معرفی و دانلود کتاب صوتی اندیشه و خوراک: دستور غذاهایی الهام بخش از آلن دوباتن

عکس جلد کتاب صوتی اندیشه و خوراک: دستور غذاهایی الهام بخش از آلن دوباتن
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اندیشه و خوراک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اندیشه و خوراک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اندیشه و خوراک: دستور غذاهایی الهام بخش از آلن دوباتن

آمیخته‌ای از روانشناسی، فلسفه و غذا! کتاب صوتی اندیشه و خوراک نوشته‌ی آلن دوباتن، یکی از جذاب‌ترین آثار مجموعه مدرسه زندگی‌ست که توسط تیمی از فیلسوفان، سرآشپزها و روانشناسان نوشته شده و از تأثیر مواد غذایی و شیوه‌ی پخت و تهیه‌ی آن‌ها بر روان و ذهن آدمی سخن می‌گوید.

درباره کتاب صوتی اندیشه و خوراک

از چای و قهوه‌ای که صبح‌ها می‌نوشیم تا ساندویچی نصف‌ونیمه روی میزمان و وعده شامی که از باقی‌مانده‌های خوراکی‌های داخل یخچال تهیه می‌شود؛ همگی بخشی از زندگی‌مان را در بر گرفته است. درواقع غذا خوردن جزئی جدانشدنی از ماست و مجبوریم روزانه ساعاتی را به آن اختصاص دهیم. اما تابه حال به این موضوع دقت کرده‌اید که تأثیر واقعی آن بر زندگی عاطفی ما چیست و چگونه می‌توانیم تغذیه مناسبی برای روح و جسم خود داشته باشیم؟

کتاب اندیشه و خوراک (Thinking and Eating) اثری قابل‌تأمل و هوشمندانه در حوزه‌ی روانشناسی غذا است که توجه‌تان را نسبت به جنبه‌ی عاطفی خوراکی‌ها، شیوه‌های خوردن و پذیرایی از دیگران برای انواع وعده‌های غذایی معطوف می‌سازد.

به بیان دیگر، شما قرار است با شنیدن این کتاب صوتی هم با تعداد زیادی از دستورهای غذایی آشنا شوید و هم یاد بگیرید که هر ماده‌ی غذایی می‌تواند نمادی از عشق، صبر، امید، هوش، بدبینی و... باشد. برای مثال، آلن دوباتن با اشاره به شیوه‌ی نوشیدن چای سبز در آیین ذن، نشان می‌دهد که آداب نوشیدن و استفاده از ظروف مخصوص و شیوه‌ی تهیه‌ی چای، همگی بر حالات روحی و جسمی انسان‌ها اثر می‌گذارد و به صورت مستقیم و غیرمستقیم درس‌های مهمی را آموزش می‌دهند.

شاید گمان کنید تا پیش از آشنایی با کتاب اندیشه و خوراک، می‌دانستید که هر غذایی روی سلامت جسم انسان‌ها اثر می‌گذارد و این مسئله امری بدیهی‌ست. اما نکته حائز اهمیتِ در میان، تأثیر مهم غذا بر خلق‌وخو و منش آدمی‌ست که کمتر به آن می‌اندیشیم. درواقع گاهی غذا می‌تواند منبع حیاتی الهام‌ گرفتن باشد و مهم‌ترین ایده‌های زندگی ما را ذخیره کند و به دیگران نیز انتقال دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید رویکردی نوین به آشپزی داشته باشید و آن را همچون یک فعالیت درمانی در نظر بگیرید، این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

درباره مجموعه مدرسه زندگی

آلن دوباتن درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) چنین گفته است: «مدرسه زندگی بیشتر به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و به طور کلی، نگرش آکادمیک تأسیس شده است. با این کار می‌خواستیم دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.» مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از پنج میلیون مشترک در یوتیوب و ده‌ها هزار دنبال‌کننده در فیس بوک و اینستاگرام و توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی اندیشه و خوراک

- یک کتاب آشپزی برخلاف سایر آثار این حوزه. (مجله Mindful)

- این کتاب دستورالعملی منحصربه‌فرد است. ترکیبی از روان‌شناسی و آشپزی! (Mail)

- در عصری که فیدهای اینستاگرام پر از عکس‌های جورواجور است و هر هفته رژیم‌های غذایی متنوع را معرفی می‌کند، به مدرسه زندگی اعتماد کنید تا ما را به چالش بکشد تا درمورد آنچه می‌خوریم، متفاوت‌ فکر کنیم. (مجله Elle)

کتاب صوتی اندیشه و خوراک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از دنبال‌کنندگان مجموعه مدرسه زندگی هستید و می‌خواهید با اثری متفاوت درباره آشپزی و غذا آشنا شوید، کتاب صوتی اندیشه و خوراک مناسب شماست.

