معرفی و دانلود کتاب صوتی شفافیت شیطانی

عکس جلد کتاب صوتی شفافیت شیطانی
قیمت:
۶۲,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شفافیت شیطانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شفافیت شیطانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شفافیت شیطانی

ژان بودریار در کتاب صوتی شفافیت شیطانی اندیشه‌ها و دیدگاه‌های خود را بازتاب می‌دهد و دربارۀ اوضاع و شرایط حال حاضر جهان که دچار تغییرات فراوانی شده است، به بحث می‌نشیند.

دربارۀ کتاب صوتی شفافیت شیطانی:

به اعتقاد ژان بودریار (Jean Baudrillard) جهان از معنا تهی و ویژگی اصلی آن شبیه‌سازی یا وانمود است. در دنیای کنونی تمام اموری که زندگی انسان را معنا می‌داد و همین طور تمام امیدها و آرزوهای آدمی به صورتی درآمده که برای بشر غیرقابل تصور جلوه می‌کند. تمامی چیزهایی که در گذشته، آزادی آن‌ها پیروزی بشر محسوب می‌شد اکنون به برهه‌ای وارد شده که جابه‌جایی‌ها و گردش‌های پایان‌ناپذیر در آن انجام می‌شود.

بودریار معتقد است امروزه دیگر مرگ توانایی نابودی و یا پایان دادن به فعالیت چیزی را ندارد، بلکه تمامی چیزها از طریق تکثیر، آلوده‌سازی یا شبیه‌سازی از بین می‌روند.

بنای این گونه استدلال‌های بودیار بر تغییرات و تحولاتی استوار است که در چارچوب مدل مرحله‌ای بازگو شده‌اند. در جهان‌بینی او تمامی پدیده‌ها چیزی غیر از توهم یا ظاهری از واقعیت ناموجود نیستند.

کتاب صوتی شفافیت شیطانی (The transparency of evil) به بررسی اوضاع دنیای معاصر و پدیده‌های افراطی‌ای که تنها کپی‌ای از پدیده‌های دیگر هستند می‌پردازد. بودریار در این کتاب به تماشای دنیای توخالی و دروغین می‌نشیند و دربارۀ ایده‌آل‌های باورنکردنی آدمی بحث می‌کند و بر ارز‌ش‌هایی که به جای ارزش‌های حقیقی فراگیر و باعث نابودی آن‌ها شده‌اند، تمرکز می‌کند.

بودریار در بخش اول کتاب شفافیت شیطانی نابودی افراد با تأثیرپذیری و پیروی از دیگران و کنترل آنان و همین طور عدم قدرت انسان امروزی برای لذت بردن از محیط اطرافش به شکلی بی‌واسطه و به دور از تجربیات گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بخش دوم کتاب اختصاص به مبحث خود و دیگری دارد. بودریار در این بخش، قصد دارد به تبیین از میان رفتن «خود» و این واقعیت بپردازد که بشر دیگر قادر کسب تجربیات دست اول و درک بی‌واسطه از جهان نیست.

از سوی دیگر از دست رفتن خودِ مستقل به معنای سلب مسئولیت از خود و تبعیت از دیگری است، گویی قرار گرفتن تحت سرکوب، استثمار، تعقیب و کنترل دیگری بهتر از آن است که خود سرنوشتمان را در دستانمان داشته باشیم.

نکوداشت‌های کتاب صوتی شفافیت شیطانی:

- ما ممکن است صداقت بی رحمانه بودریار را درباره عصر مدرن دوست نداشته باشیم، اما به صدای او نیاز داریم: کلاغ روی شانه. (Pat Kane, The Scotsman)
- چنین کیفیت و دقت بینشی نشانگر قدرت موقعیت اولیه بودریار و ارزش سنت فرانسوی تحلیلگر بزرگ فلسفی است که آزادانه در فرهنگ حرکت می‌کند. (Brian Appleyard, The Spectator)

کتاب صوتی شفافیت شیطانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به موضوعات و مسائل فلسفی علاقه‌مند هستید این کتاب را از دست ندهید.

با ژان بودریار بیشتر آشنا شویم:

ژان بودریار فیلسوف، جامعه‌شناس، عکاس و نظریه‌پرداز پسامدرنیته و پساساختارگرایی در 27 ژوئیه سال 1929 متولد شد. او مشهورترین و برجسته‌ترین نظریه‌پرداز پست مدرنیته به شمار می‌رود. بودریار در سال 1966 تدریس جامعه‌شناسی در دانشگاه پاریس – ایکس را آغاز کرد و در سال 1987 بازنشسته شد و شروع به نوشتن کتاب و رفتن به سفر کرد. از دیگر آثار او می‌توان به روح تروریسم، قطعات، در میان دیگران و... اشاره کرد. او در ششم مارس سال 2007 میلادی درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی شفافیت شیطانی می‌شنویم:

غرور عجیبی ما را ترغیب می‌کند که نه تنها دیگری را تصاحب کنیم بلکه همچنین اسرار دیگری را از دل او بیرون بکشیم و نه تنها برای دیگری عزیز باشیم بلکه همچنین برای او مهلک باشیم و نقش فردی صاحب نفوذ را در زندگی دیگری بازی کنیم.

