معرفی و دانلود کتاب صوتی آخرین سخنرانی

عکس جلد کتاب صوتی آخرین سخنرانی
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین سخنرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین سخنرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخرین سخنرانی

همه‌ی ما روزی از این دنیا می‌رویم، اما زمان مرگ که فرا برسد، چه وصیتی داریم که به دیگران بگوییم؟ چه چیزی از زندگی فهمیده‌ایم که ارزش به‌اشتراک‌‌گذاشتن داشته باشد؟ کتاب صوتی آخرین سخنرانی نوشته‌ی رندی پوش و جفری زسلو، که لقب پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز را از آن خود کرده است، آخرین روزهای زندگی یک استاد دانشگاه را روایت می‌کند که می‌داند چیزی به زمان مرگش نمانده و تصمیم می‌گیرد آخرین سخنرانی‌اش را ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب آخرین سخنرانی

از رندی پوش، استاد کامپیوتر در دانشگاه کارنگی ملون، خواسته شد تا متنی آماده کند و به عنوان آخرین سخنرانی خود آن را ارائه کند. اغلب مردم در چنین موقعیتی، مرگ خود را تصور می‌کنند تا بدانند در آخرین لحظات، چه چیزی ارزش مطرح شدن دارد. برای رندی پوش اما این کار چندان هم سخت نبود؛ پزشکان به او اطلاع داده بودند که به سرطانی بدخیم مبتلاست و زمان زیادی برایش باقی نمانده است.

کتاب صوتی آخرین سخنرانی (The Last Lecture) نوشته‌ی رندی پوش (Randy Pausch) و جفری زسلو (Jeff Zaslow)، زندگینامه‌ی خودنوشت مردی است که در واپسین لحظات زندگی‌اش می‌خواهد وصیتی به دیگران بکند. او می‌خواهد به بقیه نشان دهد که چه از دنیا فهمیده و برایش چه چیزهایی مهم‌تر بوده‌اند. رندی پوش در آستانه‌ی مرگ است اما تصمیم ندارد از مردن حرف بزند. آخرین سخنرانی او، درباره‌ی دنبال کردن رؤیاهای کودکی است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آخرین سخنرانی

رندی پوش در آخرین سخنرانیش، از اهمیت تلاش برای رد شدن از موانع، پرداختن به آرزوهای دیگران و عزیز شمردن هر لحظه از زندگی می‌گوید. تمام این حرف‌ها شعاری به نظر می‌رسند، اما زمانْ تمام دارایی شما در زندگی است، و ممکن است ناگهان روزی متوجه شوید که چیز زیادی از دارایی‌تان باقی نمانده است. رندی پوش که در چنین وضعیتی قرار دارد، معتقد است افسوس خوردن و بی‌قراری فایده‌ای برایش ندارد. او سعی می‌کند تمام لحظات باقی‌مانده‌اش را در کنار عزیزانش باشد و خاطرات خوبی بسازد تا تمام این زمان را گرامی بدارد. تنها چیزی که برایش اهمیت دارد، مراقبت کردن از خانواده است.

رندی پوش در کتاب صوتی آخرین سخنرانی، یک‌به‌یک رؤیاها و برنامه‌هایش در زندگی را مرور می‌کند. او خودش را مرد خوش‌شانسی می‌داند که به آرزوهای زیادی رسیده و با انسان‌های فوق‌العاده‌ی زیادی آشنا شده است. بعد از این سخنرانی، مردم تلاش کردند تا قبل از مرگش، رؤیاهای باقی‌مانده‌ی او را به واقعیت تبدیل کنند. هرکس در این راه کاری کرد؛ یکی از تیم‌های ورزشی حرفه‌ای آمریکا از او برای حضور افتخاری در یکی از بازی‌هایش دعوت کرد و سازندگان فیلم Star Trek نقشی افتخاری در آخرین بخش فیلم‌شان به او دادند.

