معرفی و دانلود کتاب صوتی ابر ابله

عکس جلد کتاب صوتی ابر ابله
قیمت:
۶۸۰۰۰ ۳۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابر ابله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابر ابله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ابر ابله

ارلند لو، نویسنده‌ی معاصر نروژی، در کتاب صوتی ابر ابله داستان جوانی را روایت می‌کند که نمی‌تواند معنایی برای زندگی خود بیابد. او بی‌وقفه توپی را به دیوار می‌کوبد، با همسایه‌شان دوست می‌شود و به دوستِ عزیز هواشناسش فکس می‌زند اما در نهایت هیچ‌چیز آرامش گمشده‌اش را به او باز نمی‌گرداند. این رمان با طنز درخشان خود پرسش‌های عمیق فلسفی را به نمایش می‌گذارد. گفتنی‌ست این کتاب پرفروش توانسته جوایز متعددی را از آن خود سازد.

درباره کتاب صوتی ابر ابله:

همه‌ی ما درکی از تنهایی و بی‌معنایی داریم. بسیاری از ما به هر چیزی چنگ می‌زنیم تا از مواجهه با آن بگریزیم و این امر برای بسیاری از ما، واقعیتی‌ست که لحظه‌به‌لحظه در آن زندگی می‌کنیم. بااین‌حساب، درک شخصیت پسرک داستان ابر ابله چندان کار دشواری نخواهد بود. ابر ابله (Naïve Super) داستان همه‌ی ماست؛ او انسانی‌ست تنها که تلاش می‌کند تا تنهایی‌اش را چاره کند. چیز زیادی هم نمی‌خواهد. او فقط بیش از آن که در جهان خارج زندگی کند، در افکارش زندگی کرده است. او مدام با جهان،‌ اشیای درون آن و ماهیات آن‌ها درگیر است و بین فکرهای فلسفی‌اش چرخ می‌خورد. ابر ابله تنها می‌خواهد زنده بماند و چیزی پیدا کند که ارزش زندگی کردن داشته باشد.

ارلند لو در رمانی که پیش روی شما قرار گرفته، داستان پسر مرموز و بامزه‌ای را روایت می‌کند که در سن بیست‌وپنج‌سالگی حس یک ابر ابله ‌ تمام‌عیار را دارد؛ او که حالا احساس تنهایی و بی‌معنایی در زندگی حسابی گریبان‌گیرش شده، دانشگاه را ترک می‌کند و به خانه‌ی برادرش در نیویورک می‌رود؛ او هیچ‌کاری برای انجام دادن ندارد مگر این که گاه‌وبی‌گاه توپی را پرتاب کند و یا به بازی با میخ‌وچکش بپردازد! او تلاش می‌کند تا صداهای مرموز و جیغ‌جیغوی درون سرش را ساکت کند؛ اما مطمئن نیست چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد.

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کرده‌اند، ابر ابله تداعی‌کننده‌ی دو شخصیت مهم در تاریخ ادبیات داستانی‌ست: “مورسو” در رمان بیگانه و “هولدن کالفیلد” شخصیت اصلی رمان ناتور دشت سلینجر. با این تفاوت که در سرتاسر داستان، بر خلاف رمان‌های مذکور،‌ نام ابر ابله بر مخاطبِ رمان ارلند لو آشکار نمی‌گردد. در تمام مدت داستان تمرکز ابر ابله بین جزئیات روزمره، سوالات بزرگ در مورد ماهیت زمان و جهان در رفت‌وآمد است و بی‌پاسخ‌ترین پرسش‌ها در مورد هستیِ آدمی و جهان رهایش نمی‌کنند.

نویسنده در این اثر درخشان با بهره‌گیری از جملات کوتاه و نثری روان و شیوا داستانی را پیش روی شما قرار می‌دهد که تا آن را به پایان نرسانید، قدرت کنار گذاشتنش را نخواهید داشت. بااین‌وجود، چنین نثر ساده‌‌ای هرگز به معنای سطحی بودن آن نیست. این اثر اولین بار در سال 1996 منتشر شد و توجه منتقدان و مخاطبان و را به خود جلب کرد. شخصیت اصلی کتاب ابر ابله با چنان مهارت و نبوغی خلق شده که پس از گذشت سال‌ها بسیاری از خوانندگان هم‌چنان با آن احساس نزدیکی و هم‌ذات‌پنداری می‌کنند. گفتنی‌ست شقایق قندهاری، مترجم به‌نام کشورمان این اثر را به فارسی برگردانده و صدای گرم اشکان عقیلی‌پور دو چندان به جذابیت‌ این اثر افزوده است.