شما با تعقیب افراد در خیابان به صورت تصادفی در مقاطعی کوتاه، ناگهانی و سازمان‌نیافته کار را شروع می‌کنید. با این ایده که زندگی افراد مسیرهای تصادفی و بی‌معنایی را طی می‌کند که راه به هیچ کجا نمی‌برد و به همین دلیل جالب است. شما تنها هنگامی احساس می‌کنید وجود دارید که به تعقیب آنان بپردازید بدون اینکه آنان این را بدانند. در واقع شما خود را تعقیب می‌کنید بدون اینکه شما این را بدانید. شما واقعاً چنین کاری نمی‌کنید. پس در پی کشف این نیستید که دیگری چگونه زندگی می‌کند یا به کجا می‌رود؟ همچنین در جستجوی ناشناخته نیستید، بلکه به خود اجازه می‌دهید تا با تبدیل شدن به آینه‌ای برای دیگری بدون اطلاع او اغوا شوید.

با تبدیل شدن به سرنوشت دیگری و تکرار مسیر او امری که هر چند برای او معنادار است هنگامی که آن را تکرار می‌کنید معنایی در بر ندارد، گویی کسی که پشت سر او قرار دارد، می‌دانست که او به هیچ کجا نمی‌رود. به نوعی هدف او از دستش ربوده شده است. شیطان به صورت پنهانی بین دیگری و خود در رفت‌وآمد است. این تأثیر آن قدر قدرتمند است که افراد اغلب احساس می‌کنند تحت تعقیب قرار دارند. آنان دارای این شم هستند که چیزی وارد حریمشان شده و هندسۀ آن را تغییر داده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
37 دقیقه
بخش اول
29 دقیقه
فرازیبایی‌شناسی
33 دقیقه
فرااقتصاد
26 دقیقه
رویدادهای اَبَررسانا
22 دقیقه
رفع و رجوع عملیاتی
29 دقیقه
زیراکس و بی‌نهایت
37 دقیقه
پیشگیری و بیماری
32 دقیقه
جاذبه و دافعه
34 دقیقه
چه بر سر شر آمد؟
37 دقیقه
مؤخره
16 دقیقه
قضیۀ قسمت شوم
34 دقیقه
بخش دوم
47 دقیقه
ملودرام تمایز
21 دقیقه
آشتی‌ناپذیری
30 دقیقه
بیگانه‌گرایی رادیکال
15 دقیقه
تعقیب در ونیز
40 دقیقه
مهمان‌نوازی ویروسی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شفافیت شیطانی
نویسنده
مترجمپیروز ایزدی
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شفافیت شیطانی

کامبیز رفیع
۱۴۰۳/۱/۱۳
در کناره تفکر انتقادی ضمینه‌های خیلی جالبی می‌سازه، باید در تفکر غوطه خورد، بحث‌های مختلف مقیاس‌های متفاوت رو میسازه. نویسنده در اندیشه پیش میره به جای اینکه دقیقا نظریه پردازی کنه. فوق العاده، فوق العاده. خیلی هم ممنون ولی بیشتر ازین کتاب هنوز میخواهیم. اثر باعث گشایش تئوریک میشه.
آزاده رهاورد
۱۴۰۱/۸/۲
قبل ازکتابهایه خداشناسی خواندن کتابهایه مربوط به شیطان مارو زودتربه هدف اصلیمون میرسونه، درواقع مابایدابتدا ازشیطان عبورکنیم تابه خدابرسیم،
باتشکرازکتابراه که درهمه زمینه‌ها اطلاعات باارزشی رو برای همه باهرسطح ونگرشی که دارند، به راحتی وباقیمتی مناسب دردسترس قرارداده 🌹
فرامرز جکسون
۱۴۰۲/۳/۴
با سلام
این کتاب حقایق جالبی رو از نظر اجتماعی میگه و دیدگاه مردم رو بررسی می‌کنه و خواهان گفتن شیوه‌های ارتباط بین مردم و یکسری عقیدس
البرز قیتانی
۱۴۰۱/۳/۴
درک کتاب نیاز به پیش زمینه فلسفی زیادی دارد. کتاب را به کسانی که به دیدگاه‌های انتقادی و پست مدرنیسم گرایش دارند توصیه میکنم.
Mona abad
۱۴۰۲/۴/۱۸
با تشکر از ماه آوا و کتابراه که آثار پرمحتوا را برای رشد فکری و فرهنگی مان تهیه می‌کنند.
ابوافضل
۱۴۰۱/۲/۴
خیلی حرفه‌ای و نکته‌های داره که فراتر از انتظار است
shirin eslah
۱۴۰۲/۱۲/۳
کتاب خوبیه ولی یه مقدار متن سنگینی داره
علی بابایی
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
مترجم خودش فهمیده چی می‌نویسه؟
Iman Mirian
۱۴۰۰/۳/۵
بهترین اثر بودریار
Asiyeh barbari
۱۳۹۹/۱۰/۱۹
عالیههه من ۱۰ سالمه
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شفافیت شیطانی

برای دریافت کتاب صوتی شفافیت شیطانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.