معرفی و دانلود کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ

عکس جلد کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ

کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ، معروف‌ترین اثر مارتین والزر نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه است. شخصیت‌های این رمان تحسین‌شده وضعیت جامعه‌ی آلمان پس از جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشند که گویی پس از بی‌معنا شدن فضیلت‌های اخلاقی در طول جنگ، معیاری برای تشخیص درست و نادرست ندارند.

درباره‌ی کتاب‌های صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ

از وقایع جنگ‌جهانی دوم بارها سخن گفته‌اند، آن‌قدر که ما ساکنین این سمت کره‌ی زمین هم می‌توانیم از اولین روزهای آن آشوب طولانی تا لحظه‌ی پایانش را توصیف کنیم. اما آلمان بعد از نازیسم چه؟ مردم مغرور این سرزمین با سرافکندگی و بار گناه میلیون‌ها کشته چه کردند؟ اگر می‌خواهید با وضعیت اجتماعی آلمان بعد از جنگ آشنا شوید، پس با ما در معرفی کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ (Ehen in Philippsburg) از مارتین والزر همراه شوید.

معروف‌ترین اثر والزر بر محور چهار زوج تألیف شده است. قسمت اول کتاب به آشنایی این شخصیت‌ها با همدیگر اختصاص دارد. تمامی آن‌ها به واسطه‌ی روابط اجتماعی‌شان یکدیگر را می‌شناسند اما شباهت‌های اندکی با همدیگر دارند. برای مثال هانس جوانی است که از رهاورد ازدواجش به موقعیتی قابل‌قبول می‌رسد؛ در حالی که دکتر آلوین وکیل، از محبوبیتی غبطه‌برانگیز میان معاشرانش برخوردار است و در زندگی زناشویی‌اش دچار ملال شده. دکتر بنرات سرخورده از زندگی غمبار احساس می‌کند در تله گرفتار شده اما آنه که بارها با عنوان پیردختر خطاب می‌شود، عجولانه رابطه‌ای نسنجیده را آغاز می‌کند.

هر یک از افراد کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ چیزی را دراختیار دارد که مورد حسرت دیگری است، پس حریصانه سعی می‌کنند نداشته‌اش را به چنگ آورند. هیجان رسیدن به وصال مدتی سرگرمشان می‌کند، اما عواقب تصمیمات خودخواهانه سرانجام از راه رسیده و آن‌ها را رمیده و آشفته برجا می‌گذارد. این مردم ناراضی که گاه بسیار ثروتمندند، گویی چیزی را در زندگی گم کرده‌اند. آن‌ها خیلی خوب می‌دانند کجای مسیر را اشتباه رفته‌اند اما به دلیل ترس یا بی‌خبری از راه درست در منجلاب گناهان خود دست‌وپا می‌زنند. این مرثیه‌ی جگرسوز که در بخش پایانی به اوج خود می‌رسد، جمله‌ای معروف را یادآور می‌شود و بدترین جنایت هیتلر را، بی‌معنا کردن مفاهیمی مانند شرافت، وطن‌دوستی و آزادی می‌داند که حتی کام نسل‌های بعد از سقوط او را نیز تلخ می‌کند.

درباره‌ی مجموعه ادبیات داستانی نشر بیدگل

این مجموعه با هدف معرفی آثار فاخر نویسندگان مشهور دنیا به نگارش درآمده است و سعی دارد تا با ارائه آن‌ها شما را با فرهنگ‌های متفاوت در سراسر جهان آشنا نماید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ

- مارتین والزر حمله نمی‌کند، بلکه اصابت می‌کند... دقیق‌تر از این می‌شود چیزی گفت؟ (کال گن)

- از والور انتقاد شد که‌ اثری از گذشته آلمان در رمانش نیست؛ ولی احتمالاً رمان‌نویس در این کتاب در مقام آسیب‌شناسی زمان ظاهر می‌شود، زیرا نشان می‌دهد که سکوت عامدانه درباره گذشته چقدر می‌تواند پرسروصدا باشد و پافشاری بر زمان حال بی‌تاریخ، چقدر می‌تواند موجب خود فراموشی و خود‌ویرانگری شود. (فلورین ایلیس)

کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ مناسب چه کسانی است؟

تمامی علاقمندان به داستان‌های خارجی به‌خصوص رمان‌های آلمانی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

با مارتین والزر بیشتر آشنا شویم

یکی از برجسته‌ترین و شناخته شد‌ه‌ترین چهره‌های ادبی و داستان‌نویسی آلمانی معاصر، مارتین والزر (Martin Walser) است که در 1927 دیده به جهان گشود. او تحصیلاتش را در زمینه‌ی ادبیات، فلسفه و تاریخ ادامه داد و از دانشگاه توبینگن فارغ‌التحصیل شد. وی مدت‌ها به اجرای تلویزیونی در یکی از شبکه‌های آلمانی جنوبی مشغول بود و سپس علاقه‌اش به نویسندگی شکوفا شد.

