معرفی و دانلود کتاب صوتی آخرین سخنرانی

عکس جلد کتاب صوتی آخرین سخنرانی
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین سخنرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین سخنرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخرین سخنرانی

رندی پوش در کتاب صوتی آخرین سخنرانی، تصمیم داشته تا هر آنچه از زندگی یاد گرفته را در اختیار مخاطبان قرار دهد؛ اما این کتاب چیزی فراتر از پندواندرزی ساده است. رندی پوش، استاد دانشگاهی که می‌داند چیزی تا پایان عمرش باقی نمانده، وصیتش را در قالب کتابی ارزشمند که به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز نیز بدل شده، ارائه کرده تا نشان دهد زندگی به چه دلیل برایش ارزش زیستن داشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی آخرین سخنرانی

زمانی که از رندی پوش (Randy Pausch)، استاد دانشگاه کارنگی ملون خواسته شد تا در برنامه‌ی سیروسیاحت دانشگاه شرکت و سخنرانی‌ای برای آن آماده کند، او خبر نداشت که سرنوشت برایش چه خوابی دیده است. برنامه‌ی سیروسیاحت دانشگاه شامل سخنرانی‌هایی از اساتید است که از آن‌ها می‌خواهد پایان زندگی‌شان را تصور کنند و به عنوان آخرین سخنرانی، جهان‌بینی و افکارشان را در اختیار دیگران قرار دهند. برای رندی پوش اما این کار، کاری دور از ذهن نبود، چون پزشکان در همین زمان به او اطلاع داده بودند که به سرطان پانکراس، از نوع بدخیم آن، مبتلاست و دیگر امیدی به درمانش وجود ندارد.

شنیدن این خبر برای هر انسانی دردناک و شوکه‌کننده است. رندی پوش زمانی به خود آمد که فهمید زمان زیادی برایش نمانده و کارهای زیادی دارد که باید قبل از مرگش به آن‌ها رسیدگی کند؛ بودن در کنار خانواده و مراقبت از آن‌ها برای پذیرش چنین خبری، استفاده‌ی حداکثری از هر لحظه در کنار عزیزان و گرامی شمردن این لحظات، و البته رسیدگی به کارهای آخرین سخنرانی. او در ابتدا مطمئن نبود که باید از شرکت در این برنامه انصراف دهد یا از این فرصت به عنوان آخرین شانس برای صحبت کردن از زندگی بهره ببرد. در نهایت، او تصمیم گرفت تا این سخنرانی را به مانند وصیتی برای فرزندانش در نظر بگیرد و هر آنچه از زندگی فهمیده را در قالب محتوایی برای این برنامه آماده کند که در آخر تبدیل به کتابی به نام آخرین سخنرانی (The Last Lecture) شد که نسخه‌ی صوتی آن هم‌اکنون پیش روی شماست.

با اینکه رندی پوش در آستانه‌ی مرگ است و به قول خودش بیماری‌اش تبدیل به فیلی در اتاق شده (از این جهت که همه از آن خبر دارند و دیگر وجودش برای همه واضح و عیان است)، اما قصد ندارد تا آخرین فرصتش را برای حرف زدن از مرگ و ترس‌هایش هدر بدهد. او در عوض می‌خواهد از اهمیت تلاش برای عبور از مشکلات، توجه به آرزوهای اطرافیان و گرامی داشتن هر لحظه‌ی زندگی بگوید. او رؤیاها و خاطراتش را مرور می‌کند تا نشان دهد که مرد خوش‌شانسی بوده؛ از آنجا که به بسیاری از آرزوهایش در زندگی رسیده و انسان‌های فوق‌العاده‌ی زیادی را هم ملاقات کرده. ارزش زندگی به خاطرات آن است و رندی پوش مردِ خوشبختی است که می‌تواند با کوله‌باری از خاطرات خوب و حتی بد از این دنیا برود.

کتاب صوتی آخرین سخنرانی اثری از رندی پوش است که با تلاش حامد اسماعیلی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی شادن پژواک این کتاب را منتشر کرده و شما آن را با صدای غلامرضا صادقی می‌شنوید.

افتخارات کتاب آخرین سخنرانی

  • پرفروش‌ترین کتاب آمازون
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie در بخش زندگینامه

نکوداشت‌های کتاب آخرین سخنرانی

  • این کتاب، اثری الهام‌بخش است. (گاردین)
  • کتاب آخرین سخنرانی به‌طرز شگفت‌آوری تأثیرگذار است. (دیلی رکورد)

کتاب صوتی آخرین سخنرانی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگینامه، از شنیدن این کتاب صوتی تأثیرگذار لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی آخرین سخنرانی می‌شنویم

خیلی از اساتید دانشگاه، سخنرانی‌هایی تحت عنوان آخرین سخنرانی ارائه میدن. شاید یکی از اون‌ها رو دیده باشین. این مسئله که از اساتید خواسته میشه زمان فوتِ احتمالیِ خودشون رو مد نظر قرار بدن و به مسائلی که بسیار براشون مهمه فکر کنند، در محیط‌های دانشگاهی رایجه. حین سخنرانی، حضار به این پرسش می‌اندیشیدند که اگه می‌دونستیم این آخرین شانس ماست، چه دانشی به دنیا اضافه می‌کردیم؟ اگه قرار بود فردا ناپدید بشیم، چه چیزی رو به عنوان میراثمون به جا می‌ذاشتیم؟ سال‌ها تو دانشگاه، دوره‌هایی با عنوان آخرین سخنرانی برگزار می‌شد. اما زمانی که موسسان دانشگاه از من درخواست انجام این کار رو کردن، اسم مجموعه‌ی خودشون رو به سیروسیاحت تغییر دادن و از بعضی اساتید منتخب خواستن تا دیدگاه شخصی و حرفه‌ای خودشون رو راجع به سفرهاشون ارائه بدن. توصیف جالبی نبود اما با انجام اون موافقت کردم و زمان سخنرانیم به ماه سپتامبر موکول شد. تو همین موقع مشخص شد به سرطان پانکراس مبتلام اما خوشبین بودم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
بخش اول
17 دقیقه
بخش دوم
16 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم
13 دقیقه
بخش پنجم
19 دقیقه
بخش ششم
21 دقیقه
بخش هفتم
17 دقیقه
بخش هشتم
19 دقیقه
بخش نهم
7 دقیقه
بخش دهم
7 دقیقه
بخش یازدهم
8 دقیقه
بخش دوازدهم
7 دقیقه
بخش سیزدهم
10 دقیقه
بخش چهاردهم
5 دقیقه
بخش پانزدهم
9 دقیقه
بخش شانزدهم
10 دقیقه
بخش هفدهم
10 دقیقه
بخش هجدهم
9 دقیقه
بخش نوزدهم
30 دقیقه
بخش بیستم
3 دقیقه
بخش بیست‌ویکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخرین سخنرانی
نویسنده
مترجمحامد اسماعیلی
راویغلامرضا صادقی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخرین سخنرانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخرین سخنرانی

برای دریافت کتاب صوتی آخرین سخنرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.