معرفی و دانلود کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی

عکس جلد کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی

نخستین اثر ادبی آلمان که پس از جنگ‌جهانی دوم منتشر شد. ارنست کرویدر در کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی داستان هفت مرد را روایت می‌کند که به دنبال گنج هستند. پی‌رنگی که تکراری به نظر می‌رسد اما سبک نگارش نویسنده، آن را با تمام کتاب‌هایی که خوانده‌ایم متفاوت کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی

پس از پایان جنگ جهانی دوم، کتاب حاضر نخستین اثر ادبی بود که در سال 1946 منتشر شد و جایگاهی ویژه در ادبیات آلمان پیدا کرد. این رمان از منظر تاریخ ادبیات، تاریخ سیاست و جنگ و همچنین روان‌شناسی و جامعه‌شناسی پس از جنگ از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توان آن را از دریچه‌های مختلفی به‌عنوان نخستین اثر ادبی در بستر ادبیات پساجنگ بررسی کرد.

تخیل و فانتزی‌پردازی افسارگسیخته‌ی ارنست کرویدر (Ernst Kreuder) را در کتاب انجمن زیرشیروانی (The Attic Pretenders) می‌توان به مثابه‌ی شورش و مقابله‌ای غرض‌ورزانه علیه واقعیت تلخ موجود و سبعیت دنیای حقیقی ادراک کرد. نویسنده پس از شش سال زندگی و تلاش برای بقا در سال‌های سیاه جنگ‌جهانی دوم، در این اثر می‌کوشد جهان ایده‌آل خود را ترسیم کند؛ جهانی که واقعیت در آن رنگ می‌بازد و جای خود را به تخیل و جریان سیّال و بی‌وزنی از جهان فانتزی می‌دهد.

برتولد راوی اول‌شخص کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی در سواحل یک رودخانه‌ی ناشناس در کنار ماهیگیری به‌نام ویلهلم قرار می‌گیرد. آن‌ها تصمیم می‌گیرند به شهر بازگردند و در آنجا با کسان دیگری ملاقات می‌کنند. برتولد، ویلهم و دیگران با یکدیگر انجمنی را تشکیل می‌دهند که نام کتاب از آن گرفته شده است. کارل مغازه‌ای در زمینه‌ی وسایل کودکان دارد، اسکار در یک استودیوی عکاسی کار می‌کند، ویلهم شعر می‌گوید، والدمار کتاب‌های دیکته‌ی آلمانی را که از مدرسه آورده است به‌نوبت تصحیح می‌کند. هدف تشکیل این انجمن مخفی چیزی نیست یافتن گنج. جست‌وجو برای گنج دفن‌شده در جنگل شهر آغاز می‌شود. و این شروع ماجراهای کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی است...

نشر صوتی شرکت توسعه‌ی محتوای لحن دیگر با همکاری انتشارات بیدگل، ترجمه‌ی اژدر انگشتری را از این اثر در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر نموده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی

  • نخستین امید بزرگ ادبیاتِ پس از جنگ آلمان. (آلفرد آندرش)
  • کتابی که فرم مناسب ادبیات دوره‌ی فترت را دارد و به‌مثابه سنگری است در برابر تهدید تحرکات طفره‌جویانه و واقعیت‌گریز جامعه‌ی بعد از جنگ آلمان. (هانس ورنر ریشتر)

کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات آلمان علاقه دارید و مایلید کتابی تاریخ‌ساز را در ادبیات دوران پساجنگ آلمان بخوانید، این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با ارنست کریدور بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی آلمانی در سال 1903 در زیتس به دنیا آمد و در دسامبر 1972 در دارمشتات درگذشت. اثر شناخته‌شده‌ی او در سال 1946 با عنوان انجمن زیرشیروانی که در سبک تداعی پنهان نوشته شده بود مورد استقبال و توجه قرار گرفت. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «کسانی که نمی‌توان یافت» و «کشف‌ناشدنی‌ها» اشاره کرد. او همچنین موفق شد در سال 1953 جایزه‌ی گئورگ بوشنر را از آن خود کند.

در بخشی از کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی می‌شنویم

«قبل این که ماسک‌ها رو برداریم، کسی سؤالی داره؟» ویلهلم. هفت انگشتش را بالا برده بود. گفت: «اون پشت یکی داره راه می‌ره.» از هیچ‌کس صدا درنیامد. به سمتی که ویلهلم با انگشت اشاره نشان می‌داد، نگاه کردیم. والدمار پرسید: «کو؟» ویلهلم گفت: «الان از پشت کمد لباس رد شد...» والدمار گفت: «خیلی خوب! صورتک‌ها رو بردارید تا من بگردم.» والدمار ماسک را از صورتش برداشت. کلاه حصیری را سرش گذاشت و بلند شد و رفت به انتهای تاریک زیرشیروانی.

ناگهان دیدیم چراغ قوه‌ای روشن شد. لولای دری ترقی صدا کرد و بسته شد. والدمار برگشت. کلاه حصیری را از سر برداشت و دوباره نشست سر میز بیلیارد. گفت: «می‌گفت گم شده؟ درو عوضی اومده. متر دسش بود. یه خط‌کش تاشو هم تو جیب کتش بود. یقه‌ی پلاستیکی و کروات قلاب‌دار داشت. هنوز نمی‌دونم چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است. در هر صورت اولین فرستاده‌ی دنیای بیرون بود. جوابی بود به مبارزه‌طلبی‌مون. ماسکا رو بردارید و بطری بعدی رو باز کنید. تمام مدت احتمال همچین چیزی رو می‌دادم. واسه همین بود که آخرین مورد برنامه رو گذاشتم: سرسختی. هر اتفاقی هم که بیفته اگه دلبستگی‌مونو از دست ندیم، پشتمون خالی نمی‌شه.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه - یک
نمونه - دو
1 دقیقه
متن پشت جلد - یک
1 دقیقه
متن پشت جلد - دو
5 دقیقه
درباره‌ی کتاب
58 دقیقه
فصل یک - قسمت اول
36 دقیقه
فصل یک - قسمت دوم
47 دقیقه
فصل دو - قسمت اول
39 دقیقه
فصل دو - قسمت دوم
42 دقیقه
فصل دو - قسمت سوم
50 دقیقه
فصل سه - قسمت اول
41 دقیقه
فصل سه - قسمت دوم
52 دقیقه
فصل سه - قسمت سوم
38 دقیقه
درباره‌ی ساختار هویت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انجمن زیرشیروانی
نویسنده
مترجماژدر انگشتری
راویعرفان آیتی
ناشر چاپی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
ناشر صوتینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی

Sara shakiba
۱۴۰۱/۱۲/۴
به طور کلی موضوع کتاب متوسط بود ولی خوانش جالبی نداشت.
رحمان
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
از نظر من زیاد جالب نبود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی

برای دریافت کتاب صوتی انجمن زیرشیروانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.