معرفی و دانلود کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی

عکس جلد کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی
قیمت:
۶۹۰۰۰ 34500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی

جردن پیترسون در کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی، با دیدگاهی کاملا متفاوت نسبت به داستان‌های اساطیری، تاریخ، علم، روانشناسی و تجربیات کاری خودش و با بهره‌گیری از مطالعات وسیعش در انواع رشته‌های مختلف، می‌کوشد، چگونه زندگی کردن را به ما بیاموزد.

کتاب 12 قانون زندگی (12Rules for Life)، جزو مطرح‌ترین کتاب‌های منتشر شده در سال 2018 است و از زمان انتشار، همواره در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویرک تایمز، آمازون و... بوده است.

کتاب‌های خودیاری در زمینه‌های موفقیت، خودشناسی و روانشناسی، طرفداران و علاقمندان بسیاری در سراسر دنیا دارند و تعداد کتاب‌های پرفروش در این سبک، کم نیست. نویسندگان این کتاب‌ها معمولا به زبانی ساده و قابل فهم سعی می‌کنند تا قوانین، دستورات، برنامه‌ها، ایده‌ها و راهکارهایی عملی و اجرایی ارائه دهند تا خواننده بتواند به پیشرفت‌هایی در زمینه زندگی، کاری، روابط و خودشناسی دست یابد.

ایده جمع‌آوری و نوشتن این کتاب از آن جایی شروع می‌شود که پیترسون در یک سایت پرسش و پاسخ عضو می‌شود و سوالاتی مربوط به روانشناسی، خودیاری، زندگی، موفقیت و غیره را جواب می‌دهد. همچنین او نظرات و ایده‌های خود در همین زمینه‌ها را به صورت ویدئویی در اینترنت منتشر می‌کند. این پاسخ‌ها، ایده‌ها و ویدئوها با استقبال گرم و مثبت از طرف خوانندگان و بیننده‌ها روبرو می‌شوند. از همین روی، پیترسون تصمیم می‌گیرد تا همه این مطالب مرتبط با موفقیت و خودیاری و چگونه زندگی کردن را در قالب قوانینی برای زندگی جمع‌آوری ‌کند. او برای نشان دادن تاثیرات مثبت این قوانین ظاهرا ساده در زندگی، نه تنها از رشته روانشناسی بلکه از دیگر رشته‌ها و موضوعات نیز کمک می‌گیرد و این قوانین را تشریح می‌کند.

او در این کتاب با استفاده از دانش روانشناختی و مطالعات بسیار گسترده‌اش در حوزه‌های علمی، فلسفی، مذهبی، تاریخی، سیاسی، اسطوره‌ها، داستان‌های ادبی و غیره می‌کوشد تا تک تک این قوانین را در بخش‌هایی جداگانه تفسیر و تشریح کند. شگرد نویسندگی پیترسون در این کتاب به گونه‌ای است که با ذکر داستان‌های تاریخی، اسطوره‌ای، نتایج تحقیقات علمی، خاطره‌ای شخصی یا کاری از خودش و ادغام این حوزه‌ها، سعی می‌کند تا آهسته و پیوسته، خواننده را قانع کند که انجام این قوانین با توجه به نشانه‌ها و مثال‌های ذکر شده، در زندگی امروزی کارآیی مثبتی دارد و موجب پیشرفت و تفاوت در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌شود. از همین روی، سبک نویسنده و بالطبع متن کتاب گاها متفاوت و پیچیده می‌شود. بعضا نویسنده تمایل به استفاده از جملات، عبارات یا جمله واره‌هایی کوتاه دارد که یافتن مرجع آن‌ها گاها دشوار است.

روانشناس مشهور جُردن پیترسون (Jordan B. Peterson) برای پاسخ به این سؤال (که از مشکل‌ترین سؤالات است)، به طور اختصاصی حقایق به دست آمده‌ی تاریخی را با نتایج جذاب تحقیقات پیشرفته علمی ادغام می‌کند.

دکتر پیترسون با زبانی طنز، شگفت‌آور و آموزنده به ما می‌گوید که چرا دختران و پسرانِ مشغولِ اسکیت سواری را باید تنها رهایشان کرد، چه سرنوشت تلخی در انتظار آن‌هایی است که بیش از حد انتقاد می‌کنند و چرا هر وقت گربه‌ای را در خیابان می‌بینید، همیشه باید نوازشش کنید.

