معرفی و دانلود کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی: مبانی علم سیاست نظری و تاسیسی

عکس جلد کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی: مبانی علم سیاست نظری و تاسیسی
قیمت:
۱۱۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی: مبانی علم سیاست نظری و تاسیسی

کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی اثری از حسین بشیریه، جامعه‌شناس، اندیشمند و پژوهشگر علوم سیاسی است. بشیریه در این کتاب به زبانی ساده، شفاف و صریح، طیف وسیعی از جامعه را مورد خطاب قرار داده و با بیانی همه‌فهم، به شرح مقدمات و مبانی دانش سیاسی پرداخته است.

درباره‌ی کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی

آموزش دانش سیاسی دومین مجموعه از کتاب‌هایی است که توسط مؤسسه‌ی پژوهشی نگاه معاصر و با نگارش حسین بشیریه، جامعه‌شناس، استاد دانشگاه، متفکر و پژوهشگر علوم سیاسی به انتشار رسیده است. هدف از انتشار این مجموعه کتاب‌ها، فراهم آوردن بستری برای آشنایی مقدماتی عموم افراد غیرمتخصص با علم سیاست است. ارسطو در کتاب سیاست، عبارت مشهوری دارد: «بیایید با آغاز، آغاز کنیم». بهره‌مندی انسان از لوگوس (قوه‌ی تمیز) و برخورداریِ او از توانایی ابراز اندیشه، به قابلیتِ او برای گزینش میان حق و باطل، امر عادلانه و ناعادلانه و امر مفید و زیان‌ده انجامیده است. این برخورداری بشر از قابلیتِ بیان است که او را از حیوان تفکیک می‌کند و در فرآیند امور مشارکتی در سطوح خرد و کلان جامعه قرار می‌دهد. برخلاف تجربه‌ی درد و لذت که میان انسان و حیوان مشترک است، ادراکِ خیر و شر و نتایج آن، یعنی تشخیص عدالت و سودمندیِ اعمال را می‌توان ویژه‌ی آدمیان دانست و بر پایه‌ی همین برهان است که سیاست و سیاست‌ورزی نیز خاص و منحصر به انسان و جوامع انسانی به‌شمار می‌رود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی

بر همگان روشن است که دست یازیدن به کنش سیاسی بدون تفکر درباره‌ی سیاست و آگاهی از مبنای نظری سیاسی که قابلیت تبدیل به نتایج مورد نظر را داشته باشند، امکان‌پذیر نخواهد بود. سیاست در دنیای امروز دیگر محدود و منحصر به ساختمان‌های حکومتی و سازوکارهای نظامی و امنیتی نیست، بلکه به بخشی روزمره و عادی از زندگیِ عمومِ مردم در سراسر جهان تبدیل شده است و کشور ما نیز به‌هیچ‌روی از این قاعده‌ی کلی، مستثنی نیست. از این رو، ارائه‌ی نوعی آموزش مدنی، که هم ابعاد نظری و علمی و هم جوانب اخلاقیِ سیاست را شامل شود، ضروری و کاربردی به نظر می‌رسد؛ آموزشی که مخاطبِ هدف آن علاوه بر سیاست‌مداران، شهروندانِ عادی جامعه را نیز در بر می‌گیرد و به سهل‌ترین شیوه‌ی ممکن، آنان را برای زندگی بهتر و آگاهانه‌تر، آماده سازد. چنین آموزشی، عمومِ شهروندان و به‌ویژه جوانان را آماده می‌سازد تا با تأمل و تعمیق در مسائل سیاسی، نقش پررنگ‌تر و اثرگذارتری را در سرنوشت خود و جامعه‌شان ایفا کند.

کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی، مقدمه‌ای بر این دانش است که به‌صورتی شفاف و ساده، به شرح این علم بسیط پرداخته است. گستره‌ی وسیعی از موضوعاتی که حسین بشیریه در این کتاب به آن‌ها پرداخته، موجب شده است تا بتوانیم اقشار متنوعی از جامعه را مخاطب اصلی این اثر به شمار بیاوریم. این کتاب، هم‌زمان که می‌تواند از نخستین منابع مطالعاتی دانشجویان و پژوهشگرانِ علوم سیاسی محسوب شود، در عین حال راهنمایی جهت کسب اطلاعات بنیادی برای مخاطب عامِ علاقه‌مند به سیاست نیز خواهد بود. تفاوتی ندارد که تا چه اندازه از این علم آگاهی و پیشینه‌ی اطلاعاتی دارید، حسین بشیریه در فصولِ مختلف این کتاب صوتی، به‌طورحتم برای شما نیز مطالبی جالب‌توجه و کارآمد ارائه کرده است. او پس از معرفی مختصری از این علم، اهمیت، جایگاه و اثربخشیِ آن را در زندگیِ روزانه‌ی افراد، به مفاهیم گسترده‌ای در سیاست از قبیل قدرت، حکومت، ملتِ قدرت، اقتدار و مشروعیت و شاخصه‌های آن پرداخته است. سپس ارتباط میان سیاست و علوم دیگری مانند جامعه‌شناسی، جغرافیا، اقتصاد و... را بررسی کرده و تأثیر متقابل آن علوم را بر یکدیگر شرح می‌دهد.

نویسنده‌ی کتاب آموزش دانش سیاسی، همچنین به روش‌شناسی دانش سیاسی پرداخته و از رفتارگرایی، تحلیل سیستمی، نظریه‌ی بازی‌ها، نظریه‌ی مبادله‌ی گزینش عقلانی و غیره سخن می‌گوید. او همچنین اشاره‌ای به سیر تاریخی این علم و انقلاب نظریه‌ها در آن داشته و از مکاتب و ایدئولوژی‌های سیاسی مانند لیبرالیسم، مارکسیسم، سوسیالیسم، آنارشیسم و فاشیسم سخن به میان می‌آورد. او در فصول انتهاییِ کتاب، به تشریح ویژگی‌ها و مبانی دولت‌های مدرن، حاکمیتِ قانون، تفکیک و نظارت قوا نیز می‌پردازد و در پایان از سیاست خارجی و روابط بین‌الملل می‌گوید.

نشر صوتی آوانامه کتاب آموزش دانش سیاسی را با همکاری انتشارات نگاه معاصر، ناشر نسخه‌ی چاپی کتاب و خوانش سلمان ظاهری در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی دانش سیاسی برای تمامی دانشجویان، پژوهشگران و دیگر علاقه‌مندان به علوم سیاسی که درصددند آشنایی مقدماتی و اصولی با این علم داشته باشند، مطالبی شنیدنی، مفید و جذاب در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی: مبانی علم سیاست نظری و تاسیسی می‌شنویم

از یک چشم‌انداز کلی می‌توان علم سیاست را به دو حوزه‌ی اصلی تقسیم کرد: یکی علم سیاست نظری یا «طبیعی» و دوم علم سیاست «عملی» یا «تأسیسی». علم سیاست نظری یا طبیعی، مجموعه‌ی مطالبات تاریخی، جامعه‌شناسانه، روان‌شناسانه و انسان‌شناسانه درباره‌ی رفتارهای طبیعی انسان در حوزه‌ی سیاست، انگیزه‌های رفتار سیاسی، شیوه‌ی شکل‌گیری انواع سلطه‌های طبیعی از جمله غلبه‌ی اقوام بر یکدیگر، سلطه‌ی جباران و خودکامگان بر اتباع منفعل، غلبه‌ی گروه‌های مسلط اقتصادی، قومی، نژادی و غیره بر سایر گروه‌ها، سلطه‌ی دولت‌های قوی‌تر بر دولت‌های ضعیف‌تر و هر وجه دیگری از سلطه است که در «طبیعت» جامعه و سیاست ممکن باشد.

