معرفی و دانلود کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر

عکس جلد کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر

داستان‌های کوتاه ایمان زین‌علی تلاشی برای تجربه‌های جدید در داستان نویسی معاصر فارسی است. آشنایی‌زدایی از صورت‌ها و معناهای متداول یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر است. در این داستان‌ها عناصر داستانی مدرن به بازی گرفته شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر

در داستان‌نویسی معاصر، عموما نویسندگان تلاش می‌کنند از قواعد ادبی پیشین فراتر رفته و دست به تجربه‌های جدید بزنند. کتاب صوتی آن‌سوی درختان کاج و چند داستان دیگر نمونه‌ای از این تجربه‌های جدید در داستان‌نویسی فارسی است. ایمان زین‌علی در داستان‌های این مجموعه بسیاری از عناصر داستانی مدرن را به بازی گرفته است.

نثر ایمان زین‌علی در کتاب آن‌سوی درختان کاج و چند داستان دیگر به‌دنبال آشنایی‌زدایی از پدیده‌های متفاوت است. در این مجموعه داستان علاوه‌بر استفاده از تکنیک‌های آشنایی‌زدایی، خود فرایند داستان‌نویسی هم دچار دگرگونی می‌شود. به‌نوعی که ما دیگر آن حس آشنای پیشین به داستان را نخواهیم داشت. استفاده از تمهیدات ادبیات کوبیستی در داستان‌های کتاب صوتی آن‌سوی درختان کاج و چند داستان دیگر بسیار دیده می‌شود. ترکیب عناصر بصری و متن، تغییر زاویه‌ی دید، استفاده‌ی آگاهانه از حشو، کاربرد زبان پرطمطراق در کنار زبان روزمره و تکنیک‌های زیاد دیگری را می‌توان در سرتاسر داستان‌های این مجموعه پیدا کرد.

دیگر ویژگی جالب داستان‌های ایمان زین‌علی در این مجموعه، بهره‌مندی از روابط بینامتنی است. کتاب صوتی آن‌سوی درختان کاج و چند داستان دیگر آشکارا در گفت‌وگو با بخش‌های مختلفی از تاریخ ادبیات قرار دارد. همه‌ی این ویژگی‌ها باعث می‌شود این مجموعه را نه یک مجموعه‌ی داستان ساده بلکه مجموعه‌ای تجربه‌گرا در نظر بگیریم. تجربیات مختلف ایمان زین‌علی در این مجموعه داستان باعث ایجاد ترکیبات و فضاهای زبانی بدیعی شده است.

نسخه‌ی صوتی کتاب آن‌سوی درختان کاج و چند داستان دیگر توسط انتشارات آواژ و با صدای نویسنده‌ی آن، ایمان زین‌علی منتشر شده است.

کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه فارسی، علاقه‌مندان به داستان‌های تجربی و دوست‌داران ادبیات معاصر جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر می‌شنویم

پشت میز صبحانه به حال زارونزارم در کابوس دیشب می‌خندم. مادرم که چشمانش قی‌کرده و موهایش هرکدام به سویی می‌روند، بس که زابه‌راه و پریشان‌اند کنار سماور ایستاده است. هرگز به این حد زیبا ندیده بودمش. شاعر اگر بودم کلماتم رم می‌کردند لابد. اما حالا که نیستم. هیچ وقت نبوده‌ام. جای خالی تخیل شاعرانه در مغزم می‌سوزد و تیر می‌کشد. کلافه‌ام، می‌پرسم «اینا دیگه چه کوفتی‌اند، لیقوان؟» جوابی نمی‌آید.

در زندگی سوالاتی است که جوابشان نیست یا هست اما آن‌قدر اظهرمن‌الشمس است که گفتن ندارد. لیقوان نه! معلوم است که نه! می‌داند که می‌دانم این پنیرها همه از پنیرهای بغالی حاج‌علی‌آقا ست. دیروز صبح خودم درآمدم اصلا که پنیرهای حاج‌علی‌آقا لنگه‌شان نیست. حاج‌علی‌آقا! با خودم، توی خودم می‌گویم و زرتکی می‌زنم زیر خنده. آخر حاج‌علی‌آقا هم دیشب توی خوابم بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
دهان
35 دقیقه
پوست
30 دقیقه
آن‌سوی درختان کاج
14 دقیقه
میم
19 دقیقه
چشم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر
نویسنده
راویایمان زین علی
ناشر صوتینشر آواژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر

برای دریافت کتاب صوتی آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.