سیستم عصبی خرچنگ چه چیزی را باید درباره صاف ایستادن (و شانه‌ها را عقب دادن) و موفقیت در زندگی به ما بگوید؟ چرا مصریان باستان مقامی را می‌پرستیدند تا عشق فراوان خود را به والاترینِ خدایان ابراز کنند؟ وقتی مردم خشمگین، متکبر و کینه‌‌جو می‌شوند، در چه مسیرهای هراس‌انگیزی پا می‌گذارند؟ دکتر پیترسون به طور گسترده‌ای سفر می‌کند و نظم، آزادی، ماجراجویی و مسئولیت را مورد بحث قرار می‌دهد؛ حکمت دنیا را در 12 قانون عملی و ژرف برای زندگی تلخیص می‌کند. کتاب «12 قانون زندگی» چیزهای عادی مدرن علم، ایمان و طبیعت انسان را در هم می‌کوبد و در عین حال ذهن و روح خوانندگانش را دگرگون و بزرگ می‌گرداند.

جردن پیترسون روانشناس بالینی اهل کانادا است که در سال‌های اخیر با تهیه ویدئو و انجام مصاحبه‌های زیادی در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی، تبدیل به یک چهره معروف شده است. او رک و اهل مجادله است.

«12 قانون زندگی»، کتابی است که از ترکیب توصیه‌های معقول نشات گرفته از تجربیات کلینکی مولف و حکایات الهام‌بخش زندگی شخصی‌اش؛ ذکر تجارب آکادمیک او در زمینه روان‌شناسی و بیان تاریخی و روشنفکرانه مجموعه متنوعی از «کتاب‌های مهم» ساخته شده است.

خواننده کشف می‌کند که هر کدام از 12 قانون پیترسون، در یک فصل و به سبکی داستانی توضیح داده شده که ترکیبی از تشرهایی مانند «جورابت رو بالا بکش» و «صاف بایست» و... است. پیترسون علاقه دارد که کلمه «بودن» را با حروف بزرگ بنویسد (برای تاکید بیشتر و در مورد «ظهور بنیادی، بیولوژیکی و غیر تصادفی حقیقت» صحبت کند.

بیشتر قوانین او مربوط به مسئولیت‌های فردی و گرفتن تصمیماتی می‌شود که به فرد اجازه می‌دهد که به صورت موثرتری زندگی کند. باید دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنیم، فرزندان‌مان را با محبت تربیت کنیم، به خرد سنت احترام بگذاریم و غیره. او این نقطه نظر را مطرح می‌کند که هر کس باید ابتدا از درون و از ابعاد کوچک انتخاب‌های شخصی، اقدام به ساختن و بهبود کند و سپس به سمت سوالات بزرگ‌تر اجتماعی و سیاسی حرکت کند؛ «اگر نمی‌توانید آرامش را در خانه خود برقرار کنید، چطور جرات می‌کنید یک شهر را اداره کنید؟!»

در بخشی از کتاب 12 قانون زندگی، نوشدارویی برای بی‌نظمی می‌خوانید:

اگر تولید مردان تحصیل‌ کرده در دانشگاه با کمبود مواجه شود، خانم‌های خواهان ازدواج هم مشکل بیشتری خواهند داشت. اولا خانم‌ها تمایل شدیدی دارند تا با افرادی که وضع‌شان خوب است و در رده‌های بالای سلسله‌ مراتب قرار دارند ازدواج کنند. آن‌ها همسری را ترجیح می‌دهند که وضعیتی مساوی یا برتر با خودشان داشته باشد. این در فرهنگ‌های مختلف صدق می‌کند. اما این امر برای مردان صدق نمی‌کند و کاملا تمایل دارند با رده‌ پایین‌تر از خود ازدواج کنند (همان‌طور که داده‌های پیو نشان می‌دهد)، اگر چه ترجیح می‌دهند همسرشان به‌ نوعی جوان‌تر باشد. گرایش اخیر به سمت خالی کردن میان‌ رده‌ها نیز افزایش یافته است، زیرا خانم‌های ثروتمند تمایل فزاینده‌ای به ازدواج با مردان ثروتمند دارند. به همین دلیل و به خاطر کاهش شغل‌های تولیدی پردرآمد برای مردان (از هر 6 مرد آمریکایی که در سن کار قرار دارد، یک نفر بیکار است)، هم‌اکنون انگار ازدواج برای اغنیا رزرو شده است. نمی‌توانم این موضوع کنایه‌ آمیز و سیاه را جالب قلمداد کنم. ازدواج هم هم‌ اکنون به یک کالای لوکس تبدیل شده است. چرا یک ثروتمند باید به خودش ظلم کند؟

