معرفی و دانلود کتاب صوتی امید

عکس جلد کتاب صوتی امید
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی امید

برای اینکه بتوانید مفهوم «امید» را از زوایای گوناگون و به‌ طور دقیق و علمی به بحث بنشینید، کتاب صوتی امید، نوشته‌ی استان ون هوفت، جامع‌ترین منبعی خواهد بود که می‌توانید در دسترس داشته باشید. وقت آن رسیده که به کمک نویسنده، تفاسیر غیرعلمی و تعاریف غیردقیق را کنار بگذارید تا به معنایی همه‌جانبه برای این مفهوم برسید.

درباره‌ی کتاب صوتی امید

امید، چیستی و چگونگی این احساس، از آن دسته موضوعاتی است که همگی ما، چه متخصص و چه غیرمتخصص، تعریفی برای آن در چنته داریم. امید حتی در اوج ناامیدی هم آن‌قدر با تاروپود زندگی‌مان عجین شده که هرکدام از ما یقین داریم با معنای آن کاملاً آشناییم و نیازی نمی‌بینیم به کاوش درمورد ابعاد ناشناخته‌ی آن در متون علمی بپردازیم. البته این را نکته را هم اضافه کنید که امید، با جنبه‌های گوناگون زندگی ما، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد. کلینیک‌های روان‌شناسی، برنامه‌های کلان سیاسی و اجتماعی، حتی تبلیغاتی که در زمینه‌های مختلفی مثل سفر، تفریح، کسب درآمد و... می‌بینیم، همگی گواهی برای اثبات این مدعا هستند. اکنون تصور کنید ناآگاهی ما از مفهوم امید یا برداشت اشتباه از معنای آن چه تأثیرات گسترده‌ای در جنبه‌های مختلف زندگی ما خواهد داشت.

اصولاً آسان‌ترین مباحث و پیش‌پاافتاده‌ترین پدیده‌ها، از دشوارترین موضوعات برای تحقیقات علمی هستند. استان ون هوفت (Stan Van Hooft)، فیلسوف و اندیشمند برجسته‌ی معاصر در کتاب صوتی امید (Hope) کوشیده تا معنایی یک‌دست و چندجانبه از امید به دست دهد. اثری که شنیدن آن می‌تواند انقلابی در طرز فکرتان و ابزاری نیرومند برای تحلیل‌های روان‌شناختی یا جامعه‌شناختی شما باشد.

دست‌کم در زبان فارسی واژگان متعددی برای اشاره به مفهوم امید داریم. «خوش‌بینی»، «خوش‌خیالی»، «خوش‌باوری» و... اما آیا تاکنون به رابطه‌ی این کلمات با کلمه‌ی امید اندیشیده‌اند؟ همگی مترادف هستند؟ یا تفاوت‌هایی باهم دارند؟ چه نسبتی میان آن‌ها برقرار است؟ البته برای ناامیدی هم طیف متنوعی از واژگان وجود دارند که به نظر می‌رسد به‌نوعی در ارتباط با این مفهوم قرار می‌گیرند: «بدبینی»، «یأس» و مواردی از این دست.

درعین‌حال، مثلی بین ما ایرانی‌ها رایج است که مضمون آن را در زبان‌ها و فرهنگ‌های دیگر نیز می‌بینیم: «آدم به امید زنده است!» خب، ملاحظه می‌کنید امید و امیدواری تا عمق سنت و پیشینه‌ی فرهنگی ما نفوذ کرده.

استان ون هوفت در بررسی مفهوم امید تلاش کرده تا جنبه‌های سنتی، الهی، اخلاقی، سیاسی، دینی و... را تحلیل نماید. هرچند به تجزیه و تحلیل صرف اکتفا نکرده و انتقادات خود را به مقتضای کلام، با دلایلی مستند ارائه خواهد کرد. کتاب صوتی امید به شما نشان می‌دهد لباس تنگ باورهای سنتی دیگر برازنده‌ی مفهوم امید نیستند و همان‌طور که انسان باموفقیت قدم به دنیای مدرنیته نهاده، باید یک خانه‌تکانی اساسی نیز در مورد برخی از مهم‌ترین مفاهیم جهان درون و بیرونش داشته باشد.

