معرفی و دانلود کتاب صوتی استخدام و اخراج

عکس جلد کتاب صوتی استخدام و اخراج
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی استخدام و اخراج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی استخدام و اخراج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی استخدام و اخراج

کتاب صوتی استخدام و اخراج اثر برایان تریسی، به شما 21 ایده کلیدی و حیرت‌آور برای استخدام و همکاری با بهترین‌ها و اخراج افراد نامناسب ارائه می‌کند.

در جامعه‌ی امروزی نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین منابع هر سازمانی به حساب می‌آید. انسان‌ها موجودات پیچیده‌ و پیش‌بینی ناپذیری هستند، شناخت اشخاص مناسب برای تصدی پست‌های گوناگون سازمانی، مدیریت آن‌ها و همچنین برکناری و اخراج‌ بعضی کارکنان در مواقع لزوم، از ظرافت‌های خاصی برخوردار است و جزو یکی از ویژگی‌های مهم در مدیریت به شمار می‌آید. آشنایی مدیران با این ظرافت‌ها می‌تواند راه را برای مدیریت هر چه بهتر نیروی انسانی و در نتیجه افزایش بهره‌وری سازمانی هموار سازد.

کتاب صوتی استخدام و اخراج (Hiring And Firing) حاصل بیش از سی سال تحقیق و تجربه در زمینه کسب‌وکار، استخدام، آموزش، ترفیع، تنزل رتبه و نیز تعدیل نیروی انسانی در همه‌ی سطوح فعالیت سازمانی است. این اثر شما را با بعضی از بهترین راهکارها در این زمینه، که از سوی کارشناسان برجسته مدیریت و مدیران موفق جهان ارائه شده، آشنا می‌کند.

برایان تریسی (Brian Tracy) در این کتاب شیوه‌های کاربردی را به شما می‌آموزد که می‌توانید بلافاصله از آن‌ها برای بهبود توانایی خود در زمینه استخدام و اخراج کارکنان، افزایش بهره‌وری، افزایش سطح عملکرد و نیز سودآوری، بهبود کار تیمی و افزایش همکاری بین کارکنان و بخش‌های گوناگون و نیز ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر در سازمان یا محل کارتان استفاده کنید. مدیر شخصی است که مسئول دستیابی به نتایج فعالیت‌ها و اقدامات از طریق دیگران است. اولین وظیفه از این وظایف یعنی استخدام‌ کردن، که بسیار پیچیده و نامطمئن است و دومین وظیفه یعنی اخراج‌ کردن، که آن هم پر از تنش است.

استخدام و اخراج دو وظیفه‌ی اصلی مدیر هر سازمانی است. اگر مدیر بخواهد تمام نیروی بالقوه خود را در سازمان صرف نماید باید هر دوی این مهارت‌ها را از طریق مطالعه و کار عملی فرا بگیرد. باید بدانید که بهترین مهارت‌ها در زمینه استخدام نیز در نهایت فقط تا 66 درصد می‌تواند به موفقیت شما بیانجامد. بر اساس بعضی پژوهش‌های معتبر در این حوزه، یک سوم از افرادی که استخدام می‌کنید، احتمالا نمی‌توانند در دراز مدت برای‌تان کار کنند. با وجود این، با پیروی از توصیه‌های ارائه شده در این کتاب، می‌توانید احتمال موفقیت خود را در این خصوص به طور قابل توجهی افزایش دهید.

آنچه که برایان تریسی در این کتاب به شما می‌آموزد، 21 ایده کلیدی است که به کمک آن‌ها می‌توانید بهترین افراد را استخدام کنید و به آن‌ها کمک نمایید تا موفقیت‌شان تضمین گردد و در صورت لزوم افرادی را که در شرکت یا سازمان شما خوب کار نمی‌کنند اخراج نمایید. مطالبی که فرامی‌گیرید ساده و آسان است؛ روش‌های اثبات‌ شده‌ای است که می‌توانید در بقیه عمر کاری خود، آن‌ها را بکار ببرید.

برایان تریسی نویسنده مشهور کتاب‌های خودیاری و سخنرانی برجسته و خوش‌نام است. او سمینارهای مختلفی را در مورد رهبری، فروش، مدیریت موثر و استراتژی کسب و کار برگزار کرده است. او به مدت 30 سال موضوعاتی از قبیل اقتصاد، تاریخ، کسب و کار، فلسفه و روانشناسی را تجزیه تحلیل کرده و حاصل تحقیقات خود را در بیش از 70 کتاب نوشته است که اکثر کتاب‌هایش به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند و فروش بسیار بالایی را نیز رقم زده‌اند. غیرممکن است در ایران بخواهید موفق شوید، اما نام برایان تریسی را نشنیده باشید.

در قسمتی از کتاب صوتی استخدام و اخراج می‌شنویم:

قانون سه، کلید یک مصاحبه عالی است. براساس این قانون حداقل باید سه داوطلب خوب را انتخاب کنید و حداقل سه بار و در سه مکان مختلف با نفر برتر مصاحبه کنید. در مصاحبه برای هر شغل، حداقل با سه نفر گفتگو کنید. حتی اگر داوطلب در مصاحبه اول عالی ظاهر شد، به همین یک‌بار اکتفا نکنید.

