معرفی و دانلود کتاب صوتی ابله

عکس جلد کتاب صوتی ابله
قیمت:
۳۵۰۰۰۰ ۲۴۵,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ابله

فئودور داستایوفسکی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان روس در قرن نوزدهم بار دیگر دغدغه‌های اخلاقی و انسانی خود را در قالب رمانی بی‌نظیر ارائه داده است. کتاب صوتی ابله، قصه زندگی فردی به نام پرنس میشکین را روایت می‌کند که درگیر یک مثلث عشقی می‌شود اما به خاطر ساده‌دل بودنش، نمی‌تواند دربرابر دروغ‌ها و دسیسه‌های مردم تاب بیاورد.

درباره کتاب صوتی ابله:

در سال 1868 در مجله‌ای روسی به نام The Russian Messenger رمانی به چاپ رسید که هم‌اکنون یکی از شاهکارهای ادبیات جهان به شمار می‌رود و مانند سایر آثار فئودور داستایوفسکی به اعماق روان و روح انسان‌ها پرداخته و شرایط جامعه روسیه تزاری را با تمام سیاهی‌ها و مشکلاتش به تصویر کشیده است.

کتاب ابله (The Idiot) زمانی نوشته شد که داستایوفسکی به خاطر فقر شدید، قمار بی‌وقفه و مرگ کوچک‌ترین فرزندش، زندگی بسیار سختی را می‌گذراند اما توانست در دل بحران‌های شخصی‌اش قصه‌ای را خلق کند که به گفته منتقدین، شخصی‌ترین اثر این نویسنده روس به شمار می‌رود. درواقع او توانسته صمیمی‌ترین و مقدس‌ترین عقایدش را در آن منعکس کند و بسیاری از مضامین اخلاقی، دینی و فلسفی را به چالش بکشد.

بسیاری از منتقدان و خوانندگان کتاب‌های فئودور داستایوفسکی او را به عنوان نویسنده‌ای می‌شناسند که به معنای واقعی کلمه همچون یک روانشناس، شخصیت‌های داستان‌هایش را تحلیل و توصیف می‌کند اما خود او در این باره می‌گوید: «من فقط یک واقع‌گرا هستم و تنها همه اعماق روح انسان را به تصویر می‌کشم. درواقع هدف من توصیف یک روح واقعاً زیبا است.» او در این اثر برجسته نیز به این روش عمل می‌کند و پرنس میشکین را به عنوان شخصیت اصلی، وارد جامعه‌ای می‌کند که به جای آنکه آرمان‌ها و عقاید مسیحیت در آن زنده باشد، ثروت، قدرت و مسائل جنسی بر آن غلبه دارد. میشکین نیز باید در معرض انواع امتحان‌ها قرار بگیرد تا اثبات کند که آیا همچنان روحی اخلاقی و سالم دارد یا خیر.

خلاصه کتاب صوتی ابله:

پرنس میشکین جوانی ساده‌دل و صادق است که در یک خانواده اشرافی و ثروتمند روسی به دنیا آمده اما چند وقتی‌ست که به خاطر بروز مشکلاتی ورشکست شده‌اند. او بیماری صرع دارد و همین امر سبب بستری شدنش در آسایشگاهی در سوئیس می‌شود. میشکین به خاطر بیماری‌اش رفتارهای متعادلی ندارد و گاهی تصمیمات جنون‌آمیز و عجیب و غریب می‌گیرد. با تمامی این شرایط سرانجام تصمیم می‌گیرد تا به سن‌پترزبورگ بازگردد.

با بازگشت او به کشورش، دیدارهای خانوادگی و فامیلی شروع می‌شود و حتی میشکین به دیدار دور اقوام خود یعنی ژنرال پانچین و خانواده‌اش می‌رود. اما با دیدن ناستازیا فیلیپُونا باراشکووار، دختر ژنرال به او دل می‌بازد و همین اتفاق میشکین را درگیر یک مثلث عشقی و انواع دروغ‌ها، خیانت‌ها و سیاه نمایی‌ها می‌کند.