اما علم سیاست عملی یا تأسیسی همان مطالعات کلی و تاریخی درباره‌ی هر نوع نظام سیاسی طبیعی و رفتار سلطه‌جویانه نیست، بلکه دانش دقیق‌تری درباره‌ی چگونگی ایجاد ثبات سیاسی، تنظیم روابط بین دولت و شهروندان، حدود اختیارات و حقوق و تکالیف آن‌ها، چگونگی تبدیل خواست‌های عمومی به سیاست‌های عمومی، چگونگی تضمین مشروعیت نظام‌های سیاسی، تنظیم روابط جامعه‌ی مدنی و دولت، رابطه‌ی قوای حکومتی، جلوگیری از تمرکز قدرت و فساد و زوال سیاسی، چگونگی تبدیل مجامع گسترده‌ای مانند پارلمان‌ها به سازمان‌های تصمیم‌گیر، چگونگی ایجاد ائتلاف‌های سیاسی پایدار، شیوه‌ی کاهش در شکاف‌های سیاسی و اجتماعی و ایجاد وفاق و همبستگی در سطح واحد سیاسی، شیوه‌ی ایفای مهم‌ترین کار ویژه‌های حکومتی، بهترین شیوه‌ی اداره‌ی امور عمومی و نظیر این‌هاست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
نمونه‌ی چهار
نمونه‌ی پنج
نمونه‌ی شش
12 دقیقه
مقدمه
12 دقیقه
بخش اول: مبانی علم سیاست نظری / فصل اول: سرشت دانش سیاسی
40 دقیقه
بخش اول / فصل دوم: موضوعات و مفاهیم اساسی در دانش سیاسی
26 دقیقه
بخش اول / فصل سوم: مرزهای دانش سیاسی
43 دقیقه
بخش اول / فصل چهارم: نگرش‌ها و روش‌ها در دانش سیاسی
17 دقیقه
بخش اول / فصل پنجم: تحول تاریخی در مفهوم سیاست
14 دقیقه
بخش اول / فصل ششم: پیشینه‌ی تاریخی و نظریه‌های عمومی دولت
43 دقیقه
بخش اول / فصل هفتم: پایه‌ها و چهره‌های دولت
71 دقیقه
بخش اول / فصل هشتم: مکاتب و ایدئولوژی‌های سیاسی
62 دقیقه
بخش اول / فصل نهم: نظام‌های سیاسی
52 دقیقه
بخش اول / فصل دهم: تحولات سیاسی
49 دقیقه
بخش اول / فصل یازدهم: سیاست و روابط بین‌المللی
66 دقیقه
بخش دوم: مبانی علم سیاستِ تأسیسی / مقدمه
72 دقیقه
بخش دوم / فصل دوم: پیش‌تازانِ اندیشه‌ی دموکراسی
52 دقیقه
بخش دوم / فصل سوم: پیشینه‌های تاریخی و زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی دموکراسی
75 دقیقه
بخش دوم / فصل چهارم: مبانی حکومت دموکراتیک
81 دقیقه
بخش دوم / فصل پنجم: عملکرد دموکراسی، احزاب و انتخابات
35 دقیقه
بخش دوم / فصل ششم: انواع دموکراسی
31 دقیقه
بخش دوم / فصل هفتم: توجیحات و نقدهای دموکراسی
34 دقیقه
بخش دوم / فصل هشتم: گذار به دموکراسی و چشم‌اندازه آینده‌ی آن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آموزش دانش سیاسی: مبانی علم سیاست نظری و تاسیسی
نویسنده
راویسلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات نگاه معاصر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی

Mohsenhhe
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
صدای گوینده خوبه ولی با عجله صحبت می‌کنه کمی آرامتر باید گویندگی کرد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی

برای دریافت کتاب صوتی آموزش دانش سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.