یکی از قوانین من این است «داوطلبان هیچ‌وقت در زندگی بهتر از جلسه اول مصاحبه نیستند». داوطلب در جلسه اول بیشترین تاثیر را بر شما دارد. اگر به هر دلیل نتوانست در جلسه اول شما را تحت تاثیر قرار دهد، بعدا هم نمی‌تواند. اگر واقعا حس خوبی به این داوطلب دارید، سه بار با او مصاحبه کنید: بار اول در دفتر خودتان، بار دوم در راهرو، هنگام صرف قهوه و بار سوم خارج از دفتر برای صرف ناهار. اغلب دیده‌ام افرادی که در مصاحبه اول فوق‌العاده به نظر می‌آیند، در مصاحبه دوم رنگ می‌بازند و در مصاحبه سوم می‌فهمید کاملا نامناسب هستند.

کاربرد چهارم قانون سه این است که حداقل سه نفر با داوطلب مصاحبه کنند. وقتی صاحب کسب‌وکار جوانی بودم، اگر از کسی خوشم می‌آمد، فورا استخدامش می‌کردم. به همین دلیل، اشتباهات استخدامی زیادی مرتکب شدم که موجب اتلاف وقت و پولم شد و حتی دردسرها و مشکلات قانونی برایم به وجود آورد. پس از آن تصمیم گرفتم فقط به قضاوت خودم تکیه نکنم. در عوض، هرگاه از شخصی خوشم می‌آمد، او را به یکی دیگر از کارمندانم معرفی می‌کردم و آن‌ها را تنها می‌گذاشتم تا درباره شغل، کسب‌وکار و هر موضوع دیگری صحبت کنند.

کارمندم از این فرایند آگاه بود و پس از چند دقیقه آن فرد را به دفتر کارمند دیگری می‌برد تا با او هم صحبت کند. پیش از اینکه از داوطلب به خاطر وقتی که گذاشته تشکر کنیم و بگوییم با او تماس می‌گیریم، شش تا هفت نفر با او مصاحبه می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
4 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
فرآیند انتخاب
7 دقیقه
تفکر درباره شغل
6 دقیقه
نگارش شرح شغل
6 دقیقه
یافتن داوطلبان مناسب
8 دقیقه
فرآیند مصاحبه
7 دقیقه
استفاده از قانون سه
6 دقیقه
عملکرد گذشته، بهترین شاخص
9 دقیقه
بررسی رزومه‌ها و معرف‌ها
4 دقیقه
روش عضو خانواده
6 دقیقه
بهترین نشانه موفقیت
6 دقیقه
مذاکره درباره حقوق
7 دقیقه
آغاز خوب کار
5 دقیقه
آغاز قدرتمندانه
5 دقیقه
روش صحیح مدیریت
7 دقیقه
بهبود مداوم عملکرد
6 دقیقه
حل مشکلات مربوط به عملکرد
7 دقیقه
دو دلیل اصلی ناکامی کارمند
5 دقیقه
تفکر از صفر
6 دقیقه
وقتی اخراج تنها راه است
8 دقیقه
جلسه اخراج
4 دقیقه
دیدگاه درست در اخراج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی استخدام و اخراج
نویسنده
مترجمژان بقوسیان، بنفشه عطرسائی
ناشر صوتیانتشارات زرین کلک آفتاب
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی استخدام و اخراج

حامد کارخانه
۱۴۰۱/۱/۶
سلام
بسیار کتاب مفید و کاربردی است با داشتن ۱۲ سال سابقه استخدام و اخراج میتونم بگم عالی بود و اگر در موقعیت استخدام نیرو کار هستید حتما بدون شک و تردید این کتاب رو بخونید یا گوش بدید. مطالب کوتاه مختصر و مغز کلام گفته شده. صدای راوی آقای رزآبادی پور که دیگه محشره واقعا.
آرمین همایی فر
۱۴۰۱/۴/۱
من در حال استخدام کردن برای مجموعه هستم و خوندن و شنیدن این کتاب بسیار عالی و مفید برام بوده و هر بار از این کتاب در مصاحبه هام استفاده میکنم برام خیلی جالب و شیرین بوده
احسان صالحی
۱۴۰۱/۹/۴
بسیار عالی و کاربردی
من روش اخراج رو عملی کردم و برد بسیار عالی داشتم
حبیب فیروزی اذر
۱۴۰۱/۸/۲۶
اگه تو استخدام هات سر درگمی ونمی دونی چی بپرسی چه وظیفه‌ای بهش بدی حتما مطالعه کن
نوید فلاح
۱۳۹۸/۱۱/۲۳
اپ خوبیه و توصیه میکنم کسانیکه دنبال کتاب خوب میگردن از این اپ استفاده کنن
وحید علیزاده
۱۳۹۸/۵/۴
کتاب خیلی خوبی. ب نظر من هم مدیر و کارمند باید این کتاب مطالعه کنه.
Hamid Mostafaei
۱۳۹۸/۴/۲۰
همه کتاب‌های برایان عالی اند👌👌
Alireza Amiri
۱۴۰۲/۹/۱۴
کتاب خیلی عالی و اموزنده..
کلا کتابهای برایان تریسی خوبه
ali moradi
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
عالی بود و بسیار کاربردی
امیررضا شهریاری
۱۴۰۱/۶/۳
صدای طرف عالی بود
مریم قزلباش
۱۴۰۰/۱/۲۰
برای من مفید بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی استخدام و اخراج

برای دریافت کتاب صوتی استخدام و اخراج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.