورت صوتی گوش دادم.. کلا میشه با کتابهای جورج اورول زندگی کرد، اولین کتابی که ازش خوندم، و تا حالا ۴ بار اون را خوندم و گوش دادم کتاب مزرعه حیوانات بود و دقیقا در ارتباط با همون موضوع کتاب ۱۹۸۴،
اینکه جهان به سه قدرت بزرگ تبدیل شده، مثل زمان کومونیستها.. اینکه شخصیت اصلی داستان، در
باید راستای رفیق بزرگ حرکت کنن.. حتی حق یک عاشق شدن را ندارن.. اینکه یک فرزند، پدر خودش را لو میده و اون پدر خوشحاله از این کار..
کتابی بود که با یک استرس جالبی اون را گوش دادم.. اینقدر شخصیت اصلی داستان را شکنجه کردن و روی روح و روانش کار کردن تا دقیقا شد یکی مثل خودشون، و عاشق رفیق بزرگ.. اینکه دوباره جولیا را دید، و هر دو به هم بی تفاوت بودن.. اینمه تمام چیزهایی که قبلا فکر میکرد چرا.. الان دیگه همه را پذیرفت..
مشاهده همه نظرات 486

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 1984

برای دریافت کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.