با آلن دو باتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن (Alain de Botton) فیلسوف و نویسنده‌ای شناخته‌شده است که در آثار خود، از منظری فلسفی به موضوعاتی نظیر عشق، مرگ، شهرت، دوستی، افسردگی، اندوه، پوچی و... می‌پردازد. ویژگی متمایز دوباتن، نگاه خاص او به مسائل گوناگون، و سبک نگارش شیرین و ساده‌اش است. از او کتاب‌های متعددی به فارسی ترجمه شده که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: «تسلی‌بخشی‌های فلسفه، جستارهایی در باب عشق، معنای زندگی، شغل مورد علاقه، روان‌درمانی چیست؟»

در بخشی از کتاب صوتی اندیشه و خوراک می‌شنویم

گردو شباهتی غیرعادی به مغز انسان دارد. همچنین این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا چالش‌ها و اهمیت ذهن خود را در نظر بگیریم. سقراط نخستین و برجسته‌ترین فیلسوف در میان فیلسوفان غربی، هدف فلسفه را در این عبارت ساده خلاصه کرد: «خودت را بشناس!»

سقراط در بیان علت اینکه چرا چنین اهمیتی به این شعار در اندیشه خود قائل می‌شود، به یک مشکل بزرگ در انسان بودن اشاره می‌کند. ما معمولا خود را خوب نمی‌شناسیم، اگرچه به طور قطعی احساس می‌کنیم که خود را می‌شناسیم. نور خودآگاهی معمولا فقط به قسمت کوچکی از آنچه در درون ما می‌گذرد، می‌تابد.

ما تحت کنترل نیروهایی اداره می‌شویم که به ندرت به آن‌ها توجه می‌کنیم. حسادت، عصبانیت منفی، آسیب‌ها و ایده‌های نهان از دوران کودکی که می‌توانند چشم‌انداز ما را تنظیم کنند. اما به سختی متوجه وجود آن‌ها می‌شویم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
22 دقیقه
یک بیانیه غذایی
10 دقیقه
دستور پخت‌ها
21 دقیقه
فصل اول: مواد غذایی اصلی
21 دقیقه
انجیر نماد بلوغ
20 دقیقه
کبر نماد بدبینی
18 دقیقه
نعنا نماد هوش
19 دقیقه
پسته نماد صبوری
19 دقیقه
گردو نماد خودشناسی
22 دقیقه
سیر نماد قاطعیت
10 دقیقه
ریواس نماد قدردانی
23 دقیقه
فصل دوم: مراقبت از خودمان
20 دقیقه
من غمگین هستم
22 دقیقه
من به آغوش احتیاج دارم
10 دقیقه
باید زود بخوابم
25 دقیقه
فصل سوم: با دوستان
20 دقیقه
چگونه می‌توانم یک میزبان خونگرم باشم
23 دقیقه
با یک همراه غذاخوری بدقلق چه باید کرد
12 دقیقه
کاش همه ما می‌توانستیم باهم زندگی کنیم
25 دقیقه
فصل چهارم: روابط
27 دقیقه
چگونه می‌توانم دوباره در رابطه خود حسن نیت برقرار کنم
18 دقیقه
فصل پنجم: به قدر کافی خوب
20 دقیقه
آیا می‌توانم غذای بچه‌ها را بخورم
22 دقیقه
فصل ششم: غذا برای تفکر
26 دقیقه
تفکر حسی
24 دقیقه
فصل هفتم: گفت‌وگو
13 دقیقه
منوهای گفت‌وگو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اندیشه و خوراک: دستور غذاهایی الهام بخش از آلن دوباتن
نویسنده
مترجمنگار عربلو
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اندیشه و خوراک

ندا رسولی
۱۴۰۲/۵/۱۰
من کتابای زیادی از آلن دوباتن خواندم، این کتاب خیلی متفاوته، من به کسانی که دچار درخوری عصبی هستن این کتاب رو پیشنهاد میکنم چون میتونم کلی ایده بگیرن که در اون لحظه‌ها خوراکی‌های سالم درست کنن و بخورند و از همه مهمتر در حین آشپزی آرامش بگیرند.
نشمین باقری
۱۴۰۱/۱۱/۷
تا اینجا که گوش دادم عالیه و کاملا موافق مطالبش هستم و گوینده هم مسلط هستن برم بقیه‌اش گوش بدهم 😉
Somaye Shafaei
۱۴۰۱/۱۱/۳
واقعا مزخرف بود اصلا مفید نبود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اندیشه و خوراک

برای دریافت کتاب صوتی اندیشه و خوراک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.