معرفی و دانلود کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر

عکس جلد کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر
قیمت:
۱۶,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر

کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر، مجموعه‌ داستانی است که توسط ایمان‌ زین علی نوشته شده. این کتاب که در شمار آثار داستانی معاصر جا دارد، پنج داستان کوتاه را شامل می‌شود که همگی از روایتی جذاب و گیرا برخوردارند. استفاده از اشکال مدرن قصه‌گویی، ارجاع به آثار شاخص ادبیات نمایشی جهان و بیان عواطف و احساسات، ویژگی‌های حاکم بر کتاب پیش‌رو هستند.

درباره‌ی کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر

کتاب آن سوی درختان کاج، مجموعه‌ای متشکل از پنج داستان کوتاه است که به‌همت ایمان زین‌علی نوشته شده. روایت بی‌نظیر و بهره‌گیری از قالب‌های مدرن قصه‌گویی، ویژگی داستان‌های این مجموعه و وجه تمایزشان از سایر آثار مشابه است. در این داستان‌ها، ارجاعات متعددی به ادبیات نمایشی دیده می‌شود که حاکی از تسلط نویسنده بر قصه‌های شناخته‌شده و مطرح جهان است. اشاره‌ی او به نمایشنامه «ادیپ شهریار» اثر سوفکل و خلق روایتی جدید بر اساس آن، گواه این مدعاست.

شایان ذکر است که داستان کوتاه اساساً بستری برای پرورش قدرت تخیل و بیان احساسات است. نویسنده گاه از این قالب ادبی کمک می‌گیرد تا بُرشی از عواطفش را به زبان آورده و موضوعاتی را به تصویر بکشد که در چارچوب مکالمات روزمره نمی‌گنجند. کتاب آن سوی درختان کاج هم از این قاعده مستثنی نیست و با ترسیم انسان معاصر و زبان منحصربه‌فردش، احساسات فراموش‌شده‌ را یادآور می‌شود. نویسنده با صداقت در بیان عواطف، خواننده را از زندگی روزمره دور نگه می‌دارد و فرصتی برای خیال‌پردازی، تفکر و همچنین فراغت ذهنی از مشکلات به او می‌بخشد. این کتاب، با نثری ساده و روان نوشته شده و از روایتی قابل‌درک برخوردار است.

اولین داستان این مجموعه، «دهان» نام دارد که روایتی سورئال از رویارویی فردی با آینه است. داستان دهان از کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر توسط راوی سوم شخص روایت می‌شود و به بررسی مسئله‌ی هویت می‌پردازد. نویسنده با استفاده از قدرت آرایه‌های ادبی، به‌ویژه تشبیه، به ویژگی‌های تصویری متن قوت بخشیده و درنهایت به روایتی موجز، به‌یادماندنی و متفاوت دست یافته است.

دومین داستان کتاب پیش رو با عنوان «پوست»، با یک تصادف رانندگی آغاز می‌شود. اما این قصه، داستانی سرراست از رخدادهای این تصادف نیست و با عوامل عجیب‌وغریب و ناآشنای بسیاری همراه است که فضایی پرکشش و سرشار از ابهام خلق کرده.

دیگر داستان‌های این کتاب به‌ترتیب، «آن‌سوی درختان کاج»، «میم» و «چشم» نام دارند که همگی در قالب یک مجموعه‌ داستان خواندنی توسط نشر آواژ، به چاپ رسیده و در بازار عرضه شده‌اند.

کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران داستان‌ کوتاه، مخاطبان اصلی کتاب حاضرند. همچنین مطالعه‌ی آن به کسانی که تمایل دارند در جریان ادبیات داستانی معاصر و چهره‌های نوظهور این عرصه باشند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر می‌خوانیم

دورتادور کافه از شیشه‌های شفاف پوشیده بود؛ چندان‌که اگر خوب نگاه می‌انداختی، سر تا تهش را می‌جستی: میزها یکی در میان پر از خرت‌وپرت و خوراکی‌های نیم‌خورده و صندلی‌ها سرگردان بودند؛ همگی خالی، جز یکی! کمی آن‌طرف‌تر از این هرج‌ومرج، زنی در انتهای کافه بر صندلی تکیه زده بود و فنجان قهوه‌اش را با انگشت سبابه بر محیط میز جلو و عقب می‌کشید. صورت گردش که زیر کلاه بافتنی‌اش پناه گرفته بود، چشم و دل هر عابری را به آن‌سوی دیوار شیشه‌ای کافه پر می‌داد؛ همچون دل مرد که اگر ورود نابهنگام کافه‌دار به سالن نبود، به چشم برهم‌زدنی پر می‌زد و بر شانه‌ی زن می‌نشست.

کافه‌دار سراسیمه خود را در میان انداخت. بعد سر به سویی چرخاند و کسی را خطاب کرد. ناگهان پسرکی در یونیفرم گارسون ظاهر شد و پیش کافه‌دار ایستاد. تمام تنش زار می‌زد؛ مثل یونیفرمی که پوشیده بود، گردنی که کج کرده بود و چشمانی که بر زمین دوخته بود. رگ‌های گردن کافه‌دار برجسته و دستانش بی‌هوا در هوا پرت می‌شد. از همین دور پیدا بود که این وضعیت نابه‌سامان پا بیخ گلویش گذاشته است. پسرک امر بُرد و با دستمال به جان میزها افتاد. زن اما گویی جایی بیرون از مکان و زمان نشسته بود!

کافه‌دار نیم‌نگاهی به زن انداخت و بعد با شرمی که مثالش را تنها می‌توان در یک فروشنده‌ی معذور سراغ گرفت، پاورچین‌پاورچین، به میز زن رسید. فروشنده‌ی معذور کوشید با چند سرفه‌ی خفیف مشتری زیبارویش را از خود بی‌خود کند و نگاهش را به دست آورد. زن سر بالا آورد و چشم به چشم کافه‌دار گره زد: نجوایی جویده و اشارتی به ساعت دیواری!

فهرست مطالب کتاب

دهان
پوست
آن‌سوی درختان کاج
میم
چشم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر
نویسنده
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات44
زبانفارسی
شابک978-600-8698-82-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر

برای دریافت کتاب آن سوی درختان کاج و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.