داستایوفسکی در رمان ابله به خوبی توانسته روح خالص و زیبای پرنس میشکین را به تصویر بکشد و نشان دهد که خیرخواهی و صادق بودن می‌تواند در جهانی فاسد و غیراخلاقی چقدر خطرناک باشد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ابله:

- روایت ابله بسیار جذاب است. (روان ویلیامز، متخصص الهیات)
- یک شاهکار! رمان ابله در ادبیات جهان به همان اندازه مهم است که برادران کارامازوف و جن زندگان اهمیت دارد. (گاردین)
- یکی از جذا‌ب‌ترین و چشمگیرترین کتاب‌هایی که تاکنون نوشته شده است. (A. C. Grayling، فیلسوف بریتانیایی)
- کتابی که مانند هیچ اثر دیگری موفق نمی‌شود بدون هیچ ترسی در رنجی عمیق فرو برود و زیبایی ماندگار و توصیف ناپذیر انسان را توصیف کند. (The Atlantic)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی ابله:

- سریال تلویزیونی ابله که در 10 قسمت در سال 2003 در روسیه تولید شد.
- فیلمی درام به همین نام در سال 1946 به کارگردانی «ژرژ لامپن» در فرانسه تولید شد.
- «آکیرا کوروساوا» کارگردان شهیر و برجسته ژاپنی در سال 1951 اقتباسی از این رمان انجام داد.
- فیلم صامتی به نام «ارواح سرگردان» در سال 1921 در آلمان به کارگردانی «کارل فئولیش» ساخته شد.
- فیلمی فرانسوی به نام «عشق جنون آمیز» در سال 1985 کارگردانی شد که برداشتی آزاد از این کتاب است.
- فیلم لهستانی – ژاپنی «ناستازیا» به کارگردانی آندره وایدا در سال 1994 بر اساس فصل آخر رمان ابله ساخته شد.
- آندره تارکوفسکی آرزو داشت فیلمی از روی ابله تولید کند اما دائما سانسورگران دولت شوروی مانع کار او می‌شدند.

کتاب صوتی ابله برای چه کسانی مناسب است؟

ادبیات روسیه بزرگان ادبی فراوانی دارد که هرکدام جریان‌ساز و تاثیرگذار بوده‌اند. اگر از طرفداران آثار کلاسیک روسی هستید، این کتاب شنیدنی را از دست ندهید.

فئودور داستایوفسکی را بیشتر بشناسیم:

یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین نویسندگان ادبیات جهان، فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) نام دارد. داستان‌نویسی روسی که در قرن نوزدهم میلادی زندگی می‌کرد و علاوه بر نوشتن رمان و داستان‌های کوتاه به عنوان یک مقاله‌نویس و روزنامه نگار نیز شناخته می‌شود.

بسیاری از منتقدان ادبی او را به عنوان یکی از بزرگترین رمان‌نویسان روانشناسی در ادبیات جهان ارزیابی می‌کنند و داستایوفسکی در بیشتر آثارش به خوبی توانسته مسائل سیاسی، مذهبی و اجتماعی روسیه قرن نوزدهم را موشکافی کند و آن را در داستان‌هایش بازتاب دهد.

فئودور در سال 1821 در مسکو متولد شد و از همان کودکی از طریق افسانه‌ها و داستان‌های مختلف روسی با ادبیات جهان آشنا شد. مادر داستایوفسکی در 15 سالگی‌اش در سال 1837 درگذشت و تقریباً در همان دوران مدرسه را رها کرد و وارد انستیتوی مهندسی نظامی نیکولایف شد. پس از فارغ‌التحصیلی او به عنوان یک مهندس کار کرد و مدت کوتاهی نیز زندگی پر زرق و برقی داشت و از آن لذت می‌برد. اما به دلایل علایق شخصی و درآمد بیشتر، گاهی کتاب‌هایی را نیز ترجمه می‌کرد و در اواسط دهه 1840 او اولین رمان خود به نام «بیچارگان» را نوشت که باعث شد به محافل ادبی سن‌پترزبورگ راه پیدا کند.

فئودور داستایوفسکی در سال 1849 به جرم عضویت در یک گروه ادبی دستگیر شد؛ گروهی که به بررسی کتاب‌های ممنوعه‌ای می‌پرداخت که علیه روسیه تزاری نوشته شده بودند. این اتفاق باعث شد که حتی به اعدام محکوم شود اما در آخرین لحظات حکم او لغو شد و چهار سال از زندگی خود را در اردوگاه‌های سیبری گذارند و پس از آن نیز حدود شش سال در تبعید به خدمت اجباری سربازی مشغول شد.

در سال‌های بعد داستایوفسکی به روزنامه‌نگاری روی آورد، مجله‌های شخصی خود را منتشر کرد و به ویراستاری مشغول شد. در آن دوران به اطراف اروپای غربی سفر کرد و حتی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرد اما سرانجام توانست با نوشتن داستان‌های بی‌نظیرش خود را به عنوان چهره‌ای ادبی معرفی کند.