چرا خانم‌ها یک همسر همکار و ترجیحا رده‌ بالاتر می‌خواهند؟ قطعا می‌توان گفت که زیرا خانم‌ها پس از بچه‌دار شدن آسیب‌پذیرتر می‌شوند. آن‌ها در زمان لزوم، به یک فرد شایسته برای پشتیبانی از مادر و فرزند نیاز دارند. این یک رویکرد جبران‌ کننده و منطقی است، اگرچه می‌تواند مبنای بیولوژیک هم داشته باشد. چرا یک خانم که تصمیم گرفته مسئولیت یک یا چند نوزاد را بپذیرد، به یک بزرگسال برای مراقبت نیاز دارد؟ خب، یک مرد بیکار یک نمونه‌ی نامطلوب است و مادر تنهایی که قیم بچه می‌شود، یک جایگزین نامطلوب است. کودکان در خانه‌هایی که پدر ندارند، چهار برابر فقیرتر هستند. بدین ترتیب مادران‌شان هم فقیر هستند. کودکان بدون پدر در خطر بیشتری برای مصرف مواد و الکل قرار دارند. کودکانی که با والدین مزدوج از نظر بیولوژیک زندگی می‌کنند، نسبت به کودکانی که یک یا هر دو والدین‌شان غیربیولوژیک هستند، کمتر افسرده و مضطرب و بزهکار هستند. کودکان در خانواده‌هایی که صرفا مادر یا پدر دارند، دو برابر بیشتر دست به خودکشی می‌زنند.

گرایش شدید به سمت نزاکت سیاسی در دانشگاه‌ها این مشکل را تشدید کرده است. صداهایی که علیه ظلم به پا خاسته‌اند، بلندتر به نظر می‌رسند، دقیقا به همان نسبتی که دانشگاه‌ها همسان‌تر یا حتی با گرایش بیشتر به سمت خانم‌ها شدند. اصولی کلی در دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند که به‌ طور مستقیم علیه مردان هستند. این‌ها حوزه‌های مطالعاتی هستند که توسط ادعاهای پست‌مدرن نئومارکسیستی اشغال شده‌اند. این ادعاها می‌گویند که فرهنگ غرب به‌ صورت ویژه یک ساختار بیدادگر بوده که توسط مردان سفید پوست و برای تسلط بر خانم‌ها (و سایر گروه‌های منتخب) و مأموریت آن‌ها ساخته شده است؛ تنها به خاطر همین تسلط و محرومیت موفق می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمین
پیشگفتار
مقدمه
قانون 1: صاف بایستید و شانه‌هایتان را عقب بدهید
قانون 2: با خودتان مانند کسی رفتار کنید که گویی مسئول کمک کردن به او هستید
قانون 3: با افرادی دوست شوید که بهترین‌ها را برایتان می‌خواهند
قانون 4: خودتان را با کسی که دیروز بودید مقایسه کنید، نه با کس دیگری که امروز هست
قانون 5: اجازه ندهید فرزندان‌تان کاری کنند که از آن‌ها متنفر شوید
قانون 6: قبل از آنکه از دنیا انتقاد کنید، رفتار خودتان را اصلاح کنید
قانون 7: آن چیزی را دنبال کنید که هدفمند باشد (نه آن چیزی که مصلحت‌آمیز است)
قانون 8: راست‌گو باشید - یا حداقل دروغ نگویید
قانون 9: تصور کنید طرف مقابل‌تان ممکن است چیزی را بداند که شما نمی‌دانید
قانون 10: در گفتار خود دقیق باشید
قانون 11: وقتی بچه‌ها اسکیت سواری می‌کنند، مزاحم‌شان نشوید
قانون 12: وقتی به گربه‌ای در خیابان برمی‌خورید، نوازشش کنید
قطعه‌ی آخر: با این قلم نوری جدیدم چه می‌توانم بکنم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی
نویسنده
مترجمحامد رحمانیان، هادی بهمنی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات450
زبانفارسی
شابک978-600-8738-48-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۰۰۰ 34500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی

سعادت اسماعیلی
۱۳۹۸/۹/۳
جردن پترسون آدم خردمندی هست. روی یوتیوب ویدیوهاش رو دیده بودم و دوست داشتم برای همین تصمیم گرفتم این کتابش رو بخونم.
متاسفانه پترسون مهارت نویسندگی پایینی داره. باوجود اینکه نام کتاب نوشدارویی برای بینظمی هست متن کتاب خیلی نامنظم و از هم گسیخته است. پترسون دائما از یک موضوع به موضوع کاملا متفاوت
پرش میکنه بدون جمع بندی.
نحوه بخش بندی کتاب خیلی افتضاحه. منظورم دوازده قانونه. معمولا پترسون خیلی سریع از موضوع اصلی هرفصل منحرف میشه ولی درچند صفحه آخر فصل یک نتیجه گیری مربوط به موضوع میکنه درحالیکه ۹۰ درصد فصل از موضوع پرت بوده.
همینطور درسرتاسر این کتاب رفرنس‌های زیادی به فرهنگ غربی و مسیحیت هست که اگر آشنایی نداشته باشین خسته کننده میشه.
باوجود این ایرادات بازهم کتابیه که ارزش خوندن داره. نکات خیلی آموزنده‌ای در این کتاب هست که باعث شد من به خوندن ادامه بدم. درمورد موضوعات مختلفی بحث میشه که از خسته کننده شدن کتاب جلوگیری میکنه البته این نقطه ضعفش هم هست که تمرکز کافی نداره. فقط اگر با شخصیت جردن پترسون آشنایی دارید این کتاب رو پیشنهاد میکنم.
محمد نیک روان
۱۳۹۹/۸/۸
سلام خدمت دوستان کتابخوان
کتاب فوق العاده‌ای هستش، متاسفانه یا خوشبختانه بدلیل ترجمه‌ای که شده، بهتره قسمتهای کاربردی کتاب رو برای خودتون به حالت روون در یک دفترچه بنویسید، چون جمله بندی‌ها‌ی کتاب به شکلی هستش که مشخصه بدون ویرایش فقط برگردان به فارسی شده. از این جهت گفتم خوشبختانه، وقتی مطالب از
مهمی کتاب رو که براتون کاربردی هستش رو می‌نویسید هم بهتر در ذهنتون میمونه و هم اینکه بعدها میتونید خلاصه کتاب رو در مدت زمان کمی مرور مجدد کنید
موفق باشید🌹
luck
۱۳۹۷/۱۱/۱۹
محتوای کتاب خیلی خوبه و خیلی مشتاق خوندنش بودم ولی متاسفانه ترجمه افتضاحه و بیشتر جاها از پس ترجمه متن بر نیومده و سمبل کرده و انگار از مترجم گوگل استفاده کرده باشه، کسی که بخاد کتاب جردن پیترسن رو ترجمه بکنه حداقل یکم سواد فلسفی و علمی باید داشته باشه. پیشنهاد میکنم منتظر یه ترجمه دیگه باشید.
Ali2019 Rezaei2019
۱۳۹۷/۱۲/۱۴
من نزدیک ۶۰ساعت از صحبت‌های جردن پیترسون رو گوش کردم. با این حال کلی از مطالب کتاب جدید وعالی بود. مطالب کاربردی درباره‌ی تربیت فرزند. فرهنگ پدرسالاری. عواقب دروغ گفتن. نابرابری‌ها وشرارت انسان‌ها، بشکلی عمیقی توضیح داده شده. این کتاب مجموعه‌ای از بهترین کتاب‌های روانشناسی مثل نیچه، داستایوفسکی، کارل یونگ، جورج اورول و... هستش.
Mohammad Hosein Nosrati
۱۳۹۸/۱/۷
از اینکه یکی دیگه از کتابهای مورد علاقه‌ام رو اینجا پیدا کردم خوشحالم، مدتیه از اپلیکیشن شما استفاده میکنم و ترجیح میدم آرشیو کتابهام همه یه جا باشن، اما برخی نبود قابلیت‌ها مثل نایت مود آزار دهنده است و احتمالا در نهایت مجبورم کنه برم سراغ فیدیبو یا طاقچه
mohamad torabi
۱۳۹۸/۹/۵
کتابی فوق العاده که نویسنده با استفاده از کاوشی عمیق در داستانهای اساطیری مسیحیت، علم نورولوژی جانوران و... خیلی از مهمترین سوالات روانشناختی و فلسفی انسان قرن ۲۱ رو جواب میده. جردن پیترسون بالحق یکی از متفکرین بزرگ این دوره است و خوندن این کتاب شدیدا توصیه میشه. اگر مجالش رو دارید حتما مطالعه‌اش کنید.