اگر به دنبال کتابی هستید که مملوء از ماجراهای پی‌در‌پی، اکشن و یا دیالوگ‌های سریع و متعدد باشد، این کتاب برای شما مناسب نخواهد بود؛ اما اگر به دنبال داستانی امیدوارکننده و تأمل‌برانگیز هستید، ابر ابله از بهترین کتاب‌هایی‌ست که می‌توانید به سراغ آن بیایید. خوب است اشاره کنیم ابر ابله به بیش از 19 زبان ترجمه شده و یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در سرتاسر جهان است. این کتاب فرصتی‌ست برای یک ذهن پرمشغله و روحی بی‌قرار که در جستجوی جان‌پناه است. این شما و این اثر فلسفی، غم‌انگیز، امیدوارکننده و شنیدنی از یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان عصر حاضر...

جوایز و افتخارات کتاب صوتی ابر ابله:

- برنده جایزه ادبی Européen des Jeunes
- در فهرست بهترین رمان‌های نروژی از سال 1981 تا 2006 (به انتخاب روزنامه Dagbladet)
- ترجمه به بیش از نوزده زبان
- کتاب پرفروش در نروژ

نکوداشت‌های کتاب صوتی ابر ابله:

- رمانی جذاب... (The Times)
- کتابی سرشار از استعداد خلاقانه در تمامی صفحات. (Dagbladet, Norway)
- شگفت انگیز است که این نویسنده‌ی جوان، می‌تواند با زبانی ساده تا این اندازه از عمق را انتقال دهد. (Oldenburgische Volkzeitung, Germany)

کتاب صوتی ابر ابله مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های فلسفی و طنز علاقه‌مند هستید،‌ این کتاب مناسب شماست.

با ارلند لو بیشتر آشنا شویم:

او داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس و منتقد نروژی‌ست که در حوزه ادبیات کودک و بزرگسال قلم می‌زند و داستان‌هایی در ظاهر ساده لوحانه و طنزآمیز برای مخاطبانش می‌نویسد. ارلند لو (Erlend Loe) با داشتن سبک مخصوص خود به یکی از نویسندگان محبوب اسکاندیناوی تبدیل شده و به خوبی می‌تواند با طنزی انتقادی جامعه مدرن نروژ را به چالش بکشد.

ارلند لو پیش از این در یک کلینیک روانپزشکی کار می‌کرد اما پس از آن مدتی به عنوان روزنامه نگاری مستقل فعالیت داشت و در سال 1998 نیز یکی از بنیانگذاران انجمن فیلمنامه نویسان اسلو شد. در ادامه برخی از جوایز و افتخارات این نویسنده‌ی برجسته را با یکدیگر می‌خوانیم:

- برنده جایزه Aschehoug در سال 2013
- برنده جایزه کاپلن 1997 (Cappelen Prize)
- برنده جایزه کتابفروشان نروژی برای رمان L در سال 1999 (Norwegian Booksellers' Prize)

در بخشی از کتاب صوتی ابر ابله می‌شنویم:

شاخ و برگ‌ها را بالا گرفتم و آن‌ها را کنار زدمو بعد چراغ قوه‌ای آنجا گرداندم و آن را در دل بوته‌ی بزرگ عقب و جلو بردم. در اعماق بوته، توپ را دیدم. محال بود بشود دید قرمز رنگ است. ولی هیچ شکی نبود که توپ خودم است. خیلی طبیعی بود که برادرم بایستد و بخندد.

چراق قوه‌ را با دهانم گرفتم و بین بوته‌زار خزیدم. بوته سرد و نمور بود،‌ به احتمال زیاد فقط چند درجه‌ای بالاتر از حد یخبندان بود و از وقتی یادم است، از این بوته بیزار بوده‌ام. حالا می‌خواستم ضربه‌ام را بزنم. نشانه‌گیری کردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
26 دقیقه
دیوار
28 دقیقه
درخت
29 دقیقه
مرشد
29 دقیقه
چهار
28 دقیقه
دختر
24 دقیقه
عشق جنون‌آمیز
30 دقیقه
پل
33 دقیقه
دست
31 دقیقه
سگ
31 دقیقه
نزدیک
19 دقیقه
ساختمان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ابر ابله
نویسنده
مترجمشقایق قندهاری
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ ۳۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ابر ابله

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ابر ابله

برای دریافت کتاب صوتی ابر ابله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.