داستایوسکی تحت تأثیر طیف وسیعی از فیلسوفان و نویسندگان از جمله پوشکین، گوگول، آگوستین، شکسپیر، دیکنز، بالزاک، هوگو، افلاطون، سروانتس، کانت، هگل، شیلر، هافمن و... بوده است و خودش نیز بر روی نویسندگانی همچون الکساندر سولژنیتسین و آنتون چخوف و فیلسوفانی چوم فردریش نیچه و ژان پل سارتر تاثیر گذاشت و داستان‌هایش به شکل‌گیری اگزیستانسیالیسم و ​​فرویدیسم نیز کمک کرد.

رمان‌های جنایت و مجازات (1866)، قمار باز (1867)، شیاطین (1872) و برادران کارامازوف (1880) از تحسین شده‌ترین آثار داستایوفسکی به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب صوتی ابله می‌شنویم:

کولیا پرنس را به کافه بیلیاردی نه خیلی دور از آنجا، پیش از خیابان لیتاینینا واقع در زیرزمین کوچه‌ای برد. ژنرال در سمت راست در اتاقکی ویژه پشت میزی نشسته بود، بطری شرابی پیش رویش بود و داشت روزنامه اندپاندانس چاپ بلژیک را می‌خواند.

منتظر پرنس بود. به محض دیدن او، روزنامه را کناری گذاشت و با شور و حرارت شروع کرد به دادن توضیح‌هایی که پرنس چندان چیزی از آن دستگیرش نشد؛ چون ژنرال باده نوشیده بود و کلمات را به دشواری بیان می‌کرد. پرنس حرفش را قطع کرد و گفت: «من اسکناس ده لوبری ندارم، همه دارایی من این اسکناس بیست و پنج روبیه. بدید این رو خرد کنم، ده لوبرش رو بردارید، پونزده لوبر بقیه رو به من برگردونید، وگرنه آس و پاس می‌مونم. البته مطمئن باشید که دستورات شما بلافاصله اجرا خواهد شد. علاوه بر سوالی هم از شما دارم ژنرال! شما هیچ وقت به خونه‌ی ناستازیا فیلیپوفنا نرفتید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
41 دقیقه
فصل اول
36 دقیقه
فصل دوم
43 دقیقه
فصل سوم
54 دقیقه
فصل چهارم
56 دقیقه
فصل پنجم
33 دقیقه
فصل ششم
41 دقیقه
فصل هفتم
46 دقیقه
فصل هشتم
34 دقیقه
فصل نهم
24 دقیقه
فصل دهم
28 دقیقه
فصل یازدهم
33 دقیقه
فصل دوازدهم
38 دقیقه
فصل سیزدهم
39 دقیقه
فصل چهاردهم
35 دقیقه
فصل پانزدهم
39 دقیقه
فصل شانزدهم
42 دقیقه
فصل هفدهم
45 دقیقه
فصل هجدهم
48 دقیقه
فصل نوزدهم
22 دقیقه
فصل بیستم
53 دقیقه
فصل بیست و یکم
51 دقیقه
فصل بیست و دوم
32 دقیقه
فصل بیست و سوم
64 دقیقه
فصل بیست و چهارم
42 دقیقه
فصل بیست و پنجم
46 دقیقه
فصل بیست و ششم
51 دقیقه
فصل بیست و هفتم
21 دقیقه
فصل بیست و هشتم
60 دقیقه
فصل بیست و نهم
43 دقیقه
فصل سی‌ام
51 دقیقه
فصل سی و یکم
48 دقیقه
فصل سی و دوم
51 دقیقه
فصل سی و سوم
61 دقیقه
فصل سی و چهارم
48 دقیقه
فصل سی و پنجم
43 دقیقه
فصل سی و ششم
47 دقیقه
فصل سی و هفتم
24 دقیقه
فصل سی و هشتم
48 دقیقه
فصل سی و نهم
30 دقیقه
فصل چهلم
38 دقیقه
فصل چهل و یکم
46 دقیقه
فصل چهل و دوم
63 دقیقه
فصل چهل و سوم
57 دقیقه
فصل چهل و چهارم
61 دقیقه
فصل چهل و پنجم
62 دقیقه
فصل چهل و ششم
41 دقیقه
فصل چهل و هفتم
51 دقیقه
فصل چهل و هشتم
53 دقیقه
فصل چهل و نهم
15 دقیقه
فصل پنجاهم: پی‌گفتار
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ابله
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویمحمدرضا علی اکبری
ناشر چاپیانتشارات مجید
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۶ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰۰ ۲۴۵,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ابله