arvin mosstafaie
۱۳۹۸/۲/۷
جردن پترسون واقعا ریشه‌ای به مشگلاتی که ازشون فرار میکنیم یا وضعیتی که توش هستیم بررسی وتحلیل میکنه چند تا کلیپ توی یوتیوب ازش دیدم که خیلی خیلی تاثیرکذار بود و خیلی چیزهارو روشن کرد
آیسا حسن زاده
۱۳۹۷/۹/۱۹
عالی بود
وقعا دید آدم به زندگی خودش و اطرافیان رو تغییر میده.
خیلی کارها و حرفها معنی دار میشن که قبلا از کنارشون ساده عبور میکردیم.
و دید وسیعتری به خواننده میده که میشه مسائل رو از بالا نگاه کرد و اونها رو تحلیل کرد...
واقعا عالی بود به نظر من البته.
محمد
۱۴۰۱/۳/۱۹
کتاب خیلی خوبه
اولش میاد کلی توضیح میده از موضوعش و دلایل کاملا باحالی رو میاره بعدش در عین زیبایی موضوع اصلی رو جمع بندی میکنه
ولی یکسری مشکلات ترجمه‌ای داره که اگه رفع بشه خوبه ولی در کل کتاب خوبیه و میتونه بعد مدتی شما با داستان انس میگیری و خود به خود دوست داری کتاب رو ادامه بدید
Soroush Alizadeh
۱۴۰۰/۳/۱
کتاب بصورت مفصل و کاملی به توضیح مسائل ایدولوژی می‌پردازد و فوق العادست. نثر ترجمه شده کتاب افتضاح نیست ولی به شدت بهم ریخته و خسته کننده ست که بعد از ٢٠ صفحه خوندن کتاب براتون سخت میشه که امیدوارم در چاپ‌های بعدی ویراست زیباتری از کتاب رو ببینیم.
Mehdi Panahi
۱۴۰۱/۶/۳۱
ترجمه خوبی نداشت. برای مثال متوجه تفاوت مسابقه املا با مسابقه هجی که خیلی هم رایجه نشده بودند و خیلی از موارد نمی‌تونستن منظورُ برسونن و این خیلی عجیبه چون پیترسون علیرغم اینکه معمولاً زبانش علمی و آکادمیکه در عین حال به فصاحت و دقیق بودن معروفه.
Mitra
۱۴۰۲/۲/۸
جردن پیترسون در سخنرانی‌هاش منظورش‌ و روشن و واضح میرسونه ولی تو این کتاب برای قانع کردن خواننده برای هر عنوان خیلی مطلب نوشته و ترجمه‌ی بدش اینو یه ذره نامفهوم و حوصله سربر میکنه ولی در کل عالی بود خیلی موضوع جدید از ایشون یاد گرفتم
م مج
۱۴۰۰/۳/۱۳
دکتر پیترسون حرف ندارن. خیلی‌ها خواستن این رو القا کنن که ایشون ضد زن و... هستن ولی نتونستن. این کتاب هم واقعا مفیده، هرچند شاید فکر کنید بد نوشته شده ولی اگه با دقت مطالعه کنید نکات خوبی ازش یاد می‌گیرین.
هما شجاعی
۱۳۹۸/۱۱/۲۵
من از یوتیوب سخنرانی آقای پیترسون رو شنیدم راجع به کتاب و فکر نمیکردم به این زودی ترجمه شه و تو سایتای ایرانی قرار بگیره واقعا ازتون ممنونم خدا شما رو مورد لطف خودش قرار بده چون کلی آدم با کمک شما زندگیشون رو عوض میکنند
سهام پزشکپور
۱۴۰۲/۹/۲۳
خوندن کتاب‌های پیترسون حوصله و دقت نیاز داره.
روانشناسی انگیزشی نیست.
در صورت خوندن درست و عمیق این کتاب، ماخوداگاه به آدم آگاه‌تر و بهتری تبدیل میشید. به طور کلی ایت پتانسیل رو داره که باعث بشه خواننده ارتقا پیدا کنه.
مشاهده همه نظرات 51

راهنمای مطالعه کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی

برای دریافت کتاب 12 قانون زندگی؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.