از معروف‌ترین آثار این برنده‌ی جایزه‌ی هرمان هسه می‌توان به «فواره»، «دفاع از دوران کودکی» و «آخرین پیچ» اشاره کرد. وی به افتخاراتی همچون کسب جایزه صلح انتشارات کتاب در آلمان نائل آمده است.

در بخشی از کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ می‌شنویم

بهترین کار این بود که هانس پیراهنِ مهمانی و کراواتش را در یک چمدان کوچک می‌گذاشت تا آن بالا در عمارتِ ‌فولکمان‌ کارِ لباس‌پوشیدنش را تکمیل کند. بعد از سی‌دقیقه ترامواسواری در این گرما و ده‌دقیقه هم پیاده‌روی از ایستگاه تا ویلا دیگر پیراهن آن‌قدر تروتمیز نبود که بتواند در مهمانیِ تابستانیِ ویلای فولکمان‌ها باز هم بپوشدش. ولی او فقط کیف دستی و چمدان گندۀ‌ لِه‌و‌لَوَرده‌اش را داشت؛ آن چمدان کوچکِ جنتلمن‌ها که الان لازمش داشت را فقط یا در فیلم‌ها دیده بود یا در قطارهای سریع‌السیر، وقتی اشتباهی به کوپۀ درجه‌یک رفته بود، جایی که این‌جور چمدان‌ها (و خیلی مدل‌های دیگر) بالایِ صورت‌هایِ قشنگ و متشخص در رَف‌هایِ توری گذاشته شده بودند و برق می‌زدند.

اگر تاکسی می‌گرفت؟ البته حقوق ماه اول در جیبش بود، ولی به قول مادرش، پول‌دادن بابتِ تاکسی‌، آن‌هم فقط برای این که آدم را از یک جا ببرد به یک جای دیگر؟ این کارْ گوش‌بُری بود، معلوم هم نبود تا اولین ایستگاه تاکسی چقدر باید پیاده می‌رفت، نه، احتمالاً هیچ چاره‌ای نداشت جز آنکه پیراهن را بااحتیاطِ تمام‌ بپوشد، یقه‌اش را باز بگذارد و ضمناً آن‌قدر یواش راه برود که گردنش تا قبل از رسیدن به آن بالا با یقه تماس پیدا نکند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
نمونه
1 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
نکوداشت از فلورین ایلیس
1 دقیقه
نکوداشت از کال گن
1 دقیقه
بریده‌ای از رمان
60 دقیقه
فصل اول: آشنایی‌ها - قسمت اول
58 دقیقه
فصل اول قسمت دوم
55 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
43 دقیقه
فصل اول - قسمت چهارم
51 دقیقه
فصل اول - قسمت پنجم
54 دقیقه
فصل دوم: مرگ تبعاتی دارد - قسمت اول
24 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
29 دقیقه
فصل دوم - قسمت چهارم
34 دقیقه
فصل سوم: نامزدی در باران - قسمت اول
50 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
61 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
26 دقیقه
فصل سوم - قسمت چهارم
47 دقیقه
فصل چهارم: فصل نمایش، به‌طور آزمایشی - قسمت اول
63 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم
16 دقیقه
رمان بزرگ فراموش شده: فلورین ایلیس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ
نویسنده
مترجماژدر انگشتری
راویعرفان آیتی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ

نوید
۱۴۰۲/۳/۲۵
با سلام و عرض خسته نباشید
من بیشتر منتظر بودم در حوضه شرایط بعد جنگ آلمان در ضمیمه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی پرداخته بشه اما زیاد با انتظار من جور در نیومد کتاب.
یا شاید من نتونستم ارتباط بگیرم.
با تشکر از کتابراه عزیز
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ

برای دریافت کتاب صوتی ازدواج‌های فیلیپس بورگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.