Behzad
۱۴۰۲/۵/۲۴
کتاب ابله
فئودور داستایوفسکی این انسان عجیب و بی بدیل، استوره ادبیات روسیه و جهان با تصوری ژرف از انسان و جامعه، ادبیات و فلسفه، دین و دنیا، شئون والای انسانی و دون مایگی آدمها، شناخت درون مایه‌های فقر و ثروت، علم و جهل، فرهنگ و بی مایگی آدمها و جامعه و...
آنچنان چهره ملموسی از زندگی و ذات و و و
آدمیان اعماق روان روح انسانها را بر پرده چشمان حضور ذهن خواننده یا شنونده نمایان میکند که مخاطب را در ژرفای افکار انسانها غوطه ور میکند و در کنار آن به شیوه‌ای بسیار زیبا جامعه سیاسی و مذهبی روسیه را تحلیل و نقد میکند.
شاید این اثر به قول منتقدین در حد آثاری مثل برادران کارمازوف یا جنایت و مکافات نباشد، ولی بی شک اثری سترگ و بی بدیل و همانند دیگر آثار نویسنده در ادبیات جهان است.
درون مایه این اثر، افکار پریشان و بحران شخصی و زندگی بسیار سخت نویسنده بعد از مرگ فرزند و فقر و اعتیاد وی در آن مقطع از زندگی است که با این وجود به بهترین وجه دین و اخلاق و اجتماع و انسان را نقد وبه چالش میکشد.
انتخاب کتابراه با ترجمه روان استاد پرویز شهدی و گویش عالی و عاری از خطای محمد رضا علی اکبری ارزش و اعتبار این اثر بی بدیل را برای شنونده ایرانی دوچندان میکند. بخوانید و بشنوید و لذت ببرید
بوسف
۱۴۰۲/۱/۲
در‌ قدرت قلم و توانایی انتخاب واژگان صحیح توسط داستایوفسکی شکی وجود نداره ولی چیزی که این نویسنده رو از بقیه متمایز میکنه، سِیر داستان‌های این مرد هست..
هیچوقت نمیدونی در سطر‌ بعد چه اتفاقی قراره بیفته
خوانش و نحوه ادای کلمات گوینده هم کاملا بجا و صحیح بود از نظر بنده..
درآخر: پیشنهاد میکنم دوبار کافه نرید یه کتاب بخرید بخونید؛ اگر نمیخونید، گوش کنید.. می‌ارزه؛)
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۱/۱۱
اگر تمایل به گوش سپردن به این کتاب دارید توصیه میکنم کتاب صوتی ابله نشر نیلوفر با صدای آرمان سلطانزاده و ترجمه سروش حبیبی را تهیه کنید و اصلاً سراغ پرویز شهدی نروید …
عاطفه فرحناک
۱۴۰۱/۸/۱۹
کتابهای داستایوفسکی خیلی طولانی و کسل کننده هستند. شرح و توضیحات زیاد نویسنده که ناشی از قدرت بالای نویسندگی وی دارد برای من خسته کننده بود.
محمد کاشانی
۱۴۰۰/۹/۴
صدای این نسخه ناامید کننده هست یه آهنگ به لحن و حسی به صدا نمیتونه بده چون اغلب محو کلمات میشه صحیح بخونه که نشون دهنده عدم تسلط به متن‌های روسی هست
مریم آزغ
۱۴۰۰/۸/۱۸
دلنشین بود و از صدای راوی خیلی خوشم اومد. ممنون از کتابراه و خدا رو سپاس بخاطر لذت کتاب خواندن و شنیدن
yaasamin hs
۱۴۰۲/۳/۱۲
کتابهای داستایوفسکی بسیار آموزنده و روانشناسانه و در ستایش رفتارِ بااصالت و درستکاریِ، ابله، شخصیتی که دلم براش تنگ میشه
امین دانش
۱۴۰۰/۶/۱۴
رمان بسیار زیبا و عالی راوی بسیار عالی حتما توصیه میکنم گوش دهید
سعید طوری
۱۴۰۰/۷/۶
خیلی مسخره بود بی سرو طح بود واقعا گوینده مخاطبشو گیج میکنه من اصلا توصیه نمیکنم
امین ماهیانه
۱۴۰۲/۸/۱۱
من که خیلی لذت بردم طولانی ولی زیبا بود
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ابله

برای دریافت کتاب صوتی ابله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.