کتاب آخرین سخنرانی، به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا بدل شد. این کتاب با فروش بیش از هشت میلیون جلد، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز لقب گرفت. کتاب صوتی آخرین سخنرانی را نشر صوتی موج کتاب به شکل صوتی منتشر کرده و کار انتشار نسخه‌ی متنی آن به عهده‌ی انتشارات مروارید بوده است. مترجم این اثر مرجان متقی است و حجت یوسفی روایتگر این کتاب صوتی بوده است.

افتخارات کتاب آخرین سخنرانی

  • پرفروش‌ترین کتاب آمازون در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی
  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie در بخش زندگینامه
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب آخرین سخنرانی

  • این کتاب الهام‌بخش است. (گاردین)
  • کتاب آخرین سخنرانی به‌طرز خارق‌العاده‌ای تأثیرگذار است. (دیلی رکورد)

کتاب صوتی آخرین سخنرانی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آخرین سخنرانی برای علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگینامه مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی آخرین سخنرانی می‌شنویم

چه چیزی مرا منحصربه‌فرد می‌کند؟ این سوالی بود که باید پاسخ می‌دادم. شاید جواب دادن به آن، به من کمک می‌کرد بدانم چه بگویم. من و جی، با هم در اتاق انتظار مطب دکتر در بیمارستان جان هاپکینز نشسته بودیم و منتظر جواب یک پاتولوژی دیگر بودیم. من سعی می‌کردم به جی فکر نکنم. با خودم فکر کردم سرطان مرا از بقیه جدا نمی‌کند و بحثی هم در این‌باره وجود ندارد. سالانه هزار آمریکایی فقط سرطان پانکراس می‌گیرند. حسابی فکر کردم که خودم را چگونه تعریف کنم؛ معلم، دانشمند کامپیوتر، همسر، پدر، پسر، دوست، برادر یا راهنمای دانشجویانم. این‌ها تمام نقش‌هایی بود که برایم ارزش داشت ولی آیا هیچ‌کدام از آن‌ها مرا از بقیه متفاوت می‌کرد؟ با اینکه همیشه اعتماد به نفس خوبی داشتم، می‌دانستم که این سخنرانی چیزی بیشتر از این‌ها را می‌طلبد. از خودم پرسیدم من به تنهایی چه چیزی دارم که می‌توانم ارائه کنم؟ و بعد همان‌جا، در اتاق انتظار مطب دکتر دقیقاً فهمیدم که آن، چه چیزی بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
21 دقیقه
بخش یک: در ستایش زندگی
19 دقیقه
بخش یک ـ قسمت دو
12 دقیقه
بخش دو: رسیدن به رویاهای کودکی
23 دقیقه
بخش دو ـ قسمت دو
12 دقیقه
بخش دو ـ قسمت سه
15 دقیقه
بخش سه: ماجراها و درس‌هایی که آموختم
16 دقیقه
بخش سه ـ قسمت دو
25 دقیقه
بخش سه ـ قسمت سه
22 دقیقه
بخش سه ـ قسمت چهار
22 دقیقه
بخش سه ـ قسمت پنج
21 دقیقه
بخش چهار: برآورده کردن رویاهای دیگران
20 دقیقه
بخش چهار ـ قسمت دو
7 دقیقه
بخش چهار ـ قسمت سه
17 دقیقه
بخش پنج: درباره‌ی چگونه زیستن
19 دقیقه
بخش پنج ـ قسمت دو
20 دقیقه
بخش پنج ـ قسمت سه
18 دقیقه
بخش پنج ـ قسمت چهار
19 دقیقه
بخش پنج ـ قسمت پنج
15 دقیقه
بخش پنج ـ قسمت شش
10 دقیقه
بخش پنج ـ قسمت هفت
15 دقیقه
بخش شش: آخرین نکته‌ها
15 دقیقه
بخش شش ـ قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخرین سخنرانی
نویسنده،
مترجممرجان متقی
راویحجت یوسفی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخرین سخنرانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخرین سخنرانی

برای دریافت کتاب صوتی آخرین سخنرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.