معرفی و دانلود کتاب صوتی ابر ابله

عکس جلد کتاب صوتی ابر ابله
قیمت:
۵۴,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابر ابله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابر ابله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ابر ابله

کتاب صوتی ابر ابله نوشته‌ی ارلند لو، داستانی ساده لوحانه اما تکان دهنده از یک جوانی نروژی است که ناگهان در یک بحران روحی و فلسفی قرار می‌گیرد و برای یافتن سوالات خود و یک آرامش درونی، همه چیز از جمله دانشگاهش را رها می‌کند و به کارهایی ساده و پیش افتاده می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی ابر ابله:

رمانی فوق‌العاده از ارلند لو، نویسنده نروژی که در سال 1996 منتشر شد و با ترجمه به نوزده زبان در سطح جهانی به محبوبیت فراوانی رسید. کتاب صوتی ابر ابله (Naïve Super) در سال 2006 موفق شد به انتخاب روزنامه Dagbladet، در فهرست بهترین رمان‌های نروژی از سال 1981 تا 2006 قرار بگیرد و برنده جایزه ادبی Européen des Jeunes بشود.

کتاب ابر ابله داستان مردی بیست و چند ساله را روایت می‌کند که در سراسر رمان نامش مجهول است و نویسنده هیچ اسم و رسمی برایش در نظر نمی‌گیرد. او ناگهان امیدش را نسبت به زندگی از دست می‌دهد و درگیر سوالات و دغدغه‌هایی گیج کننده و فلسفی می‌شود؛ به همین خاطر تحصیلات خود را در دانشگاه رها می‌کند، بیشتر وسایلش را می‌فروشد و به آپارتمان خالی برادرش می‌رود. همچنین راوی داستان شیفته نظریه‌های علمی مدرن درباره زمان و نسبیت است و برای یافتن معنای زندگی دست به کارهای عجیب و ساده لوحانه می‌زند؛ برای مثال فعالیت‌های کودکانه‌ و تکراری انجام می‌دهد، با اسباب بازی‌های چوبی بازی می‌کند، توپ را مکررا به دیوار روبه‌رویی خود پرتاپ می‌کند و کتاب‌هایش را می‌خواند.

ابر ابله روایتگر زندگی جوانی‌ست که برای پیدا کردن خود و پر کردن تنهایی‌اش به اشیای اطرافش مانند دوچرخه، میخ و بشقاب روی می‌آورد و خود را با آن‌ها سرگرم می‌کند. ارلند لو نیز به خوبی توانسته انزوای راوی داستان را توصیف کند و درونیاتش را شرح دهد.

کتاب صوتی ابر ابله برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید ساعت‌ها سرگرم باشید و خنده به لب‌تان بیاید و همراه با داستان با مفاهیم و دغدغه‌های فلسفی نیز آشنا شوید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

ارلند لو را بیشتر بشناسیم:

او یک داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس و منتقد نروژی‌ست که در حوزه ادبیات کودک و بزرگسال قلم می‌زند و داستان‌هایی در ظاهر ساده لوحانه و طنزآمیز برای مخاطبانش می‌نویسد. ارلند لو (Erlend Loe) با داشتن سبک مخصوص خود به یکی از نویسندگان محبوب اسکاندیناوی تبدیل شده و به خوبی می‌تواند با طنزی انتقادی جامعه مدرن نروژ را به چالش بکشد.

ارلند لو پیش از این در یک کلینیک روانپزشکی کار می‌کرد اما پس از آن مدتی به عنوان روزنامه نگاری مستقل فعالیت داشت و در سال 1998 نیز یکی از بنیانگذاران انجمن فیلمنامه نویسان اسلو شد.

جوایز و افتخارات ارلند لو:

- برنده جایزه Aschehoug در سال 2013
- برنده جایزه کاپلن 1997 (Cappelen Prize)
- برنده جایزه کتابفروشان نروژی برای رمان L در سال 1999 (Norwegian Booksellers' Prize)

در بخشی از کتاب صوتی ابر ابله می‌شنویم:

بور خوابیده است؛ خیلی خسته بود. حتی زمانی که خیلی از وقت خوابش گذشته بود، همچنان با ماشین برقی مسابقه‌اش بازی می‌کردیم. گذاشتم او ببرد و بعد با هم کلمه بازی کردیم؛ از آن‌هایی که باید اولین کلمه‌ای که به فکرت می‌رسد بگویی، خیلی سریع. امیدوار بودم که مثلا من بگویم خورشید و بعد بور بگوید خواب ولی خیلی زود وضع بازی بهم ریخت چون او مدام می‌گفت جیش! هر چه می‌گفتم او فقط می‌گفت جیش و بعد هم کلی می‌خندید ولی الان خوابیده است.

به آپارتمان برادرم سری زدم و به آمریکا فکسی زدم. نوشتم: ولوو پرسرعت، عمری با روزهای خوب و خوش. یک پلیور پشمی هم برداشتم. الان در بالکن خانه بور نشسته‌ام و می‌نوشم. پدر و مادرش در یکی از کابینت‌ها کلی نوشیدنی دارند. قصد داشتم وقتی دل و جرئت به دست آوردم، ادامه‌ی آن کتاب ترسناک درباره زمان را بخوانم و حالا مشغول مطالعه‌اش هستم.

پل درباره انیشتین مطالبی نوشته است؛ متوجه می‌شوم که انیشتین رفیق من است. ظاهرا در تئوری‌اش گفته که گذشته، حال و آینده درکنار هم وجود دارند؛ این یکی از نتایج نظریه نسبیت است. طبیعی‌ست که دستگیرم نمی‌شود که چطور چنین چیزی ممکن است اما این خیلی مهم نیست، اصلا برایم اهمیت ندارد که چطور امکان پذیر است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
دیوار
23 دقیقه
درخت
14 دقیقه
دوچرخه
12 دقیقه
زندگی
18 دقیقه
حیوانات
21 دقیقه
تخته
22 دقیقه
پرنده
28 دقیقه
بیرون از خانه
19 دقیقه
دوست
20 دقیقه
باران
15 دقیقه
دست
34 دقیقه
ان
31 دقیقه
یک هشتصد پارک‌ها
40 دقیقه
کلاه ایمنی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ابر ابله
نویسنده
مترجمشقایق قندهاری
راویبهادر ابراهیمی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ابر ابله

naser abderezaei
۱۴۰۲/۵/۲۱
یه پیشنهادی برای صداپیشه یا ادیتور صدا داشتم که این نفس‌های بین جملات گوینده در طولانی مدت خیلی جلب توجه می‌کند و کم کم حواس را از کتاب پرت می‌کند. این گونه نفس گرفتن خب قابل درک است از طرف گوینده اما ادیتور (با دشواری) باید زحمت حذف این بخش از صدای گوینده را می‌کشید تا کتاب صوتی دلنشین تر شود. سپاسگذارم
فواد لویمی
۱۴۰۲/۹/۲۹
زیاد جالب نبود برام
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ابر ابله

برای دریافت کتاب صوتی ابر ابله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.