ارتباط امید با دین، تأثیری که بر سیاست دارد و اثراتی که از سیاست می‌پذیرد، نسبت مفهوم عدالت با امید، تعامل علم و امید، باورهای خرافی و اندیشه‌ی آخرالزمانی با توجه به احساس امید یا ناامیدی، و موضوعاتی این‌چنینی، فصول کتاب صوتی امید را می‌سازند.

حین مطالعه‌ی این اثر ممکن آن را مغایر با باورهای پیشین خود بدانید و به همین دلیل شاید دیگر تمایلی برای ادامه‌ی مطالعه نداشته باشید. به همین خاطر یادآوری می‌کنیم که تنها با رهایی از دانسته‌های پیشین است که می‌توانید دانشی کاملاً متفاوت را مهمان ذهن خود کنید.

مهدی نصرالله زاده کتاب حاضر را به فارسی روان و شیوا برگردانده و نشر بیدگل نیز آن را به چاپ رسانده است. مهران نوروزی این اثر ارزشمند را برایتان می‌خواند و وظیفه‌ی انتشار نسخه‌ی صوتی آن به عهده‌ی نشر لحن دیگر بوده است.

کتاب صوتی امید برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان آثار فلسفی روان‌شناختی، با شنیدن کتاب امید، یکی از رایج‌ترین احساسات بشر را از زوایای گوناگون خواهند شناخت.

با استان ون هوفت بیشتر آشنا شویم

استان ون هوفت، نویسنده و استاد دانشیار فلسفه در دانشگاه دیکین ملبورن است. او همچنین در نشریات مطرح بین‌المللی، پیرامون موضوعات فلسفی، اخلاقی، روان‌شناختی، جنبه‌های گوناگون مباحث فلسفی و اخلاقی قلم می‌زند. این نویسنده در آثار خود از اندیشمندانی چون فیلسوفان دنیای باستان، ازجمله افلاطون، ارسطو، همین‌طور فیلسوفان جهان مدرن، مانند کانت، پل ریکور، امانوئل لویناس، برنارد ویلیامز و... تأثیر پذیرفته است.

در بخشی از کتاب صوتی امید می‌شنویم

چه شرایطی باید فراهم باشد تا سام بتواند به‌نحوی معنادار به اینکه باران نخواهد بارید، امید داشته باشد؟ سام باید چه افکار و احساساتی داشته باشد تا ما بتوانیم در توصیف وضع ذهنی او، به‌نحوی شایسته و بایسته، از واژه‌ی «امید» استاده کنیم؟

نخستین چیزی که ضروری به نظر می‌رسد، آن است که او میلی مربوط و بجا داشت باشد. درواقع او شماری امیال مربوط و بجا دارد. او مایل است که به دانشگاهش برسد و مایل است که این کار را در وقت معینی انجام بدهد. (نتیجه آنکه، او نمی‌تواند منتظر صاف شدن هوا بماند).

این امیال و خواست‌ها از تعلق‌ خاطر او به مطالعات دانشگاهی‌اش نشأت می‌گیرند. اما مربوط‌ترین میل او، میل به خیس نشدن است. او هیچ خوش ندارد، زیر باران تا مقصدش پیاده برود. درواقع، در این مورد خاص، این میلی است که به‌نحوی غیرمعمول، مبهم است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه اول
نمونه دوم
2 دقیقه
معرفی و پیشگفتار
3 دقیقه
سپاسگزاری‌ها
32 دقیقه
مقدمه
52 دقیقه
بخش اول: تعریف امیدوار بودن - قسمت اول
28 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
37 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
57 دقیقه
بخش دوم: امیدوار بودن
48 دقیقه
بخش سوم: امید در درمانگاه
35 دقیقه
بخش چهارم: امید و سیاست - قسمت اول
28 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
49 دقیقه
بخش پنجم: دین و امید - قسمت اول
59 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
12 دقیقه
مؤخره
2 دقیقه
پشت جلد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی امید
نویسنده
مترجممهدی نصراله زاده
راویمهران نوروزی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی امید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی امید

برای دریافت کتاب صوتی امید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.